Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-11-10, 20:20   #1
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Syns det er vanskelig i denne førjulstiden med alle tilstelningene og diverse som er blir invitert til. Har på forhånd bestemt meg for å skeie ut kun to dager i jula i år (nemlig julaften + 1.juledag).

Er blant annet invitert hjem til en kollega på grøt en dag før jul. Syns det blir vanskelig å takke nei når alle andre sitter å spiser. Det kommer jo garantet blitt lagt merke til......

Så det er nesten litt sånn at jeg vurderer å ikke gå der i frykt over å bli snakket om som "hun sære og rare", at vertinnen skal synes jeg er uhøflig, og få kommentater "kan du ikke spise litt bare i dag da??"

Ønsker for all del ikke å skape noe slankediskusjon på en julefest der det er meningen vi skal kose oss!

Er det frekt å ikke spise det en får servert???

Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:22   #2
Nesly
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: sandnes
Innlegg: 54
Nesly er på en erverdig vei

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Må legge til at jeg ønsker i utgangspunkitet å gå for det sosiale

Nesly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:28   #3
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Jeg synes også det er litt ekkelt.

I går var vi på barselbesøk og de satte fram kromkaker og krem. Og spurte om de skulle røre i multer i kremen for oss...

Vi bare...: Ehh, nei ikke for oss

Heldigvis hadde vi med storegutten, så iallefall en av oss spiste

Men jeg forklarte at det er ikke for å være uhøflig, men at vi rett og slett er på en diett og at vi må holde oss strenge.

Men drakk to kopper kaffe da

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:36   #4
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Pleier å dra med meg en salat og en pose cashewnøtter jeg og si det som det er.. De fleste tåler det

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:51   #5
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Kanskje du bare kan komme innom litt senere når de andre er ferdige å spise? Da unngår du matdiskusjonen men får med det sosiale. (Du kan jo bare skylde på at du må noen private ærender først -det har jo ikke de noe med). Forhåpentligvis blir de bare glade for at du kommer, og glemmer hele maten ;-)

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:55   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Det er ikke frekt

Og i starten er det vanskelig i slike settinger ( det blir bedre etterhvert som man blir mer trygg )

Det jeg gjorde var å spise meg god og mett før jeg reiste der jeg ikke viste om maten var "riktig" for meg

Og så takka jeg enten nei, og forklarte at jeg reagerte vedr. blodukkeret, eller jeg forsynte meg bittelitt

Da passa jeg forresten på ligge lavere på karber ellers den dagen For å være på "sikre siden"

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:57   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Jeg sier det som det er, at jeg ikke kan spise slik og at jeg har med egen erstatning( cottage cheese, rømme, kanel og søtning) som jeg kan spise.
Får jeg spørsmål sier jeg at jeg holder meg til dietten så godt jeg kan og har tenkt å spare utskeielser til selve julkvelden. Våre venner og vår omgangskrets vet godt at jeg ikke spiser mel og slike karber og respekterer det.

Jeg synes det er frekt å prakke på andre mennesker mat jeg Man kan ikke gå ut i fra at alle liker eller kan spise det man setter frem.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:11   #8
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Hvis du ikke er kjempestreng på dietten, kan du jo evt spise litt. Kanskje er det spekemat til, det kan du spise. Hvis du kjenner vedkommende godt, kunne du tatt med litt lavkarbo-rømmegrøt som du varma opp. Ta evt med litt søtstoff, ellers er jo både smør og kanel bra. Lykke til!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:19   #9
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Jeg er så "heldig" at jeg ikke tåler melk og mel og bruker det ofte som unnskyldning dersom jeg ikke gidder å gå inn på hvorfor jeg ikke vil spise. Du kan jo kanskje si at du må være forsiktig med kokt melk (vi kan ikke like lett fordøye kokt melk som fersk melk). Eventuelt ta med deg rømmegrøt som noen foreslo. Da spiser du jo samme type mat..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 22:59   #10
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Opprinnelig lagt inn av Nesly, her.

Syns det er vanskelig i denne førjulstiden med alle tilstelningene og diverse som er blir invitert til. Har på forhånd bestemt meg for å skeie ut kun to dager i jula i år (nemlig julaften + 1.juledag).

Er blant annet invitert hjem til en kollega på grøt en dag før jul. Syns det blir vanskelig å takke nei når alle andre sitter å spiser. Det kommer jo garantet blitt lagt merke til......

Så det er nesten litt sånn at jeg vurderer å ikke gå der i frykt over å bli snakket om som "hun sære og rare", at vertinnen skal synes jeg er uhøflig, og få kommentater "kan du ikke spise litt bare i dag da??"
Ønsker for all del ikke å skape noe slankediskusjon på en julefest der det er meningen vi skal kose oss!

Er det frekt å ikke spise det en får servert???

Jeg syns du skal ta litt grøt jeg,det blir jo trist hvis vi skal være så streng med oss selv å da.Det er jo snart jul.Det er jo den daglige maten vi spiser hver dag som teller.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 23:09   #11
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Syns ikkje det er frekt! Men forstår at det er litt ubehageleg. Sjølv har eg berre vore utfor dette ein gong, etter at eg byrja på lavkarbo. Då tok eg med meg noko eg kunne ete, men det viste seg at eg kunne ete noko av det som vart servert, så då tok eg ikkje fram matpakka mi.

Eg er ikkje super streng alltid, men veit at dersom eg skal berre her, og berre der, så vert det tilslutt ikkje noko lavkarbo av det

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 23:17   #12
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Jeg syns ikke du skal ta litt grøt... Da blir det jo litt sånn hver gang det er noe sosialt.. Og det kan jo bli ofte det etterhvert... Bursdager her og der, jul, nyttår, påske, andre festlige lag..
Andre må da kunne akseptere hva en spiser og ikke spiser? En tvinger ikke på diabetikere, nøtteallergikere, laktoseintolerante mat dem ikke tåler?

Om du ikke har veldig lyst på, så syns ikke jeg du skal spise det.. Det er jo ikke verdt det, om du ikke har veeeeldig lyst på.. Det er jo lov å skeie ut av og til men..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 23:17   #13
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg er så "heldig" at jeg ikke tåler melk og mel og bruker det ofte som unnskyldning dersom jeg ikke gidder å gå inn på hvorfor jeg ikke vil spise.

Jeg er også så "heldig". NOE positivt er det visst med alle disse intoleransene Men merker jeg er mektig lei av at alle skal synes så fryktelig synd på meg som "ikke tåler noen ting" og derfor ikke kan spise noe. Har jo stort sett ikke lyst på halvparten av hva som blir servert uansett, så den store nøden lider jeg da aldeles ikke. Og de ser vel at jeg har nok kjøtt på bena til at jeg må få i meg tilstrekkelig med næring på en eller annen måte
Men til TS: Det er ikke så greit å si hva du skal gjøre. Du vet best hvordan disse menneskene vil reagere på hva enn du velger å gjøre, men bare husk at det er DEG du må ta hensyn til. "Drit" i hva andre mener. Det er DIN helse, og du må bestemme deg for om du ønsker å smake litt eller velge en annen løsning. Men velger du å ta en liten porsjon, så skal det være fordi DU har lyst på det, og det virker ikke helt som om du ønsker det (utifra hvordan du skriver innleggene), så da bør du kanskje bruke noen av tipsene du har fått over til å unngå å spise maten

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 23:24   #14
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Si fra til verten på forhånd, så han/hun slipper å få det i fanget når du kommer, så er det nok ingen som surmuler. Lag evt. noe selv, og gi beskjed til verten om at du tar med rømmegrøt eller lignende til deg selv. Da ser jeg ikke helt hvorfor noen skal lage et nummer ut av det.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 00:20   #15
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg syns ikke du skal ta litt grøt... Da blir det jo litt sånn hver gang det er noe sosialt.. Og det kan jo bli ofte det etterhvert... Bursdager her og der, jul, nyttår, påske, andre festlige lag..
Andre må da kunne akseptere hva en spiser og ikke spiser? En tvinger ikke på diabetikere, nøtteallergikere, laktoseintolerante mat dem ikke tåler?

Om du ikke har veldig lyst på, så syns ikke jeg du skal spise det.. Det er jo ikke verdt det, om du ikke har veeeeldig lyst på.. Det er jo lov å skeie ut av og til men..

Bør jo skeie ut bare en skjelden gang ja ,ikke ved hver anledning.Jula er jo litt spesiell da.Men bare om man har lyst selvfølgelig.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 00:23   #16
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Enig med deg. Synes også det er supervanskelig å gå på besøk. Jeg har også bittelitt matintoleranse som er litt varierende så jeg skylder litt på det. Ei vennine av meg lagde pizzasnurrer i dag og inviterte oss. Jeg vil jo gjerne dra da, synes det er dumt at ketolysen skal hindre meg. Så jeg tok med meg noen kyllingvinger og spiste salaten hun hadde laget.
Men jeg synes Gerd hadde et godt forslag. Du spiser deg god og mett, også drar du på festen og eventuelt forsyner deg bittelitt for syns skyld. Av og til kan jeg "lurespise". Tar bittelitt også gir jeg det jeg har på min tallerken til ungene. Jeg har til og med vært å¨vaffelbesøk uten og spise en eneste vaffel...
Ellers så ville jeg kanskje gått for medbrakt.

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 00:49   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Mine venner er tolerante og forståelsesfulle. De presser meg ikke til noe jeg ikke vil. De tar det ikke personlig at jeg ikke spiser deres mat. De kjenner til mine spisevaner. Vi har et ansvar der. Vi må fortelle folk om vår særhet så de ikke blir fornærmet og usikre på oss.
Det er ingen grunn i verden for at du skal spise noe du ikke vil når dama ikke blir lei seg om hun bare vet at denne grøten ikke vil glede deg. Du vil ikke ha en mandel i grøten. Du vil ha bare mandler kan du si Neida. Man møtes ikke for å spise, men for samværet, eller hva? Du kan stå for underholdningen mens de spiser.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 08:00   #18
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Jeg prøver å tenke på hvordan jeg ville reagert dersom jeg var vertinne i denne settingen, og jeg tror nok jeg ville ha visst om hvorfor du ikke spiste noe. For meg er det viktig å få servere noe alle kan spise, og jeg lager med glede ekstra alternativ til folk med allergier.

Her i området har det forresten vært vanlig med risengrynsgrøt med rømmegrøtlokk, så for meg ville det være en smal sak å servere både risengrynsgrøt og rømmegrøt i samme setting. Da kunne du jo ha valgt rømmegrøt og spekemat som et alternativ uten at noen reagerte på hva du spiste.

Dersom du ønsker å gå og kollegaen ikke er av den "vridne" sorten, kan du jo snakke med ham/henne først og bli enige om hva du skal gjøre. Enten det er at det serveres noe som passer for deg også, eller at du tar med deg noe annet.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 08:56   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

De kjenner til mine spisevaner. Vi har et ansvar der. Vi må fortelle folk om vår særhet så de ikke blir fornærmet og usikre på oss.

Ja! Dette er jeg så enig i. I begynnelsen er det vanskelig for mange, men ingen jeg er interessert i å omgås med blir fornærmet eller lei seg over mine spisevaner om jeg først har fortalt dem om det på en skikkelig måte.

(Og så kan man velge forklaring etter skjønn, såklart. Etter å ha gått ned over 20 kilo føles det ikke ukomfortabelt å snakke om vekttap lenger, men ellers er det også helt greit å si "Jeg tåler ikke så godt disse tingene, de gir meg problemer med mage/blodsukker.")

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 09:20   #20
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Ja, det er ikke lett det der der nei. Men det er vel en del av greia, en må være ærlig med seg selv, og med de rundt seg, vanskelig, men samtidig så tror jeg en blir styrket av det. Mange gode tips her foresten

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 11:27   #21
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

Jeg pleier også å si i fra på forhånd og da sier jeg alltid at jeg tar med egen mat. De fleste tar det greit.

Erfaringsmessig er det ikke det beste å si at man ikke spiser fordi man er på diett. Da risikerer du at mange disse lavkarbodietten, mener at du må unne deg litt innimellom etc. Det jeg sier er at jeg ikke kan spise sukker og hvetemel. HVis jeg får flere spørsmål om hvorfor, sier jeg kort og godt at jeg ikke tåler det og har fått beskjed om å ligge unna fra legen min. Det blir sjelden mer spørsmål da, og folk er veldig forståelsesfulle. Nå skal det sies at jeg er veldig lei av å måtte forklare dette opp og i mente, så det er grunnen til at jeg bare kort sier at jeg ikke kan og ferdig med det.

Jeg ville forøvrig ikke spist litt om du ikke ønsker det selv. Hvis du skal skeie ut, skal du gjøre det fordi du selv vil - ikke fordi du føler deg presset. For min del fører en utskeilese ofte til hyppige dobesøk, tretthet, dårlig form etc så det er ikke alltid jeg synes det er verdt det. Jeg synes du skal gi beskjed på forhånd om at du gjerne kommer, men at du ikke tåler grøt og tar med egen mat. Tror ingen kommer til å reagere på det.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 19:59   #22
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det frekt å ikke spise det er får servert når en er på besøk?

"jeg får så vondt i magen av "hvit" mat."

-Åh, hva er hvit mat?

"Mat som poteter, pasta, mel, ris, brød og sukker"

- Å ja!

Har tatt i bruk denne de siste dagene. Virker som folk godtar det

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Journaler og slikt, besøk eller ikke? Venus Generell diskusjon 14 30-11-10 17:29
Hva kan jeg spise og ikke? Mom81 Spørsmål og svar 10 27-08-09 06:47
Rotta er servert! Gamla Livets lyse side 5 18-02-08 15:50
Når maten blir servert hva gjør dere da Synne2 Lavkarbo generelt 6 06-08-05 13:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no