Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-02-11, 21:45   #276
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Velkommen

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:28   #277
Linnis
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Linnis er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Gratulerer så flink du er

Takk skal du ha! Snart nådd første delmål! :-) Da blir det "premie"

Her blir det delmål for hver 5 kilo!

Delmål 1: Permanent makeup ( øyenbryn )
Delmål 2: Spa dag
Delmål 3: Støpe negler
Delmål 4: Hair Extension

Og sluttmålet blir å få seg en helt ny garderobe

Har dere noen premier med hvert delmål? Eller er det kun jeg som skal virklig skjemme meg selv bort ?

Linnis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:41   #278
Val
Gjest

Hehe, premier er kjempegøy!! Jeg lagde en lang liste sist gang jeg var på ketolyse, men det ble ikke noe ettersom jeg ikke gikk ned! Men nå tenker jeg kanskje....sydentur når jeg er -13 kilo og...MASSE nye klær når jeg er -19 Så etter det blir det litt flere ting hvis jeg klarer å holde meg på 65 over litt tid

Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:45   #279
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Linnis, her.

Har dere noen premier med hvert delmål? Eller er det kun jeg som skal virklig skjemme meg selv bort ?

Det var smart

Jeg har faktisk ingenting jeg bare gleder meg såååå vannvittigt til å få se 7 tallet igjen, å da skal jeg se frem til å kanskje få se 6 tallet, at jeg har ikke tenkt på det en gang.

Jammen skal jeg også finne meg noen premier!!

Men at jeg skal ha ny grderobe når jeg er i mål,er ihvertfall sikkert, har latt være å kjøpe nye klær nå for jeg vil ikke ha en mengde klær i all slags størrelser.. å nå begynner buksene å falle av meg, en etter en

Eller jeg har kommet på en, når jeg ser 7 tallet skal jeg ut å spise sammen med min mann Det er sååå lenge siden, bare jeg og han har reist til byen å spist ute, bare vi to nå, at det er noe jeg skal gjøre, å hva jeg skal ha som premie på 75, og 60 vet jeg ikke, men tror jeg skal ha det samme på alle, så blir det skikkelig romantikk i luften igjen, å det at jeg føler meg mer vel for hver gang er jo enda kjekkere
Med 5 barn, og minste på bare 2 år, så er det en luksus, å få en kveld for oss selv ute på restaurant en lørdagskveld.

Tusen takk for tipset Gleder meg allerede,skal jammen jobbe på

Gammel 18-02-11, 23:18   #280
Mekkal
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 51
Mekkal er på en erverdig vei

Jeg tror det med premier og belønning er en meget god idè !!!
Såfremst ikke premien er at man kan fråtse i smågodt eller annet snafs.
De fleste meget overvektige jeg kjenner belønner seg selv med mat, og da har man en farlig rutine......

Spandèr noen kroner på klær eller utstyr du har ønsket deg, men gjerne noe som oppfordrer til videre aktivitet.
Fjellsko, fiskestang, turski, you name it, uansett hva som passer hver enkelt.
Dere damer kan nyte spa-timer, nye klær eller uansett hva dere føler for

Det viktigste er uansett at man setter seg mål, og når man har nådd det målet skal det bare mangle at man ikke belønner seg selv

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:31   #281
Linnis
Juniormedlem

Linnis er ny på veien

Kjøper heller ingen klær for øyeblikket.. vil ikke sitte igjen med alle disse store klærne mine! Men var idag på et kjøpesenter å det har jo kommet inn SÅÅÅÅ mye fint!! Typisk det når jeg ikke kan bruke det

Men får bare vere positiv og tenke at det blir min tur snart!!

Så heldig du er som har en så stor familie!! 5 er det antallet samboern min også vil ha,men foreløbig er det kun vår lille datter på 6 1/2 mnd enda!

Her er vi ganske bortskjemte på barnevakter fra alle hold så det blir endel kjærestetid når vi ønsker, men er ikke ofte jeg får bruke penger på kun meg selv! er altfor flink å bruke på datteren vår og min samboer.. så derfor er alle mine premier sånne "egoistpremier" Rett å slett fordi jeg fortjener det!

Gammel 19-02-11, 03:27   #282
Ruttetu
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Nordland
Ruttetu er på en erverdig vei

Leste her en plass at man svetter mer på lavkarbo.. Vel. Nå er jeg på slutten av dag TO og jeg holder på å renne bort. Usje :\ Trodde det tok litt lenger tid enn som så. Er heller ikke i ketose enda. Er det virkelig så ekstremt eller holder jeg bare på å bli syk?

Ruttetu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 07:38   #283
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Mekkal, her.

Jeg tror det med premier og belønning er en meget god idè !!!
De fleste meget overvektige jeg kjenner belønner seg selv med mat, og da har man en farlig rutine......

Spandèr noen kroner på klær eller utstyr du har ønsket deg, men gjerne noe som oppfordrer til videre aktivitet.
Fjellsko, fiskestang, turski, you name it, uansett hva som passer hver enkelt.
Dere damer kan nyte spa-timer, nye klær eller uansett hva dere føler for

Ja da er jeg i den kategorien som belønner meg med mat, siden jeg vil på restaurant med min mann, men jeg var der med jobben, å jeg bestilte mat som jeg kunne ha, å var fremdeles i ketose når jeg kom hjem. Å det akter jeg å gjøre neste gang også

Det med ting til videre aktivitet var kjempelurt, men det har jeg allerede investert i Jeg har nye fjellsko, da vi går mye til fjells, ny hafiskestang siden vi fisker her eneste uke flere ganger i uken, fra april til oktober, ellipsemaskin til trening på regntunge dager, å min datter skal være med å gå mer tur. Gleder meg !!!
jeg må vente til det blir litt varmere pga kulde astma`en, men merker energien blir bedre og bedre, så dette ser jeg frem til!!

Typisk det når jeg ikke kan bruke det

Men får bare vere positiv og tenke at det blir min tur snart!!

Samme sier jeg....Men jeg tenker at det kommer nok mengder med flotte klær når i er ferdige også, tenk hvor gøy det blir !!!!

Så heldig du er som har en så stor familie!! 5 er det antallet samboern min også vil ha,men foreløbig er det kun vår lille datter på 6 1/2 mnd enda!

Vil han ha så mange? Jøss så flott da, som regel vil ikke folk ha mer enn 2 her, alt over det er liksom litt vel mange, min plan var også å bare ha 2, men det ble ikke helt sånn
Men her er det mine, dine og våre da, jeg har 3 fra før, en sammen med min mann og min mann en fra før, så er 4 som bor her fast, å det å få tid til oss er ikke alltid så lett, da barnevakter som vil passe på såå mange ikke står i kø men vi fikk en ifjor, som vi skal bruke endel fremover, så vi får mer tid bare oss
6,5 mnd er jo en herlig alder, egentlig har vel hver sin alder, her sin sjarm, syns de er herlige hele tiden, til og med 13 åringen her

Her er vi ganske bortskjemte på barnevakter fra alle hold så det blir endel kjærestetid når vi ønsker, men er ikke ofte jeg får bruke penger på kun meg selv! er altfor flink å bruke på datteren vår og min samboer.. så derfor er alle mine premier sånne "egoistpremier" Rett å slett fordi jeg fortjener det!

Det var en kjempe ide syns jeg, men jeg har fått sååå mye til meg selv i det siste, at jeg ønsker meg ikke mer enn en ny garderobe, å den skal jeg spare heeelt til slutt
Kan tro det skal bli morro!!!

Gammel 19-02-11, 07:39   #284
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Linnis: Likte bloggen din kjempegodt kommer nok innom igjen har skrevet ut litt inspirasjon til mat, å lagt inn i oppskriftsboken min Håper det er ok

Gammel 19-02-11, 08:42   #285
Hildemor på slanking
Medlem

Hildemor på slanking sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 54
Hildemor på slanking er ny på veien

God morgen jenter og gutter
Venter besøk fra stavanger av far til eldste jenten min i dag. Har planlagt en tur på handel og lunsj på peppes-håper salaten er god der. Noen anbefalinger og erfaringer med å egekomponere eller salater som faktisk er digg der?

Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:13   #286
Mekkal
Juniormedlem

Hope10, du har jo skjønt det!

Jeg skulle kanskje utdypet det mere; det er ikke noe i veien å belønne seg med mat, såfremst det er innenfor dietten.
Jeg har en kjenning som var så fornøyd med seg selv fordi han hadde gått seg en liten tur at han satte seg ned og spiste 9 stykker marsipankake.
Da blir det rimelig feil.

Flott at du har kjøpt fjellsko, da fjellturer er en nytelse for både kropp og sjel, og noe man kan gjøre sammen med selv ganske små barn.

Stå på

Sist redigert av Mekkal : 19-02-11 kl 10:13. Årsak: Skrivefeil
Gammel 19-02-11, 14:29   #287
mov
Medlem

mov sin avatar

mov er på en erverdig vei

Tror egentlig dette med belønninger er veldig viktig for motivasjonen! I fjor gikk jeg på grete roede kurs, og så sa jeg til andre at når jeg nådde mitt delmål, skulle jeg belønne meg med det og det. Mange var negative til dette, og sa at vekttapet er en belønning i seg selv. Og det er det jo. Men det er jo gøy å unne seg noe ekstra etter uker og månder med jobbing, tror som sagt det er veeeldig viktig jeg

Selv er jeg over gjennomsnittet glad i interiør, så blir nok noe fint til leiligheten jeg kjøper Og som alle dere andre, når jeg er heelt ferdig blir det ny garderobe

mov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 17:46   #288
Linnis
Juniormedlem

Linnis er ny på veien

Linnis: Likte bloggen din kjempegodt kommer nok innom igjen har skrevet ut litt inspirasjon til mat, å lagt inn i oppskriftsboken min Håper det er ok

Så artig at du tok turen innom den! Fritt frem for å forsyne seg av det lille som er der enda! Skal bli flinkere og bruke bloggen fremover, har akkorat laget en ny kategori som heter matveggen, der vil jeg legge ut bilder av maten jeg spiser og noen oppskrifter
Jeg er ikke flink til å blogge, men synes det er en motivasjon i seg selv

Gammel 19-02-11, 18:30   #289
megselv
Medlem

megselv sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 40
megselv er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kastra, her.

Jeg slenger meg på her jeg å....
starta på ketolysekuren 15/2.

Gikk på kuren i mai 2010, og da mistet jeg 10 kilo på 6 uker... det er godt å starte igjen å vite at resultatene vil komme. Blei syk i fjor, så måtte desverre kutte ut da. Men nå er jeg friskere og kommer sterkt tilbake...

Gleder meg til å se litt resultater på vekta igjen!

Godt å ha noen man kan prate med å støtte seg til

Lykke til denne gangen

Gammel 19-02-11, 18:36   #290
megselv
Medlem

megselv sin avatar

megselv er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av mov, her.

Synes du burde være førnøyd uansett jeg! Du har tross alt gått ned over 5 kilo på ett par uker det er jo UTROLIG BRAA Stå på vidre!

Og jeg er fornøyd, men det er alltid dritt å se plusstegn samme hvor mye totalsummen er, hehe.

var på vekta idag, viste nå 83, 6 kg!!
Superfornøyd! og det til å med etter 2 utskeielser
Har ikke klart å holdt meg til en fast veiedag , har veid meg innimellom.

Startvekt: 87,7 kg
31.01.11 : 87,4 kg ( oppstartdagen med ketolyse)
18.02.11 : 83,6 kg

Flink du er, super nedgang jo

Opprinnelig lagt inn av prøvende, her.

huff, er virkelig irritert på meg selv. Var på spa-helg og klarte selfølgelig å skeie ut.
Men var relativt fornøyd når jeg såg at jeg kun gikk opp 0,4 kg, men har først nå kommet i ketose og føler jeg har lagt på meg en mengde kilo etter veie dagen som var på tirsdag .....
Håper det "bare" er vann som har kommet på for i dag viste vekta + 2.1 kg

Egentlig ikke noen spørsmål, måtte bare lufte irritasjonen over meg selv ....

Krysser for at det er mye vann og vekta går raskt ned igjen

Opprinnelig lagt inn av Hildemor på slanking, her.

Var på seminar på hotell forrige helg og alle fikk servert samme middagen om kveldene. Første kvelden hadde jeg ikke kringkastet min diett og fikk selvfølgelig det samme som de andre; Breiflabb med asparges og potetstappe. Jeg var veldig sulten og tenkte søren heller jeg skeier ut med potestappen- alternativet hadde vært å raide minibaren etterpå. Holdt meg nok likevel fint innenfor karbene den dagen så det gikk jo helt fint men litt morsomt å tenke på meg som er den godtemonsen i utgangspunktet nå fikk litt dårlig samvittighet for å skeie ut med potetstappe Lørdagskvelden hadde vi stekt andelår med risotto, da fikk jeg en frisk salat med rømmedressing i stedet for risottoen. Hadde mange misunnelige blikk -risottoen hadde visst ikke vært helt det store

Wow, flink du er da Spurte du bare om å få noe uten karber?

Hvordan ser en dags meny ut hos dere? tenkte å få litt mer inspirasjon til mat når jeg snart begynner igjen

I går ble det lavkarbopølsepanne som jeg kaller det, hehe. Tar bare blomkål i små buketter, lavkarbopølse i biter og grønn paprika+ litt hvitløk og purre. Steker alt i panna og heller i litt fløte og krydder slik at den blir kremete. Knall god og minner veldig om den ferdig posen med pølsegryte du får kjøpt fra Findus. Vanligvis jobber man kanskje ikke mot å få lik smak som fabrikert mat, men jeg elsker virkelig den posen, haha

Gammel 19-02-11, 18:36   #291
megselv
Medlem

megselv sin avatar

megselv er ny på veien

Måtte fjerne noen smileyer fra svarene jeg har sitert Ble for mange til at jeg fikk poste

Gammel 19-02-11, 18:44   #292
megselv
Medlem

megselv sin avatar

megselv er ny på veien

Her sitter jeg etter å ha feiret bursdag for lillebror. Er hjemme hos mamma, og det er tøft! Godteri overalt, styre med min egen mat og jadda, jadda. Men jeg skal klare det.
Bursdagen serverte mamma lasagne, hvitløksbrød og salat. Jeg tok salat også varmet jeg pølsegryta mi. Det ble servert, is, kaker og muffins, ÆSJ!
Nå skal jeg kose meg med litt sukkerfri sjokolade og bacongull når barna er i seng. Bakte pizzaruller i stad så har jeg til lunsj og middag i morgen

Gammel 19-02-11, 18:59   #293
Mekkal
Juniormedlem

Hva er lavkarbopølse, og hvor får man kjøpt det?

Har spist litt pølse av og til, i omeletter eller en liten pølse til eggene, men ikke i store mengder. Er jo ikke så avskrekkende manger karber i de, men finnes det varianter med enda mindre, kan man jo lage middag av de.

Såfremst de ikke smaker like trist som kalkun- og kyllingpølser.

Gammel 19-02-11, 19:16   #294
megselv
Medlem

megselv sin avatar

megselv er ny på veien

Hva er lavkarbopølse, og hvor får man kjøpt det?

Har spist litt pølse av og til, i omeletter eller en liten pølse til eggene, men ikke i store mengder. Er jo ikke så avskrekkende manger karber i de, men finnes det varianter med enda mindre, kan man jo lage middag av de.

Såfremst de ikke smaker like trist som kalkun- og kyllingpølser.

Jeg har kjøpt i Sverige. 2 karber pr 100 er det i de, men det er ikke winer da, men slike tyske pølser. Bratwurst og sånt. Krydrete og gode og passer perfekt til middager en gang i blant

Gammel 19-02-11, 19:16   #295
prøvende
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
prøvende er på en erverdig vei

I dag var jeg på ica maxi å kjøpte meg Bratwurst fra Grilstad men 1 kh pr 100g.
Gleder meg til å prøve dei i en omelett eller lignende

prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 20:56   #296
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Hva er lavkarbopølse, og hvor får man kjøpt det

Jeg har kjøpt jacobs sine på meny, 4 sorter, å så har jeg lest et sted at rema har noen som heter hot et eller annet og så har vi idsøe pølsene på coop marked her

Gammel 19-02-11, 21:41   #297
hope10
Seniormedlem

hope10 sin avatar

hope10 er ny på veien

Jeg er skikkelig lei av å ikke spise nå har vært på 12 timers skift idag, å kom nettopp hjem, ungene hadde stelt istand god kveldsmat til meg ( de vet ikke at jeg ikke spiser, eller har spist noe mat de siste 13 dagene), å jeg måtte late som jeg spiste, mens de så bort å skrøyt som bare over hvor godt det var...

Men jeg ville så gjerne ha spist det ...."bare" 8 dager igjen... hadde foresten større nedgang tidligere i uken også, nå har den stagnert å heller gått litt opp, å det kan ihvertfall ikke være for jeg har spist noe feil, jeg spiser jo kun pulver, 5 ganger daglig, i 13 dager til nå, 8 dager igjen.....
kanskje det er mensen, jeg venter på den...

ikke meningen med et syte innlegg, for å komme med noe posetvit, jeg har bestilt meg melkvern idag Skal male mandel mel osv selv, det koster 85 kr for 05, kg om man skal kjøpe det.

Gammel 20-02-11, 12:14   #298
Mekkal
Juniormedlem

Jeg MÅ bare skryte av maten jeg laget i går, da det er noe av det mest fantastiske jeg spiser!
Til meg og samboeren laget jeg reinbiff med soppstuing og smørdampede grønnsaker.

Steker biff på vanlig måte, krydrer med salt, pepper og knuste einebær og lager bearnaisesaus til.

Soppstuing er en pose Toro's Kantarell- og Sjampinjongsaus. Normalt er det 1 dl vann og 2 dl melk, men jeg bruker 1 dl vann og 1 - 1 1/2 dl kremfløte. Brun soppen i godt med smør (bruk hvilken sopp du vil, jeg bruker sjampinjong og/eller aromasopp), gjerne sammen med litt sjalottløk. La sausen koke opp, ha oppi soppen og la den småkoke ca 5 min. Sausen inneholder normalt 6 kh pr 100 gr., men når melken erstattes med fløte går den ned. Soppen inneholder jo ingenting, så denne er godkjent.

Ha ca 1 cm vann i en kasserolle, en god klatt smør, og gjerne 1 ts salt dersom du er glad i det. Kok opp, ha oppi buketter av blomkål og brokkoli, rør godt rundt slik at smøret og vannet kommer på alt av grønnsaker. På med lokk og damp til de begynner å bli møre. Rist på kasserollen et par ganger under kokingen, slik at vannet spruter litt rundt nedi.

I går bevilget jeg meg et glass rødvin til, da dette er et virkelig festmåltid, og vi feiret vår 2-årsdag

Normalt lager jeg ovnsstekte poteter med hvitløk og sort pepper i stedet for grønnsakene, men i disse diett-tider måtte jeg nesten erstatte de med noe, og da falt valget på smørdampet blomkål og brokkoli. Både biffen og soppstuingen er så smakfulle at det gjør ikke noe med noe litt mildere i smaken.

Vi foretrekker reinkjøtt, men jeg går sterkt ut fra at de aller fleste typer viltkjøtt kan brukes. Vanlig biff fra storfe tror jeg nesten kan komme litt i bakgrunnen smaksmessig i forhold til stuingen og sausen.

Jeg lover at når du først har prøvd den stuingen til biff lager du den flere ganger!
Såfremst du liker sopp, da :-D

Gammel 20-02-11, 12:38   #299
Hildemor på slanking
Medlem

Hildemor på slanking sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 54
Hildemor på slanking er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av megselv, her.

Og jeg er fornøyd, men det er alltid dritt å se plusstegn samme hvor mye totalsummen er, hehe.

Flink du er, super nedgang jo

Krysser for at det er mye vann og vekta går raskt ned igjen

Wow, flink du er da Spurte du bare om å få noe uten karber?

I går ble det lavkarbopølsepanne som jeg kaller det, hehe. Tar bare blomkål i små buketter, lavkarbopølse i biter og grønn paprika+ litt hvitløk og purre. Steker alt i panna og heller i litt fløte og krydder slik at den blir kremete. Knall god og minner veldig om den ferdig posen med pølsegryte du får kjøpt fra Findus. Vanligvis jobber man kanskje ikke mot å få lik smak som fabrikert mat, men jeg elsker virkelig den posen, haha

Ja jeg forklarte at jeg gikk på lavkarbodiett og det var ingen problem og de var veldig behjelpelig

Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 13:05   #300
Val
Gjest

Er det noen andre her inne som har gått opp etter at de startet? Jeg har lagt på meg to kilo siden jeg starta for snart fire uker siden...også skal jeg ned 20!!

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Januar-startere. Er det mange av oss der ute? Chin Ketolysekuren 456 02-02-11 13:33
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.