Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ang å operere bort overflødig hud

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-10, 10:38   #1
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Ang å operere bort overflødig hud

Hvordan er det med dette?
- hva blir dekka av det offentlige - blir noe dekka
- er det lange ventetider
- er det noen som har noen erfaringer å dele - særlig om fjerning av
hud på låra.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 11:12   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ang å operere bort overflødig hud.

Nå etter nyttår kom det nye strengere regler for hva som dekkes. Før fikk man dekket det meste. Jeg var heldig som fikk komme til i september i fjor, og fikk dekket privat t-snitt på magen (søkte direkte til det private, Aleris, via fastlegen - kortere ventetid og større sjanse for å få det innvilget). Fjernet 2 kilo overflødig hud på magen og har fått helt paddeflat, stram og fin mage nå. Er superfornøyd! Ekstremt kort ventetid, jeg fikk tilbud om operasjon knappe 2 uker etter konsultasjonen. Men de fleste venter mye lenger enn det altså, de fikk nok en avbestilling eller noe.

Jeg vil anbefale deg å sjekke ut hvilke privatklinikker som har avtaler med det offentlige og søke direkte til dem (via fastlegen da, må jo ha henvisning), for det går raskere samt at man ofte får bedre kirurger og har større sjanse for å få det dekket. Det offentlige er ofte veldig mye strengere, særlig Helse Vest. Jeg hadde aldri fått dette dekket i Helse Vest da de ser seg blinde på centimeter og hvor den overflødige huden skal være osv. Jeg hadde mest hud OVER navlen, hadde ikke noe særlig hudforkle nederst, ergo hadde jeg nok fått avslag, selv om kirurgen på Aleris faktisk fjernet hele TO KILO hud fra magen min.

Men som sagt så er det blitt mye strengere nå, men snakk med legen og søk så fort du kan, for ventetiden kan være ganske lang.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 23:31   #3
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Som Iset sier har kriteriene blitt mye strengere nå. F.eks er det ikke lenger sett på som nødvendig å dekke operasjonen hvis det bare sliter på psyken din.

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:23   #4
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Har selv tatt bukplastikk på Colosseum Klinikken i Oslo for 2,5 år siden.
Jeg fikk dekket bukplastikk med fettsuging da jeg hadde fettforkle med klam og luktene hud. Kan tippe jeg hadde et heng på 5-6 cm.

De fjernet ca 1,6 kilo hud og 2 liter fett Og jeg kunne endelig få på meg bikini og en bukse med normal livvidde.

Anbefaler deg å besøke: http://www.bukplastikk.com/forum/
Her finner du utrolig mye tips og gode råd!
Mange der inne som har tatt andre operasjoner feks lår som du nevner.

Masse lykke til

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:05   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Jeg tror ikke noen dekker fettsuging lenger, og omvendt T-snitt (som jeg har) er det visst tilnærmet umulig å få noe sted nå. Dekket, altså. Men man må jo forsøke, selvsagt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 14:36   #6
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

omvendt T-snitt (som jeg har) er det visst tilnærmet umulig å få noe sted nå. Dekket, altså. Men man må jo forsøke, selvsagt.

Kvifor det? Kva for snitt legg dei no, kva er skilnaden på dei kirurgisk/resultat/kostnadsmessig? Har ikkje du eit veldig godt resultat med omvendt T ?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 15:05   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Kvifor det? Kva for snitt legg dei no, kva er skilnaden på dei kirurgisk/resultat/kostnadsmessig? Har ikkje du eit veldig godt resultat med omvendt T ?

Jeg har fått et fantastisk resultat ja. Utrolig bra. Men dette er den dyreste operasjonen og den mest omfattende versjonen av bukplastikk-typene. Så den dekkes ikke lenger på Aleris og flere andre private sykehus. Nå er det vel vanlig bukplastikk som dekkes, der de kun tar fettforkleet nederst, uten fettsuging. Ved t-snitt tar de sidene også, og alt både over og under navlen.
Synd at det er blitt så sykt strengt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 00:46   #8
Gange
Medlem
 
Gange sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
Innlegg: 79
Gange er ny på veien

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Uaaæ, er det ikkje mogleg at huden krymper av seg sjølv, dette her er vel berre aktuelt ved veldig store vekttap, snakker 20-30kg++?

__________________


Gange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 13:51   #9
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Opprinnelig lagt inn av Gange, her.

... ved veldig store vekttap, snakker 20-30kg++?

Jeg satser på å gå ned 65 kg (44 unnagjort allerede). Og så mye er det ikke mulig at huden til ei kjerring på 48 år trekker seg sammen. Låra mine ser nå ut som om jeg har altfor store strømper som siger nedover. Magen er ikke så viktig for meg, den kan jeg putte inn i ei "hold inn" truse.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:37   #10
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Hvor mye gikk dere ned før huden hang? Noen som husker?
Har gått ned 17.5 og har ikke noe heng. Foreløpig
HAr aldri vært i narkose og er vettaskremt for akkurat det.. ser for meg å aldri våkne opp igjen

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:45   #11
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Eg har gått ned omtrent 30 kilo no, og det er først i det siste at eg kan sjå at det har begynt å bli slapp og rynkete hud på magen. Men dette kan nok sikkert variere frå person til person, korleis vekta har vore fordelt osv.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 19:51   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Hvor mye gikk dere ned før huden hang? Noen som husker?
Har gått ned 17.5 og har ikke noe heng. Foreløpig
HAr aldri vært i narkose og er vettaskremt for akkurat det.. ser for meg å aldri våkne opp igjen

Det er vel svært få som ikke våkner opp av narkose altså, det er en helt unødvendig frykt, selv om jeg skjønner at du har den. Jeg har hatt narkose to ganger og har selvsagt våknet opp igjen, men akkurat der og da har jeg begge gangene nesten ønsket at jeg IKKE gjorde det. Jeg reagerer kraftig på narkose. Sovner fort og merker jo ingenting før jeg blir vekket, men da har jeg den verste, mest hårreisende "hangoveren" man kan tenke seg, jeg vil bare sove hele tiden og er kvalm og dårlig og vil bare dø, nesten. Nå har jeg nettopp funnet ut at det finnes flere typer narkose og at jeg kan si fra om dette ved en evt. neste operasjon. De fleste reagerer heldigvis ikke som meg.

Jeg husker ikke helt hvor mye jeg hadde gått ned før huden hang og slang,men kanskje 40 kg+? Jeg husker i hvert fall at jeg ikke hadde så mye løshud da jeg hadde gått ned 35-40 kg, men at det var da jeg begynte å få det. Jo det stemmer nok det. Og nå har jeg jo gått ned 77 kg sånn ca, så lårene er ikke særlig fine. Men magen er finfin, for den er operert. Før det hadde jeg 2 kilo ekstrahud på magen, det var ikke så kjekt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 19:53   #13
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 40
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Ang å operere bort overflødig hud

Jeg skal til konsultasjon på tirsdag ang å få dekt lårplastikk og bukplastikk på Aleris i Oslo. Jeg fikk time på en uke, siden de hadde en avbestilling, ellers er det vel ca 6 ukers ventetid. Etter som jeg har skjønt er det veldig vanskelig å få dekt lårplastikk nå, så får se hva de sier. Når det gjelder bukplastikk har jeg hørt at i noen tilfellers så får man faktisk innvilget t-snitt, der de ser at det ikke blir pent med vanlig bukplastikk. Fettsuging er veldig opp og ned fra sted til sted om man må betale for eller om det dekkes. Men har hørt utrolig mye positivt om Aleris, så krysser fingrene

Akkurat hva som skal til for å få dekket operasjon, varierer veldig innad i landet. Noen steder må man ha heng på 2 cm, mens andre steder 7 cm. Men felles er vel at man må ha bmi på under 28, noen steder under 26. Er veldig forvirrende å finne ut eksakt hva kriteriene er, siden de varierer så mye fra sted til sted. Man må nesten bare høre med en klinikk der man bor.

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overflødig hud ada-emilie Fysisk og mental helse 2 05-11-10 13:22
Skal operere i slutten av mai. *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 3 09-05-10 21:41
Får dere overflødig hud på lavkarbodiett? ada-emilie Generell diskusjon 47 03-04-10 16:03
Overflødig hud? 82lene Ketolysekuren 2 04-05-09 19:16
Vil operere overvektige tenåringer (VG) Snikende Saccosekk Nyheter / media 18 17-01-07 12:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no