Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Januartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-12, 14:54   #301
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

Jepp! Man LEKER ikke fettdreping her!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 14:58   #302
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Januartrening 2012

Se da forøvrig min post litt under her på treningsdelen om Hnery Rollings som PT ;-)

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 15:41   #303
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Deilig ridetur i dag. En del uten stigbøyler for å få rørt litt på tærne og få varmen der = ekstra balanse og styrketrening på lår og core! Måtte gi opp da hesten prøvde å stikke (ivrig etter å komme hjem...)

24/1: 35 min Jillian (fullført "Six weeks six pack")
- 12139 skritt
25/1: 40 min Jillian
- 5 min strekk
- 9469 skritt
26/1: 25 min Jillian
- 2760 skritt (skikkelig daff dag...)
27/1: 75 min ridetur
- 25 min Jillian
- 10 min bekkenbunn
- ekstra strekk
- rokkering








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 16:36   #304
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

27.jan:
1,5time med rolig langtur på spinningsykkel. Cirka sone 1 litt i lav sone 2 mot slutten. Sånn ca omregnet ut fra hva jeg vet jeg sykler på 1,5 timer med lav puls så er det vel mellom 6-7 mil rundtomkring der ja. Ellers avsluttet med styrketrening og bevegelighetstrening.
En god økt med no pain.

Og for å gjennomføre må achillesen teipes opp.



Vedlagt er treningsfilene


Sist redigert av ToreH : 16-12-12 kl 20:51.
  Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 18:03   #305
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

Ferdig med økt to. Kettlebell trening, level 1 og 2.
Shait den er hard!
600 kalorier, 52 min. Meeget høy puls.

Nuh er det fredag!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 18:22   #306
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Ferdig med økt to. Kettlebell trening, level 1 og 2.
Shait den er hard!
600 kalorier, 52 min. Meeget høy puls.

Nuh er det fredag!

Har lyst til å prøve kettlebells. Gikk et kurs over en helg her, for å bli sertifisert kettlebellsinstruktør. Kosta 2500,- men jeg hadde ikke tid den helgen. Dog, så tror jeg det er vel anvendte penger, særlig hvis man kan tjene de inn igjen ila et par måneders treningskurs.
Jeg har tro på at kettlebells er veldig anvendelig styrketrening.

  Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:11   #307
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Hva er kettlebells forno da?

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 20:30   #308
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng, her.

Hva er kettlebells forno da?

Se her: Kettlebellstrening

  Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 21:28   #309
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Januartrening 2012

30 minutter ellipse til oppvarming. 1time styrketrening i slynger og med frivekter. Hildrande du, stiv i morgen. Passer bra før 2 timers sykkelmaraton?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 00:33   #310
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Kettlebells så jo kjempeartig ut!! :-)

Trening i kveld: 20min oppvarming, rask gange med 1.0 helling. 2+2x4 jogg med helling, 10mim rask gange, jogg i 3 min, nedtrapp 3min..

Jeg løper/går ikke en meter før jeg får kjøpt meg nye sko. Har så vondt i føttene nå, og så klemmer skoene på tærne. Er faktisk blå!

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 01:19   #311
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng, her.

Kettlebells så jo kjempeartig ut!! :-)

Trening i kveld: 20min oppvarming, rask gange med 1.0 helling. 2+2x4 jogg med helling, 10mim rask gange, jogg i 3 min, nedtrapp 3min..

Jeg løper/går ikke en meter før jeg får kjøpt meg nye sko. Har så vondt i føttene nå, og så klemmer skoene på tærne. Er faktisk blå!

Da bør du kjøpe nye sko i morra. Kan anbefale Nike med god dempning. Kjøp fjorårsmodell. Det er som regel dyre sko du får til en billig penge nå. Særlig xxl har gode tilbud

  Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 01:36   #312
Røsslyng
Medlem
 
Røsslyng sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Litt sånn midt imellom..
Alder: 35
Innlegg: 497
Røsslyng er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Da bør du kjøpe nye sko i morra. Kan anbefale Nike med god dempning. Kjøp fjorårsmodell. Det er som regel dyre sko du får til en billig penge nå. Særlig xxl har gode tilbud

Skal innom i morra og se hva de har
Velger jeg "løpesko" eller "innesko" da? Innbiller meg at løpesko har mer demping enn de som tilhører kategorien "innesko"... Egentlig så aner jeg ikke forskjellen, man kan da vel bruke løpesko innendørs...? :P

__________________
Delmål 1: 118 kg innen 1.desember!



Røsslyng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 08:31   #313
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Jaa-a.. Hvordan lader man opp til 120 minutter spinning da? Nøtter?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 10:06   #314
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Jeg tester ut med ca 40 gram karbo, 40 gram fett også jackd3d før og BCAA på flaska underveis. Regner med at det ikke blir den HELT kjempestore intensiteten?? Ikke så ille hvertfall.. Så da får vi se hvordan det går og evt lære til neste gang.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 10:14   #315
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Januartrening 2012

Lykke til!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 10:36   #316
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jaa-a.. Hvordan lader man opp til 120 minutter spinning da? Nøtter?

Skal du ha en "sånn time" i dag også? Jeg starter med en kaffe, jeg.....

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 10:46   #317
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Skal du ha en "sånn time" i dag også? Jeg starter med en kaffe, jeg.....

Jaa! Klokka 11.30.
Har spist pitabrød jeg! Og kaffe da. Mmmm.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 10:54   #318
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jaa! Klokka 11.30.
Har spist pitabrød jeg! Og kaffe da. Mmmm.

Barnefri og later meg i senga, skal ikke "i ilden" før kl 13:00. Mulig jeg overrasker alle og sitter klar 12:30 (jeg er den som kommer sidelengs inn døra med pulsbelte i hånda).

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 10:59   #319
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Barnefri og later meg i senga, skal ikke "i ilden" før kl 13:00. Mulig jeg overrasker alle og sitter klar 12:30 (jeg er den som kommer sidelengs inn døra med pulsbelte i hånda).


Høres ikke ukjent ut.

Du får melde deg på Hennesrittet. Hvis ikke du er da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 11:09   #320
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Januartrening 2012

Jeg er ikke påmeldt der enda, men jeg skal ha med meg stedatter og hennes mor på det, blir deres første ritt.

Skal du delta???

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 11:14   #321
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng, her.

Skal innom i morra og se hva de har
Velger jeg "løpesko" eller "innesko" da? Innbiller meg at løpesko har mer demping enn de som tilhører kategorien "innesko"... Egentlig så aner jeg ikke forskjellen, man kan da vel bruke løpesko innendørs...? :P

Løpesko er nok tingen. Innesko er sko som er beregnet for hall etc. Dvs de setter ikke merker og vanskeligere å tråkke over med de. Typisk håndballsko.
Skal du løpe så kjøp spesialiserte løpesko. Det beste er selvsagt å ha flere par. Hallsko/innesko, løpesko,terrengsko og utesko etc. Men det får heller vente til du vet om du liker løping. Men å ha masse forskjellige er jo ikke et must da fordi det koster jo en del også.y

  Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 12:02   #322
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Men å ha masse forskjellige er jo ikke et must da fordi det koster jo en del også.y

Jaggu har du baller som tør påstå noe slikt!
Man kan ALDRI få for mange sko! Penger kan kanskje ikke kjøpe lykke, men penger kan kjøpe enda fler sko. Jeg gjentar for de på bakerste rad: MAN KAN ALDRI FÅ FOR MANGE SKO!

På tide å skifte!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 12:03   #323
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

Skal vist på ski i dag....

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 14:15   #324
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Si hallo til den ENESTE av 50 personer i sykkelsalen som IKKE hadde sykkelsko og nesten den eneste som ikke hadde sykkelbukse. Det var med andre ord en meget seriøs stemning i salen Mange seriøse syklister.

Men hallo. Det greiene der. Det var jo rene barneskirennet! Ikke slitsomt i det hele tatt. Og hva skal man med pauser midt inni? Det er jo bare to timer? Skal man spise så kan man vel gjøre det mens man tråkker?

Anyways. Pulsklokka sier 2 timer og 3 minutter, Gjennomsnittspuls på 156 (76%) og makspuls på 217 (106%). Eeeh.. Den siste der var nok klokka mi som bare tok seg en liten tur på egenhånd. Den gjør det innimellom. Tror makspulsen kom opp i rundt 91%. Fikk jo liksom ikke lov til å gå over 85%, men når jeg kom til slutten og enda ikke var litt sliten engang, så måtte jeg tråkke til litt.

1301 kalorier forbrent. Det blir vel noen Sohoer det. Hadde en herlig energi igjennom hele runden og masse krutt i beina til og med på slutten, så maten før var nok ok! Hjalp vel at jeg spiste endel karbohydrater i går også. Drakk BCAA underveis også. Ca 20 gram av det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 14:19   #325
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Jaggu har du baller som tør påstå noe slikt!
Man kan ALDRI få for mange sko! Penger kan kanskje ikke kjøpe lykke, men penger kan kjøpe enda fler sko. Jeg gjentar for de på bakerste rad: MAN KAN ALDRI FÅ FOR MANGE SKO!

På tide å skifte!

Så så, hvilepuls nå.
Joggesko, Qliq, jeg mener joggesko....hehehe

Damer er jo sko-gærne, antakelig som vi menn digger power tools

Jeg har ikke tall på hvor mange driller, spikerpistoler og sager som befinner seg i garasjen....hehehe. Og helt greit at kona ikke vet det også....

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 15:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no