Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-10-08, 15:06   #226
Anitra
Seniormedlem

Anitra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 55
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Opprinnelig lagt inn av solsikke, her.

Det er bare å stå på Anitra...det er ikke mange kiloene før du er under 80...og kan love deg det er en milepæl
Ha en super duper helg:=)

Takk

Det er en milepæl for meg ja, og heldigvis har jeg ikke dårlig tid!

Gammel 02-11-08, 20:40   #227
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Her står vekta stille, igjen. Har begynt å venne meg til denne ujevne nedgangen, ikke alltid like lett å drikke like mye vann og spise fett. Kan vel bare være slik kroppen min er. Fortsetter som før, så lenge det er utslag på stixen så tror jeg alt er vel.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 10:04   #228
Oban
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Oban er på en erverdig vei

400 gram ned siste uke. Da er jeg i det minste forbi nivået jeg hadde før kjempesprekken jeg hadde for 3 uker siden.
Kan ikke trene for tiden, så jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet.

Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 11:34   #229
Anitra
Seniormedlem

Anitra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 55
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

her har helgen gått bra, stille på vekta! Fredag ble det suppe, med kålrot, og gulrot, lite utslag på stixen, men jeg var tilbake for fullt søndag kveld. Spiste faktisk mest kjøtt og blomkål fra suppa, men smakte på det andre og da. Nydelig! I går var det svinestek, med hjemmemekka saus og blomkål/broccoli. Guri, jeg må snart ha en ribbe middag!

Gammel 03-11-08, 12:07   #230
lalla
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2008
lalla er på en erverdig vei

heisann da var helgen over, hadde faktisk ribbe på lørdagen, med blomkålstappe, og ostekake til desert, et herligt måltid. har ikke veid meg på en stund nå, føler at det er bedre sånn. blir så altfor fokusert på vekt.
tenkte jeg skulle slippe litt taket på karbene, altså gå ut av ketose og kanskje gå mer over til fedon. føler at det blir mer behagelig så da veier jeg meg i morgen, også gir jeg det en uke, så får vi se, blir vel spennende.
da blir det ny rapport om en uke, hvis jeg ikke blir altfor frustrert, da hører dere fra meg førlykke til allesammen

lalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketilyse Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 13:02   #231
lalla
Juniormedlem

heisann har lagd en mandelbunn nå, jeg føler at jeg har gjort noe galt her,,,det står 150 gr splenda, noe jeg har brukt, altså i en pakke splenda er det 100 gr,, og på pakken står det at det tilsvarer 1 kg vanlig sukker,vil det si at jeg nå har en mandelbunn som tilsvarer 1,5 kg sukker, er det ikke farlig for kroppen og få i seg så mye kunstig sukker er litt usikker på om denne blir spiselig, er det andre her som har prøvd den oppskriften

Gammel 07-11-08, 13:34   #232
lalla
Juniormedlem

for sikkerhets skyld kastet jeg kakebunnen, har nå lært at jeg må sjekke litt på de forsjellige søtningmidlene før bruk.

Gammel 07-11-08, 14:35   #233
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Fant du oppskriften her? Synes personlig 150 gr med splenda hørtes utrolig mye ut... Sucralose som søtningsmiddel er jeg også skeptisk til. Da den kom ut i cola zero første gang,og jeg kjøpte den ble jeg regelrett kvalm,fikk frysninger og hodepine,det kom fra intet.Og er bombesikker det var sucralosen som gjorde det,for jeg prøvde 3-4 ganger,med samme bivirkning.
Og en annen ting jeg har lest er at havet kommer til og bli full av sucralose snart. For det tar vissnok 10(!!) år og bryte dette ned..Tenk på kroppen vår da? Nå kan jeg dessverre ikke henvise til kilden siden jeg ikke husker hvor jeg leste det,mener det var en nettavisutgave av Vg eller dagbladet. Dal a jeg sucralosen bort for godt..

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 14:40   #234
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Hvordan går det med deres ellers?
Kjenner jeg sliter litt ekstra denne gangen. Har ikke lagt meg helhjertet i dette,slik jeg gjorde før høstferien. Men det går da på et vis..
Har jo som mål og være på 80 eller under det innen utgangen av året,men det betyr nok at jeg må skjerpe meg kraftig og stramme selen mer i julen enn planlagt..

Justice for Baby P!
Gammel 07-11-08, 15:28   #235
lalla
Juniormedlem

heisann kommer nok til og være forsiktig med all kunstig sukker, men har du noe peiling på hva som er best og bruke da, må jo ha en kake på lørdagskvelden, eller noe annet godt

Gammel 07-11-08, 15:44   #236
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Sukrin er nok ikke så aller verst og bruke. Pleier og bruke den i smørgrøten,og den minner om sukker i konsistens.
Her er en link til mer info,men den er ganske dyr da og ikke like lett tilgjengelig for alle da den ikke selges i matbutikk(som jeg vet om)..

http://www.funksjonellmat.no/sukrin-hva.php

Justice for Baby P!
Gammel 07-11-08, 16:48   #237
lalla
Juniormedlem

tusen takk,,,nå skal det nok bli letter og bake, hørtes veldig fornuftig ut og bruke det sukkeret

Gammel 07-11-08, 18:28   #238
solanolsen
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Litt i Sverige og litt i Norge
solanolsen er på en erverdig vei

Selfölgelig henger jeg på.La også på meg 5kg da jeg juxa i ferien.Men nå er jeg pån igjen.Tilsammen har jeg gått ned 9kg siden start i mai dette år.Har värt flink å mosjonert hver dag siste uke.Det synes veldig på vekta!

solanolsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 16:46   #239
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Jo, altså, eh. Jeg har jo klaget over at vekta stod stille, og etter hvert steg den sakte mens ketosen var borte. Etter å ha lest meg igjennom alle innholdsfortegnelser i maten min oppdaget jeg at jeg hadde lest feil på innholdsfortegnelsen til havrekli, ingen god ide å bytte ut kruskakli med havrekli bare fordi det var det jeg hadde i skapet. Har bakt meg nye myke sponplater og jobbet meg inn i ketose igjen, så nå ordner det seg nok. Var mer guffent denne gangen å gå inn i ketose enn i starten.

Gammel 10-11-08, 08:39   #240
Oban
Medlem

Veiedag i dag - og 700g ned siste uke. Er godt fornøyd med dette.

Min journal
Gammel 10-11-08, 11:28   #241
lalla
Juniormedlem

heisann ja jeg har gått vekk fra ketolysen, gått over til linberg. det jeg ser nå er at det er mye likt, og mye ulikt, nå kan jeg i praksis spise mer frukt og grønnsaker, men problemet mitt er at jeg ikke får meg til og spise frukt eller så mye grønnsaker, jeg har fått en spærre, jeg må gå gradvis over, er det noen her som er på lindberg eller har gått over til lindbærg og har litt ærfaring med det. trenger noen gode råd.

Gammel 10-11-08, 20:55   #242
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Jeg hoppet bare rett over til lindberg jeg... Fant det beste alternativet i butikken for knekkebrød (wasa fiber pluss) og brød (vita hjertegod uten tilsatt sukker). Jeg spiser egentlig ganske likt som på ketolyse, men frokosten er byttet ut med knekkebrød/brød eller en lindberg smoothie. Brød/frukt/knekkebrød spiser jeg bare en gang til dagen, helst skjeldnere (noe jeg som regel ikke klarer, da jeg vil ha en sjapp frokost om morgenen). Av og til unner jeg meg en liten porsjon villris til middagen Baker også mer nå, kan unne meg litt mer lavkarbo kaker og valfer enn på ketolyse!

Men har ikke klart å gå over til light produkter som lindberg anbefaler. Er jo mer karbs i det! Føler det strider litt imot min natur å hoppe over til light :O

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 15:09   #243
lalla
Juniormedlem

heisann jeg leste litt runt her, og fant linken til lindberg, det er vel kanskje det mest riktige og gå over dit. men føler meg som en sviker, er vel sånn at man kan være litt her og der. har jo fått så mye hjelp fra alle her. skulle gjerne tatt alle med videre til lindeberg men dere får ha lykke til videre på ketolyse, jeg stagnerte, tilsammen gikk jeg ned 2 kilo på 3 mnd. syntes jeg fikk veldig lite igjen i og med at jeg fulgte dietten ganske slavisk syntes jeg nå har jeg gått en uke uten og tenke så mye på karbene, spist alt for mye salater og grønt. tok min første frukt i dag, veeeldig rar følelse, følte at jeg gjorde noe galt, men jeg følger fedon nå frem til jul. går jeg fortere ned på den lifsfilosofien holder jeg meg der, ellers så er det og prøve ketolyse igjen.

Gammel 11-11-08, 18:38   #244
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

En må bare finne det som virker for en selv, og det kan jo være forskjellige kurer alt etter hvordan livssituasjonen er for øyeblikket. Jeg har tidligere prøvd Lindberg, Atkins og Montignac. Alle funket bra, prinsippet er det samme sånn grovt sett. Lykke til til dere.

Gammel 12-11-08, 13:46   #245
Oban
Medlem

Talking

Nå går det bra !

Var innom vekten i dag - for uoffisiell veiing.
85.1 kg, og bare 0.3 kg over min "all time low" før sommerferien i juni. Har nå store forhåpninger om å passere denne før jul.

Min journal
Gammel 12-11-08, 21:47   #246
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 44
solsikke er ny på veien

Grattis så bra!!

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 10:48   #247
Tundeh
Medlem

Tundeh sin avatar

Hvor: Klepp
Alder: 50
Tundeh er på en erverdig vei

Heisann alle sammen. Artig å lese så masse fremgang alle sammen har hatt.
Dette er min 12 uke og det var minus 3.5kg fra uke 10 til 12.
Totalt -14.6

Tundeh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 12:08   #248
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Jeg har nå hatt en god uke på Ketolysekuren og føler jeg er kommet relativt godt inni dette med maten. Men ble litt bekymra i dag når vekta viste at jeg hadde lagt på meg 200 gr. Føler jeg ikke helt vet hvor mye fett jeg skal ha i løpet av en dag - og ikke minst hva dette utgjør i praksis. Også blir jeg litt forvirra for jeg leser ganske mye forskjellig...noen tåler ikke ketolysebrød, mye meieriprodukter eller lavkarbo søtt før vekta stopper opp, mens med andre går dette helt fint.
Gleder meg til dagen kommer når jeg har fått roa meg ned litt og fått kontroll på karber, proteiner og fett - og ikke minst - hvor mye til hver dag!
Ellers kan jeg ikke si at jeg savner så mye den "gamle" maten - men julen kommer til å bli en utfordring - hver gang jeg går inn i en butikk bugner det jo av sjokolade, kaker og andre godsaker. Må visst skaffe meg skylapper!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 17:25   #249
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 44
solsikke er ny på veien

Velkommen Jabba, og lykke til..der går seg nok til etterhvert skal du se!!
Ting tar tid!!
Klem

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 17:32   #250
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Nå tror jeg at jeg har fått rettet opp i tabbene mine. Ikke mer feil-lesing på karboer og mye mindre fløte og rømme. Så tips om at det kunne være en stopper. Nå ser det ut til å gå nedover igjen, iallefall kjennes det slik ut på kroppen. Egentlig godt at jeg ikke har noen tidshorisont på når jeg skal være ferdig, tror jeg hadde blitt enda mer stressa da når jeg fikk problemer. Men humøret har best av at jeg går ned hver uke, kanskje jeg har fått litt nedgang neste uke, håper det.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53
Maltitol ... igjen og andre sukkererstatninger Carbokiller Generell ernæringsdebatt 5 24-04-04 20:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.