Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Noen som starter i disse dager?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-10, 09:52   #301
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Skjønner at det er vanskelig når sulten gnager i kroppen Kristinem..Jeg merker iallefall at jeg blir sulten til de samme tidspunktene hver eneste dag nå
Jeg har lagt meg til en vane å ha en liten boks med mandler i veska , og gjerne noen ostebiter, bruker helst Babybell osten ( de små røde).
Hvis jeg blir sulten så har jeg ett godt alternativ for hånden og det metter faktisk overraskende godt!

En typisk dagsmeny for meg er :

Frokost : Egg i en eller annen variant med grønnsaker. ( eggerøre med laks ved siden av , omelett med skinke eller bacon)

kl 10 spiser jeg noen biter med stangselleri med magerost på.

Lunsj kl 12 spiser jeg salat med mye godt i Gjerne skinke, reker eller så steker jeg noen kyllingbiter , oliven , fetaost , paprika,agurk og sukkererter. Evnt. pizzasnurrer eller middagsrester.

kl 15 spiser jeg litt igjen..en 0,0 yoghurt med litt nøtter..

Middag spiser jeg fisk , kylling , kjøttdeig etc i en eller annen variant med grønnsaker oppi..Har blitt veldig glad i å lage en alt i en form og ha i ovnen.

Kvelds blir det 2 oopsier eller osteknekkiser med pålegg , gjerne tunfisksalat , kjøttpålegg , brie eller avocado.

Så som dere ser så spiser jeg ofte
Ikke hver eneste dag jeg spiser kl 10 lenger, for jeg er så mett etter frokost Men kl 15 spiser jeg hvertfall litt. Da er det mye lettere å motstå fristelser i butikken når jeg skal handle.

Ellers trener jeg 3-4 dager pr uke. De dagene jeg trener hard styrke passer jeg på å få i meg alle måltidene Og hvertfall litt nøtter! Veldig riktig fett for kroppen tror jeg.. Jeg trener hard styrke 1 dag pr uke , litt lettere styrke den andre gangen og 2 spinningtimer i uka. Her skal man komme i form til Birken ja .

Håper det ga deg litt svar Victory Hva dette tilsvarer i kalorier vet jeg ikke men det er ikke så altfor mye tror jeg. Og ikke mange karbene heller.

__________________



Sist redigert av anette76 : 05-03-10 kl 09:57. Årsak: litt skrivefeil gitt ;)
anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 09:55   #302
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Kjøp deg en yoghurt og selger de ikke noen usaltede nøtter? Er jo ganske populært for tiden

Vil anbefale å ha en pose med nøtter med deg i vesken så kan man nødspise det

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:14   #303
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Tusen takk for fin oversikt Anette! Vi spiser igrunn ganske likt ser jeg, og ligger omtrent likt med treningen også. Jeg trener nesten hver dag, så lurer på om jeg nå skal ta den strenge kompisen min på alvor og faktisk legge inn treningsfrie dager.. Klarer nok mer effektiv trening da. Men jeg har virkelig evnen til og bli "hysterisk" sitter med verdens dårligste samvittighet de dagene jeg ikke kommer meg på trening og sånn...mange snakker jo her om "slankestress" kanskje jeg er der. Må prøve og koble ut hjernen litt så løsner det seg..

Og smakfull, takk for utregning av knekkebrødene!! Jeg har det forresten på samme måte som deg, om jeg ryker på de forbudte smellene har jeg kjempe problemer med og stoppe!

Hvordan gikk det med deg Kristinem? Jeg ser at kantina er åpen nå, så da er det vel løsninger i nær fremtid hvertfall!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:27   #304
kristinem
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 12
kristinem er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Ja nå har jeg spist! Jeg måtte jukse litt da, det var så lite mettende i salatbaren i dag (bortsett fra pasta da, men det kan jeg jo ikke spise), ingen bønner eller noen ting. Det eneste som ikke var "bare salat" var tunfisk, og det er noe av det verste jeg vet. Det sunne alternativet i dag var kylling, så da har jeg spist det selvom det var kyllinglår som jeg vet er forbudt, hvertfall på fase 1 (har ikke satt meg så godt inn i fase 2 enda). Men jeg lot skinnet ligge igjen (sukk..), så det er da noe. Klarte å motstå fristelsen til både yoghurt, frukt og ikke minst vaffel De har bare god morgen youghurt, og det er vel ikke helt heldig.

Nøtter ja! Jeg har jo spist litt nøtter som snacks, men de forsiktig opptelte nøttene ligger nok hjemme sammen med frokosten.. Men når du sier det tror jeg de har det i kiosken.

Jeg er så imponert over dere som trener så mye! Jeg har slitt meg gjennom et par runder på treningssykkelen, men det er så utrolig kjedelig (og ikke minst kaldt på det rommet den står). Men har fått tak i noen treningsvideoer, så jeg skal prøve det i stedet.

Ha en fin fredag alle sammen! Merkelig hvordan humøret stiger når man får i seg litt mat

__________________


kristinem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 09:00   #305
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

NEDGANG!!!!! 400 gram siden i går!!! Herregud så fantastisk og se et nytt tall på den #¤"%0¤*¨' vekta!!!! Da tror jeg faktisk nøtteforbudet mitt hjelper. Jeg tok nemlig en appelsin i går, så da er det kanskje ikke så ille.. Glad er jeg uansett. Nå har jeg en uke innspurt igjen før avreise til Thailand, så håper inderlig jeg kan dra en skikkelig Northug nå før målstreken.

Så flink du var i går Krisinem! Du skal ikke bekymre deg for kyllinglåret, du spiste jo ikke skinnet, og det er nok nettop pga det de anbefaler og ikke spise det. Du sto imot de verste fristelsene, all respekt til deg!

God lørdag til alle, fint vær i dag, så da får man vel leke litt ute.
Tror jammen jeg skal oppdatere ticker også, nå er det JAGGU lenge siden!!
Wooohoooooooooooooooo!!!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 12:46   #306
Perunille
Juniormedlem
 
Perunille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 16
Perunille er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei alle sammen

Er veldig glad jeg fant dette forumet, for det er kjempemotiverende å lese om hvor flinke dere er!!
Og ikke minst å ha noen å spørre når man lurer på noe
Veldig gøy at vi er en liten gjeng her,
og Kristinem- vi ligger jo nesten likt vi, så det blir spennende å følge deg nedover i kilo... Dette skal vi klare!!!

Tusen takk for mange gode mattips, det har hjulpet meg gjennom denne første uken

Ja i dag er jeg altså på dag 8, fase 1, og synes egentlig det går strålende.
Var på vekten i dag tidlig, og den viste - 2,2 kg!!!!!!!!!!!!!
Superførnøyd med det!!!!
Vet at første uken er vel den uken man går mest ned, men jammen er det motiverende å se at det funker så bra!!!

Ønsker dere alle en fantastisk lørdag -forhåpentligvis uten fristelser
Klem fra Perunille

__________________
Perunille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 18:53   #307
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Gratulere med gode resultater til Victory og perunille :-)
Strålende resultat!! Dette går veien jenter !!

Ja nå er det siste innspurt for oss Victory Når reiser du?
Jeg drar om nøyaktig 2 uker og kjenner det begynner å komme litt reisefeber ja I dag falt jeg for fristelsen og kjøpte en knalltøff piratbukse! Fant en til jeg veldig gjerne vil ha..... Men fornuften tok overhånd så den henger fortsatt i butikken... Håper den ikke blir hengende der lenge men snart finner veien til kofferten min Jeg har nemlig bursdag ett par dager før vi drar på ferie..

I dag har jeg niesen min på overnatting, så da ble det taco til middag . I lavkarbo variant til de voksne så klart . Nå skal kvelden nytes med litt Pepsi Max og litt mørk sjokolade.. Livet på lavkarbo er fint synes jeg.

Ha en fortsatt fin lørdag

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 09:55   #308
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Og mer ned i dag!! 300 til! Hva skjer'a?? Men nå må jeg slutte og veie meg SÅ ofte! Kanskje kroppen endelig har begynt og samarbeide, og jeg har vært veldig fokusert på MASSE vann! Og enda jeg spiste vanlig sjokolade i går..hmm... Jaja, jeg tar det med et STORT SMIL!
Flott dag i går, gikk til byen i sola med en vennine, spiste lunch, cæsar salat utnen krutonger, og gikk hjem til henne igjen og laget middag, laks med philadelphia, brokkoli, paprika og sukkererter og så på film. Koselig lørdag!

Gratulerer med nedgang til deg også pernuille! Moro moro.

Jeg drar om nøyaktig en uke i dag..guriland som tiden plutselig har flydd. Jeg prøvde en piratbukse i går som ikke passet før, og harr'u sett, den passa nå. Fantastisk. Gøy med nye klær, særlig sommerklær, gleder meg til og gå gjennom skapet og kjøpe MASSE nytt. Til sommeren trenger man forhåpentilgvis det.

Nå får jeg lage noen lapper til frokost..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 17:11   #309
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei dere, så gøy at det er flere her inne på South beach nå.
Jeg starter i morgen. Dette blir spennende.

Lurer på en ting. Noen som har erfaring med å spise Cottage cheese til frokost...... Er ikke så glad i stekt egg/ omelett osv til frokost så jeg ser for meg at det kan bli litt vel mye kokt egg...

Naturell yoghurt er ikke lov er det vel?
Hva med kesam med vaniljesmak?

Noen andre som starter opp med Fase 1 nå forresten?
Gøy å ha noen å "ta følge med".

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 17:29   #310
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Jeg spiser mye yoghurt naturell

Jeg er nok typen som spiser mye mindre fett enn folk her inne og spiser mer karbohydrater og proteiner. Spiser lavkarbo, men spiser nok fint opptil 50-100 g karbohydrater om dagen. Slik at når jeg reiser hjem en uke og spiser høykarbo i en uke samler ikke kroppen min mye vann og jeg gikk faktisk ned 0,5-1 kg den uken også.

Nå er vekten min her helt skrullete, og den viser jo mye mer enn vektene jeg testet ut hos familien. Så nå blir det vel bare målebånd.

Har også trøbbel med brøderstatningene her inne på forumet. Jeg tror det er fordi de inneholder høye mengder fiber, jeg blir helt hard i magen ut av det. Tror det blir grove knekkebrød fremover og omeletter, rene egg er det beste å få i seg.

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:01   #311
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei Cinderella! Velkommen og lykke til!

Jeg har ingen erfaring med cottage cheese, liker det ikke...men jeg lager det i lapper da. Med stavmixer får jeg ut klumpene, blander inn egg, kruskakli og linfrø.. Men sånn spise det med kanel og splenda feks som noen gjør, gjør jeg ikke.
Naturell yoghurt kan du spise, så lenge den er fett fattig! Det ligger oppdaterte matlister for alle fasene på forsiden av South Beach forumet. Masse godt man kan spise på fase 1 også!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:10   #312
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei og takk for svar.
Hva mener du med fettfattig da?
Ost kan man jo spise opp til 30% fett så da kan vel neppe yoghurt våre så mye? Vanlig naturell er vel 4% tror jeg.
Men det finnes kanskje lettere typer?

Og så et spørsmål til Skyr, kan man spise det?
Nå skla jeg lese de oppdaterte listene assa, det er jo litt lite utfyllende i den boken synes jeg.

Ha en fin kveld alle sammen

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 22:22   #313
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

"Fettfattig" kommer nok av de amerikanske listene tenker jeg, for som du sier er jo naturell yoghurtene her i landet lave på fett generelt. Men når jeg tenker meg om syns jeg at jeg husker jeg fant som var merket med mindre fett..??.. mulig jeg husker feil altså, man får sjekke i hyllene.
Skyr kan du bruke i fase 2, i fase 1 får man ikke spise yoghurt som er tilsatt frukt. (desverre) Men hold ut! To uker går fort!

Og ps jeg leste på listen at det er 20% ost man kan bruke..

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 08:08   #314
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei og god mandag alle sammen.

Veiedag, ned 800 gram fra forrige uke og 3 kilo totalt i fase 1. Er veldig fornøyd med det, for mitt første mål var faktsik 5 kilo før vi reiser til Paris i mai. Det burde jo gå bra nå...

Begynner i dag så smått å gå over til fase 2. Skal unne meg en appelsin i dag og det gleder meg meg til. Tror det blir den eneste forandringen, bortsett fra at i går bakte jeg proteinbrød som jeg har med til frokost. Dette brødet er veldig godt og mettende, så jeg legger ut oppskriften her. Hver brødskive inneholder 2 karber og a. 7,5 gram frø. Det vil si at man kan spise 4 skiver før man når begrensningen med 30 gram frø om dagen.


Dobler du oppskriften og lager 2 brød samtidig bruker du hele
Boksen med Kesam eller Creme-fraise.


1 Brød (2 Brød)

4 egg piskes i mixeren ( 8 egg)
½ boks Kesam eller Creme-fraise (1 boks)
3 ss olje ( 6 ss )


Tilsett de tørre ingrediensene


1,5 ss bakepulver ( 3 ss )
4 ss linfrø ( 8 ss )
60 gr Kruskakli ( 120 g)
50 g Sesamfrø ( 100 g)
45 g Solsikkefrø ( 90 g)

Deigen skal være "kladdete". Brødet stekes ved 180 Gr i ca 55 min
på nederste rille. Kle formene med bakepapir.

Oppbevares i kjøleskap.

Ellers var vi på middag hos svigers i går. Svigermor hadde laget kalvestek og vi fikk blomkålpuré og brokoli ved siden av. Jeg tok med desserten, gele og vaniljesaus, south beach stile...

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 14:35   #315
Cinderella
Medlem
 
Cinderella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 45
Innlegg: 177
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei, takk skal du ha dette ser kjempe godt ut ( selv om det er en stund til jeg kan spise det da)
Tar vare på oppskriften

__________________






Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 15:24   #316
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Jeg lurer på om dere kan komme med deres tanker ang en ting for meg.
Jeg skal jo som noen av dere sikkert har fått med dere ( snakker ikke om annet om dagen har jeg følelsen av )på ferie veldig snart.

Hva bør man spise på flyet??
Man får jo flymat..Hjelp!!!!

Men har funnet ut at det går an å bestille spesiell mat.
Du kan velge mellom vegetar , low calorie , low salt , glutenfri , kosher , osv..
Veldig i tvil om jeg gidder å bruke ekstra energi på å velge noen av disse siden de egentlig ikke passer dietten min alikevel..Eller hva tror dere??
Kan jo spise det jeg får men la ris/pasta/poteter ligge igjen , og heller pakke med litt nøtter og mørk sjokolade.

Hvordan skal du gjøre det Victory? Din flytur er vel også ganske lang? Vår er 14 timer totalt.

Strålende sol i dag og da blir man jo i godt humør uansett hva som skjer
Klar for skinkegrateng til middag og intervaller etterpå..

Ha en flott kveld.

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 15:57   #317
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Da hadde jeg gått for low calorie eller glutenfritt! Og håpet på salat, hehe!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 19:17   #318
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Jeg tenker at på flyet...da har jeg fri! Jeg kommer til og spise det jeg får og kose meg første dag på ferien! Evt droppe desserten da. Men jeg kommer nok til og gjøre som du sier, ta med meg litt nøtter og noen barer, så det blir lettere og styre unna snacksen som blir servert.
Jeg skal ikke kjøre på med frie tøyler i ferien, men bestille grønnsaker istedenfor ris, ha med knekkebrød til frokost o.l, men akkurat flyturen lar jeg være som den er.
Jeg skal også ha med meg Phase 2 karboblokker tabletter. Hva de hjelper vet jeg ikke, men det er for min egen skyld siden jeg føler meg bedre da..

Nå har jeg vært på ski..jeg kan jammen mange stygge ord. Glatt glatt glatt! Tror sessongen for ski som trening er avsluttet for min del, nå blir det for og komme seg ut i sola fremover!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 11:18   #319
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Høres lurt ut
Jeg har heller ikke tenkt å ha helt frie tøyler mens jeg er på ferie , det tror jeg hadde gått riktig galt he he
Heldigvis for meg så spiser jo mannen min også lavkarbo og da blir det nok lettere å ta seg sammen..Håper jeg iallefall
Vi har jo en del overnattinger i hus eller leilighet også , så noe mat kommer vi nok til å lage selv. Særlig frokost , så da blir det vel egg i mange b\varianetr da

Men jeg tror nok jeg kommer til å få litt problemer med å motstå alle kakefristelsene der borte , for de er det mange av og de er veldig gode også
Frosen yoghurt må jo være ett bedre alternativ vil jeg tro.
Men det er ferie så litt skal jeg unne meg.

I dag er det spinning på planen , men usikker på hva det blir til middag i dag...
Ha en fin tirsdag alle sammen

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 17:01   #320
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Jeg startet opp for 2 dager siden, og det går supert. Gleder meg til veiedag på mandag.
Er usikker på om dagen min er "bra nok". Hva syns dere? Er det for mye mat?

Frokost: Eggerøre av 2 egg, 1/3 beger cottage cheese + 1 tomat
Lunsj: Salat, 1 kyllingbryst, fetaost, linser, oliven, agurk, stanselleri
Mellom: Nøtterasjonen+ 1/3 beger cottage cheese+ 3 skiver kokt skinke+ litt linser
Middag: Pannekake av egg, spenda og cottage cheese / Kjøttsaus og squash tagliatelle
Kvelds: 1/2 avokado og 1 egg

Drikker: Vann, 2 store kopper grønn te, 1- 2 kopper kaffe, kanskje litt cola zero.

Ellers så har jeg trenet før frokost begge dager jogging og spinning. Skal egentlig trene på kvelden også (styrke+kondis) men har skjært seg disse dagene pga møter.

Har mål om 5 kg innen utgangen av mars. Det skal nok kanskje bli tøft, men man satser vel friskt, ikke sant?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 20:24   #321
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Synes matinntaket ditt ser bra ut jeg Gulrotklara

Det viktigste er at du føler at du har nok energi synes jeg, og at du spiser mest mulig ren mat.

I dag har jeg laget Nannahs gode vafler og de var virkelig gode altså
Serverte de med creme fraich og nyrørte jordbær.
Hadde nok litt mindre søtning enn anbefalt så de ble perfekt kveldsmat.
Barna digget dem iallefall , og kommer garantert til å lage dem igjen.

Vært på en deilig spinningtime i dag også , og i dag hadde jeg virkelig litt ekstra å gi! Det er deilig det

I dag skal jeg se på sirkus Sand på zebra kl 22. Synes Aune Sand er hysterisk morsom med alle sine fantastiske formuleringer.. he he

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 08:36   #322
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei alle sammen

Påsken nærmer seg og vi skal på hytta hele påsken. Gleder meg skikkelig, men tenker at det kan bli litt tøft med maten siden vi skal ha med oss et vennepar. Tenkte jeg skulle prøve å bake noe vi kunne ta med som ikke er veldig fy fy og spise. Har søkt etter oppskrifter på muffins. Noen som vet om vi kan spise kokkosmel? Ser de fleste oppskriftene som ligger ute er bakt med dette? Eventuelt har dere oppskrift på noe annet det går an å bake?

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 08:44   #323
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Hei Gulrotklara!

Syns også maten din ser bra ut, og støtter Anette i og spise mest mulig ren mat.

Jeg har prøvd nanna vaflene som lapper, har ikke vaffelhjern, og enig! Gode! Tror jeg må kjøpe meg et hjern, for de blir nok bedre når de får den knasende overflaten fra vaffelhjern.
Jeg laget lavkarbo briks som jeg fant oppskrift på her, de ble gode, som en litt mykere variant av knekkebrødene. Tenker jeg skal ta med meg noen av de sammen med knekkis på ferie, så tar jeg også med en mager tubeost. Greit og ha hvertfall frokosten sikra, så får jeg redde meg så godt jeg kan på restaurant maten resten av dagen.

Herregud jeg kan ikke tro at jeg drar på søndag allerede!! Jeg har jo IKKE godt ned så mye som jeg hadde håpet, det virker som jeg har grodd fast på denne vekten. Men jeg prøvde noen sommerklær jeg ikke har kasta fordi de en eller annen gang sikkert vil passe...hehe..som med så mange klær. Og de passet! Så da skjer det hvertfall noe likevel. Så er det jo bare og kjøre på igjen når jeg kommer hjem. Er jo lenge igjen til sommeren. Men etter påske er det vel på sin plass med streng fase 1 igjen.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 08:47   #324
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Opprinnelig lagt inn av Tonje85, her.

Hei alle sammen

Påsken nærmer seg og vi skal på hytta hele påsken. Gleder meg skikkelig, men tenker at det kan bli litt tøft med maten siden vi skal ha med oss et vennepar. Tenkte jeg skulle prøve å bake noe vi kunne ta med som ikke er veldig fy fy og spise. Har søkt etter oppskrifter på muffins. Noen som vet om vi kan spise kokkosmel? Ser de fleste oppskriftene som ligger ute er bakt med dette? Eventuelt har dere oppskrift på noe annet det går an å bake?

Nannahs knekkebrød og lavkarbo briks. GODE!
http://forum.lavkarbo.no/showthread....e+knekkebr%F8d

http://forum.lavkarbo.no/showthread....lavkarbo+briks


Men så så jeg plutselig at du sikkert tenkte på kaker. Usikker på kokosmel, men mandelmel kan man bruke..


Sist redigert av Victory : 10-03-10 kl 08:55.
Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 08:48   #325
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Noen som starter i disse dager?

Opprinnelig lagt inn av Smakfull, her.


Jeg er nok typen som spiser mye mindre fett enn folk her inne og spiser mer karbohydrater og proteiner. Spiser lavkarbo, men spiser nok fint opptil 50-100 g karbohydrater om dagen. Slik at når jeg reiser hjem en uke og spiser høykarbo i en uke samler ikke kroppen min mye vann og jeg gikk faktisk ned 0,5-1 kg den uken også.

.

Lyst og legge ut eksempel på dagsmeny?

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter mandag 4. mai? kazza78 Ketolysekuren 264 05-05-10 22:45
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 20:21
Er det noen som har lest disse lavkarbobøkene? Gracella Lavkarbobøker 4 19-02-09 19:07
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
NOEN som har disse bøkene? Hyper Spørsmål og svar 5 13-09-06 18:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no