Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 08-08-11, 21:25   #301
Dollsine
Gjest

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Hm....... jeg har fulgt denne tråden en tid, i et tappert forsøk på å bli litt klokere. Jeg har skjønt at en coctail av denne Udos og cocosa er bra og hjelper på både det ene og det andre.

Det jeg dessverre ikke har blitt klokere på, er hva slags udo som er bra. Kan noen; gjerne med god erfaring, tipse meg om hvilken udo (med link?) som er best? Ser at flere sliter med smaken, så hvis det har noe for seg vil jeg også gjerne vite om gode kapsler hvis det har noen hensikt.

Det var noen kommentarer om ubåter som dupper eller ikke. Mine dupper ja, betyr det at galleblæren sliter? Og hva da med den nevnte cocktailen??

Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:09   #302
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hm....... jeg har fulgt denne tråden en tid, i et tappert forsøk på å bli litt klokere. Jeg har skjønt at en coctail av denne Udos og cocosa er bra og hjelper på både det ene og det andre.

Det jeg dessverre ikke har blitt klokere på, er hva slags udo som er bra. Kan noen; gjerne med god erfaring, tipse meg om hvilken udo (med link?) som er best? Ser at flere sliter med smaken, så hvis det har noe for seg vil jeg også gjerne vite om gode kapsler hvis det har noen hensikt.

Det var noen kommentarer om ubåter som dupper eller ikke. Mine dupper ja, betyr det at galleblæren sliter? Og hva da med den nevnte cocktailen??

Det betyr iallfall at galleblæren ikke "matchet" fettet i dag, om du ikke "pakker" dårlig og lager "isopor" med mye luft i da.
Det finnes en del mat som skal fremme galle - ingefær (som asiatene bruker den) er en av dem, mener rødbeter var en annen. For min egen del så backer jeg bare litt opp på fett en dag og så er det borte.. Men jeg klarer ikke fett i ketogene mengder heller. Om det betyr at man bør droppe oljen... ? Jeg vet ikke. Men om den oljen virker bra så hadde jeg kanskje vært litt mer forsiktig med noe annet i stedet?

Gammel 08-08-11, 22:16   #303
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, jeg mener ikke. Galleblære klarer ikke å ta så mye rent fett på en gang når man er uvant, og vil dermed overprodusere galle, noe som kan føre til kvalme, sure oppstøt, løs mage etc.

Jeg har ikke sinkmangel, nei. Hvordan det?

Heldig er du ... jeg har for lite magesyre og sure oppstøt er et fremmedord (man kan også få sure oppstøt ved for lite magesyre også, men det gjelder ikke meg..)

Ett av symptomene på sinkmangel er redusert smakssans... Har du lyst til å teste så er Zink tally en sinkmangeltest som går ut på smak. Kjenner du aspartamsmak umiddelbart etter å ha tatt angitt mengde zink tally i munnen så mangler man IKKE sink. Jeg har testet 2 ganger. Første gang indikerte bra med sink (smaka søtt metallpapir + amalgamplomber... ), men andre gang smaket det bare snerpete søtlig... (middels). En venninne påsto det smaka vann (= sinkmangel for mange).

Gammel 08-08-11, 22:17   #304
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det betyr iallfall at galleblæren ikke "matchet" fettet i dag, om du ikke "pakker" dårlig og lager "isopor" med mye luft i da.
Det finnes en del mat som skal fremme galle - ingefær (som asiatene bruker den) er en av dem, mener rødbeter var en annen. For min egen del så backer jeg bare litt opp på fett en dag og så er det borte.. Men jeg klarer ikke fett i ketogene mengder heller. Om det betyr at man bør droppe oljen... ? Jeg vet ikke. Men om den oljen virker bra så hadde jeg kanskje vært litt mer forsiktig med noe annet i stedet?

Flere spørsmål fra meg.... Beklager å må gå i detaljer her; men hva mener du med pakker dårlig og lager isopor? Jeg spiser vanlig mat med ca 75-80% fett fra rømme, smør, ja vanlig mat. Videre ca 5% kh og resten protein. I mengder er dette 10-15 g kh // 80 g protein // 150 g fett. Det er jo ikke mye?? Spekulerer nå ja

Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:29   #305
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Flere spørsmål fra meg.... Beklager å må gå i detaljer her; men hva mener du med pakker dårlig og lager isopor? Jeg spiser vanlig mat med ca 75-80% fett fra rømme, smør, ja vanlig mat. Videre ca 5% kh og resten protein. I mengder er dette 10-15 g kh // 80 g protein // 150 g fett. Det er jo ikke mye?? Spekulerer nå ja

Jeg mener at om avføringen inneholder mye luft (= dårlig pakket / isopor) så vil den også flyte, på samme måte som om at når den inneholder mye ufordøyd fett.

Hvilke mengder din kropp takler er det bare du som kan erfare. Selv har jeg litt dårlig produksjon både histen og pisten etter noen år med mat jeg ikke tåler og til slutt lavt stoffskifte. Jeg har brukt ett år sammen med en flink lege for å få dette på rett spor og utvlikle seg i rett retning - så jeg følger med min kropp "noe mer" enn normalt..... Og legen har lært meg å se i do, for å finne fasiten om jeg spiste "riktig" i går... DVS at det meste er fordøyd (note to self: husk å tygge maten skikkelig og ikke velge bare fiber)... se at konsistensen er grei ... (Nok søvn? Fikk jeg unngått å få for mye melk? .. ops - burde ikke ha spist godteri med mannitol, nei...)
Flyter/flyter ikke... (Nok galle? Eller luft? ) og farge. Etter lang tid med magetrøbbel og dårlig næringsopptak (bortsett fra karbohydratene, da) er jeg nå lykkelig over en pen, brun ubåt.

Fasinerende greier. Har nådd analstadiet for 2. gang jeg, nå.

Men - det er altså en del informasjon å hente der nedi skåla.
Denne er ganske bra. http://www.enzymestuff.com/rtstools.htm Men det er ingen grunn til å bli bekymret om ikke endringen er langvarig, altså ... Det er normalt med litt variasjon basert på hva man spiser.

Sist redigert av smgj : 08-08-11 kl 22:42.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 22:54   #306
Dollsine
Gjest

Takker smgj for god info om en såpass delikat ting. Jeg skal gå til analysestadiet og følge med Duppingen er ingen ny erfaring i grunnen, men så har jeg vært rå på fiberrik mat i mange år og da! Ble litt skeptisk da jeg leste at det kan ha sammenheng med for mye fett.
Enda en gang takk!

Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 23:02   #307
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Heldig er du ... jeg har for lite magesyre og sure oppstøt er et fremmedord (man kan også få sure oppstøt ved for lite magesyre også, men det gjelder ikke meg..)

Ett av symptomene på sinkmangel er redusert smakssans... Har du lyst til å teste så er Zink tally en sinkmangeltest som går ut på smak. Kjenner du aspartamsmak umiddelbart etter å ha tatt angitt mengde zink tally i munnen så mangler man IKKE sink. Jeg har testet 2 ganger. Første gang indikerte bra med sink (smaka søtt metallpapir + amalgamplomber... ), men andre gang smaket det bare snerpete søtlig... (middels). En venninne påsto det smaka vann (= sinkmangel for mange).

Ah, ja. Så klart. Da er jeg med! Jeg kobla nok ikke ettersom jeg ikke har redusert smakssans så jeg hadde nok ikke med den tanken da jeg leste spørsmålet til Yrla. Oljen smaker jo noe, men har man den innerst i kjøleskapet så den blir godt kald så smaker den ganske lite, synes jeg, da. Men nå har jo ikke alle de samme smaksreferansene heller. Mat generelt smaker plenty, så ingen sanselige problemer i den avdelinga!
Jeg mangler mye rart, men ikke sink!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 23:07   #308
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Syns ikke udos smaker mye vondt jeg heller, tar 1 ss x to daglig, og tar den bar

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 23:08   #309
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg mangler mye rart, men ikke sink!

Ja, noe skal det være - for alle av oss.

Gammel 09-08-11, 08:24   #310
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Jeg synes ikke at Udo's smaker spesielt godt, men det er atskillig bedre enn tran. Når jeg tar den bar svelger jeg rett ned hele dosen uten å puste også har jeg sitronvann stående klar som jeg tar en stor slurk av, da forsvinner smaken med en gang. Ikke sånn som tran der man kjenner smaken hele dagen og i tillegg går og "hilser" på den. Ellers blander jeg den i mat og den kan fint blandes i mange ulike ting.

Til dere som spør om informasjon om Udo's så ligger det masse bra informasjon på nettet. Den aller beste informasjonen er jo å finne på de offisielle hjemmesidene, den er jo bare på engelsk men her finner dere litt på norsk. Så vidt jeg har forstått så finnes det egentlig bare en Udo's: " 3-6-9 Oil Blend", men det har nylig kommet en som heter "Udo’s DHA Oil Blend"
(Google er din venn ).

Sitat:

Why is there no EPA and DHA in your oil blend?
The oil blend builds the foundation for essential fat nutrition. essential fatty acids are major nutrients and we need quite a lot of them. They serve functions in our membranes and our cells in addition to their roles as EPA, DHA and other derivatives, and prostaglandins.
f given enough of the starting material (omega-6 LA and omega-3 LNA), the body can usually convert essential fatty acids into the derivatives and prostaglandins, but cannot convert prostaglandins and derivatives back into essential fatty acids again. Therefore, the essential fat-rich oils are an important function in this regard.
I recommend that one first lays down a proper foundation. Then, if there remains specific problems (such as premenstrual syndrome or rheumatoid arthritis) that are not addressed by an optimum intake of essential fat-rich, properly balanced, organically grown, freshly made, properly packaged, and properly used oils, add EPA and DHA to this foundation.
I prefer toro (belly) sushi from albacore (white) tuna as my source of EPA and DHA. Salmon, mackerel, sardines, and rainbow trout are other good sources. You may find further benefits from eating such fish. Most people will not need them, but they may help a small percentage of the population.
I prefer eating fish to swallowing fish oil capsules because of the processing damage that occurs in fish oils. Fish oils are very difficult to work with. The "fishy" flavor of encapsulated oils or cod liver oil is actually rancidity. Fresh fish does not have this taste or smell. I also have concerns about fish liver oils. They are most likely to contain (and concentrate) highly toxic industrial chemicals such as PCBs.

Dvs at dersom man ikke spiser mye feit fisk (som meg selv) kan det være en fordel å bruke den som er merket DHA. Hvorfor Iherb i tillegg har en blanding som er merket med High Lignan vet jeg ikke og vet heller ikke hva det innebærer, men det går jo kanskje ann å sende en mail til enten Iherb eller Udo's.

Sånn ellers tror jeg at det er hipp som happ hvilken man velger på f.eks Iherb (her hjemme har jeg bare sett en type), husk bare at kapsler er mindre "sterke" enn oljen og at man nok trenger mer for å oppnå de samme dosene som ren olje (se andre innlegg, vet det er noen som har brukt kapsler).

Håper dette var til hjelp til dere som lurer. Hjemmesiden har som sagt mest og best info, men bare på engelsk så dersom noen trenger hjelp med oversettelse kan jeg alltids prøve.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 08:49   #311
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Oh... her er det mye forskning og mye uenighet. Jeg sitter og leser disse to blogginnleggene
http://primalmeded.com/2011/07/27/fa...us-fat-part-i/ og
http://primalmeded.com/2011/08/09/fat-glorious-fat-ii/

Jeg lærte MYE jeg ikke visste. (Og jeg er ikke engang sikker på at det jeg lærte virkelig 1) er riktig 2) er den hele og fulle sannhet.)

Sitat:

The problem is that this synthesis is not very efficient: the rate of conversion for ALA to EPA is around 8%. That is out of 1mg of ALA from flaxseed oil you will only make 0.08g of EPA. DHA conversion rate is even poorer. It ranges from 0.5% in normal adults to 4% in young women.

Så mye for linfrøolje - lizzom.

Videre

Så vi skal altså forstå at fra å spise linfrøolje får vi ALA og inntil 8% av denne blir til EPA. Vi kan også få EPA direkte fra kjøtt fra beitende dyr, brystmelk eller fet fisk. Av denne EPA-en vil kun maks 4% bli til DHA... Og DHA kan vi få i oss direkte i stedet - om vi drikker brystmelk, spiser fet fisk, egg fra frittgående høns (EKTE frittgående - fordi høns er ikke vegetarianere om de får velge selv), melk fra lykkelige kyr på beite og kjøtt fra ditto storfe.

Nei, jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg tror nok dama som skriver dette vet hva hun sier - og at det kan verifiseres. Men om det vi vet er "alt"... det tviler jeg på. Og det jeg tror er at vi får i oss utrolig mye "dritt"... både som margariner og møkk i ferdigmat - men også gjennom at vi forer dyrene våre den samme møkka. (DVS at dyrekjøttet ikke blir bedre enn det foret dyrene får... og de får det møkkafettet og det kornet vi spiser mindre og mindre av.) Så jeg *håper* at gode, kaldpressede oljer og feit, helst vill, fisk vil gi kroppen min noen gode byggesteiner innimellom griseekjøttet fra junk-food-gris... og at "byggmesteren" har vett nok til å velge de gode byggesteinene først.

Gammel 09-08-11, 09:47   #312
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 53
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Heisann, og god morgen alle "udosere"
Ett spm her.. Må cocosa och udos tas samtidig for og virke maksimalt? Jeg har nå tatt min kveldsdose olje rundt 21, men cocosan tas i dagens siste kaffekopp rundt 18... Blir dette helt feil?

Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 09:56   #313
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg synes ikke Udo's er spesielt velsmakende, det smaker surt gress. Men det er ikke så ille at jeg vegrer meg, og ettersmaken varer ikke lenge. Tar den bar, følger eventuelt opp med litt kaffe eller farris.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:00   #314
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Heisann, og god morgen alle "udosere"
Ett spm her.. Må cocosa och udos tas samtidig for og virke maksimalt? Jeg har nå tatt min kveldsdose olje rundt 21, men cocosan tas i dagens siste kaffekopp rundt 18... Blir dette helt feil?

Finnes vel egentlig ikke noe fasitsvar på dette eller? Jeg tar udos (ca 30-40 ml) fordelt på to ganger og ca 30 g cocosa en gang (noen ganger fordelt på to). Tar det vel egentlig litt sånn som det passer og det finnes vel like mange måter å få i seg dagens dose på som det finnes deltagere på tråden tenker jeg.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:13   #315
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Jeg kombinerer udo`s med høydose fiskeolje, for å få litt effektive oljer i tillegg, og så prøver jeg å spise fet fisk. Så forsøker på en slags helgardering, men så tar jeg ikke like mye cocosa da. Det blir til sammen ca. 2g fiskeolje, 15ml udo og 1/2 ss cocosa. Litt ekstra i maten i blant. Ser ut til at vekta går i riktig retning nå i hvertfall, så blir bare spennende å se om det fortsetter.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:50   #316
nightly
Medlem

nightly sin avatar

Medlem siden: May 2010
Alder: 39
nightly er ny på veien

Er det noen som har fått resultater av å ta Cocosa eller Udo's daglig?

"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:59   #317
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Er det noen som har fått resultater av å ta Cocosa eller Udo's daglig?

Jeg spurte om det samme, men fikk ikke svar.. så jeg lurer også på dette, fortsatt!

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:14   #318
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Jepp! Tar til frokost og etter middag.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:21   #319
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 39
Nnem er ny på veien

Følger med denne tråden jeg.

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:29   #320
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Hvor mange gram fett orker dere på en gang i et måltid? Jeg inntok nå 23 gram fett på en gang og er kvalm.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 12:57   #321
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

man må begynne i spe. Det er mye for galleblæra å begynne på alt for mye.
Sjekk litt bakover i tråden om duppere...

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 13:01   #322
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Jeg tar kun cocosa og merker forskjell. Tar en liten spiseskje i kaffe, litt på en skje osv.Aldri alt på en gang. Merker det godt på kroppen med og uten.

Gammel 11-08-11, 18:23   #323
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

DA! er jeg i gang Fikk udo's i dag og det ble dermed første skje med både udo og cocosa i dag. Startet med 1 ts (ca 5ml) av hver olje og skal øke litt etterhvert. Det jeg frykter mest nå er egentlig å bli bosatt på toalettet.. Hvor langt tid bør det gå før jeg øker dosen?
Har dere forresten et godt tips til å få i seg cocosa? jeg greier ikke å spise det rent av skjeen, men greier fint i te så lenge det ikke er mer enn 1 ss. Men enkelte dager, gjerne varme dager, så greier jeg ikke tanken på te.. Hva da da?

Regrets nye dagbok!
Gammel 11-08-11, 19:43   #324
fiffi
Medlem

fiffi sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 71
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Har dere forresten et godt tips til å få i seg cocosa? jeg greier ikke å spise det rent av skjeen, men greier fint i te så lenge det ikke er mer enn 1 ss. Men enkelte dager, gjerne varme dager, så greier jeg ikke tanken på te.. Hva da da?

Jeg tar cocosa sammen en valnøtt, det synes jeg nøytraliserer smaken godt.

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 19:58   #325
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Lurer på om det er konsistensen og ikke smaken som plager meg.. siden jeg greier å ta den i te tenker jeg. Kanskje det bare er bedre å gjøre den til flytende olje? hmm eller lage noe av den som er lettere å ta men allikevel få den i seg. Udo's finnes jo i sjokolade, kan jeg ikke blande cocosa i noe sånt som er godtkjent og heller spise det? Eller må det være flytende i magen for å ta effekt?

Regrets nye dagbok!
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du klart å redusere lipoprotein a ved hjelp av kostholdsendringer? bettyblue Fysisk og mental helse 0 02-06-11 19:53
Mettet fett i kokosolje MarianneSB Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:25
Mettet fett og Udo's Choice kamp Spørsmål og svar 28 31-12-10 11:47
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 12:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.