Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 29-07-10, 16:33   #2726
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

hehe okei :P har bare ikke prøvd det før! kanskje i kveld som kveldsmat hva annet har du i smoothien så den ikke skal bli så hard? har kjøpt soyaprotein jeg tenkte jeg sku ha i også.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 29-07-10, 17:12   #2727
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

hehe okei :P har bare ikke prøvd det før! kanskje i kveld som kveldsmat hva annet har du i smoothien så den ikke skal bli så hard? har kjøpt soyaprotein jeg tenkte jeg sku ha i også.

Lover, du smaker ikke egget!

Glemte å skrive at jeg har oppi fløte til ønsker konsistens. Særlig om bærene er frosne! Friske bær trenger mindre fløte!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 29-07-10, 17:19   #2728
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

okei da blir det kanskje det i kveld!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 29-07-10, 20:35   #2729
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du kan også bruke soyamelk for å tynne den ut

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 29-07-10, 20:44   #2730
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Du kan også bruke soyamelk for å tynne den ut

Soyamelk er full av østrogen, så kvinner bør bruke den med varsomhet...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-07-10, 09:00   #2731
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Soyamelk er full av østrogen, så kvinner bør bruke den med varsomhet...

+ magen går aldeles bananas av det. Alt går RETT GJENNOM.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 30-07-10, 09:12   #2732
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg får ømme pupper av soya ... Ikke bra .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-07-10, 15:32   #2733
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen datakyndige her?
Har litt problemer med nettkoblinga på en pc. Får opp at den ikke kan kommunisere med primær DNS-server og noen tall. Jeg er ikke født bak en stein og vet hva DNS er og vet også at det sannsynligvis er noe feil med TCP da.

Men hva skal jeg gjøre? Har prøvd alt jeg kan.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 30-07-10, 21:21   #2734
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man kjøre vaskemaskin og tørketrommel på samme stikkontakt samtidig? Altså, en sånn dobbelstikkontakt som sitter fastmontert i veggen? Bor i et forholdvis gammelt hus, jeg vet ingenting om strømnettet.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-07-10, 22:05   #2735
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her måtte jeg frem med skjøteledningen og kjøre en inne på vaskerommet og en på en annen kurs i et annet rom! Da virker det som bare det!

Du merker jo fort om du må skifte sikring, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-07-10, 22:37   #2736
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Her måtte jeg frem med skjøteledningen og kjøre en inne på vaskerommet og en på en annen kurs i et annet rom! Da virker det som bare det!

Du merker jo fort om du må skifte sikring, da!

hahah, pokker, jeg tenkte ikke på at sikringen går først om det skjer noe

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 30-07-10, 22:38   #2737
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Kan man kjøre vaskemaskin og tørketrommel på samme stikkontakt samtidig? Altså, en sånn dobbelstikkontakt som sitter fastmontert i veggen? Bor i et forholdvis gammelt hus, jeg vet ingenting om strømnettet.

Ja, det kan du om du har en 16A sikring

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 30-07-10, 23:29   #2738
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Kan man kjøre vaskemaskin og tørketrommel på samme stikkontakt samtidig? Altså, en sånn dobbelstikkontakt som sitter fastmontert i veggen? Bor i et forholdvis gammelt hus, jeg vet ingenting om strømnettet.

Veldig neppe. Men du kan prøve . Gamle hus har ikke 16A. De har knapt 10A, er du riktig heldig så kanskje du har 13A, og det er ikke nok. Skulle du først prøve og det ikke gå så vil a)sikringen gå eller b)lysene blinke og hovedsikringen bli veeeeldig varm.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 31-07-10, 01:20   #2739
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Veldig neppe. Men du kan prøve . Gamle hus har ikke 16A. De har knapt 10A, er du riktig heldig så kanskje du har 13A, og det er ikke nok. Skulle du først prøve og det ikke gå så vil a)sikringen gå eller b)lysene blinke og hovedsikringen bli veeeeldig varm.

Jaggu bra jeg bestemte meg for å ikke gjøre det da!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 31-07-10, 10:49   #2740
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kort spm, vet ikke om dette er rett "tråd" men prøver

Har holdt på i 3-4 uker, gått ned gjevnt. Plutselig legger jeg på meg 2 kg på 2 dager skal ha mensen i løpet av de nærmeste dagene. Kan det være forklaringen? Har ikke spist noe anderledes.

Litt stressa........

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 31-07-10, 11:09   #2741
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av trude.lutt, her.

Kort spm, vet ikke om dette er rett "tråd" men prøver

Har holdt på i 3-4 uker, gått ned gjevnt. Plutselig legger jeg på meg 2 kg på 2 dager skal ha mensen i løpet av de nærmeste dagene. Kan det være forklaringen? Har ikke spist noe anderledes.

Litt stressa........

STRESS NED!
Mensen og vann i kroppen er nok den store synderen her, men om du stresser deg opp, blir mye fort enda mer!
Du klarer rett og slett ikke legge på deg 2kg fett på 2 dager, så slapp av og drikk mye under mensen, så slipper vannet fort etterpå!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 31-07-10, 12:08   #2742
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg bor i en gård fra 1890, og her er det både 16A og 10A selv bare til min lille 30 m2 leilighet! Men det er jo seff skiftet ut for kort tid siden, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 31-07-10, 13:01   #2743
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har begynt å miste mengder med hår, noen andre som har vært plaget med det?

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 31-07-10, 13:10   #2744
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Jeg har begynt å miste mengder med hår, noen andre som har vært plaget med det?

Helt normalt 2-5 mnd etter påbegynt slanking. Kalles telogen effluvium.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 31-07-10, 13:19   #2745
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Helt normalt 2-5 mnd etter påbegynt slanking. Kalles telogen effluvium.

Det forklarer en del.. Noen som vet hvorfor det skjer? Jeg vil gjerne beholde håret mitt!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 31-07-10, 13:19   #2746
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det opplevde jeg også etter et vekttap på nitten kg i 2006/2007. Da hadde jeg nokså tynt hår fra før på grunn av PCOS og hypothyerose, så det var begredelige greier. Det kom tilbake, da, altså sånn at det fortsatt er litt tynt, forsåvidt.
Jeg fikk anbefalt Nisim av frisøren min, det stoppa opp hårtapet en god del, faktisk. Men det er det hårtapet man normalt får av at hårsekkene ikke er "rene". Men jeg så stor forskjell på børsten og sluket. Verdt et forsøk, selv om man ikke kan stoppe alt hårtapet som vel tildels er hormonelt i forhold til slanking.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 31-07-10, 13:33   #2747
Grolla
Medlem
 
Grolla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 118
Grolla er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for svar Godt å høre at det er "normalt", begynte å lure på om jeg måtte ta meg en tur til legen...

__________________



Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 31-07-10, 13:59   #2748
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det forklarer en del.. Noen som vet hvorfor det skjer? Jeg vil gjerne beholde håret mitt!

Kort eller langt fortalt: Kroppen din får ikke den næringen den er vant til og den går til "streik". Den næringen kroppen nå får må den prioritere bruken til, og dermed er det de viktigste oppgavene først, sånn som at du får blodgjennomstrømming og at du puster og sånn. Håret er helt nederst på kroppens prioriteringsliste, dermed så vil den ikke gi masse næring til håret under denne prosessen. Håret går i hvilefase, og resultatet er at etter noen måneder så opplever man massivt hårtap.

Sakset fra huddoktoren:
Hårvekst foregår syklisk i tre faser:

  • Vekstfasen (den anagene fase).
    I vekstfasen vokser håret. Vekstfasen varer 2-6 år, avhengig av hvor på kroppen håret vokser. På ethvert tidspunkt er 90 prosent av håret på hodet i vekstfasen.
  • Overgangs-/svinnfasen (den katagene fase).
    I overgangsfasen holder håret opp med å gro. Hårsekkene blir inaktive og begynner å skrumpe inn.
  • Avvisnings-/hvilefasen (den telogene fase).
    I hvilefasen endrer håret karakter og beveger seg mot overflaten av huden, for til slutt å falle av. Hvilefasen varer vanligvis et par måneder.
Heldigvis har hvert enkelt hårstrå og hår sekk sin egen uavhengige vekstsyklus, og normalt mister man derfor ikke alt håret på én gang. Gjennomsnittelig mister man 100 hår om dagen.

Ved telogen effluvium er dette altså betydelig antall større hårstrå som mistes. Selv mistet jeg i gjennomsnitt 700 hårstrå pr. greiing. Og ja, jeg talte dem . Ikke rart jeg mista over halvparten av håret mitt.

Slanking er ne type stress for kroppen, og det er det samme som skjer under slanking med håret, som skjer med de fleste kvinner etter fødsel. Håret blir rett og slett ikke prioritert av kroppen.

Men frykt ei. Vi som har tatt den tunge veien med hårtapet vet råd, så kanskje du slipper dette. Behandling kan innebære å;
  • Sørge for minst 1500 kalorier pr dag.
  • Spise mye fisk
  • Massere hodebunnen ofte
  • Ta ekstra tilskudd av b-vitamin
  • Slutte å bruke BILLIG SJAMPO FRA REMA ETC. Kjøp salongsjampo, den er dyrere, men varer til gjengjeld mye lengre.
  • Bruke hårdråper fra SP som balanserer hodebunnen.
Det mest effektive og det jeg ville brukt penger på om jeg først var villig til å bruke masse penger på å redde håret er å kjøpe sjampo fra NISIM. (www.nisim.no eller utvalgte frisørsalonger). Jeg ville også kjøpt ekstrakten. Men nb: Den koster flesk. Nisim er urtesjampo spesielt konstruert for å forhindre hårtap. Den renser hodebunnen og stimulerer håret til gjenvekst. På de fleste så stopper den hårtapet på en uke. Det eneste er at man må, og jeg understreker må, følge instruksene for bruk de første 8 dagene. Man må i disse dagene vaske det hver dag, og man må bestandig sjamponere håret TO ganger når man vasker det.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 01-08-10, 18:25   #2749
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet omtrent hvor lang tid det tar fra man spiser og til næringen tas opp i kroppen? Er det noen forskjell mellom kh, fett og protein i så måte?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 01-08-10, 20:25   #2750
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tror ikke det finnes noen formel for næringsopptak.
Kroppen tar vel opp litt etter litt, etter hvert som maten brytes ned.
Men den gjengse anbefalingen for måling av blodsukker er ca 2 timer etter et måltid, kanskje det kan gi deg en pekepinne?

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no