Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-11, 15:17   #2676
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Siden dere er opptatt med å gå tur i regnet/jobbe/lage smart middag, så bidrar jeg til skravlinga så lenge..

Amazon er himmelrike for den som tror han har alt. Han har nemlig sansynligvis ikke en slik en:
http://www.amazon.com/Japanese-Bread...809323&sr=1-10

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 15:21   #2677
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg har forresten funnet en butikk her oppe som selger LØV organiske te; den gleder jeg meg også til!

Er det noen spesiell virkning med den teen, eller er det bare for at det er godt, Dollsine, har aldri hørt om det før jeg

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Mitt vrangsøvde jeg satt i natt og ordna julegaver til mamma, pappa, søster og bror. Eks'en tipsa om en kul internettside, så nå er julegavene i boks for under 600 ,- Fri frakt osv!

Filmer, spill, engelske bøker, leker..... Bare bestillingen igjen!
3 filmer til mamma for 91 kroner = heaven!

Wow så flink!! Kan sikker spare mye penger på det ja, noe å tenke på... Jeg har en tendens til å vente med gavene til 3 uka i desember... Nesten som en mann på det området jeg, hater å innrømme det, men dere tar jo alt så fint her inne

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Nå står mandel og kokosbrødet til bente1 i ovnen. Gleder meg til å smake om 37 minutter + avkjøling.

Gleder meg til å smake. Har kjøpt lavkarbovennlig syltetøy med kunstig søtning i dag. De hadde bare jordbær og blåbær, og jeg er ikke noe fan av blåbærsyltetøy.
Spent på jordbærsyltetøyet, altså!

Håper du liker brødet like godt som jeg, Appelsinpiken! Sikkert kjempegodt halvlunkent med smør og syltetøy, for det har litt kakeaktig konsistens

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 15:25   #2678
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg har brukt de siste to timene hos en healer for å få litt hjelp med alle mine følelsesmessige issues. Trenger sårt å gå videre følelsesmessig. Tror dere jeg bare kaster bort penger på slikt, eller????? Er andre gangen jeg har vært der, og føler liksom det er litt hjelp i det, men kanskje det bare er plasebo? Den naturvitenskaplige delen av hjernen min sier jo at det er bare tull, men kroppen og følelsene sier at det kan være noe i det... Hva tror dere skjønnaser - har lært meg til å sette stor pris på deres erfaringer på alle områder, så hvorfor ikke med dette også

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 15:34   #2679
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

håper du liker brødet like godt som jeg, appelsinpiken! Sikkert kjempegodt halvlunkent med smør og syltetøy, for det har litt kakeaktig konsistens


Absolutt godkjent!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 15:37   #2680
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Jeg har brukt de siste to timene hos en healer for å få litt hjelp med alle mine følelsesmessige issues. Trenger sårt å gå videre følelsesmessig. Tror dere jeg bare kaster bort penger på slikt, eller????? Er andre gangen jeg har vært der, og føler liksom det er litt hjelp i det, men kanskje det bare er plasebo? Den naturvitenskaplige delen av hjernen min sier jo at det er bare tull, men kroppen og følelsene sier at det kan være noe i det... Hva tror dere skjønnaser - har lært meg til å sette stor pris på deres erfaringer på alle områder, så hvorfor ikke med dette også


Tror det henger sammen med placebo. Hvis du TROR det kommer til å hjelpe, så hjelper det!
Akkurat der er jo legevitenskapen med. Og selv om legevitenskapen skylder på placeboeffekt når healere faktisk hjelper folk, så kan det jo være at det faktisk funker, det er bare ingen som har klart å bevise det enda.

Så så lenge du selv føler at du får noe igjen for å dra dit, så kaster du ikke bort pengene!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 15:52   #2681
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Har skrevet inn brødet ditt på diett.no nå, bente1. Nå liker jeg det enda bedre. Perfekt sammensetning. Masse fett uten at jeg føler at det er fett.
Ha på smør på skiva, så blir det enda bedre. Nå håper jeg fettet (polstringa altså) rett og slett sklir av meg.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 16:04   #2682
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Har skrevet inn brødet ditt på diett.no nå, bente1. Nå liker jeg det enda bedre. Perfekt sammensetning. Masse fett uten at jeg føler at det er fett.
Ha på smør på skiva, så blir det enda bedre. Nå håper jeg fettet (polstringa altså) rett og slett sklir av meg.

Ja, absolutt helt perfekt sammensetning - og veldig mettende - kos deg med det, veldig glad du likte det

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 16:15   #2683
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Kjære Bente-mi.
Nå har det seg slik at det hjertet ønsker, klarer hjertet oppnå. Om det er å gå videre, så kommer det til å skje - før eller siden. Du må gi deg selv litt tid, og evnen til å ikke haste med å bli "ferdig med det" er en gudegave for de som har det. Det fins mye mellom himmel og jord ingen vitenskap kan sette fingeren på. Selv har jeg erfart healing og vet at det hjelper. Noe er humbus, men noen er det som kan. Man blir ikke kvitt øvre bihulebetennelse bare fordi jeg ønsket det. Også på 10 minutter.

Det høres fornuftig ut at du er hos noen som kan hjelpe deg - om det er psykolog, fastlege, Ola Dunk eller en healer - så lenge du finner sinnsfred med det du gjør og det du oppnår, så er det INGEN som kan peke finger.
Det er både voksent og fornuftig å ta det steget du har gjort nå, og jeg håper du fortsetter healingen så lenge du har midler til å oppsøke hjelpen.

Vær obs. på prisen, dog. "Ekte healere" skal igrunn ikke ta særlig mye for det - det er i alle fall min mening. Reiki-healing kan alle lære, og det blir mer som et yrke. Nå vet jeg ikke hva du benytter deg av. "Min" healer har fått det fra oven og tar ingenting for det.

Hjertesorg er sorgen ingen kommer med blomster til. Så, derfor får du en liten en hos meg

Glad i deg.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 16:47   #2684
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Kjære Bente-mi.
Nå har det seg slik at det hjertet ønsker, klarer hjertet oppnå. Om det er å gå videre, så kommer det til å skje - før eller siden. Du må gi deg selv litt tid, og evnen til å ikke haste med å bli "ferdig med det" er en gudegave for de som har det. Det fins mye mellom himmel og jord ingen vitenskap kan sette fingeren på. Selv har jeg erfart healing og vet at det hjelper. Noe er humbus, men noen er det som kan. Man blir ikke kvitt øvre bihulebetennelse bare fordi jeg ønsket det. Også på 10 minutter.

Det høres fornuftig ut at du er hos noen som kan hjelpe deg - om det er psykolog, fastlege, Ola Dunk eller en healer - så lenge du finner sinnsfred med det du gjør og det du oppnår, så er det INGEN som kan peke finger.
Det er både voksent og fornuftig å ta det steget du har gjort nå, og jeg håper du fortsetter healingen så lenge du har midler til å oppsøke hjelpen.

Vær obs. på prisen, dog. "Ekte healere" skal igrunn ikke ta særlig mye for det - det er i alle fall min mening. Reiki-healing kan alle lære, og det blir mer som et yrke. Nå vet jeg ikke hva du benytter deg av. "Min" healer har fått det fra oven og tar ingenting for det.

Hjertesorg er sorgen ingen kommer med blomster til. Så, derfor får du en liten en hos meg

Glad i deg.

Tusen takk vennen for gode varme ord. Ja, jeg føler det hjelper, og at hun er en varm ekte person og har fått henne anbefalt av andre hun har hjulpet veldig, så så lenge jeg føler det fungerer og har råd til det kommer jeg nok til å fortsette. Koster meg mye mindre enn når jeg har vært til fysioterapi for ryggen..... Du har helt rett i at jeg begynner å bli utålmodig på å gå videre, men jeg vet også at det er mange følelsesmessige komplikasjoner helt fra barndommen av som gjør det ekstra vanskeig å håndtere. Har prøvd psykolog tidligere ang barndommen min, hjalp litt men ikke helt som jeg ønsket....Derfor tenkte jeg prøve noe annet nå, vi får se.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 17:26   #2685
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Jeg har brukt de siste to timene hos en healer for å få litt hjelp med alle mine følelsesmessige issues. Trenger sårt å gå videre følelsesmessig. Tror dere jeg bare kaster bort penger på slikt, eller????? Er andre gangen jeg har vært der, og føler liksom det er litt hjelp i det, men kanskje det bare er plasebo? Den naturvitenskaplige delen av hjernen min sier jo at det er bare tull, men kroppen og følelsene sier at det kan være noe i det... Hva tror dere skjønnaser - har lært meg til å sette stor pris på deres erfaringer på alle områder, så hvorfor ikke med dette også

Jeg tar egentlig ikke fem øre for healere, men det er mer mellom himmel og jord enn vi tror.....
Og Snåsamannen har jo bevist mye ved sitt arbeid.
Det er de som har behandlingsrom på "kjøpesentret" og har gått på helgekurs, - jeg mener er bare humbug.
Man kan da vel for pokker ikke gå på kurs !! Trodde healing var medfødte evner, jeg.
Men uansett, så er det vel en som lytter og forstår, som er viktigst for deg nå. Og da spiller det ingen rolle hva vedkommende er eller gjør.
Bare ikke la deg lure til å betale i dyre dommer.....

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 17:59   #2686
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heisann. Er tilbake fra turen nå; regn sa du?? Var det derfor jeg var helt alene på hele runden? Så ingen, verken dere aller andre Bra en har gode klær! Middagen er spist, og det blir pasta carbonara flere ganger. Takk til Rikkem0r som delte lenken!

Hva er en bentomatboks Appelsinpiken? Jeg har tenkt å få tak i meg en frozzypack med kjøleelement De selges på nettbutikk og i Oslo.

Og du har rett i at en sånn brødskjærer mangler iaf jeg

Den teen er det ikke noe spesielt med annet enn at den smaker mer og bedre enn pose te. Egentlig er jeg ute etter boksen, men etter å ha lukta på innholdet så spørs det om jeg må fortsette med teen også. Jeg elsker earl grey og drikker mange kopper hver dag, derfor er jeg også ute etter god te. Regner med mange er sånn på kaffen og?

Kjære Bente. Du har all min støtte for å fortsette hos healeren. For mange mange år siden var jeg også hos en, og ble bedre - dette til tross for at jeg overhodet ikke trodde på det. Og da mener jeg overhodet ikke. men jeg kunne ikke la være merke at smerter i den ene foten forsvant i flere måneder. Noe som ikke fysioterapi og operasjoner hadde greid. Altså kan det ikke bare være troen. Men som flere andre sier, velg en som er seriøs - det er viktig for deg å jobbe med deg selv og da må vedkommende være ordentlig og gjøre ting skikkelig!!! Det er mer mellom himmel og jord enn hva vi tror; jeg har en venninne som har hatt evner i mange år men hatt dem "gjemt". Nå har de blomstret og det er nesten litt skummelt noen ganger når hun påpeker at jeg har vondt på plasser hun ikke kan vite om. HUn har varme hender, men på meg virker de ikke. De virker på ungene hennes så... Jeg var forresten hos hypnotisør i Trondheim for noen år siden, for å få hjelp til å slutte småspising ol. som en del av slanking. Han tok meg på kornet og spurte hvorfor jeg småspiste og mens jeg svarte så jeg selv at mye av årsaken lå i oppveksten og et dårlig forhold til foreldrene mine - noe jeg egentlig visste men ikke hadde tatt innover meg. Han fikk meg til å tenke og sette ord på en del som jeg visste innerst men som jeg aldri hadde sagt høyt. Som eksempel at jeg var veldig skuffet over nærstående personer som burde ha støttet meg men som ikke gjorde det osv. Endskapen var at tårene kom fossende og mye løsnet. Ikke bare følelsesmessig men også i ryggen og nakken. Jeg var der to ganger og selv om jeg var forberedt den andre gangen så hadde jeg jobbet videre med saken i hodet i mens. Begge gangene sovnet jeg tungt og lenge etterpå, så det var tøft å være kropp og hode. Selve hypnotiseringen var grei nok, jeg hadde kanskje ikke så sterk effekt av den som andre men resten. takk til ham sier jeg bare! Så du fortsetter veldig gjerne for min del. Stor følge-med-på-veien-klem.

  Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:11   #2687
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bente: Jeg tenker som de andre, at hvis det funker for deg, så kjør på! Det ser ut som om du har funnet en du er trygg på Hvordan fungerer det foresten? Er det håndspåleggelse eller mer samtalerettet?

Har vært på farten i hele dag, og nå nyter jeg en rolig stund mens ungene leker litt på rommet. Snart kveldstelll og legging, og så er kvelden MIN!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:22   #2688
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Kjære Bente. Du har all min støtte for å fortsette hos healeren. For mange mange år siden var jeg også hos en, og ble bedre - dette til tross for at jeg overhodet ikke trodde på det. Og da mener jeg overhodet ikke. men jeg kunne ikke la være merke at smerter i den ene foten forsvant i flere måneder. Noe som ikke fysioterapi og operasjoner hadde greid. Altså kan det ikke bare være troen. Men som flere andre sier, velg en som er seriøs - det er viktig for deg å jobbe med deg selv og da må vedkommende være ordentlig og gjøre ting skikkelig!!! Det er mer mellom himmel og jord enn hva vi tror; jeg har en venninne som har hatt evner i mange år men hatt dem "gjemt". Nå har de blomstret og det er nesten litt skummelt noen ganger når hun påpeker at jeg har vondt på plasser hun ikke kan vite om. HUn har varme hender, men på meg virker de ikke. De virker på ungene hennes så... Jeg var forresten hos hypnotisør i Trondheim for noen år siden, for å få hjelp til å slutte småspising ol. som en del av slanking. Han tok meg på kornet og spurte hvorfor jeg småspiste og mens jeg svarte så jeg selv at mye av årsaken lå i oppveksten og et dårlig forhold til foreldrene mine - noe jeg egentlig visste men ikke hadde tatt innover meg. Han fikk meg til å tenke og sette ord på en del som jeg visste innerst men som jeg aldri hadde sagt høyt. Som eksempel at jeg var veldig skuffet over nærstående personer som burde ha støttet meg men som ikke gjorde det osv. Endskapen var at tårene kom fossende og mye løsnet. Ikke bare følelsesmessig men også i ryggen og nakken. Jeg var der to ganger og selv om jeg var forberedt den andre gangen så hadde jeg jobbet videre med saken i hodet i mens. Begge gangene sovnet jeg tungt og lenge etterpå, så det var tøft å være kropp og hode. Selve hypnotiseringen var grei nok, jeg hadde kanskje ikke så sterk effekt av den som andre men resten. takk til ham sier jeg bare! Så du fortsetter veldig gjerne for min del. Stor følge-med-på-veien-klem.

Ååå, det var utolig befriende å høre om dine erfaringer med dette, Dollsine, tusen takk for at du delte!!!
Jeg har jo en teknisk utdannelse og er vandt til å tenke naturvitenskaplig til daglig, så for meg er dette noe helt "annet". Jeg klarer ikke å forstå det med hodet mitt, men har vel med årene kommmet mer og mer til å tenke som dere sier at det er mye mellom himmel og jord vi ikke har evne til å fatte. Jeg føler hun virkelig tar meg på kornet, det er en del ting hun helt umulig kan vite noe om som hun har kommentert på, og ja, jeg griner som en unge.... Men jeg føler virkelig varmen fra hendene hennes selv om det er en halv meter over meg, og jeg føler energien i kroppen fremdeles. Jeg sliter også med barndommen min, selv om jeg føler i hodet mitt at jeg har et gjennomtenkt og oppgjort forhold til den, så merker jeg at de følelsesmessige sårene fra den gang lett blir revet opp av ting som skjer også i godt voksen alder, og det igjen påvirker mine følelsesmessige reaksjonsmønstere. Kan det bare hjelpe litt er det verdt pengene, og hvis ikke får jeg bare si til meg selv at det er alle sjokoladepengene jeg nå har spart ved å legge om kostholdet som jeg isteden har kastet bort på noe annet.... De blir i alle fall ikke liggende igjen som en plagsom bilring både her og der da....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:29   #2689
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Bente: Jeg tenker som de andre, at hvis det funker for deg, så kjør på! Det ser ut som om du har funnet en du er trygg på Hvordan fungerer det foresten? Er det håndspåleggelse eller mer samtalerettet?

Tusen takk Maria

Vi bruker litt tid på å prate før og etter behandlingen. Mesteparten av tiden ligger jeg på en benk og hun jobber med kroppen min, delvis ved å ta på meg, delvis med hendene i forskjellig avstand over meg. Forskjellige ting "kommer" til henne etter hvert, da tar hun det opp og vi prater om det. Helt utrolig hva hun fanger opp. Hun greide tom å fange opp at jeg en periode gjorde en jobb ute i ørkenen i Texas - det er jo ikke slikt hun bare kan gjette på??? Nesten litt skummelt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:32   #2690
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Wow Bente, healer! Jeg har aldri prøvd, men er ganske så tilbøyelig til å tro på det Så så lenge du føler det funker synes jeg absolutt du skal gå=) Og nå fikk jeg sååå lyst til å prøve meg på det brødet ditt jeg også, for brødskive med jordbærsyltetøy og gulost det er leeenge siden jeg har kunnet spise og det er sååå digg! Må vel ta meg en tur på helsekosten å se om de har kokosmel da, for pakka fra iherb har ikke kommet enda..=)

Så bra at du likte carbonara'n Dollsine =) Blir nok ikke siste gangen for min del heller den der nei, nammis Restene spiste jeg til frokost idag

Og Prutti'n, genial nettside da! Her ska jeg nok finne litt diverse ja =) Og så flink du er som er igang med julegavene alt... Jeg tenker også alltid at jeg skal bære tidlig ute, men det er ut på lillejulaften og i hverstefall julaften det... Slår ikke feil..

Nei, off i go to helsekosten Her ska det bli nybakt brød med jordbærsyltetøy og gulost

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:44   #2691
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Wow Bente, healer! Jeg har aldri prøvd, men er ganske så tilbøyelig til å tro på det Så så lenge du føler det funker synes jeg absolutt du skal gå=) Og nå fikk jeg sååå lyst til å prøve meg på det brødet ditt jeg også, for brødskive med jordbærsyltetøy og gulost det er leeenge siden jeg har kunnet spise og det er sååå digg! Må vel ta meg en tur på helsekosten å se om de har kokosmel da, for pakka fra iherb har ikke kommet enda..=)

Tusen takk, RikkemOr
Og ja, det brødet er verd å prøve. Med søtning i og krem eller glasur på toppen tror jeg det kan bli en deilig kake også -Og mer enn 80% fett!!!

Dere er såååååå skjønne alle sammen, er så glad i dere! Kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg valgte å være med i denne tråden

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 19:21   #2692
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Pruttilutten.
Lurer på om du engang sa du hadde laget is uten å skille plomme og hvitten ?
Altså, brukte begge deler.
Jeg blir litt lei av å helle hvitten rett i da..... Finner ingenting å bruke den til, for vi spiser ikke marengs.

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 19:23   #2693
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Tusen takk, RikkemOr
Og ja, det brødet er verd å prøve. Med søtning i og krem eller glasur på toppen tror jeg det kan bli en deilig kake også -Og mer enn 80% fett!!!

Dere er såååååå skjønne alle sammen, er så glad i dere! Kan ikke få sagt hvor glad jeg er for at jeg valgte å være med i denne tråden

Enig med deg!!!!

Må vel bake det brødet jeg og, og legge i fryseren i tilfelle kattefelle. Et alternativ til muffinser. Litt skeptisk til å ha "søt"mat tilgjengelig; merker veldig godt at det gjør noe med lysten på mat - dvs den øker kraftig

Jeg har lest en del på en tråd i dag, hvor bl.a temaet Udo's og cocosa kom opp. Det hevdes at denne coctailen setter fart på fettforbrenningen:

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Det er mange forsøk (jeg gidder ikke skrive opp referansene akkurat nå), men det er amerikanske, danske og engelske forsøk og studier som viser at essensielle fettsyrer, har en unik evne til å binde seg til en reseptor innerst i cellene som styrer den aerobe energiproduksjonen. Den kalles PPAR. Vi har kun to typer essensielle fettsyrer, Alfalinolesyren, som er starten til omega 3 familine, og linolensyre, som er starten til omega 6 familien. Det viste seg at ved forsøk på både dyr og mennesker, så økte forbrenningen av fett og utholdenheten steg kraftig ved stort nok inntak. Dette ble testet på idrettsfolk som tok 15 ml pr 25 kg kroppsvekt, slik at de fleste tok 45 ml pr dag. Cocosa vil gi en lignende effekt, den forbrennes veldig lett, og gir en slags triggereffekt for forbrenningsovnene.
Jeg tenkte med meg selv at studier sier ditt og datt, men hva skjer EGENTLIG om jeg prøver dette? Jeg har alltid hatt en pudding på magen, godt å ha noe å ta av når en skal løpe time etter time. Og kroppen vil ikke kvitte seg med den. Til nå.
Jeg har tatt Udo`s Choice og cocosa en uke, 45 ml av hver, hver dag, pluss en boks makrell i tomat, siden menn har litt problemer med å omdanne alfalinolensyre til DHA og EPA, og den marine oljen er mer potent enn den fra alfa syren. Men den oksiderer også langt raskere.
Og magen skrumper skikkelig raskt. På bare 9 dager har jeg begynt å få ruter, noe jeg ikke har hatt siden 20 årene. Fortsetter det sånn er jeg jo nesten rippet når sommeren er over. Så det virker som om det har noe for seg. Essesielle fettsyrer kan skru på knappen på gennivå som setter igang forbrenningen inne i cellene. Derav bedre utholdenhet (som også stemmer iflg pulsklokka mi, enda et bevis på at studiene faktisk holder vann). Men det er dette med doser da, jeg tror man bør opp i mellom 15 og 30 ml pr dag for å få effekt. Som sagt tar jeg selv 45 ml pr dag av hver, men det er veldig viktig å starte forsiktig. Sist gang gjorde jeg ikke det, med den følgen at jeg ble syk, leveren klarte ikke å behandle all gallen som fulgte med.

Rikkem0r: du har prøvd blandingen; er du enig?

For øvrig var det et par lenker med i tråden: http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Cho...-ml/15792?at=0 og http://soma.no/produkter/udos-choice-omega-3-6-9/

Tråden finner dere her

  Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:18   #2694
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tja, jeg holdt ut i ca 3-4 uker da... Det jeg kjente veldig godt var varmen, en helt sprø følelse med varme som liksom bare strømmet ut fra magen Merka ingen reduksjon på magefett, som det sies at det skal gjøre... Men det kan hende det hadde funket om jeg hadde holdt på lenger og økt mer på mengdene Jeg fikk bare plutselig udosen litt i vrangstrupen.. Og så blei jeg kvalm av kaffe med cocosa og etter det har jeg ikke rørt noen av delene Nå har jeg kjøpt meg te istedetfor kaffe, for tror vel at vondt i hodet om dagen kan komme fra mangel på koffein

Nå er brødet snart ferdig her, og jeg gleder meg skikkelig til brødskive med ost og syltetøy

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:33   #2695
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hvor lenge må jeg kjøle mon tro? Suuuulteeeen

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:38   #2696
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Hvor lenge må jeg kjøle mon tro? Suuuulteeeen

Hehehe ikke så lenge - liten stund, så deler du det i to først og skjærer skivene fra den ene halvdenen - smøret smelter på når det er litt lunk i det - mmm - godt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:40   #2697
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei alle sammen
Jeg er ikke helt bortevekk, bare vært mye ferie i det siste. Da jeg dro på en ukes seiltur la jeg lavkarboen på hylla, og nå har det gått en uke til, uten at jeg har kommet helt i gang igjen. Men jeg har ikke gått opp i vekt ennå heller da, så jeg blir vel ikke stressa før vekta kryper oppover igjen heller

Orker ikke å lese alle innleggene fra sist jeg var innom, men Dollsine, det er jeg som bruker Endomondo, og jeg føler som regel at den er korrekt. Men du kan gå inn på iform.nu og legge inn dine egne ruter, under ruteplanlegger, i et kart du søker deg frem i. Da får du opp nøyaktig km

Bente1: Jeg har gått til tankefeltsterapeut, og det hjalp veldig for meg! Healer ikke helt det samme, men om du føler det funker så er det jo verdt det. Det er ditt liv
Resten har jeg ikke fått med meg, men jeg håper alle her inne har hatt en fin sommer, vektnedgang, eller trivsel med kropp og helse..også skal jeg prøve å bli litt mer aktiv her igjen etter hvert. Må bare komme i gang igjen med lavkarbo først føler jeg

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:47   #2698
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Åååååå Foksy, så godt å ha deg tilbake igjen, var nesten redd vi hadde mistet deg helt her. Håper du har kost deg kjempemasse på ferie.
Tankefeltterapi høres også spennende ut, så bra at du fikk hjelp av det

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:52   #2699
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

VELKOMMEN TILBAKE FOKSY!!! Jeg begynte å bli bekymret for deg!! Og så hadde du bare ferie Typisk å bekymre seg uten grunn Du kommer fort inn i lavkarboverden igjen, bare vent. Vi har alle vært ute en liten tur og kommet oss inn igjen.

Så det var du som brukte endomondo ja; den viser ulik lengde på turene, og jeg går samme rute og så mye slingrer jeg ikke fra side til side på stiene når jeg går. Den ruta jeg gikk i dag har flere ganger vist 9,6 km, og i dag var den 9,1. 500 meter forskjell er ganske mye. Men, jeg skal forsøke å låne meg en skikkelig gps og sjekke alle rutene jeg går. Kjekt å vite!

Jeg tenkte å forsøke å steke squash og lage potetgull i kveld; noen som har prøvd det? Fant ut at jeg måtte ha i fett i panna, men det blir fort brent. Tips anyone?

Hm Rikkem0r: den varmefølelsen skulle jeg gitt mye for å kjenne.... I ferien har jeg vært frossen kun ett par ganger, og jeg gruer meg til å begynne på jobb neste uke. Regner med å komme tilbake til gamle tralter med frysing og det som verre er. Hadde det vært bedre med Udo-kapsler; slik de jeg linket til? Cocosaen greier jeg; og er det for ille så skyller jeg ned med iskaldt vann eller noe med smak. Jeg ville vært et godt eksempel på om det fungerer på magefettet; det er der det har samlet seg mest opp igjennom årene. For min del er alle med relativt flat mage slanke - om de så er 120 kilo og uten hengemage så er de slanke. Det sier litt om hvordan jeg ser på magen min??

  Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:40   #2700
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg mener det står på kapselflaska at de anbefaler å kjøpe i flytende form hvis man skal ta mer enn 2 kapsler(husker ikke om det var 1 eller 2 ganger daglig da, la oss si 2) 2 ganger daglig... Det tilsvarer ca 4ml/dag... Det er jo ca ikkeno Så istedetfor å hive innpå 10-15kapsler daglig(og det var i begynnelsen), hvis ikke mer...... Ja, så synes jeg det var bedre å ha den i flytende form =) Jeg synes bare det er så ekkelt med ren olje i munnen... Smaken er liksom ikke hovedproblemet, men den rene klisseolja

Off, høres ikke ut som et godt forhold til magen din nei Jeg trives ekstremt dårlig med min og... Og jeg er litt sånn: ingenting nytter, det funker jo ikke... nå om dagen... Jeg trives med måten å spise på, så er ikke at jeg vil gi meg... Jeg er bare så lei av å ikke se resultater... Men så vet jeg at jeg må gå litt i meg selv og legge litt om på ting før jeg kan furte og da... Så blææææ på det... Ooop, der kom plutselig dagens lille utblåsning
Nå vil jeg ha mer te *sofakosetekopptvkveld*

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no