Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-11, 12:56   #276
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Var selv uten pepsi max fra mandag til onsdag, men fant ut at vann er så ufattelig kjedelig. Jeg har behov for noe smak i livet. Så, et glass vann gir meg en bonus på et glass pepsi max

jaaa.. BARE vann er kjedelig hadde som mål og holde meg unna søtstoff første tiden, derfor kutt på pespi max. Men når er vel ikke karameln i kaffe latten min noe likere eller???
Er ikke det at jeg må drikke pepsi max hver dag.. og drikker heller ikke mye av det. Men nå som jeg har sagt til meg at jeg ikke skal ha søtstoff.. er jeg nermest desperat etter det!!! Så da er jeg litt fornøyd over at jeg ikke engang smakt det på snart ei uke

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:21   #277
purre
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 9
purre er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

hei!jeg hiver meg også på denne,har begynt med lavkarb,og begynte sist man,og har gått ned 2,5kg,men har 20 til og ta avevig kamp dette,men dere motiverer meg

purre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins,spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 14:05   #278
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

-3.4 i dag! er så glad mesteparten er vann men men. . .

Så herlig

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 14:44   #279
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Question

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Ned 1.2 kg denne uka. Minstenotering var litt lavere, men sliter med å få gått på do så det var her en del dager siden gitt. Spiser jeg mye ribbe får jeg diare, og spiser jeg variert så blir det forstoppelse. Ikke helt enkelt dette. Gikk inn i ketose også selv om det ikke var meningen, men er ute igjen nå pga bursdagsfeiring i helga.

Men hva kan jeg gjøre med at jeg blir så treg i magen da? Blir bare sånne små darter som er harde, som sauskit på en måte

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 14:45   #280
Vasp
Medlem
 
Vasp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 64
Vasp er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Noen som har noen tips til ting man kan putte i munnen for å bli kvitt den ekle smaken? venner man seg til denne etterhvert? Føles som noe har dødd inne i der...

__________________
Hjernen er alene
Vasp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 15:21   #281
aragorn
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 81
aragorn er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei alle

Jeg har lest en god del om man kan/skal få en vond smak i munnen, og jeg forstår jo fra dere at dere får det.

Jeg har ingen smak i munnen, og har heller ikke fått påpakning fra fruen om at det var noe galt med ånden min. Er det slik at man skal ha en slik ånde, eller er det bare noen som får det?

Jeg er i ketose, så langt jeg vet, stixa sa iallefall det både torsdag og fredagskveld.

__________________


aragorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 16:50   #282
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Bollemor, hva slags latte med karamell er det du drikker? Ble nysgjerrig - er så glad i karamell

Får i meg altfor mye kunstig søtstoff selv: Fun light, lightbrus og suketter i kaffen (tør ikke skrive hvor mange) Kaffe med fløte blir ikke samme nytelsen for meg hvis den ikke er søt.

"Alle" sier jo at søtsuget forsvinner etter en stund hvis man kutter søtt, men jeg fatter liksom ikke at det kan gjelde meg Har ikke turt å prøve - er redd for å bli så frustrert og gal at jeg sprekker totalt og ødelegger hele kuren.

Er det flere som vil fortelle litt om hvordan de har det når det gjelder søtsug? Kanskje noen vil prøve å kutte eller trappe ned sammen med meg etter hvert? Men først må jeg prøve den karamellatten


Sist redigert av Beurre : 08-01-11 kl 16:57.
Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:08   #283
ikea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 46
ikea er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Beurre, her.

Er det flere som vil fortelle litt om hvordan de har det når det gjelder søtsug? Kanskje noen vil prøve å kutte eller trappe ned sammen med meg etter hvert? Men først må jeg prøve den karamellatten

Hei! Jeg drakk mye cola før, veldig mye! Jeg har kjøpt Pepsi Max, og digger det! Jeg drikker maks 1/2 l om dagen, begrenser meg til det ellers kunne jeg bare drukket og drukket. Kjente i dag at søtsuget var ganske så stort, og det er jo tross alt lørdag, så jeg kjøpte meg en sånn atkins melkesjokolade med crisp. 1, 4 g karbo var det i den sjokoladen tror jeg (muligens jeg husker feil, men det var ikke over 2 g hvertfall). Den smakte akkurat som Crispo. Så nå er søtsuget borte. Jeg fatter ikke det der med fett jeg heller, spiser jeg mer fett nå så kommer det ut av øra

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:13   #284
ikea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 46
ikea er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Idag ble jeg virkelig satt på prøve! Å herregud. Den første prøvelsen:Var på jobb, hadde tatt med meg 2 proteinbrødskiver til frokost, men så glemte jeg omeletten til lunsj!!! Til middag der i dag var det risgrøt, satt flere ganger og tenkte; herregud, et par skjeer gjør jo ikke noe. JO DET GJØR DET FAKTISK! Reiste meg opp, gikk på vaktrommet og tok en goood slurk vann, jeg spiste ikke noe grøt Prøvelse 2: Sambo og jeg skulle ta noe kjapp mat, dro innom kebabsjappe, han bestilte kebabtallerken med masse pomfri, den duften seig seg inn i nesa. Så var det min tur da, "Hva skal det være"? - Jeg tar en kebabsalat jeg, UTEN noe rømme og saus.

Føler jeg skryter veldig nå, men er ikke det jeg prøver på, er bare stolt av meg selv

I kveld blir det hjemmelaget pizza med samboer, vanlig deig, ikke for meg da så klart. Jeg bare spiser fyllet jeg Hva blir det til middag for dere på denne lørdagskvelden?

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:15   #285
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Beurre, her.

Er det flere som vil fortelle litt om hvordan de har det når det gjelder søtsug? Kanskje noen vil prøve å kutte eller trappe ned sammen med meg etter hvert? Men først må jeg prøve den karamellatten

Jeg er egentlig en søtsnasker av dimensjoner! Men det er faktisk sant at man mister søtsuget om man ikke spiser sukker eller stivels i noen særlig grad. Jeg drikker en del te med suketter i løpet av dagen da, 1 sukett i et vanlig krus, 2 i den digre termokoppen min (4,5 dl!). I kveld har jeg tenkt å unne meg litt sjokoladekrem med sukrin.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:17   #286
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av ikea, her.

I kveld blir det hjemmelaget pizza med samboer, vanlig deig, ikke for meg da så klart. Jeg bare spiser fyllet jeg Hva blir det til middag for dere på denne lørdagskvelden?

I dag ble det to osteburgere (ferdig kjøpte fra frysedisken, burgere med ost inni) med broccolimos (m/smør og krydder) og 7-8 rosenkål delt i biter og stekt i masse smør med krydder.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:33   #287
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Er så redd for slike ferdigprodukter med kjøtt jeg, som karbonader, burgere osv, de kan jo være tilsatt så mye rart. Er det noe dere vet om som er trygt å spise?

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 17:38   #288
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av ikea, her.

Kjente i dag at søtsuget var ganske så stort, og det er jo tross alt lørdag, så jeg kjøpte meg en sånn atkins melkesjokolade med crisp. 1, 4 g karbo var det i den sjokoladen tror jeg (muligens jeg husker feil, men det var ikke over 2 g hvertfall). Den smakte akkurat som Crispo. Så nå er søtsuget borte.

Å ja, den er kjempegod Bare synd at det er så få steder de har den.

Opprinnelig lagt inn av ikea, her.

Føler jeg skryter veldig nå, men er ikke det jeg prøver på, er bare stolt av meg selv

Du har god grunn til å være stolt! Her inne er det vel lov å skryte - synes det er motiverende å lese, jeg

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg er egentlig en søtsnasker av dimensjoner! Men det er faktisk sant at man mister søtsuget om man ikke spiser sukker eller stivels i noen særlig grad. Jeg drikker en del te med suketter i løpet av dagen da, 1 sukett i et vanlig krus, 2 i den digre termokoppen min (4,5 dl!). I kveld har jeg tenkt å unne meg litt sjokoladekrem med sukrin.

Bare 1 eller 2 suketter? Da er du jo kjempeflink! Du kan kanskje tenke deg hvilket nivå jeg ligger på

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 18:34   #289
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Beurre, her.

Bare 1 eller 2 suketter? Da er du jo kjempeflink! Du kan kanskje tenke deg hvilket nivå jeg ligger på

Tidligere brukte jeg 2 suketter i et krus, men nå synes jeg det blir alt for søtt. Så det har helt klart hjulpet mot søtsuget å kutte ut sukker og stivelse! Mener jeg hørte om en her inne som brukte 5 (!) suketter i en kopp - det hadde ikke vært drikkelig for meg, verken tidligere eller nå!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 18:36   #290
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Nå vet jeg at jeg stort sett bare kommer med kjipe innlegg her inne, men: Husk at en livsstilsomlegging i stor grad også handler om å spise RENERE. Å bruke en masse produkter/drikke med kunstig søtning passer ikke helt inn med det.
En annen side av det er at alle disse kjemikaliene skal renses i kroppen, noe som tar masse ressurser som kroppen kunne brukt til å renske ut gammel dritt og brenne fett. Selvfølgelig er det deres valg, men gjør det i det minste til et bevisst valg, ikke et valg fordi dere er redd for å utfordre dere selv!
Om man velger å spise masse søtt fordi man er redd for å sprekke uten sier vel også det litt om at man må jobbe med hodet. Dessuten NOK fett og vann hindrer søtsug, søtstoffer øker suget!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 18:51   #291
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg har mistet matlysten jeg, er det også noe som er vanlig? Jeg blir bare ikke sulten når jeg skal...Men etter en stund så føler jeg at jeg må lage til noe siden de andre skal ha mat, å spiser litt...

Noen andre som har det sånn? jeg er redd jeg spiser for lite fett siden det ser ut som om dere er så flinke til det.. jeg har bare fløte hellt over retten jeg, eller seterrømme til,det siste likte jeg så lite at det var såvidt jeg fikk i meg noe av det :/..gjør det noe,må det flyte i fett omtrent, for å virke skikkelig?

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 18:59   #292
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Flink og flink vet ikke om det er så mye bedre å blir litt hekta på kaffa latte med KARAMEL enn et glass pesi max eller 2????
Er jo søtstoff det oxo..


bedre og bedre. bare det at du klarte å slutte er helt topp!

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 19:15   #293
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av mamz, her.

Så herlig

takk. skal gå denne gangen. må ned mye mere en på tickeren men det er som delmål. fant ut at jeg skal slanke meg for meg og meg bare. hadde altid rare grunner. leke med barna, gubben.... men nå er det klart. jeg skal ned. gikk ned 8 kg på en måned i fjor men husker ikke hvorfor jeg slutta. skulle bare ta en pause på par dager som ble til 10 måner og 17 kg pluss. spiste masse potetgull og sjokolade hver dag. klarer ikke forstå det men nå er det meg som har kontroll over kroppen min og hodet mitt. og det er jeg som bestemmer hva jeg putter i munnen min. det finnes ingen som kan stoppe meg. vi har masse godt hjemme men det gjør ikke noe. men kjøpte atkins sjokolade. greit å ha i huset. just in case lykke til alle sammen og ikke gi opp.

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 19:25   #294
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Ostechips og sånt

Åh...nå ble jeg satt på en aldri så liten prøve. Mannen min hadde handlet smågodt til ungene, og jeg har alltid ELSKET smågodt... Og på et brøkdels sekund kjente jeg at jeg MÅ ha, jeg også. Men nei, nei, nei, av alle ting hadde jeg akkurat laget et brett med ostechips, og da var det bare å hive innpå et par slike, så ga hungeren etter godteri seg. Takk og lov!


Ostechips:
Revet/"pulverisert ost"(jeg bruker en parmesanblanding som kjøpes i små poster i ostehylla på vanlige matbutikker), litt krydder (jeg veksler mellom tørkede og friske urter, f.eks oregano, basilikum, rosmarin etc), legg blandingen på en stekeplate med bakepapir med spiseskje (små "topper" over hele platen". Stekes midt i ovnen på 180 grader i 6-8 minutter.


Delicious!!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 19:30   #295
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Beurre, her.

Bollemor, hva slags latte med karamell er det du drikker? Ble nysgjerrig - er så glad i karamell

Får i meg altfor mye kunstig søtstoff selv: Fun light, lightbrus og suketter i kaffen (tør ikke skrive hvor mange) Kaffe med fløte blir ikke samme nytelsen for meg hvis den ikke er søt.

"Alle" sier jo at søtsuget forsvinner etter en stund hvis man kutter søtt, men jeg fatter liksom ikke at det kan gjelde meg Har ikke turt å prøve - er redd for å bli så frustrert og gal at jeg sprekker totalt og ødelegger hele kuren.

Er det flere som vil fortelle litt om hvordan de har det når det gjelder søtsug? Kanskje noen vil prøve å kutte eller trappe ned sammen med meg etter hvert? Men først må jeg prøve den karamellatten

Jeg drikker vanlig kaffe med fløte, og så har jeg bestil fra utlandet en stor dunk med karamelsaus uten karbo (skummel t magen i store dosa)
Den er bare HIMMELSK!!! og veldig søt!

Hører alle sier det som du sier ja, om at det vil forsvinne.. og jeg merker jeg blir mer gal etter noe søt nå som jeg har sagt at det FY. Så skjønner den at du er redd for å sprekke !!

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:40   #296
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Var selv uten pepsi max fra mandag til onsdag, men fant ut at vann er så ufattelig kjedelig. Jeg har behov for noe smak i livet. Så, et glass vann gir meg en bonus på et glass pepsi max

Så smart, det skal jammen jeg også gjøre drikker alt for mye pepsi max

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:04   #297
Venus Willendorf
Medlem
 
Venus Willendorf sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 87
Venus Willendorf er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg har blitt så utrolig tørst, er det en ketose-greie?

__________________

Venus Willendorf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:32   #298
AKR
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 16
AKR er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Har en følelse av jeg har er kommet i ketose igjen etter de teite utskeielsene i begynnelsen av uka.. Kanskje jeg ska stixe nå?? Blir så skuffet hvis jeg ikke er i ketose enda... Men tror ikke jeg klarer å vente til i morgen kveld

AKR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:33   #299
AKR
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 16
AKR er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Venus Willendorf, her.

Jeg har blitt så utrolig tørst, er det en ketose-greie?

Jeg er også veldig tørst, har vært det i hele dag. Jeg håper det har noe med ketosen å gjøre. Syns jeg husker å ha hatt det slik tidligere også når jeg har vært i ketose.

AKR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 22:33   #300
Beurre
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1.096
Beurre er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå vet jeg at jeg stort sett bare kommer med kjipe innlegg her inne, men: Husk at en livsstilsomlegging i stor grad også handler om å spise RENERE. Å bruke en masse produkter/drikke med kunstig søtning passer ikke helt inn med det.
En annen side av det er at alle disse kjemikaliene skal renses i kroppen, noe som tar masse ressurser som kroppen kunne brukt til å renske ut gammel dritt og brenne fett. Selvfølgelig er det deres valg, men gjør det i det minste til et bevisst valg, ikke et valg fordi dere er redd for å utfordre dere selv!
Om man velger å spise masse søtt fordi man er redd for å sprekke uten sier vel også det litt om at man må jobbe med hodet. Dessuten NOK fett og vann hindrer søtsug, søtstoffer øker suget!

Bare vær ”kjip”, du Vi trenger litt konstruktiv kritikk slik at f.eks. de ufornuftige hjertesukkene mine ikke blir stående som en slags ”sannhet” her inne. Det er helt klart mye grums oppi hodet mitt som jeg bør jobbe med Jeg skrev innlegget fordi jeg innerst inne ønsker å få til en forandring. Er bare usikker på om det er totalkutt eller nedtrapping jeg bør satse på? Er det individuelt hva som funker best? Da jeg sluttet å røyke var det totalkutt som gjaldt, men vet ikke om dette kan sammenlignes.

Opprinnelig lagt inn av Bollemor, her.

Jeg drikker vanlig kaffe med fløte, og så har jeg bestil fra utlandet en stor dunk med karamelsaus uten karbo (skummel t magen i store dosa)
Den er bare HIMMELSK!!! og veldig søt!

Hører alle sier det som du sier ja, om at det vil forsvinne.. og jeg merker jeg blir mer gal etter noe søt nå som jeg har sagt at det FY. Så skjønner den at du er redd for å sprekke !!

Takk for forståelsen Men håper jeg klarer å endre på den innstillingen.

Tror jeg skrinlegger latteprosjektet siden den karamellsausen ikke var så lett tilgjengelig – sikkert like greit

Beurre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember ¤Lene¤ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no