Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-08-11, 11:57   #2551
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg har heller ikke lest boka på nesten et år nå.. Men mener også å huske at det var mest om hvordan kroppen fungerer osv og ikke så veldig mye om maten sånn sett.. Får kanskje lese den igjen for å ta en titt

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 11:58   #2552
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Rikkemor: Hehehe -du og de dyra Men har forståelse altså - sønnen min er livredd veps, han løper veggimellom så snart han ser en, er jo egentlig en slags fobi, så det er kanskje mulig å få hjelp for det....

Sanna: Hehe, de musklene der har visst jeg også...... Håper nakke og hode smertene gir seg, trøste til deg! Og så får du heller roe helt ned og slappe av i dag da, vet du, klesvasken løper ikke fra deg....

MariaB: Ja, litt enig med deg om at det står litt for lite om gjennomføringen av kuren i boka. Kanskje fordi en må gjøre en del individuelle tilpasninger? Men jeg syntes det var veldig interessant å lese om hvordan de ulike hormonene og næringsstoffene påvirker kroppen. Ga i alle fall meg masse kunnskap som jeg bruker til å tolke hvordan kroppen min reagerer. Har også lest så godt som alt om LCHF jeg har kommet over på nettet - svenskene er gode på dette! Men nå er jeg kanskje litt slik som må forstå ting oppe i hodet mitt først for å kunne gjøre riktige valg

Ok, da får jeg få i meg litt mat og så får jeg komme meg ut av huset og få litt gjort

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 13:00   #2553
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God formiddag! Nettopp ankommet jorden etter en himmelsk tur i drømmeland.

Ang. diskusjonen her:
Boka er ment for å gi kunnskaper om HVA det er du gjør, den gir TIPS til hvordan du kan gjør det for å oppnå et best resultat. Vi er individer, og ikke alle kan gjøre det på måte A, så det å diktere ei oppskrift til en livsstilsendring? Neppe. Her må det innsamles kunnskaper, og det er nettopp dette han gjør tilgjengelig i boken. Boken "argumenterer" for alle de kommende, farlige spørsmålene fra folk rundt (kolestrol, proteiner, vann, salter vitaminmangel, hjernedød og gudvethva), men prinsippet er jo urokkelig?

Spis 15/20 gram karbohydrater som helst kommer fra grønnsaker.
Fra 0,5-1,5 gram protein pr ønsket kilo (ønskevekt) og sett dette inn til %-vis diagram - så får du se hva du trenger av fett i gram også. Derfor utregningen 5-25-70 (som noen bruker (og her er der det individuelle kommer inn)). Derfor er diett.no et OK verktøy.

Jeg har aldri orka bry meg særlig "farlig" og "ufarlig" fett. Eneste justeringen jeg gjør bevisst er å bruke smør og ikke margarin pga. at den er varmebehandlet.

Dollsine: Ja, jeg sliter med å bli mett, men jeg har aldri vært flink til å lytte til kroppen og faktisk gjøre som den ber om. Selvdestruktiv, yes. Neida. Jeg blir sulten ganske raskt, og det gjelder for uansett hva jeg spiser.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 13:23   #2554
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

For meg virker det som sult ofte er noe som er sted- og tidsforbundet.
På jobb blir jeg alltid sulten i god tid før lunch, hjemme kan det gå mye lenger tid.
Iallefall hvis jeg er opptatt med noe. Setter jeg meg ned foran TV, blir jeg sulten med en gang. Og det henger vel igjen fra den tiden TV betydde det samme som å dytte no' godt i kjeften. Og kjedsommelighet = sult/lyst på no' godt....
På jobb i går, spiste alle de andre is med banan, nøtter og sjokoladesaus.
Og tro det eller ei, det gjorde meg ingenting !
Jeg snuste ikke på det engang...
Det rareste var at jeg absolutt ikke følte meg "flink", det var bare helt naturlig.
Alle vet at jeg ikke slanker meg, (for jeg har jo nådd målet nå), de forstår at jeg rett og slett ikke lenger tåler denslags. Ingen maser og bryr seg ! Deilig !!
Og saken er at jeg heller ikke tåler særlig utskeielser.
Jeg har i mange år slitt med brokk på spiserøret og hatt en del plager med det.
Nå er jeg 99,9 % bedre, men ørlite frukt, sukker e.l. gjør meg skitondt. Så det er ikke verdt det.
Men dere, bare minn meg på det, når fruktsuget rir meg !!

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 15:49   #2555
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Huff da Sanna: jeg sender alle gode tanker og energi: slike dager har jeg og innimellom, og de kommer sjelden når det passer meg. Ta godt vare på deg selv, og gjør det du kjenner er til hjelp.

Jeg og opplever sult som tid/stedbundet. Som deg er jeg skubbsulten lenge før lunsj på jobb mens hjemme er det ikke noe problem. Trøste- og kosespisinga er jeg omtrent ferdig med, og hvis behovet/trangen melder seg så kjenner jeg igjen symptomene og kan ta et bevisst valg på hva jeg gjør. Og så bra kollegaene dine respekterer at du ikke forsyner deg av det du ikke tåler!!

Ha ha ha Bente; klart vi er mer følsomme!! Gikk litt for fort rundt den svingen. Er også enig med deg i at vi er følsomme for proteiner også. Og dermed må vi på følgemedogtellenoenivået. Iaf jeg

Du Rikkem0r: hva med å investere i en sånn greie som klipper enga di av seg selv? En sånn automatisk klipper - eller evt en geit??

Jeg har ikke boka til Torkil selv, men har lånt den. Jeg kjøpte den ikke fordi som du sier Maria: det står mest om hva som skjer i kroppen og lite om hvordan en skal gjøre det. Men siden en av dere for noen sider siden ramset opp disse matvarene tenkte jeg at jeg hadde oversett noe. Men - da avventer jeg å kjøpe boka.

God morgen Pruttilutt! Så bra du har hatt en fin tur til drømmeland! For min del kommer du med et viktig poeng ift fordelingen mellom kh/proteiner/fett. Eller....jeg har nå prøvd "alt" unntatt å være konsekvent på slik fordeling. Og det er det jeg tenker å gjøre nå fra høsten av. Tenker å kutte ut brød/knekkebrød også, og heller spise mer salat/grønt. Og som Bente sier; proteinene må begrenses og da er ca 1 g/målvekt greit. Men du.... du som skjønner dette bedre enn meg: hvordan bruker jeg diettt.no til å regne ut dette da? Ca 15 g kh, ca 75 g pr dag? Går det an å gjøre det så enkelt?

Og vet du kjære vennen: jeg har skjønt at du ikke er så veldig flink til å lytte til kroppen din og gjøre som den ber om. Det er en form for selvdestruktivitet, noe du er klar over ser jeg. Dette er noe du må jobbe med å for å få endring på.

Du nevnte en gang tidligere her at i hodet ditt er du fortsatt på maksvekta di. Jeg var en gang nede i 67 magre kilo og tro meg, men når jeg tenkte og så på meg selv i speilet, da SÅ jeg den tynne kroppen - men oppfattet hun med matchvekt på 107 kg. Også dette er en jobbemedhodetgreie - viktig som sådan også!

Hvor er den søte Nysgjerrigepiken vår? Kanskje du ble meg på tur? håper du ikke gikk deg bort da??

  Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 16:15   #2556
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Da har jeg skrubbet og skrapt den delen av huset som jeg håper å få startet malingen av i morgen - om bare oppholdsværet holder. Var i grunnen godt å komme i gang. Så nå sitter jeg med en kopp te med cocosa og venter på at energien til å gå ut og lage meg mat skal komme

Pruttis: Akkurat slik jeg tenker også Og så innbiller jeg meg at en aldri kan få for mye kunnskap, alt nytt jeg lærer hjelper meg til å lettere gjøre de tilpasningene som kroppen min trenger for at jeg skal komme dit jeg vil

Sanna: Så bra at kollegaene dine støtter deg. Støtte av de rundt seg er utrolig viktig for oss alle -Og jeg var ikke klar over at du fikk slike problemer av frukt. Lover at jeg aldri skal anbefale deg en frukt-utskjeielse igjen, neste gang blir det et rungende nei fra meg

Dollsine: Tror det kan være lurt av deg å droppe brøderstatning en stund og heller spise mer grønnsaker + holde litt igjen på proteinene, litt "striktere" en periode, for å se om det setter mer fart på vektnedgangen din. Synes du har vært fantastisk tolmodig jeg! Sikkert greit å sette seg et tidspunkt for når en skal stramme inn
Og det med hodet har du helt rett i - dette er like mye en mental jobb som en fysisk jobb, og personlig synes jeg den mentale biten er mye hardere enn den fysiske.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 16:19   #2557
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja Dollsine, jeg har vurdert en sånn som suser rund på egenhånd... Men det er så ujevnt her og jeg har 2 adskilte hager på hver side av huset så vet ikke om det vill fungert Dessuten byr det meg litt imot å bruke 15000 på en gressklipper når jeg har en som funker fint, selv om den trenger starthjelp Men nå er det grønt igjen, istedetfor gule og hvite blomster innimellom alt det grønne så det er deilig Og belønning for strevet var en nyyydelig bolle med jordbær og fløte Jeg skjærer opp jordbærene i skiver jeg da, for da føler jeg at det er så mye mer en hvis jeg f.eks bare deler de i 2 Kjekt å lure seg selv litt innimellom
Og Bente, det er nok en slags fobi ja... Men jeg har blitt mye bedre enn jeg var.. For jeg og har vært ekstrem på å bare løpe avgårde.. Jeg gjør det enda hvis de blir innpåslitne, men hvis de bare er kjapt forbi meg klarer jeg å sitte i ro og lukke øynene og bare glemme det i noen sekunder=)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde tatt 06.08.2011 kl. 16.12.jpg (114,4 KB, 6 visninger)
__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 16:31   #2558
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

15000!!!! Da er det bedre med geit eller sau. Alternativet er vadestøvler så du slipper at de kommer borti føttene dine Synes du er flink jeg; plena ser jo skikkelig herlilg ut!

  Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 16:34   #2559
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Vadestøvler hadde vært no kanskje ja Dratt på meg de og pakka meg inn i myggnetting

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 18:11   #2560
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Plenen så skikkelig fin ut, RikkemOr - bra jobb Hehe -syns jeg ser deg rundt huset med vadestøvler og myggnetting

Da var dagens middag inntatt - fylt squash. Mmmm veldig godt, nesten som pizzaerstatning, nå er jeg mer enn god og mett imidlertid.... Burde sikkert lage mat jeg ikke liker så godt, slik at jeg bare spiste meg passe mett
Har planlagt litt bringebær med fløte og baconcrisp som lørdagskos litt senere i kveld. Må bare finne litt plass i magen først

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 19:34   #2561
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Babes! Jeg er bare kjapt innom for å si at jeg stikker ut igjen. Sendte akkurat melding til mamma, så da må jeg vel melde fra her også Vært en tur hos venninne og kommer hjem med en stor bag full av klær. En rød kjole fra England som bare satt så hiiimla bra på! JEG VIL HA JUL NÅ! (eller en date).
Hirr! En annen venninne frister med vin, og jeg orker ikke sitte hjemme i kveld.

Dollsine: Du har rett på alt - men vi tar diett.no i morgen.

Hmm, hvordan skal jeg ha håret i kveld da?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 19:56   #2562
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Vet ikke om jeg har nevnt det før, men i så fall fortjener det en påminnelse:

Dove har en ny deodorant, Hair Minimising. Etter to ukers daglig bruk merker jeg nå at hårveksten kommer så sakte at i dag, etter 6 dager siden siste barbering, tenkte jeg "hm, er det noe vits?". DET FUNKER! Herlig. Jeg skal sette meg ned med leggene jeg Neida. Men, det er fint at det funker, sparer huden en hel del!

Ha en fin kveld, mine beste <3

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 20:05   #2563
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Vet ikke om jeg har nevnt det før, men i så fall fortjener det en påminnelse:

Dove har en ny deodorant, Hair Minimising. Etter to ukers daglig bruk merker jeg nå at hårveksten kommer så sakte at i dag, etter 6 dager siden siste barbering, tenkte jeg "hm, er det noe vits?". DET FUNKER! Herlig. Jeg skal sette meg ned med leggene jeg Neida. Men, det er fint at det funker, sparer huden en hel del!

Ha en fin kveld, mine beste <3

Ååååh, staaaas!=) Ska jammen se om kiwi har den etterpå!
Hvordan valgte du å ha håret?=) Du er sikkert knallfin Ha en suuuuperkos kveld med vin og venner=)

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 20:30   #2564
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Babes! Jeg er bare kjapt innom for å si at jeg stikker ut igjen. Sendte akkurat melding til mamma, så da må jeg vel melde fra her også Vært en tur hos venninne og kommer hjem med en stor bag full av klær. En rød kjole fra England som bare satt så hiiimla bra på! JEG VIL HA JUL NÅ! (eller en date).
Hirr! En annen venninne frister med vin, og jeg orker ikke sitte hjemme i kveld.

Dollsine: Du har rett på alt - men vi tar diett.no i morgen.

Hmm, hvordan skal jeg ha håret i kveld da?

Så kjekt med nye klær som sitter flott - deilig for selvtilliten også
Kos deg kjempemasse med vinen og venninnen i kveld vennen - sikker på du ser flott ut uansett hvordan du fikser håret

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 20:43   #2565
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så herlig Prutti! Sett opp håret du, så du kan slå det ut senere Kos deg!!

  Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:14   #2566
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Midtskille er noe jeg alltid har hørt er ulovlig pga. ansiktsformen. Men vet dere hva? Jeg synes det var helt OK, jeg. Rødt hår og grusomt, men synes det var greit i dag. Good feeling!

Kjempemasse fine klær, ser ikke ut her nå. Blir vel enda en stund før jeg rusler til vin-venninnen min (hun er ikke bare det, da), så skal lage litt mat. Spist snop og kyllingvinger i dag. I akkurat den rekkefølgen. Nuvel, life goes on. Lov å kose seg innimellom.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg snartvinterihope.jpg (217,0 KB, 6 visninger)
__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:25   #2567
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Nydelige Pruttilutten

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:30   #2568
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Nydelige Pruttilutten

Vakre, beste Bente

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:33   #2569
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Har noen av dere prøvd UFC Personal trainer til Playstation 3? Kjæresten fikk meg akkurat til å prøve..
Resultatet?
Jeg: SLITEN!
Kjæresten: Gliser fra øre til øre.. Det her var tydeligvis kveldens beste underholdning for han...

Og på toppen av det hele, så er det en stooor pose med vingummi fra haribo og flere pakker med kindersjokolade på bordet. Hva er min svakhet? VINGUMMI OG SJOKOLADE! Arrgg!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:43   #2570
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Har noen av dere prøvd UFC Personal trainer til Playstation 3? Kjæresten fikk meg akkurat til å prøve..
Resultatet?
Jeg: SLITEN!
Kjæresten: Gliser fra øre til øre.. Det her var tydeligvis kveldens beste underholdning for han...

Og på toppen av det hele, så er det en stooor pose med vingummi fra haribo og flere pakker med kindersjokolade på bordet. Hva er min svakhet? VINGUMMI OG SJOKOLADE! Arrgg!

For en lite støttende kjæreste du har.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:51   #2571
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Prutten, du må ha håret som på bildet.
Du er søt som en kokosbolle !!

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 21:53   #2572
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Nydelige Prutti! Vakker er du!

  Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 22:52   #2573
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

For en lite støttende kjæreste du har.

Haha, ikke sant!
Trodde ikke på meg da jeg sa at jeg fikk spise så mye bearnaise som jeg ville heller. Begynte å prate om blodårer og sånn... Sier han som skal spise potetgull og is til dessert...
Kjempefin på håret, forresten. Jeg liker det!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 22:58   #2574
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Min hjemmelagde is ble en suksess.
Gubben var storfornøyd.

3 eggeplommer
3 dl. fløte
2 ss sukrin
3 vaniljedråper
10 g 85 % sjokolade
7 g valnøtter
Meningen var å ha mer sjokolade og nøtter i, men en "mus" hadde vært i skapet og smugspist....

100g = 36,06 g fett
4,4 g prot.
2,7 g karb.

Men den dustete ismaskinen er jeg IKKE fornøyd med.
Den begynner å riste og bære seg etter bare 10 min og da må jeg stoppe den.
Isen er veldig løs, så den må helles over i en boks og settes i fryseren.
I bunnen og på kantene er isen klaka !

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 23:07   #2575
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Mmmmmmmmmm, isen så god ut, Sanna. Gleder meg til jeg får mer frysekapasitet så skal jeg lage is igjen. De ispinnene jeg kjøpte fikk ikke en gang plass i frysen min.... Jeg har akkurat samme problem med den ismaskinen min - liker den ikke, men så blir jo isen så lett "isete" om en lager den for hånd da, så det er en avveiing hva en skal gjøre

Nå blir det litt tv titting og bok for meg, så skal jeg krype til køys. Ønsker dere herlige damer en riktig god natt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no