Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blodsukkersvingninger?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-11, 11:14   #1
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Blodsukkersvingninger?

Min bedre halvdel vil gjerne prøve å spise litt mindre karbohydrater i hverdagen, siden han ser hvor frisk og fornøyd jeg er, men han trenger ikke å gå ned i vekt. Jeg tenkte at han ikke trenger å gå på ketolyse da, men jeg lurer på om han slipper sånne svingninger og sånt når han ikke er i ketose, hvis han for eksempel spiser litt mer sånn som Fedon? Mitt inntrykk er jo at ketose jevner ut blodsukker og hormoner osv, men jeg har ingen erfaring med kosthold med mere karbo. ?

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 11:21   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukkersvingninger?

Fedon er glimrende til å stabilisere blodsukkeret, bare man holder seg unna fruktose!

Ketolyse er vektregulerende, så trenger han ikke gå ned i vekt, vil han nok helle rikke gjøre det på et ketogent kosthold!

Lån noen bøker av Fedon, les alt dere kommer over, så får dere bestemme dere etter hvert hvor "strengt" han skal leve!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 11:22   #3
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Blodsukkersvingninger?

Jepp, Fedon er absolutt blodsukkerstabiliserende. Har forsøkt!

LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no