Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-11, 12:17   #251
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Whynn: ja jeg har lest dette jeg og. Skal tisse på en sticks idag og for å sjekke, det kan vel først slå ut dagen etterpå.

Paris: jeg mener å ha lest at det er vanlig å komme dithen at man ikke blir noe særlig sulten, men ja, det er jo viktig å spise nok og riktig for å fortsette fettforbrenninga.

Bakte noen lapper til frokost idag, men de smakte null og niks. Får forske litt på dem kanskje, krydder osv.

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 12:32   #252
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Her går det så det suser med allesammen ser jeg

Ang hvor kjapt man faller ut av ketose aner jeg ikke, her har stixa vært lilla siden dag 2 eller 3. Har unnet meg både pepsi max, brukt litt sukrin i ting jeg har laget samt spist litt 70% mørk sjokolade disse ukene, men ser ut til å holde meg i ketosen.

Ang mat, så føler jeg det går greit om dagen, har en liten mistanke om at jeg muligens får i meg litt lite fett, men har bare ikke lyst å begynne lege inn alt på diett.no, ser for meg det blir tidkrevende. Var med i vg vektklubb i fjor og gikk skikkelig lei av å veie og måle alt jeg skulle lage. Så så lenge jeg har nedgang vil jeg prøve å la være.

Godt å se at det ikke bare er her ånden regjerer, har innimellom forferdelig ekkel smak i munnen. Kankje jeg også må gå til innkjøp av frisk pastiller..

Nei, nå er det kylling til lunsj her, sulten etter å ha gått 5km i skogen med jentungen på 2 år i bæremeisa.

Ha en fin frdag allesammen, og ikke minst en riktig god helg. Her står arbeidshelg for tur, skal jobbe 5 dager i strekk nå, så blir ikke mye 17.mai feiring her.

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:36   #253
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Drikker 3l vann fortiden og stixen viser en mellomting mellom den nest lyseste og nest mørkeste fargen. Er ikke ketosen skikkelig i gang eller drikker jeg for mye vann?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 13:46   #254
Holtapp
Juniormedlem
 
Holtapp sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Stavanger
Innlegg: 24
Holtapp er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Holtapp: håper tickeren din ikke er rett. Står at du har "gained" 2,8 kg, vil vel tro du heller vil ha "lost" Bra du føler du har kommet greit inn i kuren

Jeg har hatt en dårlig dag på matfronten. Så dårlig at jeg ikke tør legge den inn på diett.no....
Tenkte bestille noen Atkinsbarer på iherb, men da måtte jeg jo vite hva som smakte godt. Dermed kjøpte jeg 3 stk på butikken idag og *kremt* hvor ble de av

Er i ketose enda, men jeg aner ikke hvor fort man kommer ut av ketose. Noen som vet?

Ny dag i morgen, og da skal jeg være flink jente

Hei Euphita, jeg har styrt fælt med de ticker`ne altså. Jeg så det stod gained, men fant ikke ut hvordan jeg skulle fikse det. Helt ny på dette, så syns jeg hadde vært flink å fått det til jeg
Får sjekke det opp litt mer da.....
Angående inn og ut av ketose så vet jeg ingenting, men ut av det jeg har lest så kan det ta 2-4 dager før man kommer inni det igjen, men det var feks hvis du skeiet ut med et kakestykke eller noe sånt.....

__________________

Holtapp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:17   #255
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg er i ketose hele tiden, men går ikke ned..

:sukk:

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:18   #256
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Måler du deg TM? Om du ikke går ned på vekta så kan det ehnde du går ned i størrelse?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:29   #257
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Måler meg på vekta ja. Men er veldig oppblåst føler jeg.
Har ikke skeiet ut med sukkerfri brus eller annet. Har spist en atkinsbar over 3 dager på forelesing, kan da ikke ha såå ??? :undrer:

Drikker kaffe med fløte i, men er fortsatt i ketose.. (ifølge stix)

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:35   #258
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Mål med målbånd snuppa!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:48   #259
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Uff, det er så deprimerende...

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:50   #260
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg skjønner det, er derfor jeg håper du skal få deg en overraskelse.

Du trener jo en del? Har du lest i boken om at trening kan påvirke vekttapet? At du kan miste cm fremfor kg? Har du mange kg igjen? Kanksje det er stabiliseringstid? Kanskje du må senke karb eller kalori inntaket? Hvor lenge har det stått stille?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 14:56   #261
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg har jogget 4 ganger på to uker, ellers veldig stillesittende. Situps og push ups hver dag. (nesten).

Ja jeg håper å komme over "kneika", skal ihvertfall ikke gi meg!

PS en digresjon; vi skal nedover til Bø i sommer og antageligvis Dyreparken. Møtes??? Har dere planer i sommer?

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 15:02   #262
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ja det hadde vært moro! Kan du ikke skrive på fb når det blir?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 15:08   #263
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Det skal jeg Luci!

Men hva er dagsbehovet mitt? Jeg har sett at 1g protein pr kg kroppsvekt og max 15 kh, resten fett?? Og hvor mye??

Er litt "redd" for mye fett, skummelt med det så mye fett er så redd for å legge på meg..

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 15:42   #264
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Euphita, her.

Hei hei Cheyla!
Ikke gi opp! Det løsner sikkert snart
Prøver du deg på ketolyse nå?

Takk for oppmuntring Euphita Klarer liksom ikke helt finne ut hvilken retning som passer for meg, så nå teller jeg alt som er (nesten), både kalorier og karber. Så sånn sett spiser jeg vel litt ketolyseorientert egenkomponert, og det er nok ikke helt ideelt. Stresser nok litt for mye med maten for tida, kan godt være det er det som gjør at vekten ikke rikker seg!! Veide meg i dag, -400 g på en uke. Det er jo noe da...

Håper dere andre her inne har litt mer fremgang en meg! Og ikke minst, god helg

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 15:48   #265
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.

Det skal jeg Luci!

Men hva er dagsbehovet mitt? Jeg har sett at 1g protein pr kg kroppsvekt og max 15 kh, resten fett?? Og hvor mye??

Er litt "redd" for mye fett, skummelt med det så mye fett er så redd for å legge på meg..

Hei du
Jeg mener å ha lest her inne at passe mengde protein er ca. 1-1,5 g per kg ønsket kroppsvekt. Hvis du trener endel lønner det seg å øke litt, og nyere forskning viser at du uten problemer kan spise opp mot 2 ganger kroppsvekt (ikke lest selv, men har lest der her inne, mener det var Nerthus som sa det, og det er jo en rimelig sikker kilde) Dvs at om ditt mål er 60 kg og du trener litt, så bør du spise ca. 90 g protein per dag. Fordelingen i henhold til ketolyse skal vel være 75 % fett, 20 % protein og 5 % karbohydrater. Om jeg ikke husker feil....?

Jeg og strever veldig med å finne ut hvor mye som er passe mye. Det der "spis når du er sulten og stopp når du er mett" høres veldig bra ut, men ikke så lett og leve etter. "Fettangsten" etter mange år som kaloriteller sitter igjen hos mange av oss tror jeg!

Har lest her inne at noen må telle kalorier i tillegg til karb. Gjør dere det? Og hvor mye bør man ligge på tro....?

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 17:02   #266
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

1-1,5xkg med proteiner ja, de magiske tallene som vi må huske er 75%fett 20%protein 5% karbohydrater.
Har du lest boken snuppa? Dersom du ikke spiser mye fett så spiser du ikke ketolyse, da må du prøve en annen retning. Ketolyse er for de som må gå ned minst 10-15 kg og er en slankeKUR ikke en livsstil.
Hvor lenge har du holdt på (og fulgt dietten helt) og hvor lenge har du stått stille? Det står noe i boken om noen tiltak dersom du har stått helt fast en stund. Men ikke la deg demotivere av de som mister mye vekt, de med mest å miste går ned fortest (ikek sant for meg da :P ).

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 17:03   #267
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Telle kalorier itillegg skal vi IKKE gjøre, vi er helt ferske her inne. Det er to steg som må prøves FØR en går så langt. Står i boken om det i steg som en må følge.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 18:14   #268
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av trultemamma, her.

Er litt "redd" for mye fett, skummelt med det så mye fett er så redd for å legge på meg..

Du legger ikke på deg av fettet, hvis du ikke spiser mye karbohydrater da og det gjør du sikkert ikke. Hvis du spiser for mye fett, får du fettdiare, så det gir deg en god pekepinn på om du spiser for mye fett. Jo mer fett du spiser, jo mettere blir du og vil da spise mindre mengde. Det er fordelen med dette kostholdet, at mengden fett justerer appetitten.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 19:43   #269
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

1-1,5xkg med proteiner ja, de magiske tallene som vi må huske er 75%fett 20%protein 5% karbohydrater.
Har du lest boken snuppa? Dersom du ikke spiser mye fett så spiser du ikke ketolyse, da må du prøve en annen retning. Ketolyse er for de som må gå ned minst 10-15 kg og er en slankeKUR ikke en livsstil.
Hvor lenge har du holdt på (og fulgt dietten helt) og hvor lenge har du stått stille? Det står noe i boken om noen tiltak dersom du har stått helt fast en stund. Men ikke la deg demotivere av de som mister mye vekt, de med mest å miste går ned fortest (ikek sant for meg da :P ).

Og da skal jeg forsøke å legge inn data på diett.no, synes det er innviklet. Jeg SKAL klare det. Er kvitt søtsuget (for det meste) og savner ikke brød, pasta og chips. faktisk! Utrolig nok. Nok fett ja, hvordan gjør dere det? Ikke så lett å spise salater, egg og bacon, kylling/svin med sauser og kaffe med fløte, tenker at det må være nok fett? Kanskje det er for mye.

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Du legger ikke på deg av fettet, hvis du ikke spiser mye karbohydrater da og det gjør du sikkert ikke. Hvis du spiser for mye fett, får du fettdiare, så det gir deg en god pekepinn på om du spiser for mye fett. Jo mer fett du spiser, jo mettere blir du og vil da spise mindre mengde. Det er fordelen med dette kostholdet, at mengden fett justerer appetitten.

Tusen takk for tips, jeg skal forsøke å få inn mer fett gjennom hele dagen.

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 19:46   #270
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Lover deg at det er ikke innviklet. bare gi det noen minutter og lek litt med det, programmet er fantastisk!

Spiser mye fløte, en del ost, kesam, creme fraish, og sliter med å hold eoppe fettinntaket. Har begynt å innføre mere grønnsaker da jeg har ligget laaaavt på carbs i det siste. Nå skal jeg ligge på 15 og da utgjør halvparten av dem grønnsaker.

Diett.no er fin fordi det regner ut alt for deg. Trenger ikke lure på om du spiser nok, det viser deg med en kakediagram!

Energi
Fett71 %Protein25 %Karbohydrat4 %Alkohol0 %

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 19:59   #271
trultemamma
Medlem
 
trultemamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 44
Innlegg: 147
trultemamma er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Fant det ut nå!! Mye enklere enn jeg trodde.

__________________

Vi kommer i mål alle som en, bare ikke gi opp.
Har startet mitt nye og bedre liv for siste gang - en kostholdsendring, ikke mer jojo.
trultemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life <3 Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 20:06   #272
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Det er kjempebra!

Etterhvert kan du legge inn egne oppskrifter (så regner den også ut for deg), skrive inn vektmål, maks/min verdier og mer...

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 11:45   #273
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Å æsj altså
Jeg laget noen frokost pannekaker som smakte helt greit. Hadde på lerums sukkerfrie bringebær/eple syltetøy. På pannekake nr.2 dukket det opp en liten veps ut av syltetøyet !!
Fysj, jeg mistet helt matlysten.
Med brodd, føtter og to følehorn. Hjelpes!
Jammen glad jeg prøvde syltetøyet på pannekaken og ikke rett i kaka jeg skal bake mandag. Da hadde jeg nok ikke oppdaget den...

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 12:30   #274
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Æsj!

(men godt alle delene var der.. Hadde jeg spist en pannekake med syltetøy og SÅ funnet en død veps i glasset som inneholdt minusdeler... ja da tror jeg frokosten hadde blitt returnert!)

Godt det ikke havnet i kaken!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 12:57   #275
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Usj, ja det var nummeret før det kom opp...

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no