Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-11, 16:51   #3201
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.


Hvor er Appelsinpiken vår; har hun og reist til Kongens by? Her i tråden er det ikke bare å ta en pause - da blir man etterlyst! Og takk for det; det er når det butter det er fort å trekke seg unna. Og det er når det butter i mot vi trenger støtten mest. Å bli etterspurt da er viktig ikke sant? !

Her er jeg!
Har feiret bursdagen til kjæresten i helgen, så har vært opptatt med litt andre ting ... Han ble kjempeglad for gaven sin, så jeg er i superhumør! Har faktisk aldri opplevd at noen har blitt så glad for en gave de har fått av meg før. Han var som en liten unge på julaften som fikk det som var øverst på ønskelista. Han satt og "lekte" med gaven sin i mange timer... <3

Akkurat nå er jeg litt motløs. Føler at jeg virkelig ikke orker å lage så mye mat hele tiden. Og har satt opp timeplan nå i dag, og ser at jeg egentlig bare kan lage middag/lunsj til dagen etter osv mellom 19 og sengetid. Og når jeg må opp klokka sju hver dag, så har jeg jo lyst til å slappe litt av også, etter 10 timer med skole... Hvordan i alle dager skal jeg klare å få det her til å gå!?
Har lyst på rundstykke med ost og skinke! Og vil ikke ha rundstykke som smaker egg. Håper det går lettere når jeg får hentet tortillaene og pitabrødene fra frysern til foreldrene mine.

Men vet med meg selv at jeg egentlig vil fortsette som jeg gjør nå, spise riktig osv - selv om hele samfunnet jobber mot meg. Men nå føles det så vanskelig. Ikke liker jeg all "juksebrødene" med egg. Alt sammen smaker svampete og eggete. Ikke like!

Og dere snakker om hud... Min hud er akkurat som før! Om noe har forandret seg, så er den blitt mer fettete rundt nesa. Nedtur.

Har snikmålt cm og tror at i morgen (som er min måledag) skal bli trivelig! Altså: Lavkarbo funker som bare F. Selv om man ikke har sååå mye å ta av. Gleder meg bittelitt til å dra hjem neste helg og se hva vekta sier etter tre uker som "vektløs". Hihi, jeg er vektløs!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 19:28   #3202
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei Appelsinpiken! Så bra kjæresten satte pris på gaven fra deg! Det er en utfordring å finne det rette, som blir satt pris på av mottageren. Sånn sett er mange for kravstore og ikke setter pris på at noen faktisk har gjort en hederlig innsats for å finne noe de med omhu har valgt å gi bort, i den tro at mottakeren blir fornøyd.

Du har hele min støtte kjære Piken, også når det gjelder matlagingen! Selv om maten er god, er det utfordrende å hele tiden være på "alerten" og ute i god tid. Og når det oppleves som stress og pes... Har du den timeplanen du beskriver hver eneste dag? Da hadde flere blitt motløs.... Kanskje du skal se på den en gang til og se om du finner innsmett for litt kvalitetstid for deg selv, hvor du gjør ting du liker? Og kan du lage opp mat for flere dager og varme opp? Fryser og micro er gull verdt i så måte.

Du sier du lyst på rundstykke med ost og skinke... Hvor for akkurat det? Hva er det med det rundstykket som frister?

Og ja, vi må fortsette. jeg tenker litt på at vi er med og brøyter vei for de som kommer bak. Dumt at det er vi som brøyter og ikke de, men de har nå ikke "skjønt det" ennå. Etterhvert blir det lettere å være slik som oss. Etterhvert stiller ingen spørsmål med om hvorfor vi ikke spiser mel, sukker osv. Og da slipper vi å få kommentaren om at "du kan jo ta litt nå?" som om vi gjør dem en tjeneste liksom

Og så har du noe å se fram til målingen i morgen! Jeg har også snikveid meg, og jeg ser ikke fram til noe positivt i morgen nei... Er fortsatt klar for å fukte Sahara kjenner jeg - og ser jeg... Men, det er forsåvidt ingenting nytt for min del. jeg er enig med deg i at LK fungerer da; selv om jeg ikke har funnet min måte ennå. Må tro at det blir

  Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:04   #3203
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Timeplanen ser omtrent sånn ut hver eneste dag. Skolen starter først klokka 11, men pga forelesningene mine så er jeg ikke ferdig før seks på kvelden (og hjemme rundt sju). Og skal jeg ha tid til å faktisk lese pensum så må jeg være på skolen klokka åtte.
Må jo bare lage noe som skal vare i mange dager fremover, rett og slett. Selv om det er akkurat det som er demotiverende med så lange dager. Må jo ikke bare lage middag for flere dager, men også planlegge lunsjen - og både lunsj og middag må spises på skolen og så spise kveldsmat (om jeg fortsatt vil ha mat) når jeg kommer hjem.
Det er fryser her på hybelfelleskapet (overfylt med ting som folk har lagt igjen når de har flyttet ut) som jeg har karra til meg en liten kurv i. Mikro er det verre med her på hybelen - men det er det heldigvis i kantina på skolen.

Hvorfor jeg har lyst på rundstykke med ost og skinke? Prøver å innbille meg at det er smaken av loff med smør på... Men tror egentlig mest at det er fordi det er enkelt. Men er kanskje mest at jeg har noe å lære. Er jo vanskelig å skulle "finne på" ting å spise når man plutselig ikke skal spise det man har spist hele livet.

Jeg kommer ikke til å "ta en liten bit, bare nå?" for noen andre enn for meg selv. For som du sier... Hvorfor skal jeg spise noe jeg ikke har lyst på for å glede andre, når jeg virkelig ikke vil ha? (Var noe heeeelt annet når jeg smakte på bløtekaka svigers hadde bakt i helgen. Den smakte kroneis med jordbær!) Den ville jeg jo smakte på!

Tok meg akkurat min første spiseskje med cocosa. Har hatt det i skapet lenge, og i Tyrkia brukte jeg cocosa til å steke i. Men den grønne cocosaen.. den har jeg ikke turt å røre. Hørt så mye fælt om konsistensen, og det var søren ikke tull heller. Liker smaken, men konsistensen...

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:14   #3204
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Det er ikke enkelt å være deg skjønner jeg. Du har lange dager! Synes du er tøff jeg som studerer jus! Det er ikke et enkelt fag, og jeg skjønner du må lese fra tidlig morgen. Du skulle kanskje hatt en liten micro på hybelen? Det finnes varianter som er både små og billige; det kan hjelpe deg litt på vei?

Jeg har prøvd den loffen du tenker på, og vet du - det smakte ingenting. Rett og slett ingenting. Jeg hadde en forestilling om hvordan det ville være, men det jeg tenkte på var duften av nystekt loff hos bakern liksom. Den duften og den smaken stemte ikke overens.

Jeg har spist cocosa (grønn) i lengre tid, og synes ettersmaken er grei. Men jeg svelger hele greia rett ned og prøver å unngå tanken på konsistensen. Jeg oppbevarer min i skapet, og da er det lettere å ta den rett ned. Nå tar jeg den brune cocosaen med en dråpe engelsk toffee oppå; det er enda bedre... Finn deg en smak å legg på, og se om det hjelper. Eller ta litt drikke med smak med en gang.

  Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:17   #3205
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ser dere på reprisen av komiprisen på nrk3? Eller så dere kanskje på det i går?
Holder på å le meg i hjel!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:19   #3206
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Vurderer å kjøpe meg en liten søt mikro til å ha på hybelen, ja. Og vurderer å kjøpe noen termoser jeg kan ha suppe på (og så helle over i skål på skolen og putte i mikro).

Smakte pitabrødet fra kebaben her om dagen. Bare måtte ha en liten bit. Ble utrolig skuffa over smaken. Det smakte jo mel. Det som pleide å være så godt !?

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 20:32   #3207
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Smakte pitabrødet fra kebaben her om dagen. Bare måtte ha en liten bit. Ble utrolig skuffa over smaken. Det smakte jo mel. Det som pleide å være så godt !?

Nettopp! Tror den fantasien vår gjør hverdagen litt mer komplisert enn nødvendig gitt...

  Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 21:38   #3208
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Damer. Jeg har lagd drømmekaken. Dere blir å elske denne!
Ingen i familien ante at dette var en "spesiell" kake, og onkel sa gjentatte ganger "mmmmmmmmmmm" ENDELIG har jeg klart å lage en kake!!!

Bunn:
4 eggehviter
1,5 dl sukrin
1 dl sukrinmelis
250 gram peanøtter (bruk landlord sin)

Fyll:
4 eggeplommer
4 ss sukrinmelis
2 ss Regia kakaopulver
100 gram smør
1 ts kaffepulver / 2 ss kaffe
3 dl fløte (separat)

Fremgangsmåte:
Eggehviten stivpiskes i 10 minutter. Tilsett søtningsstoffene og pisk litt til.
Hell i peanøttene (du kan knuse dem om du vil, men det var greit å ha hele biter også) og rør forsiktig med slikkepotten til det blir en masse.
Dette har du i en springform (24 cm dia) som er sprayet. 180°C i 25 minutter.

Kaken må avkjøles før du har på krem og fyll, så mens den stod på benken lagde jeg eggedosis av plommene og sukrinmelisen. Smøret smeltes med kaffe og kakaopulver. Når eggedosisen tilsettes vendes alt sammen og du ser selv om du vil ha den tykkere - i så fall kan du kjøre på med sukrinmelis. Jeg lagde min litt tykk.

Fløten piskes til krem og has på den nå litt avkjølte kakebunn. Sjokoladefyllet helles på etterpå. Pyntet med peanøtter.
Denne fikk føtter å løpe på!



Næringsinnhold hel kake:
Fett: 357 gram
Protein: 103 gram
Karbo: 51,7

Næringsinnhold pr stykke (24):
Fett: 14,8
Protein: 4,29
Karbo: 2,15

Vedlagte bilder
Filtype: jpg mms_img22452.jpg (168,2 KB, 8 visninger)
__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:54   #3209
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Prutti: Nå sitter jeg med vann i munnen og ser på den kaka di, den ser bare helt fantastisk god ut! Og så lite karber!!!! Ved neste passende anledning for kake skal den definitivt prøves!!!
Sønnen min var forresten overbegeistret for tocomuffinsene dine. "de va skam-gode" var hans eksakte ord Så glad for at jeg har funnet et alternativ til han som skolemat!

Appelsinpiken: Kanske det kunne vært noe for deg også, forskjellige former for muffins, legge de i passe store posjoner i fryseren, så er det enkelt å ta opp, putte i veska og ta med på skolen? Skjønner godt det blir litt stress med så lange dager og så skulle begynne med matlaging etterpå. Kanskje en ide å bruke søndagen på å lage opp noen middager, legge i passe posjoner i bokser i frysen, så kan du bare supplere med litt frisk salat om du har lyst på det? Men jeg er helt enig med både deg og Dollsine: Det derre brødet kan de bare ha for meg altså disse karbofrikene, det smaker jo ingenting, bare mel, maten vi lager er mye bedre. Men ja, litt tid tar det jo å lage og organisere hverdagen, da, når det ikke fins noen lettvindt løsninger for stressende dager....
Kjekt at kjæresten din ble så glad for gaven, da

Dollsine: Så bra du og venninnen din koste dere på tur. Håper du fant på noe godt til middag! Så synd med det vannet du får i kroppen hele tiden altså, du er nok veldig karbosensitiv, så det skal lite til for du begynner å samle vann. For 2-3 uker siden prøvde jeg meg igjen på Mama Lupis lefser, og jeg kjente det med en gang, kom da opp i 15, 4 g karber den dagen, og merket at kroppen allerede med så lite begynte å samle vann, heldigvis var det borte igjen i løpet av ett par dager, men ganske irriterende. Holder jeg meg på 12-14g kh klarer jeg meg bra, så prøver normalt å holde meg der

Jeg har vært hos en venninne sammen med noen andre jenter i kveld. Veldig koselig. Som vanlig spiste jeg meg mett før jeg dro, men så hadde hun jo laget noe lavkarbo vennlig med tanke på meg, så da måtte jeg nesten spise. Så i dag ble det to middager på meg! -Men det er så mange som er akkurat som dere sier - prøver å presse oss til å "smake bare litt", så når faktisk noen er så hyggelige at de tenker på deg i maten, går det nesten ikke an å si nei, jeg har akkurat spist, syns jeg Etterpå serverte hun kake da, og da tok hun ikke en gang fram fat til meg, så hun kjenner meg godt nå Har funnet ut at det ikke lenger gjør meg noe som helst å sitte å se på at andre mennesker sitter og dytter i seg alt det melet og sukkeret...heldigvis er det deres kropp og ikke min, tenker nå jeg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:56   #3210
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så bra at han likte muffinsene!

Og, så utrolig herlig at venninnen din respekterer både deg og kostholdsgrepet ditt med slik omsorg!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:01   #3211
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Kjæreste damene mine!

Nå har tiden kommet. Jeg sitter på flyplassen og nyter et kaldt glass brus. Velfortjent. Vurderte til og med vin.
Lå hjemme i natt, på en sofa med en jakke over meg. Fant ut at det var best. Sovnet rundt 03 og stod opp kl 8. Da kom en venninne og kjæresten innom, hjalp meg ut med bagasje og hjalp til med rundvasken. Kjørte til byen og koste oss litt på café, var vemodig å si hadet. Dro videre innom bestis, men klarte ikke være der så lenge. Orket ikke tårevåt farvel.

Det er rart, så mye som har vært en del av livet det siste året. Det går en god del tanker gjennom hodet mitt nå; mange koselige stunder, mange nye og gode venner, mange morsomme fester, litt kjærlighetssorg og litt flørt - men "regrets and mistakes are memories made" - og det trenger nødvendigvis ikke bare være negativt!

Nå håper jeg at jeg får jobben jeg har søkt på, så blir det fullkomment.
Har en plan om å bli mer aktiv ute; gå noen fjellturer og slikt. Mange planer.
Føler meg som en heliumballong; så fra i morgen er det på'an igjen. Jeg takler ikke denne følelsen av avsky som jeg har for meg selv akkurat nå. Og det er kun jeg som kan gjøre noe med det.

Beklager at innleggene mine handler om alt annet enn kostholdet, og når jeg først snakker om kostholdet så er det om hvor dårlig jeg er til det
Blir andre boller nå, det kan jeg love dere.

Håper dere har det fint i dag.

Hilsen prutti som sitter på flyplasskafé og spiser brownies.

Du da vennen!!! Du brenner ikke broer - du bare forlenger de. Hvilket krever at de er en smule solide. Det betyr at det viktigste vil du komme til å beholde. Og skulle du savne noe eller noen så skal du bare ta deg en tur.
Det blir bra.
Håper du får jobben du ønsker deg, og får etablert deg under et tak så du snart kan legge bena på bodet og kose deg. Vært mye en stund nå, har det ikke? Husk å puste, med magen - brems litt kanskje? Sånn at hodet og hjertet klarer å holde følge med hverandre...
Gla i du!!


Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Heheheh - spanderer du en mannlig dansepartner på meg i samme slengen, så dere får litt mer å se på enn meg som står og vrikker på hoftene

Kremt...har vi satt noen dato for treff eller var det sånn at du hadde handlelisten klar allerede??

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Bare en liten tilføyelse til den der "time-out"-greia som jeg må lære meg å ta: jeg sitter nå med migrene pga at jeg kjørte meg selv så langt ned den siste uka. Learning by doing er det noe som heter. Skulle tro jeg hadde lært det nå men...

Men - nå her jeg riktignok vimset rundt uten dere i helgen - men hva pokker er det som skjer da? Er du der - at du har veggen på en armlengdes avstand? Var det jobben som krever - eller krav-du-setter-til-deg-selv-som-du-aldri-ville-satt-til-andre??
Hm.. Dette var ikke bra. Tror jeg må ut å kjøpe meg en nellik og ta en bokstavelig blind-date med deg snart...

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:04   #3212
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Wow, Prutti! Den kaka så knallgod ut. Vil haaaa!!

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Appelsinpiken: Kanske det kunne vært noe for deg også, forskjellige former for muffins, legge de i passe store posjoner i fryseren, så er det enkelt å ta opp, putte i veska og ta med på skolen? Skjønner godt det blir litt stress med så lange dager og så skulle begynne med matlaging etterpå. Kanskje en ide å bruke søndagen på å lage opp noen middager, legge i passe posjoner i bokser i frysen, så kan du bare supplere med litt frisk salat om du har lyst på det? Men jeg er helt enig med både deg og Dollsine: Det derre brødet kan de bare ha for meg altså disse karbofrikene, det smaker jo ingenting, bare mel, maten vi lager er mye bedre. Men ja, litt tid tar det jo å lage og organisere hverdagen, da, når det ikke fins noen lettvindt løsninger for stressende dager....
Kjekt at kjæresten din ble så glad for gaven, da

Har lagd de muffinsene, men syns de smakte for eggete (hvis vi snakker om den samme oppskriften). Hadde vært supert å kunne bruke søndager på mat - og det må jeg jo også. Det som er stas, er at jeg jobber annenhver søndag og da er jeg ikke hjemme før sju-halv åtte. Og helgen tilbringes med kjæresten (bortsett fra neste helg for da er mamma hjemme, så da er jeg i hjembyen), hjemme hos han. Han trives bedre hos seg, i tillegg til at det er større plass. Må bare bli flinkere til å utnytte plassen (og at jeg kan få være alene på kjøkkenet når jeg er der) og lage masse mat.

Herlighet, nå er jeg skikkelig negativ...

Positiv ting: Hjemmelagd iskrem i ismaskin = NAM!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:08   #3213
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Appelsinpiken:
Ser litt hvor du er ift mat. Tenkt på alt du kan spise. Ikke fokuser på det du ikke kan spise.
Kok deg egg og kjøp sånne Babybel å ha i lommen? Hogg opp smørdampet brokkli og ha med en liten skål med hjemmelagd dipp? Hva med å lage en stor dynge med middag - som du kan fryse i småpakker? Har du prøvd å lage knekkebrød forresten? - superenkelt og veldig lettvindt i ta med seg. Gode er de også.

Hang in there - og tenk på de kule buksene dine og de gode målingene!! Oki?

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:44   #3214
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hehehe, Nyskgjerrig nok - Ja, kanskje skal jeg både shoppe nye klær til min nye kropp + en mann til å varme den litt....... Hmmmmm lurer egentlig litt på når jeg skal bli klar for det jeg, brent barn skyr ilden vet du, og jeg ble virkelig brent til gangs i fjor. Det værste er at jeg stadig vekk må holde salsakurs sammen med HAN, og med han så tett innpå meg til stadighet sliter jeg med å legge følelsene bak meg..... Men jeg jobber godt med den healeren min nå, og synes det hjelper litt, så håper å komme meg noen steg videre snart
Konklusjonen min"so far" er at jeg heller vil leve livet alene enn å oppleve noe slikt igjen, så har nok et godt stykke vei igjen å gå.

Har forresten et kjoleproblem til den talen jeg skal holde neste helg - det er gallamiddag, så må være ekstra fin. De kjolene jeg har brukt i det siste er for store, og de fine fra "gamle dager" - da jeg var tynnere- er enda litt for små. Er det noe poeng i å gå ut å kjøpe ny kjole som jeg kanskje bare får brukt en kveld, og som (forhåpentligvis) vil være for stor ved neste anledning til å bruke denslags kjole??? -Men så er det også teit å skulle holde tale og være mer uformelt antrukket enn resten av gjestene....dilemma....

Nå må jeg se og komme meg i seng her, er jo jobbdag igjen i morgen. Ønsker dere alle goingene en god natt!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:54   #3215
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hm...
Høres ut som om du trenger tid - hehe - eller en påspandert fyr. Knis! Men å danse på fast basis med x'n høres for meg helt uoverkommerlig ut. Er det ingen annen mulighet? Gosj. I tøffeste laget for mange vil jeg tro. Vær forsiktig med deg selv da!
PS: Hvis han ikke så verdien i å ta godt vare på deg så er det jo han det er noe rart med. Og når han er så rar så kan det hende du skal være glad til. Bruk tiden du.


Kan du låne en kjole tro? Kanskje noen du kjenner som ikke skal dit har en til utlån? Bor du i sentrum (ja, da mener jeg i nærheten av hovedstaden) så er det vel flere steder som lar deg leie en kjole for en billig penge også? Ikke for det - kan godt hende du føler deg vel i en kjole som er blitt for stor - bare fordi den er for stor. Men hvis ikke så hadde jeg lånt / leid. Artig å se fjong ut da, når det først komer en sånn anledning. Kanskje du har noe fra før av som du kan kombinere på en ny måte? Med noe nytt stæsj? Eller kjøpe en til en grei pris og style den opp selv?

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:54   #3216
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Nysgjerrigsnuppa: Gla i du også! Takk for kjempefine ord

Natta søtedamene!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 23:58   #3217
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Nysgjerrigsnuppa: Gla i du også! Takk for kjempefine ord

Natta søtedamene!

Nattinatt søteste Pruttis!!
Håper du får sove godt, at du drømmer noe fint og våkner godt uthvilt med et smil.
Ser det for meg.

Hvil deg nå. Snakkes i morgen!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 00:20   #3218
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av appelsinpiken, her.

tok meg akkurat min første spiseskje med cocosa. Har hatt det i skapet lenge, og i tyrkia brukte jeg cocosa til å steke i. Men den grønne cocosaen.. Den har jeg ikke turt å røre. Hørt så mye fælt om konsistensen, og det var søren ikke tull heller. Liker smaken, men konsistensen...


grønn cocosa??

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 08:18   #3219
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen skjønne venner!!
I dag er det nesten nøyaktig 4 mnd siden jeg startet på dette kostholdet. Og vet dere, denne uka viste vekta -1.4 kg!!!! Totalt har jeg tatt 14.2 på disse 4 mnd. Det er virkelig helt ufattelig oppe i hodet mitt, men jeg skal jo innrømme at jeg er rimelig stolt av meg selv da. Tror kroppen min fikk seg ett lite sjokk denne uken, å gå fra en relativt stillesittende sommer til høyt aktivitetsnivå og 6 timer med dansing denne uken. Lurte litt på hvilket utslag det ville få, tenkte det kunne slå begge veier, men det var altså bedre enn bra!!!!


Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Hm...
Høres ut som om du trenger tid - hehe - eller en påspandert fyr. Knis! Men å danse på fast basis med x'n høres for meg helt uoverkommerlig ut. Er det ingen annen mulighet? Gosj. I tøffeste laget for mange vil jeg tro. Vær forsiktig med deg selv da!
PS: Hvis han ikke så verdien i å ta godt vare på deg så er det jo han det er noe rart med. Og når han er så rar så kan det hende du skal være glad til. Bruk tiden du.


Kan du låne en kjole tro? Kanskje noen du kjenner som ikke skal dit har en til utlån? Bor du i sentrum (ja, da mener jeg i nærheten av hovedstaden) så er det vel flere steder som lar deg leie en kjole for en billig penge også? Ikke for det - kan godt hende du føler deg vel i en kjole som er blitt for stor - bare fordi den er for stor. Men hvis ikke så hadde jeg lånt / leid. Artig å se fjong ut da, når det først komer en sånn anledning. Kanskje du har noe fra før av som du kan kombinere på en ny måte? Med noe nytt stæsj? Eller kjøpe en til en grei pris og style den opp selv?

Det har vært tøft å holde kurs med han, ja, men vi er så få som underviser, at vi må nesten kunne holde kurs sammen alle sammen, hvis ikke fungerer det ikke. I begynnelsen satte jeg på meg en maske, var hyggelig, profesjonell osv og fikk alt til å fungere - etterpå gikk jeg hjem og kastet opp og grein resten av natta....... Men merket at sist uke da jeg måtte steppe inn som vikar der, så gikk det mye bedre, så jeg beveger meg i riktig retning. Er ikke satt opp fast på kurs med han nå i høst, men av og til blir noen syke, og da må man bare steppe inn der det er nødvendig...

Jeg bor i Stavanger, så er nok langt unna hovedstaden.... De fleste av venninnene mine skal dit, og min beste venninne som ikke skal være der er både mye lavere og mye tynnere enn meg..... Jeg har en kjole som jeg kjøpte på salg tidlig i sommer, og som jeg da kjøpte litt for liten, nå er den passe. Den føler jeg meg ganske fin i, men er litt usikker på om det kanskje er litt for lite formell. Men du har rett i at det er viktig å føle at en ser fin ut, så med stor sannsynlighet blir det den kjolen selv om den er litt uformell. Kanskje jeg kan kjøpe litt stæsj, ja, så den "pyntes" opp litt, det kan være en god ide

Nå får jeg vel ta fatt på arbeidet her. Ønsker alle en god mandag!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 09:05   #3220
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen skjønne venner!!
I dag er det nesten nøyaktig 4 mnd siden jeg startet på dette kostholdet. Og vet dere, denne uka viste vekta -1.4 kg!!!! Totalt har jeg tatt 14.2 på disse 4 mnd. Det er virkelig helt ufattelig oppe i hodet mitt, men jeg skal jo innrømme at jeg er rimelig stolt av meg selv da. Tror kroppen min fikk seg ett lite sjokk denne uken, å gå fra en relativt stillesittende sommer til høyt aktivitetsnivå og 6 timer med dansing denne uken. Lurte litt på hvilket utslag det ville få, tenkte det kunne slå begge veier, men det var altså bedre enn bra!!!!




Det har vært tøft å holde kurs med han, ja, men vi er så få som underviser, at vi må nesten kunne holde kurs sammen alle sammen, hvis ikke fungerer det ikke. I begynnelsen satte jeg på meg en maske, var hyggelig, profesjonell osv og fikk alt til å fungere - etterpå gikk jeg hjem og kastet opp og grein resten av natta....... Men merket at sist uke da jeg måtte steppe inn som vikar der, så gikk det mye bedre, så jeg beveger meg i riktig retning. Er ikke satt opp fast på kurs med han nå i høst, men av og til blir noen syke, og da må man bare steppe inn der det er nødvendig...

Jeg bor i Stavanger, så er nok langt unna hovedstaden.... De fleste av venninnene mine skal dit, og min beste venninne som ikke skal være der er både mye lavere og mye tynnere enn meg..... Jeg har en kjole som jeg kjøpte på salg tidlig i sommer, og som jeg da kjøpte litt for liten, nå er den passe. Den føler jeg meg ganske fin i, men er litt usikker på om det kanskje er litt for lite formell. Men du har rett i at det er viktig å føle at en ser fin ut, så med stor sannsynlighet blir det den kjolen selv om den er litt uformell. Kanskje jeg kan kjøpe litt stæsj, ja, så den "pyntes" opp litt, det kan være en god ide

Nå får jeg vel ta fatt på arbeidet her. Ønsker alle en god mandag!


Gratulerer med fantastisk resultat Bente!!!! WOW - det er mange kilo!
Stæsj opp kjolen med noe skikkelig gallafaktorer da?! Lange hansker, eller en boa - ? Noen høye sko med stor glam faktor? En veske som oser av bling-bling kanskje? Eller en strømpebukse som holder litt inn & opp med et diskret og stilig mønster? Var det bryllup sa du - eller?
Men du - når du har gått ned så mye så tror jeg det blir kroppen som er wow-faktoren. Pass på å vise fram de nye formene dine du, så er nok mye gjort!
Kan være med deg som det er med meg - at jeg fant ut at det lå litt selvtillit under noen av kiloene - da håndterer man ofte både x'er og selskaper bedre en forventet.
Blander man selvtillit med et stort smil og et hevet hode (totalt 0 karber, men jævelig "fett" ) så kan man komme seg langt.

Hvordan går det med talen da? Var det sånn at du var forlover?

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 09:08   #3221
Lille venn
Juniormedlem
 
Lille venn sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 41
Lille venn er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

bente1: Gratulerer med fantastisk vektreduksjon Husk at det er din fortjeneste, du har gjort hele jobben selv

__________________





Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 09:49   #3222
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Gratulerer med fantastisk resultat Bente!!!! WOW - det er mange kilo!
Stæsj opp kjolen med noe skikkelig gallafaktorer da?! Lange hansker, eller en boa - ? Noen høye sko med stor glam faktor? En veske som oser av bling-bling kanskje? Eller en strømpebukse som holder litt inn & opp med et diskret og stilig mønster? Var det bryllup sa du - eller?
Men du - når du har gått ned så mye så tror jeg det blir kroppen som er wow-faktoren. Pass på å vise fram de nye formene dine du, så er nok mye gjort!
Kan være med deg som det er med meg - at jeg fant ut at det lå litt selvtillit under noen av kiloene - da håndterer man ofte både x'er og selskaper bedre en forventet.
Blander man selvtillit med et stort smil og et hevet hode (totalt 0 karber, men jævelig "fett" ) så kan man komme seg langt.

Hvordan går det med talen da? Var det sånn at du var forlover?

Ja, det er maaaaange kilo - hadde tenkt ned ca 20, da, men jeg har hele tiden tenkt at de 15 første kg er de viktigste, det var de som var farlige for helsen min, de 5 siste er mer "pynte kg" og mer en bonus. -Og nå er jeg nesten kommet ned de 15 kg ene - helt fantastisk!

Jepp, jeg skal ut og kjøpe litt stæsh med blingfaktor kjempeide!

Det er 10 års jubileum for en årlig internasjonal kongress vi som salsaklubb arrangerer, så jeg skal holde jubileumstalen - på engelsk Første grovutkast er ferdig, men detaljene må jobbes en del med.......gruer meg. -Men jammen skal jeg kjøpe litt bling, og kjolen viser perfekt fram min nyervervede midje

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 09:50   #3223
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.

bente1: Gratulerer med fantastisk vektreduksjon Husk at det er din fortjeneste, du har gjort hele jobben selv

Tusen takk, Lille venn

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 11:15   #3224
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heeei damer!!

Da er jeg innom igjen etter en meget travel helg! Utdrikningslaget gikk som en drøm og bruden og alle andre storkoste seg!

Maten har (naturlig nok? ) gått rett vest i helga, følgelig har jeg en liten veienekt i dag, men jeg er back in bissniss i dag

Må handle inn litt ingredienser til knekkebrød og litt annet bakverk som er greit å ha. Dagens middag blir nok pølser ettersom jeg har en del igjen etter helga

Har ikke fått oppdatert meg på alt, men BENTE!! Herlighet, du er en maskin altså!! Så fantastisk!!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 12:09   #3225
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tusen takk, Maria Regner med jeg må betale kommende uke, da, siden noe av det kanskje er mistet vann pga all dansingen, men i dag er jeg bare GLAD
Og så bra at at utdrikningslaget gikk så bra - koselig at det går fint når en arrangerer slikt - og aller viktigst selvfølgelig at bruden har det kjekt - greide du å overraske henne eller ble det for vanskelig å holde det skult?

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no