Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-10, 19:38   #251
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Opprinnelig lagt inn av Mia-Maria, her.

Noen som har noen spennende middagsoppskrift?

Tar utfordringen jeg også. Er ikke den beste til å skrive oppskrifter. Men etter endel turer rundt om i Chinatown i London har jeg fått helt dilla på innbakt kylling. Og fant faktisk ingen lavkarboutgaver inne på forumet her.

Så da forsøkte jeg meg på min egen vri

Lones innbakte kylling:
Ønsket mengde Kyllingfilèt
Grønn paprika
Løk
Olivenolje til fritering
"Innbakingsdeig"
- 150 g. smeltet smør
- et par dl vann
- JBK til det tykner til (litt tykkere konsistens enn vaffelrøre)
- Salt og pepper
Sursøt saus (finnes mange lavkarbovarianter, jeg brukte ca 5 g. fra ferdigglass, men skal lage hjemmelaget nestegang)

1. Forvarm frityrovn eller varm opp olje i en kjele (med lokk)
2. Skjær opp ønsket mengde kylling i "munnfull" store biter
3. Smelt smøret, bland i vann (bruk forvarmet vann), salt og pepper. Bland i JBK til du får ønsket konsistens
4. Kutt opp grønnsakene i litt store biter (Man kan sikkert bruke andre grønnsaker enn jeg gjorde)
5. Dypp kyllingbitene i deigen og legg de forsiktig i den varme oljen (Bruk skaftet på en tresleiv for å se at oljen er varm. Dersom oljen "bruser" rundt tresleiva er den varm nok)
6. Friter kyllingen til de får en gylden farge og legg de i en illfast form (Pass på å rist av overflødig olje, ellers blir de ikke crispy)
7. Friter grønnsakene til de blir møre
8. Plasser på tallerken og nyt!

Nå vet ikke jeg hvor mye karber det er i JBK, men de karbene en får i seg fra dette måltidet kommer i alle fall kun fra grønnsakene og JBK'en. Så en meget lavkarbovenlig og SUPERgod middag!! BØR prøves

For litt ekstra kos, spis med pinner! Det er morsomt å streve litt med maten

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 21:09   #252
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Udmerket Loone

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 09:03   #253
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Nedgang, 400 gram ned fra laveste vekt, men tilsammen over 1 kg siste uken

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 09:06   #254
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

OG 4 cm rundt midjen

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 13:30   #255
Mia-Maria
Juniormedlem
 
Mia-Maria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
Mia-Maria er på en erverdig vei

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Hvordan lager jeg en ticker, hvordan klipper jeg ut og siterer innlegg, enkle spørsmål

__________________
To infinity and beyond


Mia-Maria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: et sted mellom Montignac og Lindeberg! Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 13:44   #256
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Her er en fin oppskrift på hvordan du lager ticker

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 13:46   #257
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Her er en fin oppskrift på hvordan du lager ticker

Nei det var det visst ikke likevel

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 13:49   #258
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Her Nå er det riktig

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 16:21   #259
Armath
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 5
Armath er på en erverdig vei

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

For ein fantastisk måned, har gått ned 14Kg og fått tonnevis med energi, kan det bli bedre nå gjenstår bare de 8 siste kiloene igjen så e eg på normal vekt å denne gang skal eg greie å bli der (håpe håpe) einaste så e domt e at eg må ut å handla kler (hater shopping) ja ja lykke til allesammen og god påske.



Armath er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 18:40   #260
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Nei det var det visst ikke likevel

Neimen der er du jo Så hyggelig! Er imponert over at du klarer å linke! Stilig Så langt har ikke jeg kommet enda, men det kommer seg vel sakte men sikkert

Arytmes: For en fenomenal nedgang. Gratulerer Har du noen smarte særpreg i kosten som du tror kan ha bidratt utover det vanlige vi spiser her inne??

Har gått ned to kilo nå på en uke og en dag. Redusert kraftig på koffein og meieriprodukter. Men det kan fort være vann etter M også..

Har fått dilla på rømmegrøt, jeg! Masse meieriprodukter i den, men godt med avbrekk fra alt kjøttet : ) Flere av dere som spiser mye av det? Masse fett, men jeg regner med at det går greit..?

Nå blir det spennende med påsken og litt andre rutiner kanskje?

God helg, folkens

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 09:56   #261
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Ned 0,3 kg fra i går til i dag

Og det etter å ha feiret bursdag i går og spist masse selvkomponert lavkarbo snickerskake og Gerds ostekake Nam nam! Spiste rømmegrøt til frokost (bombe jf. over..) og drakk et par lite øl.

Livet er herlig dere

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 09:57   #262
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

OJ, mente selvfølgelig Armath i forrige mld...

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 11:43   #263
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Opprinnelig lagt inn av Mia-Maria, her.

Hvordan lager jeg en ticker, hvordan klipper jeg ut og siterer innlegg, enkle spørsmål

Skal du sitere et innlegg, trykker du Siter under innlegget.
Bare du lar klammene med Quote i hver ende av innlegget være i fred, kan du ellers klippe inne i innlegget!

Skal du siter flere innlegg, bruker du knappen ved siden av. Multi- quote sier den om du holder pekeren over den!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 09:41   #264
Mia-Maria
Juniormedlem
 
Mia-Maria sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
Mia-Maria er på en erverdig vei

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Skal du sitere et innlegg, trykker du Siter under innlegget.
Bare du lar klammene med Quote i hver ende av innlegget være i fred, kan du ellers klippe inne i innlegget!

Ok nå prøver jeg bare

__________________
To infinity and beyond


Mia-Maria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: et sted mellom Montignac og Lindeberg! Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 11:19   #265
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Jeg har mista kontrollen, veier meg hjemme og hos legen på Fedonklinikken i Bergen, har bestemt meg for at det er den vekta i bergen som teller, der får jeg tross alt utskrift av veiingene mine og vekta er litt mer pålitelig.
Men vil kontrollveie meg her og se at det går nedover iallefall.
Dermed melder jeg meg ut herfra siden jeg ikke skal til Bergen før i mai igjen

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 13:42   #266
_millamor_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
_millamor_ er på en erverdig vei

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Jaja, da har jeg hatt første sprekken på kuren, med resultat: 1,1 kg opp så mars måned ble en heller dårlig mnd sett med antall kg ned. Men får stå på videre og satse på at april blir bedre. God påske og gratulerer til alle med bra vektnedgang.

__________________


_millamor_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 18:45   #267
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Da går måneden mot slutten, og kroppen min står i øyeblikket bom stille. Har en døgnvariasjon på nesten 2Kg
Totalt ender Mars på -8

So long, so good

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 18:48   #268
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Fikk til ca 4kg jeg, er fornøyd med det.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 21:44   #269
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Bunnnotering med minus 1 kg på en måned......Og det mista jeg den siste uka nå. Har skiftet kostfilosofi, så jeg håper på bedre resultat neste måned)

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:41   #270
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Jaja det ble iallefall 2 kg ned! Og ikke opp=) Prøver igjen i April og håper det går bedre

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:11   #271
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Vel, endte med -0,3kg i april, men så har jeg bygget en del muskler. Ser det positive i å ikke ha gått opp.

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 08:45   #272
ainiju
Nytt Medlem
 
ainiju sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 3
ainiju er på en erverdig vei

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Heisan! Den friterte kyllingen så bare så god ut Men har litt skrekk for fritering, har bare vanlige kjeler .. Kan man bruke det?Hvilken olje bruker man forresten?
Men ellers ble det utrulige 6.6 kg på meg denne mnd. Har aldri gått ned så mye på en md før. Begynner å få endel kommentarer på nedgangen, det er jo veldig gøy da Men merker at det er mye skepsis mot lavkarbo. Prøver å forklare som best jeg kan, men er vanskelig å kjempe mot "gamle sannheter" jaja dem om det

__________________


ainiju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 10:35   #273
mumfie
Medlem
 
mumfie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 62
mumfie er på en erverdig vei

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Da er Mars ferdig, og je har gått ned 3,4 kg! Ser meg fornøyd med det altså, siden det går i et tempo på ca 500gr i uka! Da henger kroppen min med også
Men det faktum at je har gått ned 8,9 kg siden start 19.januar, det er je såååå glad for! Nå begynner je å glede meg til bunaden skal på 17.mai!
OG; denna uka som har gått, har je spist masse rart. Litt godteri, hamburger med pommes frites og i det hele tatt - men alikavæl gått ned 0,9 kg - skjønner ikke helt detta je ? men takker for alt som blir borte!

Ønsker alle lykke til videre med ketolysekuren!

__________________


mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 16:16   #274
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

hei hopp! du kan fritere i vanlige kjeler,Jerngryter er best, men har du ikke det, ville jeg bare styrt unna dem med teflon. Det kan bli varmt for teflonet hvis det ikke er topp kvalitet. Men pass på å ha et lokk i nærheten som du kan legge over hvis du skulle være så inderlig uheldig å få fyr oppi der. Men det har æ aldri opplevd sjøl, å har gjort det noen ganger. (er kokk) Nesten alle oljer kan brukes, men de må IKKE være Extra virgin, type kaldpressa. For å være sikker kan man kjøpe olje som er beregna på fritering. Gjerne gule flasker som står nederst i hyllene.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 08:44   #275
DrBabe
Medlem
 
DrBabe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 104
DrBabe er ny på veien

Sv: 5 kg i mars - Bli med du og, da vel

Da ser det ut som jeg kan oppsummere for mars. Jeg har gått ned fra 80,1 kg til 76,9. Det skulle bli 3,2 det da. Litt kjipt med en sånn skeie-ut uke i midten, der alt stod stille (eller... egentlig gikk opp 0,2 kg).

Men jeg er veldig fornøyd med å se 76 på vekta, så nå er det bare å fortsette med trening og sunt kosthold, over i april måned. Jeg skal helt ned til drømmevekta 64 faktisk.

__________________


DrBabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low/slowcarb med rene råvarer, stor variasjon, høyverdig protein, nok fiber og godt fett. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 20:21
Birkebeinerrennet 20. mars gunlan Trening 3 05-11-09 08:57
I dag er det 14. mars Begod Generell diskusjon 8 22-03-08 00:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no