Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva med en tråd for aprilstartere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-10, 07:57   #301
tonel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 47
tonel er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av tonel, her.

Ja da var det som jeg fryktet, har gått OPP et kilo siden forrige uke.

Føler at kroppen ikke klarer å slippe vannet, er stiv i beina og litt støl i resten av kroppen. Er det noen som har vært borti det samme?
Fra i dag skal jeg ta et par skjeer med olje om morgenen så får vi se, har vært i ketose hele uka.
Gode råd mottas med takk.

__________________




tonel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ble til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:08   #302
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av tonel, her.

Gratulerer til alle dere superflinke slankere.

Har lest gjennom innleggene og kjenner at jeg får prestasjonsangst, har veiedag i morge, men vekta mi går opp og ned som en jojo..
Skal på spinn nå så håper jeg det hjelper til i morgen, dt er så mye lettere når vekta kryper nedover. Men pytt, man må ikke være pessimist, før eller senere skal de kiloene vekk!
Ha en fin kveld..

Har du vært og trent kan det være nok til at kroppen holder på vannet! Men treninga får du igjen for litt senere, skal du se

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 10:38   #303
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av tonel, her.

Jeg er også veldig stiv i bena, kan nesten ikke gå! Har pøst på med ekstra magnesium de siste dagene, så håper det går over snart.

For meg har det mye å si hvor i mdn jeg er når det kommer til vannmengde i kroppen. Nå fremover kommer jeg til å ha mye vann i kroppen, så slipper det forhåpentligvis om en to-tre uker.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 10:51   #304
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg har gått ned 600 gram. Litt skuffet, trodde man gikk ned mest de første 2-3 ukene. Men gikk ned 2 cm til rundt midjen da..

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 11:39   #305
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 40
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

jeg gikk bare ned 400 gram, MEN har ikke vert på do på 3 dager..
Pluss at jeg kjenner jeg har fått mye vann i kroppen. Ikke så rart siden det er blitt mye salt i d siste.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:55   #306
lynmamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 25
lynmamma er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Nå trenger jeg hjelp og støtte!! Jeg sliter maks om dagen og ser ingen annen løsning enn å spise karbo resten av uka... Jeg er på skole denne uka, og har studenthybel med kjøkken som jeg deler med to andre. Kjøkkenet er så utrolig skittent at jeg ikke orker å gå inn dit en gang, langt mindre oppbevare og lage mat der. I kantina har de kun brødmat og salatbuffet uten proteiner.. Bruker som oftest å kjøpe middag der, men i går var det taco og i dag var det fiskegrateng og jeg tok ikke sjansen noen av dagene.
Dermed har jeg siden søndags ettermiddag spist fire egg, 100 gr salami, 100 gr ost, to salater med tomat, agurk og rømme og en halv kylling. Jeg ser virkelig ingen andre muligheter nå! Jeg har ikke tilgang til stekeovn eller mikro, siden alt er så skittent. Maten min henger i en pose utenfor vinduet (takk og lov at man bor i nord-norge..) og jeg prøver å holde meg gående på ingenting. I tillegg er det laaange skoledager som setter høye krav til konsentrasjon. Og brødhylla butikken borti veien kommer stadig nærmere...

Hvis jeg skeier ut vet jeg at jeg kommer til å spise mye brød (grovt, men likevel) og sikkert noe sjokolade. Jeg kommer nok likevel til å spise lavkarboalternativene hvis jeg finner noen. Jeg vet også at det er over på fredags ettermiddag, da kommer jeg hjem igjen og er tilbake på lavkarbo. Det er helt grusomt å gå rundt slik som dette, jeg er svimmel, kvalm, trøtt og føler meg helt elendig. Jeg vil jo ned i vekt, men jeg tror ikke dette er den riktige måten å gjøre det på. Jeg sulter og døyer sulten med masse vann og null næring. Kroppen er på tur inn i seriøst sparebluss og jeg fungerer ikke. Og jeg vil heller ha en kontrollert sprekk enn å bare plutselig kaste meg over alt jeg finner fordi jeg dør av sult....

__________________
Min blogg

lynmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 21:06   #307
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hei,
Da ville jeg i alle fall holdt meg unna de verste kh bombene, dersom du begynner for eksempel å spise mye brød, uansett hvor grovt det er, så kan du oppleve å bli skikkelig uvel.
Finnes det en butikk i nærheten med varm matdisk? Grillede kyllinglår og koteletter har vært greie nød løsninger… Jeg har også tydd til Gildes fleskepølse som krisemat…
Håper andre stuper innom med noen geniale råd, ikke bra å bli sjuk av høykarbo heller når en er på skolen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 10:32   #308
Aina34
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 4
Aina34 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Gått på kur en uke nå, og skal veie meg i morgen, spent på om det er noe resultat Lurte på hvordan man merker at "vannet slipper"???

__________________




Aina34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 10:34   #309
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Aina34, her.

Gått på kur en uke nå, og skal veie meg i morgen, spent på om det er noe resultat Lurte på hvordan man merker at "vannet slipper"???

Når du ikke kan være mer enn 2 min unna en do

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 10:42   #310
Aina34
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 4
Aina34 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Når du ikke kan være mer enn 2 min unna en do


Hehe, ja jeg springer en del på do, men så drikker jeg jo en hel del vann om dagene og da

__________________




Aina34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 11:01   #311
Benebella
Nytt Medlem
 
Benebella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ålesund
Alder: 50
Innlegg: 7
Benebella er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg er ny her inne, begynte på ketolyse i går Det går så langt bra, vi er tre venninner som skal backe hverandre og gå turer sammen.

Jeg lurte på hvor dere fikk tak i de lekre BMI og vektreduksjon målerne som dere har nederst på siden? Jeg vil også ha!

Ellers er jeg veldig glad for et knallbra forum!

__________________
Benebella





Benebella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 11:18   #312
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Nå har jeg levd uten brød, pasta, ris, poteter, frukt osv i en uke - resultatet er -2,6 kg Har veid meg litt for ofte da, for jeg har gått opp igjen 200g siden søndag.......har sjekka hver kveld at jeg er i ketose

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 11:28   #313
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Benebella, her.

Jeg lurte på hvor dere fikk tak i de lekre BMI og vektreduksjon målerne som dere har nederst på siden? Jeg vil også ha!

Hvis du går inn her: http://tickerfactory.com/ezticker/ticker_designer.php så kan du lage deg en - når den er ferdig bare kopierer du den bbCode som kommer opp langt nede på siden, og limer inn i signaturen din her

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 11:35   #314
Benebella
Nytt Medlem
 
Benebella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ålesund
Alder: 50
Innlegg: 7
Benebella er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg tror jeg fikk til noe, så jeg tester med en melding her nå

Tusen takk, Flippy!

__________________
Benebella





Benebella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 11:37   #315
Benebella
Nytt Medlem
 
Benebella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ålesund
Alder: 50
Innlegg: 7
Benebella er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jaha, det gikk ikke... Men nå prøver jeg igjen!

__________________
Benebella





Benebella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 11:40   #316
Benebella
Nytt Medlem
 
Benebella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Ålesund
Alder: 50
Innlegg: 7
Benebella er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Der ordna det seg gitt! Nå laga jeg jo noen unødvendige innlegg her da...

Går det an å slette innlegg?

__________________
Benebella





Benebella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 12:13   #317
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Der var det i orden, ja Bare hyggelig å kunne hjelpe
Jeg fikk også et tips, at man ikke skal skrive komma, men punktum i den vekt-greia, ellers kommer det bare hele kilo.....

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:23   #318
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hei hei alle sammen=)

Håper det går bra med alle sammen. Med meg går det bra med, jeg tenker ikke noe på det at jeg går på lavkarbo lenger.. det er liksom blitt en fin livsstill. Idag til frokost stekte jeg egg og bacon, samboeren min fikk også med brød under.. Han var storfornøyd med en slik frokost på en onsdag! Til helga skal jeg slå ut håret, noe som jeg ikke har gjort på leeenge.. Så da blir det sprit med cola light/sprite zero, og ikke noe junk mat fra byen

velkommen alle nye medlemmer, det er så koselig å være flere om samme mål Hvordan har det fungert så langt for dere?

__________________


nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:35   #319
Krøsus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 27
Krøsus er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for april startere??

Jeg henger meg på! Startet i går..

Krøsus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søkende Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:45   #320
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg har veiedag tirsdag og i går viste den -0,6 kilo. Men klarte ikke dy meg, og veide meg i dag også. Nok -0,5 til fra i går.
Noen som vet grunnen til at det kan bli sånn, og hva skal jeg følge? Var veldig fornøyd i dag, for da gikk jeg faktisk ned -1,1 i stedet, men jeg registrerer det ikke..

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:15   #321
nokia90
Medlem
 
nokia90 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 53
nokia90 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

Jeg har veiedag tirsdag og i går viste den -0,6 kilo. Men klarte ikke dy meg, og veide meg i dag også. Nok -0,5 til fra i går.
Noen som vet grunnen til at det kan bli sånn, og hva skal jeg følge? Var veldig fornøyd i dag, for da gikk jeg faktisk ned -1,1 i stedet, men jeg registrerer det ikke..

Hvis du nettopp har begynt med ketolysekuren er det fordi du mister mye vann.. Første uka mistet jeg 4,4 kg.. utrolig motiverende!

__________________


nokia90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:33   #322
sportdama
Juniormedlem
 
sportdama sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Mo i Rana
Innlegg: 24
sportdama er ny på veien

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hei, jeg henger meg på jeg også. veier meg hver onsdag.
1 uke 81.4 kg

__________________

sportdama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:43   #323
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg har liksom stoppa opp helt føler jeg, ligger og vaker mellom 75,5 og 76,5 og har gjort det lenge.
Egentlig så stresser jeg ikke så mye med det, men skulle gjerne ha gått ned 5-6 kilo til innen August. Burde jo klare det!
Jeg spiser litt for lite karbohydrater de aller fleste dager, så skal prøve å øke litt der i form av grøntfør og kutte ut min kjære pepsi max for å se om det skjer noe.
Drikker ikke mye av det, men et par dl om dagen blir det jo.
Jeg trener daglig og føler meg ellers helt topp, så fordelene ligger jo strødd rundt meg uansett, da!

Synes alle er så flinke og flotte! Dette er jo egentlig veldig HERLIG!!!!!!!!

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:51   #324
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg sliter litt med å spise NOK i det hele tatt, jeg..... Finnes jo ikke sulten og hater å lage mat, det skal helst være ferdig på 10 minutter og allerede etter en uke er jeg drittlei både egg, kokt skinke og ribberull....... Og så blir jeg sprø av den smaken i munnen - jeg jobber i butikk (er selvstendig) og føler at jeg må ha noe i munnen hele tiden, fordi det bare er jeg her.....kan jo ikke stå og puste dårlig ånde rett på kundene, men hva skal man putte i brødhullet da, når sukkerfri tyggis og sukkertøy er 'nei'

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:56   #325
MinMort
Medlem
 
MinMort sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rælingen
Innlegg: 105
MinMort er ny på veien

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg sliter litt med å spise NOK i det hele tatt, jeg..... Finnes jo ikke sulten og hater å lage mat, det skal helst være ferdig på 10 minutter og allerede etter en uke er jeg drittlei både egg, kokt skinke og ribberull....... Og så blir jeg sprø av den smaken i munnen - jeg jobber i butikk (er selvstendig) og føler at jeg må ha noe i munnen hele tiden, fordi det bare er jeg her.....kan jo ikke stå og puste dårlig ånde rett på kundene, men hva skal man putte i brødhullet da, når sukkerfri tyggis og sukkertøy er 'nei'

Ja, jeg sliter litt med matmengde jeg også, men MÅ jo spise i løpet av dagen!
Jeg driver også butikk og har vært litt "åndeplaget", men jeg har en boks med kanel lett tilgjengelig, så når jeg føler det blir for ille tar jeg bare og hiver innpå en liten klype. Funker veldig bra!
Brukte noe fribol i begynnelsen, men ble litt uggen i magen av det? Vet ikke om det bare var innbillning, men har iallefall kutta det ut.
Men nå etter noen uker er ånden på bedringens vei føler jeg, ikke SÅ kjip som den var med en gang.

__________________
JEG DRITER I VEKTA SÅ LENGE BUKSA PASSER!
MinMort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
april, mat, meny, motivasjon, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no