Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-10, 17:32   #301
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av ~Hilla~, her.

Woooohoooooo Første olabuksa passer!!!!!
Meg--><--Kiloene


Så bra

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:29   #302
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Tråd for junistartere

Har gått i 1,5 time jeg nå nesten 1 mil..hihi..

Ut å gå i morgen og!!!!!

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:39   #303
rik
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 39
rik er på en erverdig vei
Arrow

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av ~Hilla~, her.

Woooohoooooo Første olabuksa passer!!!!!
Meg--><--Kiloene

Det nytter, gratulere!

rik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 12:38   #304
fru-elle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 11
fru-elle er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Vekta mi har ikke gått noe særlig ned heller, men jeg er ni cm mindre rundt magen! på ti dager snes jeg det er topp! rumpa har også krympa et par cm så midje-hofteforholdet er ikke særlig endret, men så lenge det farlige fettet rundt magen forsvinner er jeg fornøyd. Er lei av å se ut som en tømmerstokk. Jeg har akkurat tippa under 71 kg nå så det går rete veien, iiiii!

Jeg har ikke vært plaget med hodepine eller vært sliten heller. Ser ut til at kroppen min er godt fornøyd med å klare seg på et minimum av karbohydrater. Men jeg gleder meg til jeg kan stappe i meg en sjokolade igjen... Det er kanskj e den største motivasjonen. Det og at klærne kommer til å passe igjen.

__________________


fru-elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 12:41   #305
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere



Denne kan du trykke i dag litt av nå!
Sviiiiingo!!!!!!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 12:41   #306
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Oi...den der ble stor ja....

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 13:18   #307
fru-elle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 11
fru-elle er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

hvor selger de denne da?

__________________


fru-elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 19:05   #308
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Heisann alle sammen!

Sen juni starter her, begynte på mandag som var og har planer om å få unna 20 kg sånn i første omgang, etter det er alt et bonus Har prøvd ketolyse for mange år siden og gikk da ned mellom 15 og 20 kg. Ble etter det gravid og la på meg igjen så nå er det dette som skal bort! Planlegger veiedag på søndager. Gleder meg egentlig til dette, så mye spennende nye retter å spise seg mett på uten dårlig samvittighet!

Ønsker alle her lykke til og gleder meg til å følge med hvordan det går med dokk alle!!

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 19:30   #309
u-no-hoo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 23
u-no-hoo er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av fru-elle, her.

hvor selger de denne da?

Her tror jeg
http://www.ektesjokolade.no/

__________________


u-no-hoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 21:06   #310
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av fru-elle, her.

hvor selger de denne da?

Jeg har sett den på Meny.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 00:09   #311
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Usj, jeg blir så demotivert når jeg leser om hvor mye dere andre har gått ned. Jeg har ikke gått ned mer enn usle 1-2 kilo på 15 dager... På den andre siden, så har jeg fortsatt ikke vennet meg til å kunne spise så mye god mat, så jeg forventer liksom at vekten snart skal gå oppover. Dette er for godt til å være sant! :-D

Nå har jeg kommet hjem fra Liverpool og... hehe... jeg hadde med meg 18 kilo ekstra hjem igjen! Kjøpte masse forskjellige typer mel. Bl.a. noe som heter Flaxseed som jeg leste om på nettet og som skal være veldig bra for de som går på ketolyse. Jeg betalte 35 kr. og så nettopp at de sleger akkurat samme pakken her for 99 kr!

Fylte også opp med Atkinsbarer. De var på tilbud til 40 kr for 5 stk! Kjekt å ha i nøden.

Fikk også tak i Lindt 90% kakao sjokolade til 10 kr. stk. Ja, og så masse Thorntons sukkerfri sjokolade.... :-D

Synes jeg har vært flink... Var ikke så morsomt da de andre spiste dessert og jeg ikke spiste noe... Eller da vi var på kafe og de spiste sjokoladekake (som så veeeeldig god ut) og jeg spiste en halv Atkinsbar.

I går spiste jeg forresten en halv wraps og noen tørre salte kjeks. Hadde vært syk i magen hele dagen, men måtte ta flyet hjem. Da var det bare å tylle i seg noen tabeletter som stopper systemet og sette seg i drosjen... Da jeg kom til flyplassen fant jeg ut at jeg måtte prøve å spise noe fordi jeg hadde så vondt i magen og var så kvalm. (Syntes skikkelig synd på meg selv da ja...:-)) Det med minst karbohydrater var wraps og så hadde de noen tørre, salte kjeks i loungen. Heldigvis var jeg fortsatt i ketose i dag, så jeg tror det gikk bra.

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 00:33   #312
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Usj, jeg blir så demotivert når jeg leser om hvor mye dere andre har gått ned. Jeg har ikke gått ned mer enn usle 1-2 kilo på 15 dager... På den andre siden, så har jeg fortsatt ikke vennet meg til å kunne spise så mye god mat, så jeg forventer liksom at vekten snart skal gå oppover. Dette er for godt til å være sant! :-D

Nå har jeg kommet hjem fra Liverpool og... hehe... jeg hadde med meg 18 kilo ekstra hjem igjen! Kjøpte masse forskjellige typer mel. Bl.a. noe som heter Flaxseed som jeg leste om på nettet og som skal være veldig bra for de som går på ketolyse. Jeg betalte 35 kr. og så nettopp at de sleger akkurat samme pakken her for 99 kr!

Fylte også opp med Atkinsbarer. De var på tilbud til 40 kr for 5 stk! Kjekt å ha i nøden.

Fikk også tak i Lindt 90% kakao sjokolade til 10 kr. stk. Ja, og så masse Thorntons sukkerfri sjokolade.... :-D

Synes jeg har vært flink... Var ikke så morsomt da de andre spiste dessert og jeg ikke spiste noe... Eller da vi var på kafe og de spiste sjokoladekake (som så veeeeldig god ut) og jeg spiste en halv Atkinsbar.

I går spiste jeg forresten en halv wraps og noen tørre salte kjeks. Hadde vært syk i magen hele dagen, men måtte ta flyet hjem. Da var det bare å tylle i seg noen tabeletter som stopper systemet og sette seg i drosjen... Da jeg kom til flyplassen fant jeg ut at jeg måtte prøve å spise noe fordi jeg hadde så vondt i magen og var så kvalm. (Syntes skikkelig synd på meg selv da ja...:-)) Det med minst karbohydrater var wraps og så hadde de noen tørre, salte kjeks i loungen. Heldigvis var jeg fortsatt i ketose i dag, så jeg tror det gikk bra.

Cec xxx.

så flink du har vært da er deilig og komme hjem fra tur og vite att enn har vært flink..
her går også vekta veldig seint altså... men vi gir ikke opp av den grunn
stå på!

jeg kjøper også sjokoladeprinsen på Meny ) den er nydlig.. men får mye og grusom luft i magen av den...

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 08:20   #313
fru-elle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 11
fru-elle er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Nå har jeg kommet hjem fra Liverpool og... hehe... jeg hadde med meg 18 kilo ekstra hjem igjen! Kjøpte masse forskjellige typer mel. Bl.a. noe som heter Flaxseed som jeg leste om på nettet og som skal være veldig bra for de som går på ketolyse. Jeg betalte 35 kr. og så nettopp at de sleger akkurat samme pakken her for 99 kr!


Så flott da! Artg å ha noen fornuftige "souvenirer" med seg hjem.
Flax seed er linfrø, så hvis det er et linfrømel du har kjøpt er jo det spennende

Linfrø inneholder masser av viktige oljer, det er masse linfrøolje i den der Udos choise forresten. Jeg tar ren linfrøolje selv, men jeg skal ha spesielt mye av den jeg da for å fungere. Og at det er bra for fettforbrenningen er jo bare et superpluss.

__________________


fru-elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 08:23   #314
fru-elle
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 11
fru-elle er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

jeg kjøper også sjokoladeprinsen på Meny ) den er nydlig.. men får mye og grusom luft i magen av den...

Sukk, vi har ikke Meny her i Bodø, men kanskje jeg etter hvert finner den på spar? Er jo samme kjeden i bunn og grunn.
Eeeeeller jeg bestiller den på nettet

__________________


fru-elle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 08:33   #315
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av fru-elle, her.

Sukk, vi har ikke Meny her i Bodø, men kanskje jeg etter hvert finner den på spar?

Ingen Meny her i Molde lenger heller, dei la ned i fjor
Men vår lokale Eurospar har sjokoprins, såg det tilfeldigvis forleden dag. Så det er vel berre å kikke rundt her og der for å sjå kven som fører det.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 11:57   #316
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

hmm ja jeg har sett den en annen plass å men husker ikke hvor. men storbutikker med stort utvalg tar den gjerne inn. har Aldri sett den på sånn småbutikker..

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 12:35   #317
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Ifølge nettsidene deres: www.sjokoladeprinsen.no selges den på følgende steder:Meny, Ultra, Mix, Centra og Eurospar

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 13:10   #318
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av fru-elle, her.

Så flott da! Artg å ha noen fornuftige "souvenirer" med seg hjem.
Flax seed er linfrø, så hvis det er et linfrømel du har kjøpt er jo det spennende

Linfrø inneholder masser av viktige oljer, det er masse linfrøolje i den der Udos choise forresten. Jeg tar ren linfrøolje selv, men jeg skal ha spesielt mye av den jeg da for å fungere. Og at det er bra for fettforbrenningen er jo bare et superpluss.

Takk for infoen ang. Flaxseed! Hehe, jeg bare leste om det og kjøpte det... Lurer litt på hva jeg skal lage med det...:-) Får vel lete litt på nettet tenker jeg...:-D

Hihi, fornuftige souvenirer, ihvertfall all sjokoladen jeg hamstret...:-) Det verste er at jeg ikke er så glad i sjokolade, egentlig, har enda ikke hatt noe sug etter hverken det eller noe søtt! Vel, jeg har en del kilo sukkerfri sjokolade nå.... Får se om jeg kan bake noe godt med den! (Sjokolademousse uten gelatin er nok tingen... Kun egg, sjokolade, kremfløte og kanskje litt søtningsstoff siden sjokoladen er 90%.) Tror jeg skal lage det til dessert i helgen! :-D

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 13:11   #319
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

så flink du har vært da er deilig og komme hjem fra tur og vite att enn har vært flink..
her går også vekta veldig seint altså... men vi gir ikke opp av den grunn
stå på!

jeg kjøper også sjokoladeprinsen på Meny ) den er nydlig.. men får mye og grusom luft i magen av den...

Ja, det er mitt største problem med kunstig søtning, luft og diare. Deilig...:-)

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 15:06   #320
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Ja, det er mitt største problem med kunstig søtning, luft og diare. Deilig...:-)

Cec xxx.

Grunnen til at man blir opplåst og får vondt i magen av den er sukkeralkoholene! 10,etellerannet gram sukkeralkoholer pr 25 g i den der, og det er et søtningsstoff som i liten grad taes opp i kroppen, men som tarmbakteriene visstnokk koser sæ FÆLT med! :S

(Nettopp lest om dette her inne pga denne sjokoladen. Det er jo 12,4 g karbo pr 25g, men 10,etellerannet av det er sukkeralkoholer, og skal derfor ikke telles med. JIPPI!!)

Jeg kjøpte den på Meny, men de skal ha den på ALLE Mix i hele landet også! Det var flere plasser også, men husker ikke hvor akkurat nå... Jeg sjekka sida deres på facebook, der står det egentlig mer enn på hjemmesida!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 17:39   #321
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

så betyr det atr det ikke er mere enn 2 og no karber i den som skal telles med?! oojjj!! det kan bli skummelt ;p for den er veldig god..

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:02   #322
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tråd for junistartere

Jeg står stand by denne uka på vekta... Men det er vell ikke så rart ettersom jeg spiste brød i helga da vi kjørte 220 mil på ei helg. Måtte jo ha mat, og.. em... bensinstasjonene selger ikke ketolysemat haha
men jeg er spent på når jeg skal måle meg senere, om jeg har gått inn mer på cm!

  Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 20:27   #323
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

hei.. jeg startet på ketolyse i dag fordi at ungene mine drar til faren i morgen for 2 uker. da kan jeg spise det jeg vil når jeg vil, så kanskje jeg klarer det da...
men... jeg liker ikke omelett... eller, jeg liker ikke konsistensen på omelett... den blir jo så svampete... noen ideer om hvorfor?

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:29   #324
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

så betyr det atr det ikke er mere enn 2 og no karber i den som skal telles med?! oojjj!! det kan bli skummelt ;p for den er veldig god..

Ja, det er nettopp det det betyr! Hoho!!
SÅ det blir altså litt over 4 karber da, i hele plata, siden det er litt over 2 på 25 g.

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 21:37   #325
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

hei.. jeg startet på ketolyse i dag fordi at ungene mine drar til faren i morgen for 2 uker. da kan jeg spise det jeg vil når jeg vil, så kanskje jeg klarer det da...
men... jeg liker ikke omelett... eller, jeg liker ikke konsistensen på omelett... den blir jo så svampete... noen ideer om hvorfor?

Hvorfor omeletten blir svampete? Jeg vet ikke om jeg har noe godt svar på akkurat det, men jeg ville bare si at det finnes mye annet godt man kan spise til frokost. Stekte egg, kokte egg, eggerøre kanskje? Ellers så spiser jeg en del ostekjeks med helt anlig pålegg (med lite karber så klart), og det blir litt som knekkebrød med ostesmak. Synes de er topp jeg. Lag litt mye middag og spar til dagen etter. Da har du frokost eller lunsj! Bare for å nevne noe..

Sjekk ut denne sida: www.lenabeatrice.net
Denne dama har peiling.

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no