Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-11, 19:23   #1
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Jeg har slitt med lavt blodtryk de siste årene, ligger på 70/45 (uavhengig om jeg er gravid eller ei). Dette er jo selvsagt veldig slitsomt.

Kan det ha noen sammenheng med lavkarbokosthold? Klarer ikke å huske når det ble avdekket, men mener det var i 2008 og det var da jeg begynte med lavkarbo..
Noen som aner om det kan ha noen sammenheng?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:03   #2
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Kan du spise for lite salt? Drikke for lite? Farris much?

Binyrene styrer et hormon som regulerer saltbalanse i kroppen. Ikke noen utbredt tilstand, men kanskje verdt å sjekke?

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:47   #3
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Er nok mulig jeg spiser for lite salt, men hva er passe tro? Er heller ikke så flink til å drikke farris... Har begynt å drikke en kopp lakris-te pr. dag for å se om det kan hjelpe. Mener å ha lest ett eller annet sted at man kan skille ut for mye salter ved lavkarbo, men finner det selvsagt ikke igjen.

Hvordan får jeg sjekket det du skriver omm binyrene? Hva skal jeg si til legen? han ba meg reise hjem å legge meg på sofa`n og spise potetgull, men det har jeg jo ikke så veldig lyst til, skjønt ligge på sofa`n blir det jo endel av, da jeg er mye trøtt om dagen. Alt er jo selvfølgelig mer slitsomt nå som jeg er høygravid også da.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:58   #4
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Han ber deg spise salt ikke så dum legemann...
Men er han ikke interessert i hvorfor?

Min kjære begynte på lchf og sluttet å snuse samtidig (snus er 70% salt). Han fikk saltmangel rett og slett, endte med å drikke lunkent vann med salt i for å ta det verste. Vi gjorde det hel hel-alternative; hvis det smaker passe godt med noen saltkorn i munnen så vil kroppen ha det. Og smaker det høng, så lar du være.

Og skulle det være binyrene, så fortsett med lakrisrot-te, det er riktig mat for dem.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:04   #5
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Greit at han ber meg spise salt, men ikke potetgull, he, he!
Da får jeg heller "maule" salt.

Han er desverre ikke så int. i hvorfor det er lavt nei, men har ikke tenkt å gi meg!

Da skal jeg ihvertfall fortsette med lakrisrot-te, måtte det hjelpe.

Takk for svar!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:06   #6
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Jaisus! nå først leser jeg ordentlig at du er gravid!
Hmm, av andre grunner tenker jeg stoffskifte, som ofte får en knekk i en graviditet.
Har du en ok gynekolog som vil henvise til noen som bryr seg om gravide med lavt blodtrykk? Informer for all del sykehuset, så de er forberedt når du kommer. Spør om du kan til å bruke lange støttestrømper forebyggende? En god klem oppover låret kunne hjelpe noe?

Men det viktigste er vel at du ikke svimer av stående, det er så langt å falle, og hardt. Og graviditet går over, kjære deg.

*Klem fra meg i hvertfall*

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:11   #7
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Men som jeg skrev, så er blodtrykket like lavt når jeg ikke er gravid også.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:30   #8
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Hjelp mot lavt blodtrykk?

Lakris selges også rent, min kjære kjøper noen dyre italienske pastiller på helsekost.

DSC00199.jpg

Blir dette riktig? kjøkkenet ser ikke så mørkt ut altså, teite billigtlf bare..

edit: Og scroll nederst på siden for å se tråder med noenlunde samme tema. Og jeg mener sånne støttestrømper som går opp på låret, som alle fødende fikk på 70-tallet


Sist redigert av KarMa40 : 09-01-11 kl 22:31. Årsak: Mer av det samme
KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 22:33   #9
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Ja, men når du ikke er gravid så skal du ikke føde. Det er upraktisk å svime av under riene, skikkelig upraktisk.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 11:20   #10
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

He,he, det er skikkelig upraktisk ja! Men det blir nok keisersnitt denne gangen også, har så tranht bekken.

Hvor kjøper han de boksene?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 17:39   #11
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

på Røtter, mulig de har dem på andre helsekoster også.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 17:51   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

på Røtter, mulig de har dem på andre helsekoster også.

Finnes også sukkerfrie lakrisstenger på apotek

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 19:06   #13
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

Lakrispastillene farger tennene like ille som snus, bare så du er advart.

Lykke til med baby!

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 20:06   #14
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo+lavt blodtrykk?

De gjør det ja, takk for tipset, veldig greit å vite!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt blodtrykk av lavkarbo? tantess Stoffskifte / hormonproblemer 2 12-12-10 12:29
Lavt blodtrykk, lav sexlyst Bestemamma Spørsmål og svar 8 19-08-10 17:01
Hjelp mot lavt blodtrykk? matitt Fysisk og mental helse 4 24-03-10 12:30
Lavkarbo = høyere blodtrykk? beate Lavkarbo generelt 4 09-12-09 11:20
Ketose og lavt blodtrykk ? Nenne Ketolysekuren 4 10-07-07 11:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no