Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-08-11, 17:40   #2776
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Har fartet litt rundt i dag også, ordner litt til et utdrikningslag jeg skal arrangere snart. Plan for ettermiddag og kveld er å få ungene i seng, og kanskje strikke litt!
og for de som lurer, nei jeg kan egentlig ikke strikke, bare rettstrikk frem og tilbake

Kjekt å arrangere utdrikningslag da - så får du øvd deg litt til ditt eget også

Flink som strikker altså!! Jeg var sååååå flink til det i "gamle dager", strikket masse da ungene var små, men nå blir det aldri lenger. Kanskje når jeg blir bestemor.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 18:01   #2777
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Kjekt å arrangere utdrikningslag da - så får du øvd deg litt til ditt eget også

Flink som strikker altså!! Jeg var sååååå flink til det i "gamle dager", strikket masse da ungene var små, men nå blir det aldri lenger. Kanskje når jeg blir bestemor.....

som sagt så er jeg IKKE flink Jeg har vel fullført to håndarbeid i hele mitt liv; to babytepper. Thats it. Nå strikker jeg på ei vaskefille

Ja, det er en del arbeid å arrangere utdrikningslag, men jeg regner med det er MYE mer arbeid å arrangere et helt bryllup! Det er heldigvis en stund til det da

God bedring til deg, Prutti! og SOV GODT!!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 19:48   #2778
Tidl. medlem
Gjest

hei til dere og takk for hyggelig velkomstHar bakt knekkebrød, bruker å 3 doble oppskriften da min mann også spiser dem, laget kjøttkaker med cremefrech og litt fiberhusk, drukket en kopp kaffe med fløte..litt rart fremdeles..,og skal prøve den tekoppen med cocosa i kveld. Kanskje jeg får utslag på stixen min snart. litt spennende å følge med om en har kommet i ketose som det så fint heter og brenner fett. Tror og vet at jeg mosjonerer ikke...det regner....ikke bra unnskyldning Har hatt og har vondt i en muskel i foten som svir sånn av og til så jeg er litt forsiktig med å hoppe og sprette til den har roet seg litt...Ser av forumet her inne at noen er svært så flinke til å røre seg, hva med dere? Av og til blir den dørstokken utrulig vanskelig å komme overhar brukt å danse litt inne for meg selvfår vel starte litt forsiktig. Har dere noen spesiell veiedag?

Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 20:01   #2779
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Karillen: wow, du har vært effektiv i dag! Jeg har IKKE vært flink å verken trene eller gå tur denne sommeren, men har et håp pm å komme i gang igjen i neste uke Prøver å trene 2 ganger i uka ca, men ikke alltid jeg får det til

Mmm...nå nyter jeg deilige kokoslapper! Jeg har gått fra å ikke være så veldig begeistret for dem til å ELSKE dem

Og så må jeg fortelle om middagen min i dag! Kylling i Tikkamasala saus servert med blomkålmos! Utrolig enkelt og godt! Tikkamasalaen var ferdigsaus fra Santa Maria og har 7,5 karber pr 100 gram. Ikke verst synes jeg, brukte ikke mye av sausen! Greit å ha noen lettvinte alternativer også
Og blomkålmos er jo helt genialt! Sønnen min er som 3 åringer flest og spiser konsekvent ikke grønnsaker. Blomkålmos derimot hiver han nedpå, det er jo potetmos må vite

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 20:42   #2780
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Karillen: Wow så hypereffektiv - trenger ikke ha dårlig samvittighet for ikke å trimme da vet du
Jeg har heller ikke vært så veldig flink i sommer. Noen turer av og til er alt. Resten av året danser jeg en del salsa. Drev mye med jogging og aerobics også tidligere, men ryggen min streiket gang på gang, så tør ikke helt. Kanskje vil den tåle mer når jeg begynner å nærme meg målvekten min? Tør i alle fall ikke å prøve meg på slike harde ting igjen før jeg nærmer meg den

MariaB: Mmmm, det hørtes ut som en deilig middag. Smart å finne måter å lure grønnsaker i ungene på. Jeg måtte jobbe veldig mye og veldig hardt med sønnen min da han var liten, men det har jammen betalt seg - nå spiser han så godt som alt jeg serverer han Jo tidligere en tar jobben, jo bedre tror jeg Datteren min har alltid vært enklere, da, så det er forskjell på hvert enkelt barn hva som kreves....

Vi har også akkurat spist middag. Jeg lagde nakkekoteletter i dag. Krydret med salt pepper og litt chilli og kayenne og freste dem kjapt brune i pannen. Delte kotelettene i to og la dem i en form lagvis med litt løk, blomkålskiver, paprika og smørstekt sopp, helte på fløte, noen smørklatter og krydret litt til, inn i ovenen til grønnsakene var så vidt møre og kotelettene gjennomstekt. Enkel, god, kjapp "alt i ett" middag

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 23:39   #2781
bente1
Seniormedlem

Stille kveld her i kveld - hadde alle skravlet fra seg tidligere i dag

Jeg har nå "flyttet inn i" mitt nye kjøleskap. Det har allerede begynt å produsere isbiter, så nå har jeg iskaldt vann til enhver tid. Kanskje en måte å booste forbrenningen på
Har ellers jobbet en god del med planlegging og ting som må ordnes klart for danse opp-start om to uker, alt arbeidet i danseklubben vår gjøres på frivillig basis, så det er en del jobb

Nå begynner det i alle fall å nærme seg leggetid for meg så jeg logger straks ut. Ønsker alle en god natt Nattasuss til alle

Gammel 10-08-11, 07:39   #2782
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Kort innom før jeg farer på jobb.
Trodde nesten ikke jeg ville greid det i dag, men det går.
I går kveld oppdaget jeg at jeg hadde fått i meg altfor lite fett og tok ei skje med cocosa "på styrten". Strevde litt med å få det ned og kjente jeg ble litt uvel...
Og i natt var jeg våken flere ganger og var veldig uggen.
Kl. 5 måtte jeg styrte opp og rett og slett spy !
Ekkelt, kokos er uggent å levere ut !!
Etter det sovnet jeg og våknet rett så bra igjen !

Gammel 10-08-11, 07:56   #2783
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Sanna: Uff, så ekkelt! Høres ut som magen din fikk et aldri så lite fettsjokk! Håper du føler deg bedre
Bente: Åh, misunner deg et slikt kjøleskap! En venninne har et slikt, og hun har blitt mye flinkere å drikke vann etter det kom i hus

Kun en uke til min kjære kommer hjem igjen! Og i dag blir en travel dag. Skal først pakke sekken klar til hyttetur i ettermiddag, så venter to barnebursdager på rappen før vi durer til fjells
Må planlegge litt hvordan jeg skal spise i dag. Mamma som skal være med på hytta er heldigvis lk hun også, så det er disse bursdagene jeg må overleve. Ei pølse uten brød får gå i nøden

Gammel 10-08-11, 09:03   #2784
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen - ønsker dere en god da!

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Kort innom før jeg farer på jobb.
Trodde nesten ikke jeg ville greid det i dag, men det går.
I går kveld oppdaget jeg at jeg hadde fått i meg altfor lite fett og tok ei skje med cocosa "på styrten". Strevde litt med å få det ned og kjente jeg ble litt uvel...
Og i natt var jeg våken flere ganger og var veldig uggen.
Kl. 5 måtte jeg styrte opp og rett og slett spy !
Ekkelt, kokos er uggent å levere ut !!
Etter det sovnet jeg og våknet rett så bra igjen !

Uff da, Sanna, det hørtes ikke godt ut, håper du er bedre nå! Tror nok ett par mindre doser i løpet av dagen av cocosaen er bedre enn en kjempedose om gangen, ja!

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Bente: Åh, misunner deg et slikt kjøleskap! En venninne har et slikt, og hun har blitt mye flinkere å drikke vann etter det kom i hus

Kun en uke til min kjære kommer hjem igjen! Og i dag blir en travel dag. Skal først pakke sekken klar til hyttetur i ettermiddag, så venter to barnebursdager på rappen før vi durer til fjells
Må planlegge litt hvordan jeg skal spise i dag. Mamma som skal være med på hytta er heldigvis lk hun også, så det er disse bursdagene jeg må overleve. Ei pølse uten brød får gå i nøden

Ja, lettere å få i seg vann med et slikt! Genialt med små barn faktisk. Jeg hadde et slikt der jeg bodde da ungene var mindre, og de syntes det var så stas å gå og hente vann med isbiter at det ble helt slutt på masingen etter saft, juice og brus

Ei pølse er greit å ty til i slike situasjoner. Ønsker deg masse lykke til. -Og en kjempekoselig hyttetur med mamman din

Venter fremdeles på maleværet her. Det var meldt ok i dag, men det er vått og med mørke tunge skyer.... Håper det forsvinner utpå dagen, så jeg kan komme i gang. Ganske irriterende å ikke komme i gang med det jeg hadde tenkt nå når jeg faktisk har noen fridager

Gammel 10-08-11, 13:08   #2785
Tidl. medlem
Gjest

Hei igjentil dere Må bare fortelle om det fantastiske "brødet" jeg bakte igår. De andre som jeg har prøvd har vært litt klissete eller noe sånt men denne oppskriften som jeg fant inne på forumet fra 2005 er virkelig å anbefale. kan skrive den inn om ønskelig. Var både solsikkefrø og valnøtter, nam. Spiste to skiver i går til teen med cocosa og litt søtning.
Teen ble litt "skinnende", men håper det hjelper på med fettinntaket, lever fremdeles på "slankemetoden", men jobber med saken
Ellers om meg selv så er jeg en godt voksen dame på snart 54 år (om 3 uker), har 6 voksne barn, to bor enda hjemme, den yngste er nettopp fylt 18. Det er utrulig som tiden flyr, har mer tid til meg selv, jobber som blomsterdekoratør, (flott jobb), har fri idag
Skal lage meg litt lunsj og tenke ut noe tilmiddag. Tror det blir biffsnadder i dag...
Det er forresten veldig koselig med hyttetur, blir så nær naturen og seg selv (veldig filosofisk...)
Har ikke hytte, men bruker av og til å låne gjennom jobben til mannen min.
Tid for mat..

Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:29   #2786
bente1
Seniormedlem

[quote=karillen52;1178742]Hei igjentil dere Må bare fortelle om det fantastiske "brødet" jeg bakte igår. De andre som jeg har prøvd har vært litt klissete eller noe sånt men denne oppskriften som jeg fant inne på forumet fra 2005 er virkelig å anbefale. kan skrive den inn om ønskelig. Var både solsikkefrø og valnøtter, nam. Spiste to skiver i går til teen med cocosa og litt søtning.
Teen ble litt "skinnende", men håper det hjelper på med fettinntaket, lever fremdeles på "slankemetoden", men jobber med saken
quote]

Hvis du finner oppskrifter som du synes fungerer fint, så legg gjerne med link - og karboinnholdet, hvis du har regnet det ut. Alltid kjekt med nye oppskrifter som noen av oss har testet og kan anbefale -Av og til kan man bli litt matlei eller rådvill, og da er det kjekt med anbefalinger

Høres ut som du er på god vei til å komme inn i dette, Karillen, fortsett slik du. -Og bare prøv å glemme gamle lavkalori slanketanker, dette er en helt annen måte å tenke kosthold på -Og så er vi her alle sammen om det er noe du lurer på, vet du

Gammel 10-08-11, 15:53   #2787
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Bare innom å sier hei Er litt sånn tom i hodet idag, så får ikke med meg så mye.. Eller.. Ja, vanskelig å forklare

Sanna: Høres ut som kroppen synes det blei litt mye fet på en gang ja, den setter nok mer pris på en liten dæsj her og der Godt formen blei fin etter du fikk det opp iallefall

Bente: Været vil nok ikke at du skal male ser du Men ja, irriterende å ikke komme igang med ting man har planlagt.. Du får heller kose deg med inneaktiviteter idag så kanskje været kommer imorgen?=)

Karillen: Du må gjerne dele oppskriften Alltid kjekt å ha noe nytt å prøve ut

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 16:59   #2788
Tidl. medlem
Gjest

Mitt aller beste brød av Karin

Nå har jeg eksperimentert i lang tid. Jeg prøver å finne det best mulige brødet uten at det skal være for mye "sære" ingredienser i det. Dette er det jeg har kommet fram til. Det er et brød som ser ut, funker, virker, kjennes, føles og smaker som BRØD. Sånn synes i alle fall jeg det er! Det er, kort sagt, mitt beste brød.

Det er noen ingredienser her som man ikke får på Rema. Men de er relativt lett å skaffe f eks på en helsekostbutikk. Bor man i en eller annen bygd, blir det kanskje vanskeligere - men da er nå det meste vanskelig å få tak i av litt "spesielle" ting, så da så . . .

OK, here goes. . .

Basis:
1 beger cottage cheese
5 store egg
ca 1/2 dl olje (Raps, oliven - hva du måtte ønske!)

Blitzes med stavmikser eller noe lignende.

Nå skulle jeg sagt melblanding, men det er jo ikke det - bare en blanding!

Så nå blander man følgende:

3 ts bakepulver
3 ts splenda (eller tilsvarende - litt mye søtt, for å legge inn den smaken vi mister ved at vi ikke har mel)
2 ts salt (igjen for smaken)
2 ts fiber husk (eller om du har det som heter psyllium husks - anyway får du fiber husk på ICA, f eks - andre også, sikkert!)
2 ts johannesbrødkjernemel (helsekost - kan sikkert også bruke Nestargel, som jeg egentlig ikke vet noe om i det hele tatt.)
60 g kruskakli
4 ss glutenmel (helsekost)
En liten håndfull ( ca 3-4 ss?) linfrø

I tillegg til det, enten -

Alt 1:
75 g valnøtter
40 g solsikkefrø

Alt 2:
70 g solsikkefrø
40 g sesamfrø

Når du har blitzet egg/ost/oljegreien, rører du bare inn resten, som du har blandet ferdig på forhånd.

La det stå 10 - 15 min. Johannesgreien og fiberhusk-greien må ha litt tid til å virke.

Deretter tar du alt oppi en brødform (ca 1,5 liter) som er foret med bakepapir. Press det ned og glatt godt over overflaten. Det kommer til å se ut som et brød!

Det viktigste er muligens stekemetoden. Det blir nemlig et brød med skorpe av dette!

Sett inn brødet på 180 g. La det stå ca 25 min.
Skru ned varmen til 150 g. La brødet stå ca 40 min.
Ta ut brødet, ta det ut av formen og bakepapiret. Legg tilbake i ovnen på rist. Skru opp igjen til 180 g, la stå i 15 - 20 min.

Avkjøl på rist.

Når det er helt kaldt skjærer du det i tynne skiver.
Jeg pleier fryse det i pakker á 3 skiver, alle lagt i en stor pose. Jeg får minst 30 skiver av ett brød. Hele oppskriften inneholder ca 30 g karber enten det er den ene eller den andre varianten. Det betyr så langt jeg har klart å regne ut at det er maks ett gram karber per skive, ca.

Det er mye søtt og salt i dette - fordi det er det man ikke kan "fake" - søtsmaken av kornet. Så den må man tilsette. Mye salt fordi man bare nå ha noe smak! Men resten gjør at man får et brød som "fjærer" som et vanlig brød gjør. Det er faktisk veldig "brød-aktig". Jeg anbefaler det så absolutt - prøv om du vil. Jeg tror faktisk ikke du blir skuffet.

Dette er ikke en brødlignende gjenstand, det er faktisk brød.

Stekemetoden gjør også at du får et brød med skorpe.

Mannen min og jeg har lagd oss en greie - vi tar skalken som smaksprøve når jeg har bakt et nytt brød. Med smør. Han sier alltid at om han ikke hadde visst det, hadde han trodd det var et vanlig brød. Og dette er en mann som søren meg ikke er interessert i noe alternativt, nei.

Jeg gjentar: Dette er faktisk et BRØD. Det FUNKER. Jeg håper andre vil prøve det, og jeg håper folk vil gi meg tilbakemeldinger.

Hei
Jeg bytta ut cottage cheese med creme fraiche, 3 ss soyamel fra spielberger (kun 3 karb), grovhakket valnøtter og ellers fulgte oppskriften sånn nærmest nøyaktig..

Sist redigert av Tidl. medlem : 10-08-11 kl 17:04.
  Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:12   #2789
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Veldig fint om oppskrifter kan legges ut og inkluderer næringsinnhold. Er kjekt å vite "hva man går til" - selv kan jeg lese utfra ingrediensene at dette er god knall, men best å se tallene konkret. Kan du lagre som oppskrift på diett.no? Skal prøve når skattepengene kommer. Så knallnydelig ut - flinke damen

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 18:21   #2790
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Bente: Været vil nok ikke at du skal male ser du Men ja, irriterende å ikke komme igang med ting man har planlagt.. Du får heller kose deg med inneaktiviteter idag så kanskje været kommer imorgen?=)

Været bedret seg faktisk, så jeg har stått ute og malt noen timer nå. Jeg griser sånn når jeg maler at håret er fullt av maling..... Må finne meg en hatt til neste gang tror jeg
Håper dagen din blir bedre etter hvert vennen!

Karillen: tusen takk for opprskrift. vet du hvor mye karber det er i glutenmel - resten så jo ut som ok ingredienser, men glutenmel har jeg prøvd å unngå, siden jeg vet det er laget av hvete - men nå var det jo ikke så mye av det da

Gammel 10-08-11, 19:41   #2791
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Bra du fikk malt litt da=) Og malingflekker på hud og i hår er jo supert
Akkuart spist jeg, deeeilig pizza

Gammel 10-08-11, 20:07   #2792
bente1
Seniormedlem

Bra du fikk malt litt da=) Og malingflekker på hud og i hår er jo supert
Akkuart spist jeg, deeeilig pizza

Jeg var også kjempesulten etter malingen og opp og ned i stige (lårene er litt stive kjenner jeg...). Lagde lavkarbo lasange til oss i dag, mmmm, godt En av mine favoritter!

Sønnen min var så skjønn i dag - han kom hjem og sa " du må kjøpe inn noe Baby Bel ost som jeg kan ha med meg når jeg går ut, for jeg gikk på en sprekk i dag jeg" - han hadde spist noe som ikke var lavkarbo hos en venn Han har jo sagt at han vil leve mest mulig som jeg gjør for å få orden på huden igjen, men jeg tenkte ikke han tok det så veldig alvorlig
Hehehe

Gammel 10-08-11, 20:09   #2793
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Heheh, så søt! Gikk på en sprekk han Bra han er med på kostholdet ditt da og ser positive fordeler ved det, sånn at du slipper å styre med forskjellig mat til dere=) Og ikke minst at han lærer tidlig hva som fungerer bra for kroppen hans

Gammel 10-08-11, 20:20   #2794
bente1
Seniormedlem

Heheh, så søt! Gikk på en sprekk han Bra han er med på kostholdet ditt da og ser positive fordeler ved det, sånn at du slipper å styre med forskjellig mat til dere=) Og ikke minst at han lærer tidlig hva som fungerer bra for kroppen hans

Ja, han er veldig positiv, han trener mye og er veldig kostholdsbevisst - har faktisk kuttet ut sukker og godterier i lang tid (med enkelte unntak nå og da) - fra lenge før jeg begynte med lavkarbo -Men siden han er tynn, muskuløs og trener mye, trenger han jo ikke akkurat være i ketose -Men han tar vel ett og annet innimellom når han ikke er hjemme, så det blir vel ikke helt ketogent. -Og når han er hos faren får han jo den maten de spiser

Gammel 10-08-11, 20:40   #2795
bente1
Seniormedlem

Går det bra med deg Pruttilutten
Fikk du meldingen min? Jeg får så mange rare feilmeldinger her i dag, så lurte på om noe hadde gått galt da jeg sendte. Du vet gamle dama ekke så så flink på å gjøre så avanserte ting på pc.................

Gammel 10-08-11, 22:29   #2796
bente1
Seniormedlem

Jeg måtte til å bake brød i dag også jeg. Nå når gutten min insisterer på kun lavkarbo kost, går det en del mer av lavkarbobrødet, ser jeg. I dag prøvde jeg meg på det lyse kokosbrødet, da, så får vi se om han liker det også.... Får la være å fortellle at det er kokos i det til etter at han har spist det, han er litt skeptisk til kokos -Men han har faktisk begynt å drikke cocosa i teen på morgenen da, siden han vet det er sundt, så han er kanskje ikke like skeptisk lenger

Ellers har jeg vært litt sliten etter malingen, så jeg har for det meste latet meg i sofakroken, litt pc, litt TV. Var veldig stille her inne i kveld, men kan vel ikke være like skravlete hver dag. Håper alle har hatt en god kveld.

-Og Dollsine - his du følger med oss på tlf som du sa, håper jeg du koser deg masse på tur og har funnet litt sol og varme

Gammel 11-08-11, 06:37   #2797
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

JEG FIKK HYBEL I GÅR! Hurra!!

Endret søknaden min, og vips. Nå har jeg en av de hyblene som egentlig ingen vil ha. Men jeg får i det minste bo i Oslo. (Gjett hvem som er glad hun ikke kjøpte månedskort på toget!)

Så i går dro jeg og kjæresten ut for å feire (vi hadde månedsdag også - nei vi har ikke vært sammen i mer enn 8 måneder og en dag ).
Og plutselig har jeg spist en stor biff med bearnaise. Og fløtegratinerte poteter av ren vane. Pokker.
Tenkte først at, jaja. Det var teit at jeg ikke klarte å tenke meg om hva jeg putta i munn. Så gikk det en time. AUUUUU!!!!!!
Hadde en grusom kveld i går. Hadde mest lyst til å bare dø litt.
Men i dag morges (jeg vet klokka bare er halv seks, men jeg har ikke sovet siden klokka tre. To timer i natt), så veide jeg meg. Hadde tross alt en innvendig rens i går. Veide meg for moro. En kilo ned siden mandag. Håper den varer helt til neste mandag når det er ordinær veiedag. Eller... Jeg gidder ikke kjøpe vekt til hybelen (men tar med målebånd).

Grunnen er følgende bilder (bildene er riktig vei på maskina mi, så aner ikke hvorfor de er feil vei her):
IMG_0454.jpgIMG_0455.jpg

Er jo litt småslapt, men det er ikke kosthold alene som gjør det! Her må det trening til. Så nå tar jeg bort vektmålet mitt. Får søren meg være grenser! Tenk at det her bare er noen få kilo fra når jeg startet. Og stort sett hjalp det med en mage som ikke er oppblåst.

Når jeg satt på Oslo S i går og ventet på toget mitt (og gudene skal vite at jeg var _skikkelig_ dårlig), så så jeg noen som spiste vingummi og kunne ikke skjønne hvorfor i all verden de putta i seg sånn dritt. Dere husker vel at jeg sa for et par sider siden at det er min favoritt sammen med sjokolade? Poteter er IKKE verdt det! Ikke vingummi heller.

Og når jeg er i gang: her er bilde av puslespillet jeg holdt på med for noen dager siden.

IMG_0453.JPG

Kortversjon for de som ikke gidder å lese så mye:
Jeg så i speilet og innså at jeg søren meg ser lekker ut! Dropper fra nå vekta og kjører kun målebånd for "bekreftelse". Og har uansett noen bukser som er så trange at jeg ikke kan puste i de... Nytter ikke å spise feil mat da uansett.

Jeg er heit!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 06:46   #2798
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

Dagens låt:
Who says - Selena Gomez

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 08:31   #2799
Dollsine
Gjest

God morgen! Har fulgt dere og er bare innom for å si hei. Gratulerer med hybel og vektmål Appelsinpiken! Det ordner seg vet du. Er helt enig i at du ksn droppe vekta nå ja.

Velkommen Karillen. Gleder meg til å bli bedre kjent med deg og.

Jeg så Prutti stikke innom, det er bra!

Skulle skrevet noen ord til dere alle, men det er noe som ikke stemmer nå når jeg skriver på mobilen. Blir spurt om passord hele tiden, og er jo innlogget. Retur hjem i morgen, da er jeg tilbake.

klemmer!

Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:12   #2800
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen

Appelsinpiken: Såååå kjekt at du har fått hybel, da blir jo høsten så mye enklere for deg, det var godt å høre at det ordnet seg!!! Og for noen flotte bilder av deg - ja, du ser skikkelig hot ut! Du kan kaste den vekta med god samvittighet
Erfaringen med potetene gjør det nok lettere å holde seg unna denslags i framtiden - man får en sikkelig påminnelse om hvor dårlig det er for kroppen når men opplever noe slikt.

Dollsine: Kjekt å se deg innom - håper du koser deg! Vet du jeg får også masse spørsmål om passord hele tiden, lurte på om det var noe jeg hadde rotet til i går, men hvis du opplever det samme, er det kanskje et mer generelt problem?

I dag ser det ut som maleværet fortsetter. Skal ha en litt rolig start på dagen fram til jeg får sønnen min ut av senga. Så blir det frokost med han og ut og male noen timer etterpå

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.