Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes tråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-08-10, 13:26   #226
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Hah! bra det ikke bare er jeg som fikk fjortisfylla :P Jeg hadde fram til i natt aldri spydd i fylla før :P Etter en lengre samtale med muttern ble jeg enig i at alkohol under ketose kanskje ikke er så bra for meg :P Men bra at kanskje vekta stemmer da? Eller går man på en smell f.eks i morra? :/

Tror nok det stemmer søta, jeg går alltids ned i vekt etter en drikkefest.. Så lenge du ikke pøse på feil mat så skulle det holde... God bedring

Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 14:36   #227
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Blir spennende å se i morgen om jeg har gått opp igjen
Takk for hilsen, ha en fin søndag <3

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 15:14   #228
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

Hvor: Oslo
unaturligslank er på en erverdig vei

Jeg testet ketosefylla på fredag. Aldri mer, fortsatt dårlig!! I går veide jeg mindre, i dag mye mer. Jeg sleit sånn med mat fordi jeg kasta så mye opp, endte med 6 grillpølser og 5 lomper når jeg endelig slutta og spy. Uff, for en j.... følelse jeg har nå.

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 15:26   #229
bonnie
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2009
bonnie er på en erverdig vei

Jeg har vært en opp- og nedslanker hele livet, og stadig på jakt etter nye måter å gå "raskt" ned i vekt på. Resultatet er at alt går tregt, kroppen vil ikke nedover.

Leste boken til Skaldemann, hadde den liggende i 2 år før jeg begynte å sette meg inn i Lavkarbo.

Startet 1. juli, og gikk ned 1,5 kg første uken. Siden stoppet det opp. Var en uke på Finnskogtoppen fra 2. til 6. august. Der var også Skaldemann som fortalte om hvordan vi skulle spise, og vi fikk servert riktig mat hele uken. Et kjempefint opphold. Følte at det den uken skjedde noe med kroppen, men vekta hadde gått oppover vel 1 kg.

Så nå får vekta hvile frem til 1. september, og da håper jeg den har begynt å gå nedover.

bonnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sven Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 21:04   #230
unaturligslank
Medlem

Uff, nå sliter jeg... Begynte den 23 juli, dvs tre uker siden. Synes det har gått greit, skulle gjerne sett litt mer drastisk nedgang, men var fornøyd med ca 2,8 ned. Det er jo nesten 1 kg pr uke. MEN, på fredag hadde vi grillfest. Jeg smakte litt på pasta med pesto ved siden av kjøttet mitt, og drakk masse vin. Mest tørr hvitvin, men det ble vel også litt rød. Lørdag kasta jeg opp hele dagen, og fordi jeg var så dårlig vek jeg litt fra dietten. Spiste litt is og kinamat, vet ikke hvor mye av dette som ble tatt opp av kroppen før jeg kastet opp igjen. Den store karbosynden var de 6 grillpølsene og 5 lompene jeg spiste etter at det verste hadde roet seg og jeg endelig klarte å holde på maten. Har vært dårlig i dag og. I dag har jeg spist egg, bacon og kinamat (uten ris). I går og i dag tidlig hadde jeg fortsatt utslag på ketostix, men ikke nå lenger. Veide meg iste, riktignok med mat/drikke i magen, og veier nå det samme som jeg gjorde da jeg startet for tre uker siden. Føler dermed at alt er bortkasta og at jeg ikke får det til. Om jeg kan legge på meg alt så fort må det jo være vann, og da har jeg vel egentlig ikke mistet noe fett? Jeg må vel bare skjerpe meg mer og spise enda mindre da... Så i et lyst øyeblikk tenkte jeg, ÅÅH, kanskje jeg veier mer pga at jeg sannsynligvis har eggløsning. Så kom jeg på at jeg kastet opp en time etter minipillen, og dermed fikk jeg enda en bekymring. Mye sutring fra meg nå, håper det blir bedre i morgen. Da har jeg også veiedag.

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 21:27   #231
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Æææh! Skjønner hvordan du har det. Det du gjør nå er å stresse deg opp ved å ta sorgene på forskudd. Greit, du skeiet ut med pasta'n og vin, og du ble dårlig (De salige skal ha takk!); shit happens! Jeg våkna i dag med spy i håret og tenkte; NUDLER! NUDLER VIL JEG HA! Helt til jeg prøvde stå opp, kakka skallen i dørkarmen to ganger (ut av rommet + inn på toalettet) og så meg i speilet. Mindre lekkert syn. Utslag på stix, men som jeg alltid har sagt til meg selv; kroppen lever i gårdagen, så det faktiske resultatet av fylle- og utskeielsesturene våre blir et faktum først i morgen og de neste påfølgende dager. Men; det nytter ikke å stresse seg opp over det.
Du har hatt et vekttap som du ikke er fornøyd med? Binder du mye vann, drikker du nok? Jeg hadde en treg uke for to uker siden og jeg fikk et innfall av å salte alt jeg spiste + drikke enormt mer i etterkant; da starta vektnedgangen igjen bare i løpet av to dager.
Spiser du nok, spiser du riktig? Det er veldig vanskelig å evaluere slike ting, men jeg skjønner at du føler/tenker at det er fånyttes å gå på så restriktiv diett som vi gjør, men hold ut! Gi det en måned til Stor klem til deg

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 21:36   #232
unaturligslank
Medlem

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

Du har hatt et vekttap som du ikke er fornøyd med? Binder du mye vann, drikker du nok? Jeg hadde en treg uke for to uker siden og jeg fikk et innfall av å salte alt jeg spiste + drikke enormt mer i etterkant; da starta vektnedgangen igjen bare i løpet av to dager.
Spiser du nok, spiser du riktig? Det er veldig vanskelig å evaluere slike ting, men jeg skjønner at du føler/tenker at det er fånyttes å gå på så restriktiv diett som vi gjør, men hold ut! Gi det en måned til Stor klem til deg

Jeg har vært fornøyd. Ikke superfornøyd, for det er mange som mister mye mer/fortere, men så har jeg tenkt med meg selv at hvor fort det går avhenger av hvor mye man har å gå på og mange andre faktorer. Så jeg har vært relativt fornøyd, er jo mer enn jeg ville gått ned på GR f. eks.

Jeg hadde vært superfornøyd om jeg ikke hadde gått opp alt i dag. Var bare 1-2 kg unna første delmål, og nå er jeg liksom tilbake på scratch. Hvis du ser i journalen min kan du se hva jeg har spist. Men håper vekta er litt bedre i morgen, skal bli enda strengere nå.

Gammel 15-08-10, 22:11   #233
raindew
Medlem

raindew sin avatar

Hvor: Hamar
raindew er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg har vært fornøyd. Ikke superfornøyd, for det er mange som mister mye mer/fortere, men så har jeg tenkt med meg selv at hvor fort det går avhenger av hvor mye man har å gå på og mange andre faktorer. Så jeg har vært relativt fornøyd, er jo mer enn jeg ville gått ned på GR f. eks.

Jeg hadde vært superfornøyd om jeg ikke hadde gått opp alt i dag. Var bare 1-2 kg unna første delmål, og nå er jeg liksom tilbake på scratch. Hvis du ser i journalen min kan du se hva jeg har spist. Men håper vekta er litt bedre i morgen, skal bli enda strengere nå.

tror nok du vil bli positivt overrasket i morgen når du veier deg! dessuten virker det som om kroppen legger på seg vannkiloer når vi sprekker og spiser karborik mat, og de forsvinner på 1-2-3 når maten igjen består av LCHF (det har det ihvertfall gjort for meg)

jeg har tenkt veldig mye på hvor dumt det er av meg å ha disse sprekkene ettersom jeg bare har vært i ketose en måned. heldigvis (?) ser det ut at det er flere i samme båt, kanskje vi kan motivere hverandre til å være "strengere" med oss selv? hvis vi vil oppnå resultater må vi jo gjøre det som er bra for kroppen, og ikke ødelegge med karborik mat!

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:18   #234
unaturligslank
Medlem

Håper det! Sånne sprekker er ikke bra. Har nok godt av å bli litt strengere, på ketolyse kan man rett og slett ikke tillate seg "bare litt". Jeg synes faktisk det at man faller ut av ketolyse gjør det lettere å holde seg unna fristelser i hverdagen, men i fylla og bakfylla ble jeg for svak.

Jeg antar jo at vekta vil gå ned i løpet av neste uke. Men så tenker jeg at om alt jeg gikk ned de første ukene var vann, og alt jeg gikk opp igjen i dag var vann, da vil alt jeg mister neste uke også være vann. Og da har jeg jo ikke mistet noe fett, ergo må jeg gjøre store endringer i tillegg til å unngå sprekker som dette.

Gammel 15-08-10, 23:10   #235
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Det går seg til igjen! Aldri i livet om en "gal dag" kan få deg til å legge på deg ordntlige kilovis. Tilbake på den smale sti. Nå har du/dere lært at dere tåler litt mindre enn halvparten alkohol enn ellers. Vil ikke anbefale mer enn to drinker/glass vin i begynnelsen. Se hvordan det er.

Hver karbo du har spist holder på en viss mengde vann i musklene dine. Når du går tilbake til ketosen så kommer det susende ut igjen. Derfor er det ekstra hardt etter en sprekk, fordi man i essens er dehydrert enda mer enn vanlig. Husk derfor at om man spiser/drikker seg ut av ketolysen så MÅ man drikke masse vann, ellers blir man skit dårlig uansett. Ja, og når du kommer tilbake i ketosen så renner dette vannet av igjen.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 23:23   #236
unaturligslank
Medlem

Jeg forstår prinsippet med vannlagring i kroppen, men det som plager meg er at hvis det er vannet som utgjør forskjellen i vekten har det ikke skjedd noen reell endring i fettmassen min. Med mindre jeg lagrer enda mer vann nå enn før jeg begynte, men jeg spiste da ikke såååå mange lomper.

Gammel 16-08-10, 00:34   #237
sarasirene
Juniormedlem

sarasirene sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
sarasirene er på en erverdig vei

ååå Jeg er så glad det ikke er meg som er dårlig pga alkoholen En god klem til dere alle med håp om at dere kommer dere raskt... Og utskeielser har vi vel alle... Jeg hadde en forrige helg...

MEN jeg har faktisk overlevd helgens TO fester uten å bli dårlig, eller skeie ut og er knallfornøyd med det
Har drukket rød og hvit vin, lavkarbo vikingfjord og jordbærcider uten sukker... og captein morgan med pepsi max og isbiter Ble fort surrete i hodet, men drikker ALLTID vann ved siden av så har ikke vært dårlig!
Og jeg klarte å holde meg unna alt det tilbehøret til grillmaten i går som jeg ikke kunne ha, selv om min venninne hadde laga sitt deilige foccaciabrød som er noe av det beste jeg vet
Har likevel kost meg med masse god mat både fredag og lørdag... Og i dag har jeg IKKE spist hamburger, selv om det frista veldig spiste heller en god frokost med egg og div... og salat senere i dag... Og litt bacongull i kveld, så jeg er fremdeles i ketose og er superglad for at jeg "overlevde"

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 00:37   #238
unaturligslank
Medlem

Heldige deg! Så flink du har vært. Vi andre kommer forhåpentligvis sterkere tilbake

Gammel 16-08-10, 00:42   #239
sarasirene
Juniormedlem

sarasirene sin avatar

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Heldige deg! Så flink du har vært. Vi andre kommer forhåpentligvis sterkere tilbake

Oyes you will

Tror kansje det var erfaringer fra forrige gang jeg gikk på ketolyse for fem år siden som reddet meg litt har nemlig hatt et par sånne FÆLE episoder jeg og

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 00:49   #240
unaturligslank
Medlem

Personlig vil jeg ikke si jeg ble mer bakfull på ketose, for jeg blir som regel alltid skikkelig dårlig, gjerne to dager når jeg drikker. Men det kan jo ha noe med at jeg tar den helt ut de få gangene jeg fester. Ender som regel med en kombinasjon av fyllesyke og migrene.
Forskjellen/ulempen denne gangen var at jeg ødela dietten med den vanlige "medisinen" min. Som har vært fet, karbo-rik mat. Og gjerne masse lollipop. Det hjelper av en eller annen grunn ofte når jeg er kvalm. Men nå blir det nok lenge til neste gang, og da skal jeg prøve å stoppe etter et par glass.

Gammel 16-08-10, 11:19   #241
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Blædi. Som forventet opp 800 gram siden dehyreringen i går. Gjør ingenting egentlig, for er uansett gått ned i vekt 300 gram fra lørdag før alkoholinntaket! Hurra

Gammel 16-08-10, 11:37   #242
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Vet dere hva? Slanking skal faktisk ikke ta fra dere alle gleder dere måtte ha. Jeg tror vi fort blir hysteriske om vi gjør noe "feil" i fht kuren vi er på.
Husk at selv om dere har noe dager sånn her og der som setter dere ut av ketose, så jobber dere jo faktisk aktivt med å være i ketose, eller i det miste spise midre karbohydrater.

Jeg regner med at de fleste av oss er slik som er litt for glad i søtsaker og snadder - tenk bare på den enorme gevinsten det er å bare kutte NED på dette inntaket i løpet av uka? Selv om det ikke vises på vekta med en gang.

Husk at vi ikke bare er på "kur" for en periode. Dette er en livsstilsendring for langt de fleste. Det ER lov å feile, og det er lov å prøve igjen

Hilsen hu som har gått OPP den siste uka, i både vekt og cm, dog uten å "sprekke" :roll:

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 16:35   #243
sarasirene
Juniormedlem

sarasirene sin avatar

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Vet dere hva? Slanking skal faktisk ikke ta fra dere alle gleder dere måtte ha. Jeg tror vi fort blir hysteriske om vi gjør noe "feil" i fht kuren vi er på.
Husk at selv om dere har noe dager sånn her og der som setter dere ut av ketose, så jobber dere jo faktisk aktivt med å være i ketose, eller i det miste spise midre karbohydrater.

Jeg regner med at de fleste av oss er slik som er litt for glad i søtsaker og snadder - tenk bare på den enorme gevinsten det er å bare kutte NED på dette inntaket i løpet av uka? Selv om det ikke vises på vekta med en gang.

Husk at vi ikke bare er på "kur" for en periode. Dette er en livsstilsendring for langt de fleste. Det ER lov å feile, og det er lov å prøve igjen

Hilsen hu som har gått OPP den siste uka, i både vekt og cm, dog uten å "sprekke" :roll:

så sant så sant

Gammel 16-08-10, 19:37   #244
raindew
Medlem

raindew sin avatar

Hvor: Hamar
raindew er på en erverdig vei

bra sagt!

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:09   #245
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Ah, igår hadde vi verdens beste middag her, altså. Det har gått mye i kylling den siste tiden, både fordi det er ganske billig og fordi det er lett å variere.

Igår ble det derimot BIFF, og hujævlar så digg det var. Kjøpte "billigbiff" i sverige på søndag. Grillbiff het det, og den ble solid banket av damen i kjøttdisken. Biffene ble lagt i en marinade av krydder og olje da vi kom hjem, og lå og badet i denne til i går.
Stekte ca 500g sjampinjong, 8 skiver med squash og så biffen. Squashen ble krydret med paprika og pepper, sjaminjongen fikk en ss sambal oelek og en ss cc.
Bearnaisesaus på flaske var så klart med i mengder, og jeg er pokker i meg mett ennå!
Gubben spiste bare to skinkeskiver med ost på til frokost idag, bare for å ha noe å starte på, men var heller ikke sulten

Kjøpte kalvekjøtt da vi var over siden det var på tilbud. Jeg tror det blir biff av det også på fredag

Gammel 17-08-10, 10:17   #246
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Ah, igår hadde vi verdens beste middag her, altså. Det har gått mye i kylling den siste tiden, både fordi det er ganske billig og fordi det er lett å variere.

Igår ble det derimot BIFF, og hujævlar så digg det var. Kjøpte "billigbiff" i sverige på søndag. Grillbiff het det, og den ble solid banket av damen i kjøttdisken. Biffene ble lagt i en marinade av krydder og olje da vi kom hjem, og lå og badet i denne til i går.
Stekte ca 500g sjampinjong, 8 skiver med squash og så biffen. Squashen ble krydret med paprika og pepper, sjaminjongen fikk en ss sambal oelek og en ss cc.
Bearnaisesaus på flaske var så klart med i mengder, og jeg er pokker i meg mett ennå!
Gubben spiste bare to skinkeskiver med ost på til frokost idag, bare for å ha noe å starte på, men var heller ikke sulten

Kjøpte kalvekjøtt da vi var over siden det var på tilbud. Jeg tror det blir biff av det også på fredag

Hørtes sinssykt godt ut! Bra dere kunne kose dere

Gammel 18-08-10, 14:17   #247
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Hått dæmn!!!

Da jeg og gubben var ei uke i Karlstad i midten av juli, kjøpte jeg noen "kinaklær" i et markedstelt. Tre topper og ei lett bukse til den nette sum av 150 kr.
Toppene fikk jeg på, og en av dem var til og med av slik fasong at den passet bra.
Buksa, derimot.. Det STO jo XXL i den, men jeg tenkte ikke på at str XXL produsert for små kinesere er langt fra den XXL jeg er vant til. Skuffelsen var stor da vi kom opp på hotellrommet, og buksa bråstoppet rett over knære..

Idag har jeg vært en tur i klesskapet mitt. Det er et overfylt walk-in closet. Jeg tenkte jeg fikk sortere litt klær nå, typ kaste sånt som er blitt for stort og kanskje plukke frem noen klær i mindre str. Jeg fant nevnte bukse på øverste hylle, tok i den, og tenkte at jeg kanskje kunne gi den til naboen like så greit.
Men inni meg bor en skikkelig jack-ass. Jeg måtte jo selvfølgelig prøve pygmebuksa en gang til, bare for å være sikker.

Guess what! Den gikk på!!! Det krevde riktignok litt lirking over mine bredeste deler, men buksa sitter løst og fint på slik den skal likevel (Bukse som skal være løs og vid hele veien)

Me so happy!

Gammel 18-08-10, 14:35   #248
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Hått dæmn!!!

Da jeg og gubben var ei uke i Karlstad i midten av juli, kjøpte jeg noen "kinaklær" i et markedstelt. Tre topper og ei lett bukse til den nette sum av 150 kr.
Toppene fikk jeg på, og en av dem var til og med av slik fasong at den passet bra.
Buksa, derimot.. Det STO jo XXL i den, men jeg tenkte ikke på at str XXL produsert for små kinesere er langt fra den XXL jeg er vant til. Skuffelsen var stor da vi kom opp på hotellrommet, og buksa bråstoppet rett over knære..

Idag har jeg vært en tur i klesskapet mitt. Det er et overfylt walk-in closet. Jeg tenkte jeg fikk sortere litt klær nå, typ kaste sånt som er blitt for stort og kanskje plukke frem noen klær i mindre str. Jeg fant nevnte bukse på øverste hylle, tok i den, og tenkte at jeg kanskje kunne gi den til naboen like så greit.
Men inni meg bor en skikkelig jack-ass. Jeg måtte jo selvfølgelig prøve pygmebuksa en gang til, bare for å være sikker.

Guess what! Den gikk på!!! Det krevde riktignok litt lirking over mine bredeste deler, men buksa sitter løst og fint på slik den skal likevel (Bukse som skal være løs og vid hele veien)

Me so happy!

Gratulerer så mye, så gøy!! Jeg håper sånt skjer til meg å etter hvert...

Gammel 19-08-10, 21:22   #249
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Åh, i dag kom en skikkelig skuff. Har gått ned over 9 kg siden start 16. juli, men ikke f om buksestørrelsene vil bli mindre! Står fortsatt på bukse 48 Blæ.
Touch'a 101-tallet i dag, men forventer ingenting. Har som mål å være på 100-tallet 4. september (bursdag).

Gammel 19-08-10, 21:28   #250
unaturligslank
Medlem

Skjønner hvordan du har det. Skulle gjerne sett at flere cm rundt magen forsvant, men man kan dessverre ikke punkt-slanke seg. Buksestørrelsen vil nok minke etterhvert. Og ned til 100 innen 4, det kan du klare! Det er jo to uker til så om du er sterkt skal det være mulig

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.