Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-08-11, 08:58   #276
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Jeg tror offisielt at dette udo-cocosakjøret har noe for seg!!!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 09:11   #277
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Og jeg er på en ufrivillig pause ...! Gikk så mye penger i kjedelige ting (les: regninger) denne måneden, at det kun var husholdningspenger igjen, gitt. Så jeg kjenner at jeg er mindre varm i kroppen igjen. Synes fortsatt jeg er relativt våken, som jeg følte jeg ble av det, så kanskje det er noe som sitter litt i. Men når jeg får penger igjen, så skal det shoppes olje!
Men leser i mellomtiden her i tråden og gleder meg over dere som framgang med dette! Det med at huden blir så flott av dette er utrolig kult! Har ikke så mye problemer med ansiktshuden, men huden på kroppen har vært noe tørr, men oi for en positiv endring!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 09:22   #278
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Huden (og håret) er vel en del av det som det "spares" på når det er knapphet på gode råstoffer.

Nå er forresten jeg tilbake i gamlelandet og har offisielt startet pent med 1ts udo's hver morgen. Jeg har ikke mye fett å kvitte meg med, men hadde håpet å redusere magevalken litt. Uansett ... om kroppen min kan bytte ut noe halvherdede oljer med "skikkelig fett" der hvor den trenger det - så er det helt greit for meg. Jeg skal forhåpetligvis leve med denne i 40-50 år til...

Ferieutskeielser har dessuten gitt meg mer enn nok t-sonekviser... kanskje dette kan hjelpe?

Sist redigert av smgj : 08-08-11 kl 09:35.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 10:53   #279
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg fikk Udos i posten idag, 500ml. kostet 21.99 $
men, jeg er ikke sikker på at jeg kjøpte riktig?

På denne står "high lignan 3-6-9 blend"

Photo, vet du forskjellen på denne og den du kjøper?

Kan jeg bruke denne uten problem?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 10:55   #280
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Photo, vet du forskjellen på denne og den du kjøper?

Kan jeg bruke denne uten problem?

Det er ingen forskjell så vidt jeg vet. Står det samme på min, så vidt jeg husker.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 08-08-11, 11:17   #281
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Hmmm blir helt misunnelig jeg når jeg leser om alle som frå så positive effekter på hud, hår, mage, varme går ned i vekt osv. Merker dessverre ingenting til dette jeg

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 11:19   #282
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Gleder meg til min flaske med UDO`s kommer......lengter etter den varme følelsen som noen snakker om her.....er en skikkelig frysepinn!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 12:14   #283
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er ingen forskjell så vidt jeg vet. Står det samme på min, så vidt jeg husker.

Takk for svar, da tipper jeg det går helt fint å bruke den

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 12:34   #284
Engledans
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Er det denne som brukes? http://www.iherb.com/Flora-Udo-s-Cho...0-ml/4774?at=0

Gammel 08-08-11, 12:43   #285
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Så lenge det er Udo's, og 3-6-9-blend så tror jeg i grunn det kvitter, altså.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 08-08-11, 14:10   #286
Bjella
Medlem

Bjella sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 48
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan reagerer dere om dere gikk for raskt frem? Jeg økte i går og kroppen har fått litt sjokk tror jeg hehe. Bløt avføring (sorry detaljer) og da jeg la meg var jeg så kvalm at jeg lå våken i mange timer. Har ikke klart verken Cocosa eller Udo's choice i dag, blir uvel bare av tanken.

Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 14:23   #287
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Mitt første møte med den var 2ss på en halv dag... og samme reaksjon som deg... Uvel og uggen en god stund, ja... og mer olje sto ikke akkurat på ønskelista.

1ts om morgenen sammen med proteinpulver (som har altfor mye karbohydrater og dermed bare godt av litt olje!) fungerer fint. Men jeg må ha noe "å skylle den ned med".

Gammel 08-08-11, 16:06   #288
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Her finner du akt du trenger å vite om Udos

Sitat:

In the beginning, you may want to start with smaller amounts and gradually increase to optimum levels which is approximately 1 tablespoon per 50 pounds of body weight; especially if you have a history of being on a low fat or a no fat diet, or if your liver is weak.
Should your liver be unable to handle the amount you are taking at any one time, you will feel heavy or become nauseous. If you took even more oil at this point, you would vomit. Why? The liver has to process the oils and fats you eat. If you exceed its processing capacity by taking more oil at any one time than it can handle, it will protect itself from overworking by making you hurl.
If you do become nauseous, you must begin with smaller amounts. How small? If you can't take three tablespoons, take one. If one is too much, use one teaspoon. If that's too much, take a few drops. If that's too much, take a lick. And if that's too much, take a whiff. But don't quit. Your body requires essential fatty acids in order to function and for you to live. Someone once asked me: Can I just think about it? And I said yes, because if you think about it, you will eventually end up taking a whiff.
So start small, and eventually increase the amount you take. Sometimes liver function is poor because of essential fat deficiency. Then you must give this organ time to recover. Build up liver capacity again by starting with small amounts of the precious essential fatty acids. Be gentle with yourself. Do what you can.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 16:28   #289
Bjella
Medlem

Bjella sin avatar

Takk for info og svar.
Jeg har i noen uker nå tatt 1 ts udo`s til frokost og kanskje 1 ss cocosa. Begynte denne uka med 2 st udo`s og ca 1,5 ss cocosa. Ble litt ivrig så tok 2 ts udo`s morgen og kveld. I tillegg ble det masse mat med fett også i går.
I dag blir det pause tror jeg, blir uvel bare av tanken. Særlig Udo`s synes det er skikkelig pyton. Tror jeg må gå over til kapsler om jeg skal klare å holde ut, selv om jeg leser at det kanskje ikke har samme effekt.

Gammel 08-08-11, 17:20   #290
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Kan dere ikke bare bruke udos'olje istedetfor annet fett i et måltid da? Det blir mindre kvalmende. Jeg pleide å ha det i salaten min sammen med sennep.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 17:30   #291
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Ypperlig i dressing eller shake synes jeg.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 18:10   #292
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kan dere ikke bare bruke udos'olje istedetfor annet fett i et måltid da? Det blir mindre kvalmende. Jeg pleide å ha det i salaten min sammen med sennep.

Det blir vel litt i minste laget fett i sum, vel. I hvert fall for de av oss som spiser ketogent og ligger på 70-80 prosent fett om dagen.
Vær heller litt mindre ivrige, og øk laaangsomt! Det er mitt tips. Jeg ble ikke kvalm av to drøye ss om dagen av hver etter å ha trappet opp over et par tre ukers tid.
Om Udos'en smaker vondt, kamufler det på en eller annen måte. Jeg synes IKKE den smaker vondt, iskald, fra kjøleskapet smaker den ikke no.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 08-08-11, 19:06   #293
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det blir vel litt i minste laget fett i sum, vel. I hvert fall for de av oss som spiser ketogent og ligger på 70-80 prosent fett om dagen.
Vær heller litt mindre ivrige, og øk laaangsomt! Det er mitt tips. Jeg ble ikke kvalm av to drøye ss om dagen av hver etter å ha trappet opp over et par tre ukers tid.
Om Udos'en smaker vondt, kamufler det på en eller annen måte. Jeg synes IKKE den smaker vondt, iskald, fra kjøleskapet smaker den ikke no.

Ok, du mener det blir for mye fett på e'n gang ? Oj, smaker du ikke noe? Har du sinkmangel?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 19:25   #294
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Jeg prøvde den bar i dag, men det klarer jeg ikke. Skjulte i grønnsaksgrateng til middag nå, etter steking, ergo fikk jeg dyttet litt sunn olje i hele familien! (Litt olivenolje over risen dems og...)

Men jeg tok mine 15ml utenom dette da, bar i dag, men det var første og siste gang.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 19:55   #295
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Det blir lettere og det er lettere om man drikker vann uten å puste i mellom.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:11   #296
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Ah - og jeg glemte å si at om man har ubåter i potta kan man øke oljen litt, men om de dupper på overflaten bør man bremse til galleproduksjonen henger med og man får tilbake ubåtene....

FAKTA!

Gammel 08-08-11, 20:31   #297
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ah - og jeg glemte å si at om man har ubåter i potta kan man øke oljen litt, men om de dupper på overflaten bør man bremse til galleproduksjonen henger med og man får tilbake ubåtene....

FAKTA!

Hahaha, nå lo jeg godt her

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:59   #298
Bjella
Medlem

Bjella sin avatar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

FAKTA!

hahahaha, har brygger, så får vente litt da

Gammel 08-08-11, 21:08   #299
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ok, du mener det blir for mye fett på e'n gang ? Oj, smaker du ikke noe? Har du sinkmangel?

Nei, jeg mener ikke. Galleblære klarer ikke å ta så mye rent fett på en gang når man er uvant, og vil dermed overprodusere galle, noe som kan føre til kvalme, sure oppstøt, løs mage etc.

Jeg har ikke sinkmangel, nei. Hvordan det?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 08-08-11, 21:19   #300
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Abonerer litt på denne tråden siden jeg selv skal prøve dette om litt.
Men jeg lurer på om det er noen som har sett forskjeller som dere vet kommer av denne blandingen? Måler dere rundt magen eller går det på vekta her?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du klart å redusere lipoprotein a ved hjelp av kostholdsendringer? bettyblue Fysisk og mental helse 0 02-06-11 19:53
Mettet fett i kokosolje MarianneSB Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:25
Mettet fett og Udo's Choice kamp Spørsmål og svar 28 31-12-10 11:47
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 12:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.