Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-01-11, 09:13   #226
nisse
Medlem

nisse sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
nisse er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

god morgen . deilig følgelse å være godt i gang. veiedag i morgen. skal ta det 2 ganger i uka. bli så lenge å vente en hel uke... da bli det lørdag og tirsdag på meg. sult følgelsen er borte men savner frukt. spiser osteknekkis med masse påleg til frokost og lunch. har ikke tid til å lage noe annent... det bli pizza i morgen (med ostebunn)

nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 09:25   #227
hallgeirg
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
hallgeirg er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Er alle her inne flinke til å trene i tillegg??? jeg har ikke begynt med noe trening enda, vet ikke helt hvor jeg skal skvise det inn heller, med 4 barn pluss en avlastningsjente, dagene går i å hente og bringe barn til fritidsaktiviteter, lekser osv osv, å så er det middag, å så begynner kveldsstellet, å da legger vi en hver halvtime, å sistemann er i seng kl 21, å da må jeg lage alle sekker, matbokser, klær osv klare til dagen etter, å så må jeg se over huset, vaske tøy, henge opp, legge sammen osv...

I tillegg jobber jeg i butikk på dagene, og av og til kveldene, så da løper jeg rundt mye, varedager osv,

Hvordan får dere det til ??? å hvor mye må man trene i tillegg til alt dette?

Jeg har knapt nok tid til å slappe av noe nå, å når jeg får muligheten er det herlig å ta seg en stille stund, like før jeg legger meg..

det høres jo ut som om du er aktiv nok, men om du vil trene enda litt, så kan jeg anbefale knebøy. Da trener du den største muskelgruppen i kroppen. og det er den som forbrenner mest. Knebøy - video og jeg merker god trening av det.

Nå har jeg vært på kur i 4 dager, og vært på elixia 2 av morgenene, så jeg føler jeg har vært ganske flink.. prøver å trene litt hjemme om jeg ikke orker å gå på treningsstudio.

Gammel 07-01-11, 09:31   #228
ketto
Medlem

ketto sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ketto er på en erverdig vei

0,4 ned siden søndag.. Er jo en start. Så jo vekta hadde gått opp tidligere i uka.. Fredag blir min offisielle veidag da Men klarer jeg å ikke snikveie meg...

Gammel 07-01-11, 10:29   #229
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Hei høres ut som om du får trim ja

Ja jeg har nok å gjøre på, men syns det ser ut som om alle her inne trener noe veldig, å jeg har ikke begynt en gang å ikke vet jeg når på døgnet jeg skulle få tid, for på den tiden jeg har ledig er det ikke noe som har åpent her, 20 min til nærmeste treningssenter her, eller 40-45 min til neste..
Men tenkte å begynne med noe her hjemme kanskje noen som gjør det? treningsvideo? treningsapperat?

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Er det bare meg som er konstant trøtt????!

Nei jeg også

Opprinnelig lagt inn av Beurre, her.

Du “må” ikke trene på ketolysekuren, men en halvtimes gåtur hver dag anbefales i boka. Du kan selvsagt trene mer, men hard trening i ketose vil for mange føles tungt pga. de tomme glykogenlagrene, spesielt i starten.

Ja det føles ekstra tungt nå,men jeg forsøker å bruka all aktiviteten på jobben som en slags trening nå, sitter minst mulig, løfter og går fort mye mer, det er en liten begynnelsen ihvertfall å så får jeg se om jeg får til noe hjemme etterhvert, men ser på vekten at det går nedover enda ihvertfall , jippi,håper VIRKELIG det fortsetter.

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

DA er du nok i ketose.. Typisk ketoseånde.. Det får "alle" tror jeg

Da erd et det som skjer her også, ufattelig lite lyst på kyssene fra mannen nå, men han vil ikke høre snakk om det :P

Opprinnelig lagt inn av inger synnøve, her.

gomorgen til dere alle sammen
igårkveld tok jeg en strix test og nå lyste den !!jippi"" så nå håper og tror jeg at jeg er på rett vei, mannen min sin vekt viste idag nedgang

Så flott

Velkommen Lene og aragorn

Update fra meg, jeg hadde ikke tid igår, for da kjørte jeg ungene rundt som julebukker, å nå står det fater fulle med snop rundt over alt her :P
jeg går ned på vekten, å jeg bare håper det fortsetter,må få til noe trening etterhvert, men ikke helt enda, da jeg er travelt opptatt denne uken, skal ha 33 gjester på bursdag her på søndag, skal lage stek til middag så er enkel mat heldigvis

elles så har jeg hatt litt vondt i hodet igår,men det kan være siden jeg satt 3 timer i bil å kjørte på julebukker, i elendig vær
vektnedgangen til nå fryder jeg meg vilt over, å bare krysser fingrer og tær for at det fortsetter!!
Men må på jobben nå, kommer innom senere, gleder meg til å lese hvordan det går med dere andre

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 10:56   #230
nisse
Medlem

nisse sin avatar

hjemme i dag. koser meg med "berde" lunch. stekte gr.saker i masse smørr, pepper, rømme og masse ost på. prøver å ikke bruke salt. bli fårikål til middag.

Gammel 07-01-11, 11:07   #231
MaritR
Medlem

MaritR sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 51
MaritR er på en erverdig vei

Hvis du sliterr med å få trent, hva med å være med ungene ut å base i snøen, ta med ungen på en gå tur...Det er ikke så mye som skal til - 30 min med litt god puls gjør underverk Ellerr har barna spillkonsoller??? Der finnes det mye forskjellige treningsspill som hele familien kan være med på....Alt går hvis man vil veit du

http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 12:01   #232
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 40
Mithila er på en erverdig vei

Hei!
Har begynt å leva etter Skaldeman sine prinsipp, men lurer på om eg skulle gå over til ketolysekuren, treng nokre råd. Er livredd for at eg skal legga på meg i staden for å ta av, starta på mandag, foreløpig har lite skjedd, men det rekna eg med. Eg er ikkje så veldig aktiv for tida, føler eg bruker halve dagen til å planlegge kva eg skal ete og så ete. Eg er ganske lav og har veldig mange kilo for mange.

Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 12:19   #233
ikea
Juniormedlem

ikea er på en erverdig vei

Hei!

Tok en snitt titt på vekta i dag. Ned 2,9 kg på 5 dager Idag har jeg spist kyllingvinger. Var på spinning i dag,og det var ubeskrivelig tungt. Jeg er skikkelig sliten, jeg måtte gi meg flere ganger på intervallene. Kjenner jeg blir mye fortere sliten enn tidligere, jeg tåler ikke halvparten av den treningen jeg tålte før.. Skikkelig irriterende! Hvordan går det med dere?

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 12:45   #234
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Hei!
Har begynt å leva etter Skaldeman sine prinsipp, men lurer på om eg skulle gå over til ketolysekuren, treng nokre råd. Er livredd for at eg skal legga på meg i staden for å ta av, starta på mandag, foreløpig har lite skjedd, men det rekna eg med. Eg er ikkje så veldig aktiv for tida, føler eg bruker halve dagen til å planlegge kva eg skal ete og så ete. Eg er ganske lav og har veldig mange kilo for mange.

Hei. Hvorfor kan du tenke deg å bytte allerede? De fleste som lager et opplegg vil anbefale deg å fortsette på noe du har startet med en periode, før du evt. bytter (ser at Torkil som har Ketolysekuren har gjort dette før når noen har vurdert å bytte til hans opplegg fra f.eks. Atkins etter veldig kort tid). Hvis du bare har holdt på siden mandag, så ville jeg gitt det noen uker til før du evt. bytter. Hvorfor er du redd for å legge på deg? Hvis du følger opplegget burde det gå fint. Prøv å ikke stresse med det. Slapp av og nyt maten, så skal du se at kiloene begynner å falle av. Kroppen trenger tid til å omvende seg til det nye kostholdet. For noen går det fort, og for andre tar det litt mer tid.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 12:52   #235
Venus Willendorf
Medlem

Venus Willendorf sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Venus Willendorf er ny på veien

Hei, slenger meg med her jeg
Starter i dag, men har gode erfaringer med ketolysekuren fra et forsøk i fjor vår. Det største problemet mitt (som gjorde at jeg droppa ut sist gang) er å få den relativt begrensede dietten til å passe inn i sosiale settinger når jeg ikke vil fortelle til hele verden at jeg går på ketolysekuren (hvertfall ikke før det er godt merkbart at det funker).

Det var ikke mange ukene jeg holdt på sist gang, så jeg rakk aldri å bli kreativ i matveien. Så setter pris på at folk deler gode ideer

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 12:57   #236
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Hvor: Hordaland
Alder: 40
Mithila er på en erverdig vei

Takk for svar! Trur kanskje det har med at eg er så usikker på kva som er det rette valget. Eg et kun karbo frå dei oppskriftene i boka, og har kutta ut sukker, brød, ris, pasta og poteter. Ja, trur kanskje eg skal gi det ei stund og sjå. Kan det vere lurt å begrense meieriprodukt som fløyte, creme fraiche og rømme? Ser det er litt avvik i kva folk anbefaler rundt dette.

Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:07   #237
nisse
Medlem

nisse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Hei, slenger meg med her jeg
Starter i dag, men har gode erfaringer med ketolysekuren fra et forsøk i fjor vår. Det største problemet mitt (som gjorde at jeg droppa ut sist gang) er å få den relativt begrensede dietten til å passe inn i sosiale settinger når jeg ikke vil fortelle til hele verden at jeg går på ketolysekuren (hvertfall ikke før det er godt merkbart at det funker).

Det var ikke mange ukene jeg holdt på sist gang, så jeg rakk aldri å bli kreativ i matveien. Så setter pris på at folk deler gode ideer

kjenner godt at du vil ikke fortelle det til folk. bli så mange rare komentarer. det jeg har gjort er at jeg sa at jeg tror jeg ikke tåler mel og andre ting med stivelser i (potet, ris, gullerot), fordig jeg bli oppblåst etter det. og at jeg får vondt i hodet av sukker. sa at jeg vil prøve å droppe disse en stund for å se om det bli bedre uten. er klar over at det ikke er helt riktig men ikke alle klarer å fortelle at de er på slanken og forklare hva det handler om og forsvare seg. ikke jeg i hvert fall. funka fint

Gammel 07-01-11, 13:12   #238
ikea
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

kjenner godt at du vil ikke fortelle det til folk. bli så mange rare komentarer. det jeg har gjort er at jeg sa at jeg tror jeg ikke tåler mel og andre ting med stivelser i (potet, ris, gullerot), fordig jeg bli oppblåst etter det. og at jeg får vondt i hodet av sukker. sa at jeg vil prøve å droppe disse en stund for å se om det bli bedre uten. er klar over at det ikke er helt riktig men ikke alle klarer å fortelle at de er på slanken og forklare hva det handler om og forsvare seg. ikke jeg i hvert fall. funka fint

Akkurat det samme med meg. Jeg skal på jobb i dag og der er det slik at vi MÅ sitte å spise ned med pasientene, er en del av miljø terapien (psykiatri pasienter). Det er alltid brød, og brød posene har ikke næringsinnhold så det er helt uaktuelt for meg. Slengte nettopp et lavkarbo brød i ovnen, så får jeg ta med et par skiver. Hvis de spør meg da, svarer jeg at er reagerer så dårlig på brød Skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å si at jeg går på lavkarbo, klarer det liksom ikke. Ikke en gang svigers vet om det

Gammel 07-01-11, 13:38   #239
Venus Willendorf
Medlem

Venus Willendorf sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Venus Willendorf er ny på veien

Sist gang sa jeg ikke noe til samboeren engang. Tror ikke jeg sier det denne gangen heller, før jeg må
Han må jo begynne å lure på hvor det blir av all pizzaen, etterhvert

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:42   #240
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Takk for svar! Trur kanskje det har med at eg er så usikker på kva som er det rette valget. Eg et kun karbo frå dei oppskriftene i boka, og har kutta ut sukker, brød, ris, pasta og poteter. Ja, trur kanskje eg skal gi det ei stund og sjå. Kan det vere lurt å begrense meieriprodukt som fløyte, creme fraiche og rømme? Ser det er litt avvik i kva folk anbefaler rundt dette.

Jeg kan ikke så mye om Skaldemannopplegget, så jeg kan egentlig ikke gi noen konkrete tips. Det er riktig at enkelte på Ketolysekuren må være litt forsiktige med meieriproduktene, og det gjelder sikkert på Skaldemann også. Det har vel mer med hvor stor (eller kanskje liten) toleranse vi har for enkelte produkter. Hvis det står noe spesifikt i opplegget ville jeg fulgt de rådene framfor mine. Mye av dette er jo prøv og feil metoden, siden vi alle er forskjellige. Gi det litt tid før du begynner å avvike fra opplegget

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:43   #241
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Frokost:
3 karbonader, med løk i smør, litt agurk og tomat.

Lunsj:
3 karbonader, og litt remulade.

--------------------------------------------------
Etter å ha sett på Gillian, om kaffens katabole effekt på kroppen, har jeg begynt å spekulere på om mitt enorme kaffeinntak kan ha vært brems i ketolysekuren? Mitt normale forbruk har vært rundt 4liter/døgn.
Har nu forsøkt med kaffereduksjon siden mandag, sammens med at jeg starta på nu ketorunde. Drikker 3-4 kopper hver dag nå, og det er kraftreduksjon. Dropper også kveldskaffen. Londonte derimot går det litervis av. Noe må jeg avreagere på.

Uansett, vekta kryper ned. I dag var det officiell veiedag, og jeg kan notere -3,7 Kg siden mandag. Jada, mesteparten er nok vann, men det går rett vei, og da må det gjerne være tannstein jeg mister for min del

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 14:01   #242
ikea
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Frokost:
3 karbonader, med løk i smør, litt agurk og tomat.

Lunsj:
3 karbonader, og litt remulade.

MMM! Det hørtes ut som en god frokost gitt, fikk helt vann i munnen. Lyst til å dele oppskriften på karbonadene dine?

Gammel 07-01-11, 14:03   #243
ikea
Juniormedlem

Nå har jeg prøvd det proteinbrødet på pakningen til soyaproteinet. Jeg brakk meg når jeg smakte på den uten pålegg , men med baconsost var den faktisk ganske så god Men, noen som vet hvor lenge det holder seg? Kan det fryses?

Gammel 07-01-11, 14:50   #244
aragorn
Medlem

Hvor: Bergen
aragorn er ny på veien

Hodepinen er nå borte, og jeg prøvde en stix i går og den viste moderat ketosenivå i urinen. Jeg antar at dette har med at jeg er flink til å drikke mye vann, og ikke at jeg gjør noe galt.

Hodepinen er borte, og i går kveld var jeg i et fantastisk godt humør og hadde masse energi. Ryddet flere rom, handlet, lagde mat til både meg og fruen. Hun la faktisk merke til at jeg var "annerledes". :-) Jeg har også brukt å være veldig trøtt om kveldene, men i går var jeg ikke trøtt i det hele tatt.

Har hatt et par tøffe dager hjemme med sykt barn denne uken, dag 3 og 4 etter jeg startet. Det var ganske tungt da jeg var mye sulten og hadde masse digg i huset etter julen. Jeg klarte meg godt og ser fram til å veie meg på mandag.

Jeg får håpe det vedvarer. Føler meg ganske fin nå også, og jeg er ikke så sulten lenger heller. Hadde en god lunch med sopp, paprika, løk og kylling (med hvitløk selvsagt).

Gleder meg til å veie meg til mandagen, håper bare ikke at jeg blir skuffet.

God helg til alle sammen

aragorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 15:07   #245
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Ikke bli skuffa over tallet på vekta. Kjenn heller etter hvor bra du føler deg. Den nye energien som du nettopp beskrev. Slapp av i forhold til vekta, ikke stress, så ordner resten seg sjøl

Gammel 07-01-11, 16:40   #246
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av ikea, her.

MMM! Det hørtes ut som en god frokost gitt, fikk helt vann i munnen. Lyst til å dele oppskriften på karbonadene dine?

Veeeldig enkel oppskrift i tre pkt:

1) Skaff kone
2) Spørre kone peeent
3) Spise karbonader

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 16:47   #247
Hasselnøtt
Medlem

Hasselnøtt sin avatar

Hvor: Bygd i Buskerud
Hasselnøtt er på en erverdig vei

1) Skaff kone
2) Spørre kone peeent
3) Spise karbonader

Haha...den var god
Godt du har en snill kone som tar seg av deg

Lykke til videre.

MIN JOURNAL...
Hasselnøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse... Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 17:24   #248
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

1) Skaff kone
2) Spørre kone peeent
3) Spise karbonader

Ha ha...

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 18:44   #249
Tutta87
Medlem

Tutta87 sin avatar

Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ha ha...

Hahahaha. Fikk en bra latter her nå

Men dere... Jeg begynte på ketolyse på mandag og siden i går har jeg hatt "av og på" strålende smerter i venstre legg-bein og kne. Hva kommer det av? er det noe jeg mangler av vitaminer/mineraler?? Noen fler som har sånn??

Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 18:46   #250
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Hmm, er det kramper du mener?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember ¤Lene¤ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.