Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-08-11, 21:30   #3276
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Nok en stille kveld her inne....

Jeg har akkurat sendt min datter og kjæresten hennes ut dørene og skal slappe litt av i sofakroken før jeg kryper til køys og gjør meg klar for en ny arbeidsdag.

Pruttis: Håper du har kommet vel fram i Tyrkia og storkoser deg! Ville bare fortelle deg at jeg bakte peanøtt kaken din i dag. Den ble kjempegod! Veldig godt mottatt av alle sammen, selv av min høykarbo "svigersønn" Faktisk første lavkarbo kaken jeg har bakt som jeg har følt ble helt velykket.

Stille i huset nå, sønnen løp avgårde på trening litt tidligere i kveld. Jeg får vel finne fram en bok tenker jeg, trenger et lite pusterom

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 23:24   #3277
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

Stille!

Men her er jeg! Lunsjen i dag smakte ikke noe godt, så klarte ikke spise den opp. Gikk 9 timer uten mat - og sulten er kun i magen. JEG ELSKER LAVKARBO!

Skal få hjelp av hun ene jeg deler kjøkken med til å komme i gang med treningen, mot at jeg hjelper henne med å komme i gang med lavkarbo. Me like. (Men kommer til å angre på mandag!)

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 00:24   #3278
Dollsine
Gjest

Æ e her! Go natt!

Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 08:19   #3279
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

God morgen!

I dag skal jeg gi blod, og har plutselig fått litt panikk.
Når man gir blod, så blir man servert gratis brus for å få opp blodsukkeret til man er ferdig (sånn at man ikke besvimer). Men jeg kan jo ikke drikke den brusen uten å bli dårlig. Hva gjør jeg da? Kommer jeg til å besvime i mangel på høyt blodsukker, eller kommer jeg til å klare meg unormalt bra uten sukker? Eller kan det hende at de ikke vil ha blodet mitt i det hele tatt?

Gammel 01-09-11, 08:49   #3280
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God morgen!!

Appelsinpiken: Hør om de har et annet alternativ? Evt litt frukt i nøden?

Ja, da var jeg her igjen! Merker at det er roligere her for tiden, er det fordi mange hopper av, eller kanskje rett og slett fordi vi er så vante med kostholdet, at det ikke er noe å prate om liksom?

For min del er det travle uker, og jeg kan rett og slett ikke prioritere så mye tid foran pc`en. Jeg er imidlertid innom hver dag, og prøver å bidra så godt jeg kan!

Jeg tror jeg skal endre veiedag til torsdag eller fredag...vet at det er litt "feigt", men slik jeg lever nå unner jeg meg litt utskeielser i helgen, som resulterer i vannvekt på mandagen.

I dag skal jeg vaske hus, på barselsbesøk, i bursdag til farmor, og treffe noen venninner ikveld ang et innslag i et bryllup.
Og dere, jeg har jo nesten glemt at jeg reiser til Mallorca om to uker!! DET gleder jeg meg til

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 08:57   #3281
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

MariaB: Så deilig å reise på ferie nå. Greit nok, jeg var på ferie i en måned i sommer... Men altså... Ferie i september? Ja takk!
Og: Jeg syns ikke det er feigt i det hele tatt å ha veiedag litt senere i uken. Så lenge du veier deg samme dag hver uke så betyr det jo ingenting .

Jeg har bestemt meg for å spise meg stappmett rett før jeg drar til blodbanken. Og skal ha med en flaske med ferdigblanda fun light. Så får de tenkte hva pokkern de vil.

Og alle:
Har dere sett denne?
Møllerens har kommet med et lavkarbobrød med 12,9 karber/100g. Litt mye til å kunne spises hver dag på ketolyse, men den må jo være knall når man øker karbene?

Sist redigert av Appelsinpiken : 01-09-11 kl 09:06.
Gammel 01-09-11, 10:00   #3282
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Og alle:
Har dere sett denne?
Møllerens har kommet med et lavkarbobrød med 12,9 karber/100g. Litt mye til å kunne spises hver dag på ketolyse, men den må jo være knall når man øker karbene?

Åh, det hørtes fantastisk ut! 12,9 karber er jo ganske bra vil jeg påstå! En brødskive veier oftest ikke mer enn 30 gram :glis: Håper de får denne inn i lokalbutikken snart!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 12:11   #3283
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Halliosen - endelig litt tegn til liv her!
Alvorlig stille her for tiden, hvilket sikkert hadde en medvirkende årsak til at jeg i går igjen ble merkverdig klar over ketose og vin IKKE er veldig lurt. Jo da, sånn litt vin er sikkert greit det, men en del mere enn litt var mere enn nok. Og dagen etter framstår det hele som en dårlig ide. Hm.... Vondt i hodet i dag ja.

Appelsinpiken: pass på at du reiser deg sakte opp etter du har gitt, ha noe du kan holde deg i hvis du blir svimmel. Jevn pust, helt ned i magen. Klart de vil ha blodet ditt - hehe lavkarboblod jo!!
Hva skal du begynne å trene da? Er det kineserne du skal bytte tjenester med (lavkarbo / trening)?
Jeg har ikke sett produktet i butikken - blir spennende å prøve. Ikke at jeg har lyst på brød, men tenkte på det som pizza deig.. Eller rundstykker til å ha i frysern...? hvitløksbrød variant...? Yum-yum. Første mann ( ) som finner den får varsle resten av gjengen.

Maria: Enig i at det er litt stille, - tror store deler av folket er innom her likevel. Men det har vel falt av noen av de som var her i starten også, noen navn har jeg ikke sett på lenge. Kanskje noen gav opp eller at de fikk tatt unna kiloene sine og vimser vidre? Så er det vel kanskje litt sesongbetont - at folk skal ned noen kilo til sommeren og skjerpe seg igjen i januar.

Bente: Hørtes ut som om du hadde en koselig kveld i går, så bra. Og BRA at kaken var vellykket - da skal jaggu jeg prøve også. Var den vanskelig?
Ble det tapas også eller? Egentlig geinal mat for oss da. Tenkte på det om vi skulle somlet oss til å treffes, at vi kunne gå på tapasbar..

Blir sofadag på meg i dag da... litt jobbing med pc'n i fanget og sikkert en rekke turer i kjøleskapet (blir jo så fysen dagen derpå).
Ha en fin dag damer!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 12:30   #3284
Nysgjerrig nok
Medlem

Ringte damen hos Møllerens å spurte om lavkarbobrødet, siden jeg ikke har sett det i butikken. Men det var ikke så rart for det var i dag den kom på markedet!!
Skal fra i dag kunne kjøpes på Rema 1000 og de forskjellige ica-butikkene

Ligger flere oppskrifter på siden deres - pizza variant og foccacia variant...

Gammel 01-09-11, 13:06   #3285
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Spennende!

Nå skal jeg forte meg å lage litt mat og så skal jeg reise til blodbanken. Var akkurat nede i byn en tur og møtte en venninne.
Før jeg møtte venninna mi, så gikk det en mann forbi meg som stoppet opp rett før vi passerte og utbrøt "Que bella!". Gjorde dagen min. Absolutt! Jeg har ingenting imot å bli kalt vakker på italiensk.

Sist redigert av Appelsinpiken : 01-09-11 kl 13:26.
Gammel 01-09-11, 13:30   #3286
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Spennende!

Nå skal jeg forte meg å lage litt mat og så skal jeg reise til blodbanken. Var akkurat nede i byn en tur og møtte en venninne.
Før jeg møtte venninna mi, så gikk det en mann forbi meg som stoppet opp rett før vi passerte og utbrøt "Que bella!". Gjorde dagen min. Absolutt! Jeg har ingenting imot å bli kalt vakker på italiensk.

Så deilig da!!
Fin måte å farge gråe dager på. Hehe - å gå tur forbi et anleggsområde med en gjeng håndverkere kan også gjøre underverker..

Gammel 01-09-11, 16:34   #3287
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

God ettermiddag alle sammen! Jeg har sittet i møte på jobb hele dagen i dag, så har ikke rukket innom før nå. Da var det koselig at det i alle fall var litt å lese seg opp på. Ja, jeg syns også det har vært stille her i det siste. Nå er det jo travlere når hverdagen kommer, så litt naturlig er det vel. -Men kanskje er det kanskje noen som sliter litt med motivasjonen også???? Hvis dere leser: Husk, hvis det er litt vanskelig så trenger en hjelp og støtte mest!!! -Og her inne er det masse av begge deler

Appelsinpiken: Åååå jeg elsker den humoren din....syns jeg ser dem nekte å ta imot blodet ditt pga ketose

MariaB: Mallorcatur tilgode.....mmmmmm det hørtes bare fantastisk deilig ut altså. Egentlig genialt å vente med ferien til litt utpå høsten - benytt sjansen nå før ungene begynner på skolen

Nysgjerrig Nok: Ja, ble både tapas og kake. Jeg synes det er genial mat når du har både lavkarbo og høykarbo folk blandet, da serverer du litt baguetter til dem i tilleg til den "ordentlige" maten, så er alle happy Kaken var egentlig veldig enkel å lage, bare følg oppskriften til Pruttis du. Jeg har forresten mere igjen i kjøleskapet, så jeg vet hva det blir til kaffen i kveld

I kveld skal jeg baaaaare late meg, kjempesliten etter å ha sittet og presentert og ledet et møte i åtte samfulle timer. Ikke ble vi ferdige heller, så vi fortsetter i morgen tidlig....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 21:06   #3288
bente1
Seniormedlem

Ingen aktivitet i kveld heller - ja,ja, jeg får prate litt med meg selv da

Jeg må bare fortelle dere at i dag har jeg spist lavkarbo pizza som jeg kunne spise med hendene. Bestilte pizzabunnen på lavkarbohuset.no. Det blir en ganske tynn bunn, men den er sprø, kan spises med hånden, er hverken eggete eller svampete. Så denne kommer jeg til å lage flere ganger. Var ganske klissete og vanskelig å få utover platen, smøres veldig tynt utover, hever seg litt, hvis man vil ha tykkere bunn kan man kanskje velge å ikke smøre utover hele platen. Det er 4,1g karber pr 100g ferdig pizzabunn, totalt beregnes bunnen ferdig som 250g, og jeg spiste en fjerdedel av pizzaen med masse fyll og ost på, og da var jeg strappmett Veldig glad for å ha oppdaget et brukanes lavkarbo alternativ til pizza altså!!!
De selger også lavkarbo brød, med kun 1.9g karber pr 100g, så mye bedre for oss enn det brødet fra Mølleren dere snakket om før i dag. Jeg savner ikke brød så veldig, så jeg har ikke bestilt enda, men tenkte jeg skulle prøve ved en passende anledning om det kanskje kunne være noe til feks tapas anledninger
Jeg har også kjøpt lavkarbo pasta, men den har jeg ikke fått sjekket ut enda, rapport kommer så snart jeg har testet

Gammel 01-09-11, 21:09   #3289
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Så stille det er. Nesten så man kan se støvballene fly over skjermen.

Blodgivingen gikk fint. Har alltid blitt litt svimmel og sånn, så tok det veldig rolig etterpå. Satt i 15 minutter før jeg reiste meg (selv om jeg egentlig bare måtte sitte stille i 10), og når jeg kom ut, så fant jeg meg en benk i sola og satt der litt før jeg gikk bort til trikken.
Var litt sliten når jeg kom hjem, så jeg la meg i sofaen litt og slappet av. Gikk en halvtimes tid, og jeg ble sulten, så jeg gikk på kjøkkenet for å lage mat.

KABOM!!

Ble plutselig kjempesvimmel og holdt på å besvime. Måtte finne meg en stol og sitte på, men det hjalp ikke i det hele tatt. Endte med at jeg skrudde av alle platene og gikk inn på hybelen litt og la meg. Det hjalp litt, men måtte jo ut og hente maten min. Endte med at jeg satt på stolen ved komfyren og lagde mat sittende. Tok sats hver gang jeg måte reise meg opp for å pakke vekk restene av maten, og når jeg skulle finne frem bolle å ha maten i. Tok 10-15 sekunder fra jeg reiste meg opp til det svartnet for øynene mine. DET er stress. I tillegg føltes det som om jeg hadde feber. Når jeg kom inn på hybelen (med maten min) så måtte jeg ta av meg alle klærne for det var så sykt varmt. Sikkert pga feberfølelsen. Tok tempen, og den var 35,0 grader, så ingen feber. Men er det ikke ved 35 grader grensen går for at kroppen regnes som for kald? Og det er jo ikke bra i det hele tatt med tanke på at kroppstemperaturen gjerne går opp i ketose. Huff...

Fikk kjæresten til å komme bort, men da var (heldigvis) det værste over. Vi tok en kjøretur og han spanderte drikke sånn at jeg fikk tatt jerntabletten jeg fikk fra blodbanken. Jerntabletten er en kapsel med pulver inni.
Det var så rart, for noen minutter etter at jeg tok den, så kjente jeg en slags kribling i magen. Jeg er sikker på at det jeg kjente var at magesyren hadde tatt knekken på beholderen rundt pulveret og at pulveret blandet seg med "meg" og gikk ut i kroppen.

Nå er formen veldig mye bedre, og føler egentlig bare en slags trykkende hodepine (men det kan være regnet og sin skyld).

Hvordan har deres dag vært i dag?

Gammel 01-09-11, 21:13   #3290
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Ingen aktivitet i kveld heller - ja,ja, jeg får prate litt med meg selv da

Jeg må bare fortelle dere at i dag har jeg spist lavkarbo pizza som jeg kunne spise med hendene. Bestilte pizzabunnen på lavkarbohuset.no. Det blir en ganske tynn bunn, men den er sprø, kan spises med hånden, er hverken eggete eller svampete. Så denne kommer jeg til å lage flere ganger. Var ganske klissete og vanskelig å få utover platen, smøres veldig tynt utover, hever seg litt, hvis man vil ha tykkere bunn kan man kanskje velge å ikke smøre utover hele platen. Det er 4,1g karber pr 100g ferdig pizzabunn, totalt beregnes bunnen ferdig som 250g, og jeg spiste en fjerdedel av pizzaen med masse fyll og ost på, og da var jeg strappmett Veldig glad for å ha oppdaget et brukanes lavkarbo alternativ til pizza altså!!!
De selger også lavkarbo brød, med kun 1.9g karber pr 100g, så mye bedre for oss enn det brødet fra Mølleren dere snakket om før i dag. Jeg savner ikke brød så veldig, så jeg har ikke bestilt enda, men tenkte jeg skulle prøve ved en passende anledning om det kanskje kunne være noe til feks tapas anledninger
Jeg har også kjøpt lavkarbo pasta, men den har jeg ikke fått sjekket ut enda, rapport kommer så snart jeg har testet

Det her liker jeg at du sier! Jeg savner ikke brød (joda, noen ganger så gjør jeg jo det. Men jeg av erfaring at brød smaker mel, og mel smaker ikke godt). Men jeg savner absolutt pizza, og pizzafyll alene er jo litt kjedelig. Skal bestille denne pizzabunnen straks. Herlig å kunne ta med seg som lunsj på skolen. Så kan de andre sitte der med de svette gulostskivene på "grove" brødskiver som er fargelagt med sirup. Jeg kan spise pizza og vite at jeg spiser helt riktig. Det gjelder dere også, altså!

Gammel 01-09-11, 21:25   #3291
bente1
Seniormedlem

Uffda, Appelsinpiken, det hørtes ut som om du fikk en skikkelig kraftig reaksjon etter den blodgivingen, ikke bra i det hele tatt Men godt at kjæresten kom en tur og tok seg litt av deg og at du nå har kommet til hektene igjen. Pass på deg selv vennen og ta en rolig kveld

hehehehe, ja de grove brødene er jo hovedsaklig laget med sukkerkulør, helt utrolig at folk går på den altså - de kan jo like gjerne spise loff, og de skjønner det ikke en gang Ta med deg lavkarbo pizza du - jeg syntes i alle fall pizzaen var god, og for meg blir dette definitivt pizzaalternativet i framtiden - om jeg ikke kommer over noe nytt da Er utrolig glad for at det nå begynner å dukke opp en del lavkarbo alternativer rundt omkring, hvis det blir bra omsetning på det går kanskje prisen ned også - for prisen er litt stiv altså!

Gammel 01-09-11, 21:49   #3292
Dollsine
Gjest

Hei damer. Jeg er innom ett par ganger om dagen, men har ikke skrevet særlig. Dette var siste dagen med lange dager, og fra i morgen er det roligere. Det gleder jeg meg til Jeg liker at det foregår noe rundt meg, og blir daff og lat hvis ikke. Synes likevel det er bedre at det er hektiske perioder innimellom enn det er småhektisk hele tiden.

Nå skal jeg hoppe til køys, og ta igjen litt søvn. Blir litt rart å legge seg dagen før en skal opp og ikke samme dag

Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 07:42   #3293
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen! Ønsker alle en fin dag!
Måtte innom en tur og si hei før resten av dagen spiser meg opp med møter

Ta vare på deg selv Dollsinemor når hverdagen blir så hektisk - vil ikke at du skal få den migrenen igjen vet du

Gammel 02-09-11, 14:12   #3294
Dollsine
Gjest

Hei! Takk for omtanken Bente! Jeg har faktisk valgt bort kveldsaktiviteter den siste uka, og heller tatt det med ro. Selv om jeg ikke har lagt meg

I dag dro jeg tidligere fra jobb, det liker jeg å gjøre når jeg kan, og spesielt etter noen litt mer hektiske dager enn andre.

Men.... de siste dagene har jeg rett og slett ikke giddet å passe på hva jeg spiser. Så vtallet fra vekta på mandag er sprengt Og ikke gidder jeg å bry meg heller... Kanskje fungerer ikke dette kostholdet for meg annet enn at jeg ikke legger på meg og har en bedre fungerende kropp? Hva vet jeg...

I kveld skal vi ha venner på besøk, men regner med vi skravles før det?

Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 14:32   #3295
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei! Takk for omtanken Bente! Jeg har faktisk valgt bort kveldsaktiviteter den siste uka, og heller tatt det med ro. Selv om jeg ikke har lagt meg

I dag dro jeg tidligere fra jobb, det liker jeg å gjøre når jeg kan, og spesielt etter noen litt mer hektiske dager enn andre.

Men.... de siste dagene har jeg rett og slett ikke giddet å passe på hva jeg spiser. Så vtallet fra vekta på mandag er sprengt Og ikke gidder jeg å bry meg heller... Kanskje fungerer ikke dette kostholdet for meg annet enn at jeg ikke legger på meg og har en bedre fungerende kropp? Hva vet jeg...

I kveld skal vi ha venner på besøk, men regner med vi skravles før det?

Godt å høre at du fikk dradt hjem litt tidligere og får slappet litt av etter en slitsom uke.
Du får konse på maten når du har overskudd til det. Kanskje du er en av dem som må leve kaloriredusert for å gå ned i vekt, Dollsine, og det er jo litt tungt, så da må du jo ta en vurdering på om du synes det er verdt det... 21 kal pr kg kroppsvekt er det Torkil sier en skal ta utgangspunkt i dersom det ikke regulerer seg inn av seg selv over tid. Når jeg sjekker, så ser jeg at det har regulert seg inn slik at jeg ikke ligger så veldig mye over det, men det har på en måte gått av seg selv uten at jeg har tenkt noe over det

Håper du får en kjempekoselig kveld med venner! Jeg må pugge tale...... i morgen skal den holdes..... Men først må jeg gjøre unna ett par småting på jobb, og så skal jeg ut og kjøpe litt "pynte-stæsj" til å ha på meg

Gammel 02-09-11, 17:46   #3296
Dollsine
Gjest

Lykke til med talen Bente. Jeg er sikker på at den fikser du lett!!
Du sier 21 kcal pr kg kroppsvekt; mener du da dagens vekt eller ønsket vekt? Det kan jo utgjøre en viss forskjell

Må innrømme at jeg mister motet når jeg så vekta jumpe opp 1 kg på no time; men på den annen side er jeg jo vant til at det siden det har vært sånn hele det siste året. Husker bare så godt legen min sa i vinter at noen fortsetter med LK fordi det gjør kroppen godt, og selv om de ikke går ned i vekt. Jeg tror ikke disse noen spiser under 15 g kh pr dag lell da... Flere har hatt gode resultat med en coctail av cocosa og Udos choice; jeg tenker å prøve det nå da. Må bare komme ned til under 15 g kh/dag først. Nå skal jeg lage is til kveldens dessert; gleder meg til den da.

Og så tenker jeg å ta et glass rødvin til maten i kveld; så får jeg heller fikse hode med litt "dop" i morgen.

Til deg Appelsinpiken fant jeg denne lenken om blodgiving på ketose: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33133. Jeg kan ikke helt forstå at du skulle bli så slapp av å gi blod?

Takk til Nysgjerrig Nok for tips om brød; kan være kjekt å ha/vite om

Ha en flott kveld alle sammen. Jeg stuper nå inn i dagens trim: utrydding av hybelelefanter - en absolutt truet dyreart her i huset i dag - men som har en utrolig evne til å overleve alle forsøk på utrydning

Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 18:27   #3297
bente1
Seniormedlem

Lykke til med talen Bente. Jeg er sikker på at den fikser du lett!!
Du sier 21 kcal pr kg kroppsvekt; mener du da dagens vekt eller ønsket vekt? Det kan jo utgjøre en viss forskjell

Må innrømme at jeg mister motet når jeg så vekta jumpe opp 1 kg på no time; men på den annen side er jeg jo vant til at det siden det har vært sånn hele det siste året. Husker bare så godt legen min sa i vinter at noen fortsetter med LK fordi det gjør kroppen godt, og selv om de ikke går ned i vekt. Jeg tror ikke disse noen spiser under 15 g kh pr dag lell da... Flere har hatt gode resultat med en coctail av cocosa og Udos choice; jeg tenker å prøve det nå da. Må bare komme ned til under 15 g kh/dag først. Nå skal jeg lage is til kveldens dessert; gleder meg til den da.

Tusen takk, Dollsine- tar med meg "jukselapp" i tilfelle jeg mister tråden uansett, men greit å pugge litt, så det sitter sånn noen lunde

Du skal da ta utgangspunkt i dagens vekt og redusere etter hvert som du går ned i vekt slik at det hele tiden ligger på omtrent 21kal pr kg vekt. Du har jo prøvd så mye og så lenge nå, så det kan jo være verdt et forsøk. Men da tror jeg det er viktig å være bevisst på å få i seg nok fett, så du ikke begynner å fryse eller sulte. Jeg har i alle fall sjekket med meg selv at de dagene jeg ikke får i meg nok fett, så spiser jeg mer og får totalt i meg flere kalorier
Forstår veldig godt at du blir litt motløs av at vekta spretter opp en kilo når du har jobbet så hardt. Jeg synes du er helt imponerende tålmodig jeg, jeg ønsker så utrolig at det skal løsne for deg vennen

Jeg stakk innom en frisør og skulle fikse litt på sveisen i dag - og tror dere ikke hun greide å skamklippe luggen min, da Etterpå var jeg selvfølgelig både så irritert og stressa at det var jo helt umulig å finne noe stæsj også..... Så jeg skal stå og holde tale skamklipt og underpyntet i morgen!!!! Uffffffff jeg gruer enda mer

Gammel 02-09-11, 19:53   #3298
Dollsine
Gjest

Ikke bra Bente, ikke bra! Håper du varslet fra om at du ikke likte klipperesultatet? Og helst slapp å betale?? Det er lite du kan gjøre med det i morgen annet enn å overse det. Ikke la det ødelegge talen din og kvelden!

For øvrig er jeg sikker på at både du er mer enn pen både med den panneluggen og uten nok stæsj! Og at talen går så det suser. Jeg har nemlig et inntrykk av at du er litt perfeksjonist som liker å ha 100% (minst....) kontroll....

Her i gården er elefantene borte, steika i ovnen, potetene likeså. Sausen er laget, og den gratinerte squashen til meg selv avglemt. Så får det være i dag. Isen ble forsøkt laget, og avlyst - den maskina mi er elendig! Nesten uansett hvordan jeg tømmer kremen nedi så kommer det på kanten og vispen stopper. Tenker jeg leverer den tilbake jeg, og ønsker meg en ordentlig en med kompressor i julegave. Eller penger til å kjøpe meg en selv. Bakte et brød i samme slengen jeg holdt på ute på kjøkkenet (meeeget typisk meg) og håper det blir ok da. Snart spretter jeg vinflaska og sjekker om den er duganes Vurderer seriøst å ta en allergitablett først siden det jo hjelper på "dagen-derpå" symptomer

Vi skravles senere mine snupper!

Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 21:37   #3299
bente1
Seniormedlem

Ikke bra Bente, ikke bra! Håper du varslet fra om at du ikke likte klipperesultatet? Og helst slapp å betale?? Det er lite du kan gjøre med det i morgen annet enn å overse det. Ikke la det ødelegge talen din og kvelden!

For øvrig er jeg sikker på at både du er mer enn pen både med den panneluggen og uten nok stæsj! Og at talen går så det suser. Jeg har nemlig et inntrykk av at du er litt perfeksjonist som liker å ha 100% (minst....) kontroll....

Her i gården er elefantene borte, steika i ovnen, potetene likeså. Sausen er laget, og den gratinerte squashen til meg selv avglemt. Så får det være i dag. Isen ble forsøkt laget, og avlyst - den maskina mi er elendig! Nesten uansett hvordan jeg tømmer kremen nedi så kommer det på kanten og vispen stopper. Tenker jeg leverer den tilbake jeg, og ønsker meg en ordentlig en med kompressor i julegave. Eller penger til å kjøpe meg en selv. Bakte et brød i samme slengen jeg holdt på ute på kjøkkenet (meeeget typisk meg) og håper det blir ok da. Snart spretter jeg vinflaska og sjekker om den er duganes Vurderer seriøst å ta en allergitablett først siden det jo hjelper på "dagen-derpå" symptomer

Vi skravles senere mine snupper!

Ja, jeg betalte for stripingen - den ble veldig bra, men jeg ga beskjed og betalte ikke for klippingen - men tenker meg nok to ganger om før jeg går på Nikita igjen Men får prøve å style den luggen så det ikke synes til den er vokst nok ut til at jeg kan få noen til å fikse på den....

Hihihihi - du tok meg litt på kornet der føler jeg........ på godt og vondt kan du vel si.....det er vel derfor jeg også blir så stresset når jeg ikke føler meg helt på høyde med situasjonen..... 100% kontroll jenta ja, det er nok meg er jeg redd.... -Men for maten sin del er det helt genialt, nå når jeg har knekt koden på hvordan dette virker på meg, er det bare å følge den 100% kontroll regelen min, så går det som det suser

Det er nok ikke bare din maskin som er sånn - jeg har mest lyst til å hive min ut vinduet
Håper middagen og besøket blir hyggelig og at dere koser dere masse - og at du greier å unngå vin-konsekvensene i morgen - sender deg en stor for å holde hodet i sjakk. Enten det får konsekvenser eller ikke så håper jeg du koser deg skikkelig med den vinen!

Jeg veksler mellom pcn, tvn og manuskriptet mitt her. Vet ikke hvor effektiv pugging det er egentlig, men noe går vel inn. Har akkurat sett på finalen i So you think you can dance - helt fantastisk, skulle ønske jeg hadde startet i ung alder så jeg kunne danse slik som de

Gammel 02-09-11, 23:02   #3300
Nysgjerrig nok
Medlem

Hei damer!!

Ha med jukselapp du Bente, og tenk på at det er kun du som vet nøyaktig hva du har tenkt å si. Sier du noe annet eller "feil" ift planen din så er det ingen som får med seg det. Noen ganger er det like vakkert med folk som håndterer feilene sine, som de som har full kontroll på alt. Relax!
Ikke no' stæsj? Da blir det mere maskara og stort (lipgloss)smil, med fine striper! Drit i luggen - den ser xtra kort for deg ut fordi den var lang, de rundt deg kommer sikkert ikke til å se det annet enn at de tenker at du er nyklippt og fiks.

Jeg er ikke sikker på hvor dere (Bente & Dollsine) bor hen - men kommer det en iskremmaskin flygendes så er jeg vel i nærheten et sted. Bra avisoverskrift forresten: "Ørliten Chihuahua drept av flygende iskremmaskin - med is på kantene"

Vondt at du mister motet Dollsine - men forståelig hvis det ikke funker. Det er godt mulig at det er noe av det du gjør nå som ikke funker, likevel kan det være at mye av det du gjør er helt riktig, ikke sant? kke gi oss opp da - oki? Jeg tror jeg har vært heldig, lavkarbo ser ut til å funke bra for min del. Skulle lånt noen kilo av deg og tatt de av hvis det var mulig! Håper inderlig coctailen gjør utslag for deg! Har du prøvd den fettfasten til Foksy da?
Hørtes ut som en nydelig aften hos deg nå - med steik og uten elefanter. Kos deg med vinen du (klok av skade fra onsdag så anbefaler jeg et glass vann innimellom)

Ha en fortsatt god kveld begge to - og dere andre damene der ute i cyberspace!

Sist redigert av Nysgjerrig nok : 02-09-11 kl 23:32.
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.