Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-11-08, 18:07   #251
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Skippy - hva har du erstattet fløten og rømmen med? For å få i deg fett mener jeg?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 23:27   #252
Wilhelmina
Juniormedlem

Wilhelmina sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Wilhelmina er på en erverdig vei
Thumbs up

Ja jeg har hatt litt opp og ned og lenge på stedet hvil. Men nå så går endelig veien nedover. Har til nå gått ned 6,4 kg.

Har litt problemer med insulintolerans så derfor tror jeg at er det litt ekstra vanskelig for meg å gå ned i vekt. At det er derfor jeg har vært opp og ned i 2.5 mnd. Har vært litt passiv i denne perioden pga motivasjon og fordi at man ikke var sikker på om man gikk opp igjen og ikke ville ta gledene på forskudd.
Å plutselig så gikk det nedover, å lykkelig er jo jeg...
Så nå er det stort, har sett at jeg har holdt vekten og gått nedover for hver dag som går.
Så nå skal det nedover. Er morsomt å passe klærne som var for trange i lang tid.
Jeg veier meg hver dag, for å se om måten jeg gjør det på er det rette for meg og at jeg tåler å spise mat uten å gå opp igjen.
Merker at jeg er lettere og at jeg har fått mere energi og kroppen ikke er så vond lengre.
Så dette er jo kjempe positivt for meg.
Så nå er det full fart ned!!!!

Wilhelmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:02   #253
Oban
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Oban er på en erverdig vei

Det ble 0.1 kg ned på meg denne uken.
Har stor tro på at neste uke blir bedre.

Min journal
Oban er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:39   #254
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 44
solsikke er ny på veien

De siste to ukene har jeg gått ned 2kg, og minket 5cm!!
Hurra

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:48   #255
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Skippy - hva har du erstattet fløten og rømmen med? For å få i deg fett mener jeg?

Har byttet ut med olivenolje på salater og mer fete oster. I påleggssalater bruker jeg mest majones og bittelitt rømme.Har ikke fått bort all fløten ennå, måtte bruke opp noe jeg hadde, men i begrenset mengde går det visst bra. Smelter smør og blåmuggost som saus til kjøtt, steker ost til snacks og smørsurrer sopp som tilbehør til middag. Lager pizza med ost i bunnen og drypper over olivenolje før steking, det er helt nammenam. Vekta går iallefall ned nå. Har tatt bort brøderstatning(myke sponplater). Proteinbasert brøderstetning går bra, sikkert fordi jeg synes det er gyselig og ikke klarer å spise noe særlig av det.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 20:31   #256
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Gratulerer til dere med kjemperesultat!!
Dette var moro - og så mye

Selv vet jeg ikke, veier meg ikke akkurat nå.....sto stille og for å slippe demotivasjon så venter jeg med veiingen

Men jeg følger med dere andre og på dere!

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 22:35   #257
Snuppa
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Snuppa er ny på veien

Jeg hiver meg på her jeg også.
Begynte på ketolyse 12/11 og har gått ned 2,4 kg den første uken
Veldig fornøyd nå med at det endelig går nedover etter lang tid med dårlig kosthold og vektoppgang.
Har forsøkt ketolyse en gang tidligere for 1 1/2 år siden, men mistet motivasjonen etter 2 uker og følte at alt var vanskelig. Nå er jeg super motivert og sikker på at jeg skal klare det

Gammel 19-11-08, 23:13   #258
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Velkommen Snuppa! Dette klarer du
Og du får jo verdens beste motivasjon gjennom både vekttapet og alle "bivirkningene" (les alle andre positive tingene som skjer med en..)Og vi skal støtte deg

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:58   #259
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Så fint at vi blir flere, her er mye nyttig å lese og koselig å være. For min del så går det nå nedover igjen, har kuttet ut "myke sponplater" og tilført masse fett i maten. En vanlig lunsj består hos meg av salatgrønnsaker med en god dæsj olje+en god porsjon egg/tunfisk/rømme/majonesblanding. Har aldri forestilt meg at jeg skulle spise så fet mat og allikevel gå ned i vekt. Hadde egentlig også tenkt å kutte fløte og rømme, men kom ikke så langt i omleggingene før vekta begynte å peke nedover. Bruker for sikkerhets skyld mindre av det enn før.

Gammel 21-11-08, 11:06   #260
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

solsikke er ny på veien

Så flott skippy at det endelig har løsna

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 07:42   #261
Oban
Medlem

Sv: Påan igjen!! Andre som vil være med på veien!

Eget sitat fra starten av denne tråden :

Opprinnelig lagt inn av Oban, her.

5.5 kg opp på meg i ferien, men var veldig motivert i gang på mandag. Det føles godt å komme i gang igjen.

Dagens veiing viser at jeg bare har 0.2 kg igjen til jeg er tilbake hvor jeg var før sommerferien.
Hadde jeg visst hvor mye jeg måtte jobbe for å komme tilbake, hadde jeg aldri i livet gitt meg selv helt frie tøyler i 7 bekymringsløse uker i sommer..
Det har helt klart vært mye vanskeligere å få forventet vektreduksjon i min "andre runde" på Ketolyse.

Min journal
Gammel 24-11-08, 10:41   #262
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

solsikke er ny på veien

Ikke noe resultat å rope hurra for denne uken akkurat ned 100g siden sist, og -2cm.
Men har vert ute å reist denne uken, og da er det litt vanskelig å spise nok og riktig mat hele uken, i tillegg til ikke å få trent..
Har i tillegg spist spekemat i helgen, og erfaringsmessig er ikke det bra for meg, men det er jo sååååå snabla godt

Håper på denne uken går bedre

Hvordan går det med dere andre forresten????

Gammel 24-11-08, 20:30   #263
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Oban, her.

Eget sitat fra starten av denne tråden :

Dagens veiing viser at jeg bare har 0.2 kg igjen til jeg er tilbake hvor jeg var før sommerferien.
Hadde jeg visst hvor mye jeg måtte jobbe for å komme tilbake, hadde jeg aldri i livet gitt meg selv helt frie tøyler i 7 bekymringsløse uker i sommer..
Det har helt klart vært mye vanskeligere å få forventet vektreduksjon i min "andre runde" på Ketolyse.

Takk for at du skriver dette!
Dette skal hjelpe meg til å holde kuren i jula - jeg skal ikke falle for fristelsen!
Det ikke er verdt det!

"Etter den søte kløe - kommer den sure svie"
som de sier

Gammel 25-11-08, 10:17   #264
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Er litt usikker på om jeg våger meg opp på vekta denne uka, to julebord i helga gjorde at jeg var litt ute av ketose. Dvs ikke utslag på fredag og lørdag, men tilbake i ketose på søndag. Kan ikke ha vært mye som kom av karber, må ha vært noen noen steder jeg ikke var klar over. Er i ketose nå, men tenker at det må jo være lett å få vann og reel vektoppgang når en siger ut av ketose samtidig med så fet mat som et julebord tross alt inneholder. Så denne uka trener jeg, spiser fet mat og drikker masse vann. Går og fyller flaska nå...

Gammel 25-11-08, 15:41   #265
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jeg sliter noe helt utrolig.. Ser fristelser overalt og alt bare strir imot ketolysekuren nå,er ikke i ketose heller. Er på nippet til og gi opp og ta juleferie,men det blir en aaaltfor lang ferie da.

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 22:36   #266
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Enig i at det er for tidlig å ta juleferie, da kom jeg bare til å legge på meg alt igjen på et blunk. Bedre å iallefall prøve å stoppe vektoppgang nå i disse vanskelige tider. Sånn i hyggelige lag er det lett å uforvarende få for mange karber i maten, og da trigges sulten min. Er sulten langt inn i ketosen igjen, gleder meg til sultfølelsen er borte igjen.

Gammel 26-11-08, 10:36   #267
Wilhelmina
Juniormedlem

Wilhelmina sin avatar

Hvor: Stavanger
Wilhelmina er på en erverdig vei

Jeg har gått ned 8,3 kg tilsammen i løpet av en månede. Helt supert altså.

Wilhelmina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:11   #268
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

solsikke er ny på veien

Gratulerer så masse, det er jo skikkelig pangstart!!
Lykke til, og stå på videre

Gammel 26-11-08, 13:41   #269
Snuppa
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Snuppa er ny på veien

Det er det man kan kalle pangstart ja!! Gratulerer!

Jeg er ned 0,4 denne uka, tilsammen 2,8 kg på 2 uker Veldig fornøyd med at det går nedover.

Gammel 26-11-08, 16:21   #270
Oban
Medlem

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Takk for at du skriver dette!
Dette skal hjelpe meg til å holde kuren i jula - jeg skal ikke falle for fristelsen!
Det ikke er verdt det!

"Etter den søte kløe - kommer den sure svie"
som de sier

Ja, det er fint hvis andre kan lære av mine tabber .

Uansett kan man nok ikke komme like skeivt ut på en uke eller to i julen, som jeg gjorde på 7 uker i sommer. Men det beste er utvilsomt å holde seg til "lovlig" mat med minst mulig utskeielser.

Selv har jeg en liten planlagt utskeielse på lørdag om halvannen uke. Da blir det ribbe med div. tilbehør, men uten poteter til middag (gjestene får selvfølgelig full pakke). Men desserten blir en sjokoladefondant med is og et lite glass av Mas Amiel til. Den vil jeg gjerne være med på .

Dagen etter blir det nok en lang tur eller noe lignende for å prøve å veie opp for gårsdagens synder.

Min journal
Gammel 27-11-08, 15:02   #271
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

solsikke er ny på veien

Huff, jeg også har to fristelser neste uke. Den ene er med elevene mine som har laget julebord, og den andre med min bedre halvdels jobb!!
Ikkje lett, men tror jeg skal unne meg noe på min manns julebord. Får heller ta en dobbel treningsrunde dagen etter
Gler meg vertfall til å smette inni den nye kjolen min

Gammel 27-11-08, 21:54   #272
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

I går var jeg ute med jobben og spiste. Det gikk faktisk bra. Bestilte største biffen, dobbelt med kryddersmør og salat ved siden av. Og masse rødvin! Er fortsatt klart i ketose, men jeg tror jeg ble 40 år eldre og fikk gikt over natta. Føles godt å få til sånne sosiale ting også.

Gammel 29-11-08, 21:20   #273
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

solsikke er ny på veien

Det er viktig å være sosial selv om en går på ketolyse. Det finnes jo så mye godt en kan spise Det er bare å lese menyen, og ha litt kjennskap til hva ting inneholder.
Personalet rundt omkring er der for din del, så husk å benytt dere av de. De kan helt sikkert finne ut hva eller hvordan de ulike rettene blir tilberedt og hva de inneholder
Lykke til

Gammel 01-12-08, 08:29   #274
Oban
Medlem

Dehydrert for anledningen?

800 gram ned siste uke.
Veldig godt fornøyd, men det er lite sannsynlig at det gode resultatet er reellt, d.v.s. tap av fett.
Det ble nemlig mye rødvin og cognac på lørdagskvelden. En slapp søndag med vondt i hodet og elendig matlyst har nok gjort sitt til at dagens resultat var litt i overkant bra.

Min journal
Gammel 01-12-08, 09:27   #275
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

solsikke er ny på veien

Ned 1,1kg siden sist uke
Storfornøyd

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53
Maltitol ... igjen og andre sukkererstatninger Carbokiller Generell ernæringsdebatt 5 24-04-04 20:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.