Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Gå ned i vekt sammen til JUL!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-10-10, 09:23   #276
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Gå ned i vekt sammen til JUL!

Jeg får melde meg på her, men om jeg klarer å gå ned 10 kg aner jeg ikke. Kiloene bruker å sitte "som spikra". Har starta tråd på Skaldemann. http://forum.lavkarbo.no/showthread....d=1#post957214

Start: Fredag 29. okt, vekt 104 kg.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 09:36   #277
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 46
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Ivett, her.

Bra jobba folkens!
Jeg får ikke vite hvor mye jeg har gått ned før rundt 18-20 des.

wow! klarer du å vente såååå lenge? Er det grunn til at du velge å vente så lenge? Jeg er nok mer av en kronisk veier, he-he. I perioder hopper jeg på vekta flere ganger om dagen: jeg vil jo liskom se hvordan denne eller denne maten påvirker meg og hvadet og det veier. Slik som jeg veiet meg før og rett etter tissing og da var det hele 800 gr i forskjell!! Men det er jo egentlig ikke viktig. Jeg er veldig spent på veiedagen min på søndag. For igår (eller var det idag? ) skimtet jeg 95 og noe på vekta da vil det se at jeg går ned!!
Jeg ser jo at jeg går ned på andre ting enn vekta: jeg har tydliegvis blitt mindre i cm både rundt magen - den er ikke så hengete som den var, og under brystene - ikke så mye rundt kansje men under for alle de nye BH jeg kjøpte i sommeren er jo alt for store til meg nå! jeg må nok kjøpe inn noen som er 90 rundt eller kanskje til og med 85? for de som er 95 er alt for store! Juhu! noen sm forsvinner nok

Gammel 29-10-10, 09:57   #278
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Gratulerer alle dyktige menneskene!
Jeg sniker meg nedover også.. ikke der jeg var før ferie enda, men ned 700 g siden forrige veiig tidligere denne uken. *være flink i helgen - være flink i helgen!!*

Ticker får jaggu meg stå der den er selv om den juger vel med 700 g tror jeg.. men jeg SKAL jo tilbake og videre nedover temmelig plutselig da..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 17:44   #279
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 35
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Da har denne damen væært på langtur til andre siden av landet.. Lavkarbokosten ble vanskelig å vere superstreng med, desverre.. =/
Så det ble 5 dager med såsomså mat.. har ikke hatt tilggang på nett, så kunne ikke søke trøst her hos dere, og veiedagen ble tilbragt på ett tog.
så jeg velger å ikke veie meg denne uken, da jeg vet det ikke er noen gode nyheter uansett! Jeg kommer sterkere tilbake neste uke!
Jeg SKAL under 120 til jul.. Det er ikke no snakk om no anna!

Stå på alle sammen! Jeg blir såå stolt av dere!!

StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:39   #280
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Tropika er ny på veien

Iiiiiik... ! Vitaminer og stix kjøpt inn.. Siste helgen med karbemat på meg på en stund ja.

Mandag begynner alvoret.

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:40   #281
tora trollmor
Seniormedlem

Hvor: Trønderlag
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Iiiiiik... ! Vitaminer og stix kjøpt inn.. Siste helgen med karbemat på meg på en stund ja.

Mandag begynner alvoret.

Velkommen

Gammel 30-10-10, 09:12   #282
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Det blir så bra, så, tropika :-)

Eg må forresten få tak i meire vitaminar sjølv, no er det slutt på det meste...

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 10:22   #283
Kiro
Medlem

Kiro sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 34
Kiro er ny på veien

Følte bare for å dele det med noen, da de rundt meg muligens er blitt litt lei pratet mitt om vekt. For jeg var i min tantes 20 år bryllupsdag i går, og følte selv at jeg skeiet veldig ut, selv om jeg var litt forsiktig i forhold til før. Men nå når jeg gikk på vekten, og forventet det verste. Viste den 400g ned, fra i går. :O Så da blir det 4,6 kg som er gått vekk av de 7kg-ene før jul. Så nå møter jeg dagen litt gladere enn forventet.

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 10:25   #284
tora trollmor
Seniormedlem

tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Kiro, her.

Følte bare for å dele det med noen, da de rundt meg muligens er blitt litt lei pratet mitt om vekt. For jeg var i min tantes 20 år bryllupsdag i går, og følte selv at jeg skeiet veldig ut, selv om jeg var litt forsiktig i forhold til før. Men nå når jeg gikk på vekten, og forventet det verste. Viste den 400g ned, fra i går. :O Så da blir det 4,6 kg som er gått vekk av de 7kg-ene før jul. Så nå møter jeg dagen litt gladere enn forventet.

Flink du e

Gammel 31-10-10, 10:33   #285
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 35
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Jeg måå jo bare oppdatere her i dag siden jeg ikke fikk oppdatert i løpet av uka, da veiedagen gikk til heeelvette...

Startvekten min var 129,1 kg, noe som vil si at jeg skal ned til 122,1 før jul..

I dag er vekten min 125,0 og jeg har igjen 2,9 kg før jeg har nådd målet.. 4,1 kg er vekk og skal være vekk for alltid!
Håper jeg når målet i løpet av November, slik at jeg kan oppjustere julemålet mitt til UNDER 120 før jul! ^^,

Og dere er superflinke folkens!
Hva med å legge sammen alle kg vi har gått ned når vi er ferdige? Noen som er flinke med tall, eventuellt har en STOR kalkulator?.. xD

StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 11:04   #286
tora trollmor
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Jeg måå jo bare oppdatere her i dag siden jeg ikke fikk oppdatert i løpet av uka, da veiedagen gikk til heeelvette...

Startvekten min var 129,1 kg, noe som vil si at jeg skal ned til 122,1 før jul..

I dag er vekten min 125,0 og jeg har igjen 2,9 kg før jeg har nådd målet.. 4,1 kg er vekk og skal være vekk for alltid!
Håper jeg når målet i løpet av November, slik at jeg kan oppjustere julemålet mitt til UNDER 120 før jul! ^^,

Og dere er superflinke folkens!
Hva med å legge sammen alle kg vi har gått ned når vi er ferdige? Noen som er flinke med tall, eventuellt har en STOR kalkulator?.. xD

StineH du e så flink
Killoene bare renner av deg, men vi andre sliter med å få ting i gang ja det blir vår tur snart å - håper jeg. Ha en fin søndag

Gammel 31-10-10, 11:10   #287
Sjanten
Medlem

Sjanten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Sjanten er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

StineH du e så flink
Killoene bare renner av deg, men vi andre sliter med å få ting i gang ja det blir vår tur snart å - håper jeg. Ha en fin søndag

Signerer!

Jeg har vært i ketose siden 15.september og kan foreløpig notere meg for noen hundre gram ned bare... Det er forskjell på folk, ja Men det er deg vel forundt StineH - jeg vet du har kjempet hardt med deg selv. Stå på videre, vi andre må jo komme etter en gang

Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 12:55   #288
Moogie
Seniormedlem

Moogie sin avatar

Hvor: Finnmark
Alder: 46
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Idag hadde jeg lyst til å hoppe av glede etter en stille uke uten noe nedgang og flere uker med lite nedgang viste vekta 94,3 kg idag dvs hele 1,8 kg nedgang siden sist søndag Det er jeg skikkelig godt fornøyd med! Dvs at jeg har totalt gått ned akkurat 10 kg og har dermed nådd det første delmålet mitt på 10 kg før jul Så nå kan jeg sette delmål 2 på gå ned 5 kg til før jul Idag er jeg veldig optimisitsk! kanskje jeg klarer litt mer enn disse 7 kg som vi prøver på alle sammen? Det må være ribbe/ribbefet som jeg har spist en del av denne uka. Så har jeg endelig fått kjøpt inn et glass med Cocosa! Og har prøvd å ta litt og litt ved hvert måltid. Jeg har visst undervurdert det å få i meg nok fet.

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Eg må forresten få tak i meire vitaminar sjølv, no er det slutt på det meste...

hm... jeg må visst kjøpe meg noe vitaminer og mineraler også. Er det noen som er rimelige og gode? og kan enbefalles? syns det er i det største laget å betale over 200 kr for en liten boks med ketolyse mineraler også må man i tilleg ha flere forskjellige bokser! Finnes ikke det noe rimelig og bra i en pille?

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Det var en superide, StineH!! kan bli gøy å få regne over! Kanskj noen vil lage en tabel over alle deltakere og plotte inn kiloene?

Gammel 31-10-10, 21:40   #289
fettnurket
Medlem

fettnurket sin avatar

Hvor: Fauske
fettnurket er ny på veien

Da var 3. kiloet borte i denne utfordringen! Og til og med på første dag av røduka, jeg som alltid går OPP når den kommer, men dengang ei!

fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 21:46   #290
tora trollmor
Seniormedlem

Gratulere til alle som har gått ned

Gammel 01-11-10, 12:25   #291
xhegex
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Alder: 37
xhegex er på en erverdig vei

Huff, vekta mi viste 107 kg i dag. Men er i ketose...
Burde jeg gå enda lavere på antall karbo per dag tro? Ligger på ca 20 g karbo om dagen nå. Jeg som har vært så streng med meg selv

xhegex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, skal holde meg under 20g karbo om dagen. Ketolyse er målet Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 13:10   #292
Linuz
Medlem

Linuz sin avatar

Linuz er på en erverdig vei

Jeg har hatt en veldig, veldig dårlig periode de siste par ukene... skammer meg over alt jeg har spist av karbo og dritt.... blæh.... har fremdeles ikke pålitelig vekt, så jeg slenger meg på lavkarbolivet igjen og skal rote meg til butikken og kjøpe ny snart.... sitter med et par Fiberrik med fleskepølse og kaffe med fløte her nå.
Føler at alt jeg har gjort siden august er bortkastet og skulle ønske at jeg hadde holdt på slik jeg gjorde i begynnelsen, så hadde jeg vært mye lettere nå... sukk...

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:30   #293
Rosekinn
Medlem

Rosekinn sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 44
Rosekinn er på en erverdig vei

har hatt veiedag i dag å har ikke gått ned noe som helst! utrolig frustrerende, men prøver å holde motet oppe. Håper på bedre resultat neste mandag! For jeg gir ikke opp

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:48   #294
Citami
Juniormedlem

Citami sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Citami er på en erverdig vei

Oj, så flinke dere er...
Kan jeg henge meg på?

Trenger litt motivasjon, så kanskje dette hjelper å føle litt press
Kommer stadig ut av ketose pga sløvhet rett og slett, og har derfor stått fast på 89kg i en lengere periode nå.

Gammel 01-11-10, 19:10   #295
Sjanten
Medlem

Sjanten sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Sjanten er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Linuz, her.

Jeg har hatt en veldig, veldig dårlig periode de siste par ukene... skammer meg over alt jeg har spist av karbo og dritt.... blæh.... har fremdeles ikke pålitelig vekt, så jeg slenger meg på lavkarbolivet igjen og skal rote meg til butikken og kjøpe ny snart.... sitter med et par Fiberrik med fleskepølse og kaffe med fløte her nå.
Føler at alt jeg har gjort siden august er bortkastet og skulle ønske at jeg hadde holdt på slik jeg gjorde i begynnelsen, så hadde jeg vært mye lettere nå... sukk...

Skam gagner ingen. Rist det av deg, se framover og rop høyt når du trenger støtte og å blåse ut litt

Citami - velkommen

Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 19:22   #296
LIBBA
Seniormedlem

LIBBA sin avatar

Hvor: Buskerud
Alder: 64
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

......veiedag i dag og ned 1,6kg
Det var bedre takter enn forrige uke da jeg gikk opp.
Har nå sneket meg under 30 i BMI.

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 23:59   #297
Rosekinn
Medlem

Rosekinn sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 44
Rosekinn er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

......veiedag i dag og ned 1,6kg
Det var bedre takter enn forrige uke da jeg gikk opp.
Har nå sneket meg under 30 i BMI.

gratulere!! bra at noen går ned Satser på at jeg stiller med bedre tall neste mandag! Gleder meg til å få en bmi under 30 her å. Ikke så mange kiloene som skal til! Men de sitter godt på! Holder seg fast gitt!

Men gratulerer nok en gang for et utrolig flott resultat!

Gratulerer til dere andre å! Flinke er vi!

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 05:17   #298
LIBBA
Seniormedlem

LIBBA sin avatar

LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Rosekinn, her.

har hatt veiedag i dag å har ikke gått ned noe som helst! utrolig frustrerende, men prøver å holde motet oppe. Håper på bedre resultat neste mandag! For jeg gir ikke opp

Neida, vi gir ikke opp. Er veldig frustrerende når vekta står stille eller går opp men det snur. Neste uke er det deg.

Gammel 02-11-10, 05:19   #299
LIBBA
Seniormedlem

LIBBA sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Rosekinn, her.

gratulere!! bra at noen går ned Satser på at jeg stiller med bedre tall neste mandag! Gleder meg til å få en bmi under 30 her å. Ikke så mange kiloene som skal til! Men de sitter godt på! Holder seg fast gitt!

Men gratulerer nok en gang for et utrolig flott resultat!

Gratulerer til dere andre å! Flinke er vi!

Tusen takk

Gammel 02-11-10, 06:20   #300
Mankell
Medlem

Mankell sin avatar

Mankell er på en erverdig vei

Veiedag idag og jeg har gått ned 1.5 kg. Jeg er kjempefornøyd. Nå er jeg over halveis til julemålet.

Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Gå ned i vekt sammen? StineH Mer enn 30 kg overvekt 341 07-10-10 10:54
Trenger noen å gå ned i vekt sammen med aniaan Generell diskusjon 7 27-09-10 20:51
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.