Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Maiskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-05-11, 14:17   #226
Mamseen
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Skien
Mamseen er på en erverdig vei

Sv: Maiskravletråden 30+

SÅ bra madamode
gratulerer!!!

Mamseen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr. Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:19   #227
Mamseen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Jeg har i alle fall funnet ut at når jeg spiser karbohydrater får jeg vondt i ledda. Skal bruke det som motivasjon, når jeg igjen skal ta meg sammen. Opp 8 kg på 10 dager, er ny rekord for meg.

Er ikke det vanvittig øking, selv på vanlig mat? Har du fått mye vann i kroppen? Andre ting som kan gjøre utslag, stoffskifte-endringer el?

Gammel 19-05-11, 14:20   #228
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Jippi Det er flott!

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:22   #229
Mamseen
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Okei, nå er jeg VIRKELIG tilbake! Har tatt meg skikkelig i skinnet nå, å skal kun holde meg til streng lavkarbo! Har vært ei uke med utallige bekymringer, samt masse søppelmat.. Har utrolig dårlig samvittighet ovenfor kroppen min at jeg har utsatt den for den stygge stygge maten, for den har klaget i ett sett. Så nå skal jeg ta meg ordentlig i sammen!

Har enda en hau med bekymringer, og sitter å tenker og tenker på hva jeg skal gjøre, men det skal ikke gå utover vekta lengre, for det hjelper ihvertfall ikke på humøret.

Sååå, nupsida is back!!

rett innstiling. Welcome back

Gammel 19-05-11, 17:36   #230
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Mamseen, her.

Er ikke det vanvittig øking, selv på vanlig mat? Har du fått mye vann i kroppen? Andre ting som kan gjøre utslag, stoffskifte-endringer el?

Det må være mye vann, fingrene mine og anklene er hovne. Har spist mye salt potetgull og pommes frittes.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:59   #231
Tidl. medlem
Gjest

I morgen skal jeg på hyttetur. Kjenner jeg både gleder og gruver meg til det! Synes ikke det er moro å lage mat sammen med andre når jeg spiser så annerledes, ihvertfall ikke så mange måltider på rad.

Vi skal spise brød og ta med pålegg til alle måltider unntatt middag, der aner jeg ikke hva som blir servert. Ser for meg å spise knekkebrød og pålegg og kanskje ha med meg en salat, kanskje litt omelett.

Å ikke spise så mye karb kan jeg sikkert klare, men hvordan kan jeg få opp fettprosenten uten å få merkelige blikk? Jeg er den eneste overvektige der, OG i tillegg få oppmerksomhet fordi jeg spiser "usunt" frister lite...

Vurderer å ta med meg litt kokosfett og paranøtter så jeg får opp fettprosenten. Ellers er jeg usikker på hva jeg kan ta med. Noen som har tips?

På fredag serveres det sodd. Er det "frekt" å ta med noe annet uten å si fra på forhånd? Noen tips på hva jeg kan ta med som ikke trengs oppvarming? Jeg tenker salat med dressing, kanskje noen egg og.

Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:00   #232
Tidl. medlem
Gjest

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Det må være mye vann, fingrene mine og anklene er hovne. Har spist mye salt potetgull og pommes frittes.

En heftig trening der du svetter masse og fyller på med veske er mitt tips for å få ut dritten

Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:07   #233
madamode
Seniormedlem

madamode sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Mamseen, her.

SÅ bra madamode
gratulerer!!!

takk !!

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 23:41   #234
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

En heftig trening der du svetter masse og fyller på med veske er mitt tips for å få ut dritten

har pøst på med 3 l vann, 1 l te og 1 l pepsi max i dag, og i morgen skal jeg på zumba trening.

Sto i mot vaflene på bridgen i kveld."Stolt av meg sjøl" (fant ikke en smiley som var sånn)

Gammel 20-05-11, 08:45   #235
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Hvor: Slattum
Edla er ny på veien

Blææææ!

Jeg er så utrolig let å demotivere... På mandag snikveide jeg meg g da veide jeg 103,4kg idag stoppet vekten på 104,4. Det er firtsatt nedgang siden forrige fredag og med en normalkarbo dag på 17.mai så kan man jo ikke forvente mirakler MEN jeg blir uansett demotivert. Dessuten har tanterød fortsatt ikke kommet (nei, ikke gravid har bare en utrolig rotete syklus) men jeg føler meg som et PMSmonster hver dag.

Motviasjon kom til meg for her skal du motstand møte!

Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 09:44   #236
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg har funnet lavkarbo sursild i butikken! Oh happy day! *danse rundt*
Pluss vært på mitt første møte med min nye lege, som virker kjempegrei, og sa jeg er flink, og skal hjelpe meg å finne ut om jeg har PCOS.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 10:23   #237
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Edla er ny på veien

Sursild som i godteri eller matfisk ?

Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 11:23   #238
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Nnem er ny på veien

Endelig er vannet på vei ut igjen. Var ganske tungt å legge seg i går.
Skal straks gjøre fredagsvasken og så kose meg med en kopp te.

Skal på middag med noen venninner i morgen. Vi skal spise meksikansk mat. Ja, det blir spennende. Blir ingen hvetetortilla, ris eller mais. Ikke så glad i bønner heller, men det går seg til.

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 11:25   #239
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Edla, her.

Sursild som i godteri eller matfisk ?

Sursild som i sild i lake med løk. Spiste osteknekkis med kokt egg, majones og sursild til frokost i dag. Herlig godt! 3 karber pr 100 gram. Jeg håper bare ikke de har skrevet feil eller noe sånt, for jeg syns sursild er fantastisk!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 11:35   #240
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Hjemme fra noen fantastiske dager i Roma. Hadde ikke gått opp i ferien, på tross av at jeg har spist dessert/is og drukket en del cappucino. Jeg var ikke i ketose i gårkveld, men nå har jeg laget meg en omelett med italiensk salami og parmesan. NAM! Nå er det striskjorte og havrelefse (ikke i bokstavelig forstand). Ingen flere utskeielser. Og jeg ønsker meg ismaskin, så jeg kan lage meg min egen divine pistasjis og rom med sjokoladebiter. Mmmmmmmmmm

Og nå skal jeg snart på jobbintervju Wish me luck!

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 11:45   #241
Edla
Medlem

Edla sin avatar

Edla er ny på veien

Lykke til vimsen! Og velkommen hjem!

Gammel 20-05-11, 13:28   #242
LilleFly
Medlem

Medlem siden: May 2011
LilleFly er på en erverdig vei

Baah. Skulle ønske jeg likte å gjøre husarbeid! Vi oppholder oss på jobbleiligheten til mannen oppi nord, to timer fra bodø (Jeg er fra tønsberg..) Og det synes at han har bodd alene her for å si det sånn :P Maaasse å sette igang og vaske og fikse.

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 14:10   #243
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Lykke til Vimsen!

Gammel 20-05-11, 22:33   #244
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Edla, her.

Lykke til vimsen! Og velkommen hjem!

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Lykke til Vimsen!

Tusen takk. Det gikk ganske bra. Men det var 120 søkere, så jeg er vel ikke sikra jobben enda.. Men krysser fingrene

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 01:15   #245
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Sitter her og filosoferer litt. Jeg veit jeg skal leve resten av livet på lavkarbo, og det syns jeg er helt greit. Nå som jeg har nærma meg sluttmålet mitt, har jeg hatt større og større sprekker. Er det for skummelt for meg å lykkes med dette og bli "normal"? Hvem er jeg egentlig? Jeg har alltid vært "hun blide, tjukke jenta". Jeg syns det er plagsomt med alle som kommenterer hvordan jeg nå ser ut, og som spør om jeg har kjøpt masse nytt tøy. Skjønner at folk er glade på mine vegne, men jeg vil være i fred, og jeg hater fortsatt å kjøpe tøy.

Gammel 21-05-11, 06:56   #246
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Filosofering er bra. Det er vanskeleg også, å skulle stille grunnleggande spørsmål om kven ein er og kva ein vil her i livet. For ein får kanskje ubehagelege svar og aha-opplevingar undervegs. Men det er jo vanskeleg å kome framover og vekse, utan å gå gjennom det. Eg går ned den vegen eg også, for tida. Fant nettopp fram dette diktet av Karin Boye, skal ta det med meg i dag tenkte eg. Kanskje de andre vil sette pris på det også

Ja visst gör det ont
Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer

och det som stänger.

Ja nog är det svårt när droppar faller.
Skälvande av ängslan tungt de hänger,
klamrar sig vid kvisten, sväller, glider -
tyngden drar dem neråt, hur de klänger.
Svårt att vara oviss, rädd och delad,
svårt att känna djupet dra och kalla,
ändå sitta kvar och bara darra -
svårt att vilja stanna

och vilja falla.

Då, när det är värst och inget hjälper,
Brister som i jubel trädets knoppar.
Då, när ingen rädsla längre håller,
faller i ett glitter kvistens droppar
glömmer att de skrämdes av det nya
glömmer att de ängslades för färden -
känner en sekund sin största trygghet,
vilar i den tillit

som skapar världen.

-- Karin Boye

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 11:40   #247
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Laget en ostekake igår som skal være med i konfirmasjon idag, håper virkelig den blir vellykka! Smakte på røren igår, og den smakte skikkelig ostekake <3

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 15:02   #248
LilleFly
Medlem

Medlem siden: May 2011
LilleFly er på en erverdig vei

Laget en ostekake igår som skal være med i konfirmasjon idag, håper virkelig den blir vellykka! Smakte på røren igår, og den smakte skikkelig ostekake <3

Hvilket oppskrift brukte du? Skal ha dåp snart og vil gjerne ha en kake jeg kan spise

Jeg er i ketose

LilleFly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 22:14   #249
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Her er ett bilde av kaka
(druene var bare til pynt altså, så spiste ikke dem)

Legger ut oppskrift på bloggen min imorgen

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 22:23   #250
madamode
Seniormedlem

madamode sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Her er ett bilde av kaka
(druene var bare til pynt altså, så spiste ikke dem)

Legger ut oppskrift på bloggen min imorgen

ååhhh *sikle* gleder meg vilt til i morra...denne her mååå jo bare prøves! - sikkert like god som den ser ut - lykke til i konfirmasjonen!

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Maiskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 97 02-06-10 10:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.