Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Januartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-12, 13:13   #276
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Dagens: 45 minutters restitusjons-spinning. Makspuls 189 (93%) og gjennomsnitts 162 (79%)

Tok av kjærsten sine koffeinpiller før trening, men de var tydeligvis veeeeldig trege til å virke, for først da jeg kom hjem halvannen time seinere begynte de å virke.

Restitusjonestrening med puls i 189??? Jeg hadde dødd ihvertfall

  Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:15   #277
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Restitusjonestrening med puls i 189??? Jeg hadde dødd ihvertfall

Det var bare på den siste sangen! Jeg har makspuls av typen høy!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:16   #278
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg er frelst på Barbell glute bridge!!

Hmm, jeg er mer frelst på STC-Snickers-Training Consept. Synes det er passe "laxed" og behagelig for en gammel mann.

Denne treningsformen er ganske enkel genial å ta på stua og du trenger ingen treningsapparater heller. Alt skjer fra stolen, eller sofaen. Effekten er til å ta og føle på

  Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:24   #279
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Denne treningsformen er ganske enkel genial å ta på stua og du trenger ingen treningsapparater heller. Alt skjer fra stolen, eller sofaen. Effekten er til å ta og føle på

Krever vel ikke spesielt mye tid heller?

1,2,3 ferdi!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:25   #280
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hmm, jeg er mer frelst på STC-Snickers-Training Consept. Synes det er passe "laxed" og behagelig for en gammel mann.

Denne treningsformen er ganske enkel genial å ta på stua og du trenger ingen treningsapparater heller. Alt skjer fra stolen, eller sofaen. Effekten er til å ta og føle på

Kan du fortelle litt mer om STC-opplegget? Tenker oppvarming, prosentvise mål/progresjon, nedkjøring?
Hvordan er dette i forhold til HCMT (Hardcore Maarud Training)?

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:33   #281
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Jeg har ikke noe å gjøre på dagen, så jo lenger tid jeg kan bruke på SATS jo bedre er det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:36   #282
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Ha ha ha. Dere er søte.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:44   #283
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Januartrening 2012

Gud som jeg flirer..... Vinegum- challenge (her snakker vi langvarig utholdenhet). Der skal jeg delta!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 13:47   #284
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Gud som jeg flirer..... Vinegum- challenge (her snakker vi langvarig utholdenhet). Der skal jeg delta!

Hørt at den er rimelig seig? Stemmer det?

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 14:06   #285
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Hørt at den er rimelig seig? Stemmer det?

Ja, her er det skikkelig seig, lang økt assa!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 14:44   #286
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Kan du fortelle litt mer om STC-opplegget? Tenker oppvarming, prosentvise mål/progresjon, nedkjøring?
Hvordan er dette i forhold til HCMT (Hardcore Maarud Training)?

Oppvarmingen er det verste. Den kan til tider oppleves som hard for psyken da det er så mange valg som må fattes før man liksom begynner på selve hoveddelen. Enkelte ganger så bare ignorerer jeg oppvarmingen og hopper rett på selve hoveddelen for å slippe tenke alt for mye. De gangene er egentlig de beste.

Sånn prosentvis vil jeg si at det under hoveddelen er en fordel å starte litt "slow" for så å trøkke skikkelig til jo lengre ut i økten man kommer. Erfaringsmessig, for min egen del, så bruker jeg bli så ivrig ca midt i økten at jeg bare "gunner" på og går fra rolig til fullstendig bananas. Målet blir da egentlig å få i meg så mye trening på kortest mulig tid, at jeg noen ganger faktisk blir overtrent. Det å være overtrent etter STC-opplegget er egentlig noe dritt fordi det tar på psyken over tid. Jeg blir da slapp, treig og litt sånn giddaslaus og må følgelig ta en lengre pause fra ytterligere STC hardkjør.

Ut fra min kjennskap til Hardcore Maarud Training, så tror jeg prinsippene er veldig like og progresjon, resultater også er sammenfallende.

Pga den tøffe utfordringen dette er så forsøker jeg unngå slik berg og dalbane trening fordi jeg har egentlig ikke så godt av det.

Andre med tilsvarende erfaringer på STC og HMT trening? Dette er jo egentlig et veldig nytt konsept i en gammel innpakning, så etterhvert kan det være flere treningssenter som vil kjøre tester med disse.

  Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 14:52   #287
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Januartrening 2012

Det høres jo veldig likt ut som HCMT-treninga ja. Jeg liker å ta det litt rolig etter åpninga, bygge litt sakte opp, men dersom jeg gjør det i kombinasjon med CAC (Cold Aass Curls), liker jeg også å slenge inn litt dips (viktig å legge inn balanse) i HCMT også.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 16:53   #288
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Makat, her.

Hvordan i alle dager finner dere tid til flere timer trening hver dag??

Jeg har barn på 6 og 9, og mann som stiller opp. Men må slenge meg på de som sier at det er en del av jobben for tiden. Gått sykemeldt over 2 år og endelig kommet i gang fra høsten av med mer enn sporadisk trening. Det gjør virkelig godt for kropp og sjel. Prøver å dytte litt på mannen nå også, men han er i full jobb og må ta mye av ansvaret for barna, så klart det er vanskeligere da...

Dårlig form i dag, stort sett sofa må jeg innrømme, men krabbet meg ut og testet en ny Jillian DVD. Tydelig at formen bedres når level 1 føles for enkel. Må nok suplere med mer etter hvert.
24/1: 35 min Jillian (fullført "Six weeks six pack")
25/1: 40 min Jillian
- 5 min strekk
26/1: 25 min Jillian








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 17:17   #289
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Januartrening 2012

Nok en god økt. I dag var der bena som fikk kjørt seg. Alltid vært sterk i bena, så dette er favoritt dagen. Dro 5x5 med 160 på leggene, 180 i benpress og avslutta kallaset med tabata squats. Helt gele i beina nå.


Sist redigert av gamlebyen : 26-01-12 kl 18:10.
gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 17:56   #290
Makat
Medlem
 
Makat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 54
Innlegg: 146
Makat er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Ok, takk for svar Jeg har analysert min dag litt, og ser jo at jeg nok finner en time hver dag, om jeg går inn for det. Likevel er det desverre sånn at min kropp stopper meg helt av seg selv dersom det blir for mye hver dag. (Myalgi)
Så, min treningsplan for uka kan i beste fall se slik ut:

  • en god tur med hunden nesten hver dag, da enten etter veien, eller i skogen. Noe lengre i helgene.
  • pilates hjemme i stua (før noen i huset våkner og på min fridag!) et par-tre ganger i uka.
  • går til og fra jobb, bruker generelt bilen mindre!
Optimalt er Zumbaen, som jeg savner og vil igang med - har dvd og prøvd endel ganger. Kjempegøy! Men så skal stua være ledig, da... Ønsker meg seriøst muligheten til å bygge ut, egen tv-stua!! Så jeg får et rom for meg selv

__________________


Delmål bmi 27
Makat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 17:58   #291
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Januartrening 2012

Jeg hadde opprinnelig time med min favoritt spinning instruktør. Avlyser denne fordi venninnekvelden starter kl 18, tenker at jeg da kan trene etterpå. Fjorten dagers ventetid bortkastet, vennekvelden avlyst! Så da spiser jeg middag, reiser på sykehuset og freser ut gørr etterpå.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 00:13   #292
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

50 min på mølla i dag. Rask gange og lett jogg, intervaller.

MÅ ha nye sko kjenner jeg, de jeg har brukt hittil eier ikke demping... aua!

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 00:21   #293
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng, her.

50 min på mølla i dag. Rask gange og lett jogg, intervaller.

MÅ ha nye sko kjenner jeg, de jeg har brukt hittil eier ikke demping... aua!

Nike har sko som har mye dempning. Mamge svorne tilhengere av Asics har byttet til Nike pga bedre dempning. Men hvis du vil så er en tur til løplabbet absolutt verdt en tur. Da får du sko som passer foten og løpssteget ditt.
Du kan jo også ta en titt innom min journal "Hypas hjørne" der står det litt om sko med bilde. Qliq her inne er og kjekk å spørre angående treningssko hun har vært på løplabbet selv.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 00:38   #294
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Takk for tips, hypah!

Har også hørt at mange velger Nike pga demping, så skal ta meg en tur og titte litt. Ønsker meg svarte og ROSA Nike-sko

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 12:06   #295
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

26. Januar:
30 min shred før jobb (level 2)
40 min jobb gå
30 min shred (level 3)

Foreløbig 27. Januar:
Ripped 1 og 2 (60 min) før jobb

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 12:37   #296
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Jaa-a. I dag har jeg vært på styrketråkk! Fantastisk time altså! Det er liksom type 10 minutter oppvarming opp mot "gul sone" også holder man seg i gul sone (mellom 80% og 90% av makspuls" resten av tiden, bortsett fra 10 minutter nedtrapping på slutten! Instruktøren (senterlederen) er helt topp! Hun vant sykkelrittet jeg skal være med på i Juni, i fjor. Så she knows her shit!

Gjennomsnittspuls lå på 81% (Lå mellom 85 og 89 i de 35 minuttene da..) og makspulsen (bare på den siste sangen kom opp i 94%)

I HEART IT!!!

Ble 54 minutter spinning da, så MÅTTE 6 minutter på mølla etterpå. Kan virkelig ikke ende på et så forferdelig ikke-rundt tall.

Jo.. Også før tok jeg 10 x 2 Glute bridge med stang, og etter ble det situps på ball, noen knebøy i smithmaskin, noen frontbøy i smithmaskin og noe singel leg kicks.

__________________

Sist redigert av nellie : 27-01-12 kl 12:42.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 12:39   #297
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

Kjenner at jeg gleder meg M Y E til spinningkjøret forhåpentligvis starter neste uke!!!!!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 13:08   #298
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Åh, det er så deilig! De harde timene hvertfall. Intervallspinning og styrketråkk!

Jeg er veldig glad i å trene styrke, men får ikke den samme mestringsfølelsen der, som når jeg står der og tråkker med masse motstand i en time! "Jaja, der øka jeg noen kilo i knebøy" vs "WOHOOOOO!! Jeg tråkker og tråkker og kjenner det nesten ikke i beina engang, men pulsen dunker i halsen og jeg er så lykkeliiiiiig." Liksom. Endorfiner.com!


Litt treningsnerd, ja.

Godt en kan gjøre ALT og ikke BARE må trene enten det ene eller det andre.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:44   #299
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

OK.
Så var man påmeldt spinning 45 på mandag og 60 onsdag! Fingers crossed!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:51   #300
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Januartrening 2012

Kjør hardt, kjør stil!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no