Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-09-11, 23:36   #3301
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Huuullluuuu !!
Hjemme igjen fra 32 grader til 14. Måtte sette på varmepumpa og fyre i ovnen !
Nå stuper jeg til sengs og gruer for å veie meg i morgen. GRØSS OG GRU !
Men lover å dele resultatet med dere.....

Gammel 03-09-11, 00:19   #3302
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Huuullluuuu !!

Velkommen hjem Sanna!!!!
Hatt det fint? Fortell da! Brun og fin? Shoppet noe fun?
Kom du hjem i nå eller? - jeg synes du har vært borte i evigheter jeg.
Gikk det greit å reise på sydentur med lavkarbolivet? Blir vel tur på meg om en snau mnd tror jeg - spent på hvordan det går..

Glad du er tilbake i alle fall!! Kos deg i kaldelandet nå, må vel skrape is av frontruta om ikke lenge vil jeg tro.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 07:57   #3303
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen - ønsker dere en deilig lørdag!

Dollsine: Håper du ikke må betale for gårsdagens vin med hodepine i dag!
Og ja, jeg skulle også gjerne gjort det Nyskjerrig Nok sier, lånt noen av de kiloene og hjulpet deg med å ta de av. Skulle ønske dette var så enkelt at det fungerte likt for alle og at det var en enkel "oppskrift" som bare kunne følges

Nysgerrig Nok: Hehehe: Hoved-stæsjet mitt får bli min nyervervede midje - den vises godt fram i kjolen jeg har bestemt meg for å bruke Ok, så er det nok en del der som har smalere midje enn meg - men de har definitivt ikke oppnådd den på så kort tid og med den jobben jeg har lagt ned Resten får bare gå som det går, jeg kommer meg nok gjennom det på et vis......

Sanna: Velkommen hjem - ja, du vil nok savne varmen tenker jeg, det er virkelig blitt høststemning her i alle fall. Håper du har fått kost deg og slappet skikkelig av. Du trenger ikke gå på vekta i dag vet du - hvis du gir det en uke, så får du i alle fall vekk vannkiloene, og da vil det tallet du ser være mer reelt.

Mye som skal fikses og ordnes i dag, men jeg skal ha en veeeeldig rolig start på dagen og jeg kommer nok innom innimellom og hilser på

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 09:11   #3304
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Velkommen hjem Sanna!!!!
Hatt det fint? Fortell da! Brun og fin? Shoppet noe fun?
Kom du hjem i nå eller? - jeg synes du har vært borte i evigheter jeg.
Gikk det greit å reise på sydentur med lavkarbolivet? Blir vel tur på meg om en snau mnd tror jeg - spent på hvordan det går..

Glad du er tilbake i alle fall!! Kos deg i kaldelandet nå, må vel skrape is av frontruta om ikke lenge vil jeg tro.

Har hatt det deilig, veldig godt og varmt. Shoppet mest til barnebarna, jeg, vettu ! Men kjøpte meg et hvitt, trangt skjørt. Stilig !
Og 3 stk. bikini i str. M. Det var jo det gjeveste av alt....
Det gikk så som så med maten. Bodde på hotell, så det var ikke mulig å få laget seg noe. Men hadde med meg cocosa til å ha i kaffen og "brødet" mitt. Frokosten min på hotellet besto av bacon, som nesten ikke var stekt (men jeg tvang det i meg), stekt egg eller eggerøre.
Jeg sjekket foressten baconet i butikkene og de var stappet med karbohydrater. De sprøyter visst inn salt/sukkerlake i kjøttet....
Ellers måtte en jo da spise det som var av middager og lunch ute på restaurant og kutte ut risen eller chipsen. Så det ble endel tørt kjøtt, for ingen begreip at en ville ha smør eller feit saus. Fisken var ofte med saus, men der var nok mye skjult karbohydrat. Og til kaffen var det bare melk, ikke fløte. Et par ganger ba jeg om fløte og da fikk jeg boksekrem på toppen..... Så jeg ga opp.
To ganger drakk jeg øl, - små glass. En gang drakk jeg vin, - halvt glass og to ganger spiste jeg litt is. Det var den bevisste utskeielsen.
Likevel har jeg lagt på meg nesten 2, 5 kg.
Så her er det igang med innskjerping igjen.
Jeg trøster meg med at det meste er uforskyldt !

Gammel 03-09-11, 09:42   #3305
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Tok tempen, og den var 35,0 grader, så ingen feber. Men er det ikke ved 35 grader grensen går for at kroppen regnes som for kald? Og det er jo ikke bra i det hele tatt med tanke på at kroppstemperaturen gjerne går opp i ketose. Huff...

Uff, trasig å bli så dårlig da! Men du, hvor tempet du? Hvos du tempet under armen eller i munnen må du nok legge til litt, jeg tror ikke det er veldig sannsynlig at du har en temp på 35 grader! Hvordan er det med deg i dag?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Men.... de siste dagene har jeg rett og slett ikke giddet å passe på hva jeg spiser. Så vtallet fra vekta på mandag er sprengt Og ikke gidder jeg å bry meg heller... Kanskje fungerer ikke dette kostholdet for meg annet enn at jeg ikke legger på meg og har en bedre fungerende kropp? Hva vet jeg...

I kveld skal vi ha venner på besøk, men regner med vi skravles før det?

Så synd at du mister motet, Dollsine Det må være utrolig frustrerende å være så flink med maten uten resultater på vekta. Som du sier så fungerer jo kroppen bedre, kanskje det er nok?

Håper du koste deg MAX med rødvin igår, og allergitablett er helt lov hilsen søster Maria

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Jeg må pugge tale...... i morgen skal den holdes..... Men først må jeg gjøre unna ett par småting på jobb, og så skal jeg ut og kjøpe litt "pynte-stæsj" til å ha på meg

Lykke, lykke til i dag! Jeg vedder på at det går kjempefint!!

Huuullluuuu !!

VELKOMMEN HJEM!!!!

God lørdag damer!

Her er det skikkelig høststemning i dag. Regnet siler ned, og jeg vurderer som Sanna å fyre i ovnen...Jeg gambler alt jeg har på skyfrihimmel i Mallorca om to uker!!

Denne uka har vært helt på tryne kostmessig...har ikke vært i mindre enn 3 bursdager og en klubb, og jaaaa, jeg vet jeg burde vært sterk og ikke spist, men jeg har visst smakt både det ene og det andre...

Faktisk går vekta litt nedover 300 gram! Og jeg kjenner jeg får litt dårlig samvittighet over den nedgangen, når f.eks Dollsine jobber ræva av seg uten resultater...regner med det er syklus betinget, for jeg er nett ferdig med tanta..

Ikke så mange planer i dag, bare kos med barna

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 11:06   #3306
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

Hei!

På torsdag ble jeg dårligere og ble nummen i en arm og et ben. Dro på legevakta og tok noen tester. Ble sendt videre til sykehuset i Østfold siden jeg er folkeregistrert i østfold. Og nå er jeg innlagt!
Visstnok så mistenker de ms, men det er ingen som vet noe eller snakker med meg. Legen skal visstnok komme før 12, men etter hvor tregt alt gikk i går, så er han vel ikke her før seks...

Trist at det eneste man får servert på sykehus er karbohydrater. Ikke at det betyr så mye for meg nå. Jeg nekter å spise mørk sjokolade når jeg er innlagt på sykehus og blir nektet å sove hjemme for å komme tilbake neste dag. Spiste en rull med smil-sjokolade i går - det hjalp skikkelig på humøret!
Håper jeg får dra hjem i dag.

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 11:38   #3307
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Å gud, Appelsinpiken, det var forferdelig trist å høre. Jeg håper virkelig alle testene kommer ut bra og at alt ordner seg til det beste. De må da i alle fall komme og prate med deg vennen, for det er jo forferdelig å sitte slik og vente på å få noen forklaringer på hva som skjer med deg. Sender deg mange varme tanker og krysser fingre for at det ikke er noe alvorlig

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 12:16   #3308
Nysgjerrig nok
Medlem

Hei!

På torsdag ble jeg dårligere og ble nummen i en arm og et ben. Dro på legevakta og tok noen tester. Ble sendt videre til sykehuset i Østfold siden jeg er folkeregistrert i østfold. Og nå er jeg innlagt!
Visstnok så mistenker de ms, men det er ingen som vet noe eller snakker med meg. Legen skal visstnok komme før 12, men etter hvor tregt alt gikk i går, så er han vel ikke her før seks...

Trist at det eneste man får servert på sykehus er karbohydrater. Ikke at det betyr så mye for meg nå. Jeg nekter å spise mørk sjokolade når jeg er innlagt på sykehus og blir nektet å sove hjemme for å komme tilbake neste dag. Spiste en rull med smil-sjokolade i går - det hjalp skikkelig på humøret!
Håper jeg får dra hjem i dag.

Men, Appelsinpiken da?!? I huleste...
Nå er klokka over 12, håper du vet noe mer. Krysser armer og bein for gode nyheter.
Det er ikke lett å være syk altså, men du må mase. Få de til å ta alle mulige prøver og snakk med alle du kommer over. En lege er bare en lege.

Dette må bare ordne seg tenker jeg. Basta.

Gammel 03-09-11, 12:23   #3309
Nysgjerrig nok
Medlem

Har hatt det deilig, veldig godt og varmt. Shoppet mest til barnebarna, jeg, vettu ! Men kjøpte meg et hvitt, trangt skjørt. Stilig !
Og 3 stk. bikini i str. M. Det var jo det gjeveste av alt....
Det gikk så som så med maten. Bodde på hotell, så det var ikke mulig å få laget seg noe. Men hadde med meg cocosa til å ha i kaffen og "brødet" mitt. Frokosten min på hotellet besto av bacon, som nesten ikke var stekt (men jeg tvang det i meg), stekt egg eller eggerøre.
Jeg sjekket foressten baconet i butikkene og de var stappet med karbohydrater. De sprøyter visst inn salt/sukkerlake i kjøttet....
Ellers måtte en jo da spise det som var av middager og lunch ute på restaurant og kutte ut risen eller chipsen. Så det ble endel tørt kjøtt, for ingen begreip at en ville ha smør eller feit saus. Fisken var ofte med saus, men der var nok mye skjult karbohydrat. Og til kaffen var det bare melk, ikke fløte. Et par ganger ba jeg om fløte og da fikk jeg boksekrem på toppen..... Så jeg ga opp.
To ganger drakk jeg øl, - små glass. En gang drakk jeg vin, - halvt glass og to ganger spiste jeg litt is. Det var den bevisste utskeielsen.
Likevel har jeg lagt på meg nesten 2, 5 kg.
Så her er det igang med innskjerping igjen.
Jeg trøster meg med at det meste er uforskyldt !

Sikkert fint med hvitt skjørt, spesielt etter en sydentur.
Men du - bacon med karber?? Wææ, - jeg har aldri tenkt tanken jeg. At det i det hele tatt skulle være nødvendig å lese på ei baconpakken.

De kiloene forsvinner plutselig - tenker som bente at du skulle ventet en uke med veiingen så hadde de sikkert vært borte før du rekker å vaske vinduer.
Og; har du gjort så godt du kan, så er det mere enn godt nok.

Gammel 03-09-11, 12:29   #3310
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgerrig Nok: Hehehe: Hoved-stæsjet mitt får bli min nyervervede midje - den vises godt fram i kjolen jeg har bestemt meg for å bruke Ok, så er det nok en del der som har smalere midje enn meg - men de har definitivt ikke oppnådd den på så kort tid og med den jobben jeg har lagt ned Resten får bare gå som det går, jeg kommer meg nok gjennom det på et vis......

Du blir fin - du ER fin. Det er jeg sikker på!
Husk at vi heier på deg da, hele hønehurven her.

Masse break-a-leg!!

Gammel 03-09-11, 12:35   #3311
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Men, Appelsinpiken da?!? I huleste...
Nå er klokka over 12, håper du vet noe mer. Krysser armer og bein for gode nyheter.
Det er ikke lett å være syk altså, men du må mase. Få de til å ta alle mulige prøver og snakk med alle du kommer over. En lege er bare en lege.

Dette må bare ordne seg tenker jeg. Basta.

Hold oss oppdatert når du får mulighet da, lille Appelsinpiken.
Tenker på deg!!
Håper kjæresten din er der, at du har noen rundt deg som ikke er travle og iført hvit frakk.
Lang klem!

Gammel 03-09-11, 12:45   #3312
Dollsine
Gjest

Åh...kjære Appelsinpiken! Krysser alt av fingre og tær for at du ikke feiler noe alvorlig!!! Og skulle det være du får en diagnose av ett eller annet slag så krysser jeg alt av fingre og tær for at du har mildeste variant! Tenker så på deg og hvordan du har det nå Du ga jo blod forleden dag, og ble dårlig etterpå - kanskje det har en sammenheng med det du opplever nå? Den kroppstempen på 35 var jo ikke helt bra? Husk at hvis du måler under armen skal du legge på 0,5 grad. Men lell er det lavt.... Men hvorfor i huleste ble du sendt til sykehus i Østfold!? Kan jo ikke bli sendt til St.Olav i Trondheim fordi det er der jeg hører hjemme, hvis jeg er på ferie i Bergen liksom. Og ja, det er vanskelig å være på sykehus mtp maten; har du snakket med dem om hva du kan spise eller kanskje du ikke ser deg i stand til det akkurat nå? Jeg googlet kjapt lavkarbo og MS og fant denne oppløftende linken: http://lenabeatrice.net/mat-og-helse...e-og-lavkarbo/ Tenker dette går bra jeg!

Velkommen tilbake Sanna! Så deilig du må ha hatt det; og jeg garanterer at av de 2,5 ekstra er 90% vann. Jeg er enig i at de forsvinner før du er ferdig med alle 36 vinduene dine!

Og kjære venner; tusen takk for at dere vil ta noen kilo for meg Gjett om det varmer et trønderhjerte da.... I helga har jeg spist som jeg gjorde før, med unntak av brød. Og jeg sitter her som en oppblåst ballong, vondt i magen, slapp i kroppen osv. Dere kjenner symptomene? Akkurat nå fortsetter jeg sli, og så får jeg ta meg ned igjen over helga. Som jeg skrev så er jeg kanskje sånn som ikke går ned på dette kostholdet, men da kunne jeg tenke meg å ha litt mer slingringsmonn mtp maten. Å ligge på under 10 kh/dag og tilsvarende proteiner er ikke noe å rope hurra for. Og jeg ser jo at i det jeg tipper over 15-20 kh/dag så bobler skrotten av vann. Jeg har ikke prøvd Foksys fettfaste, det virker så ekstremt... Har vært på Skaldemans ekstreme med bare fett og proteiner i 2 uker i vinter, og det var ikke ok. Ikke at det var slitsomt, men for mye stress og fokus på mat/ikke mat. Jeg er klar over at den UDos/cocosacoctailen kan gi samme stress/fokus, men jeg gidder bare ikke sånn ekstremgreie på nytt. Dere skulle visst hva jeg har forsøkt det siste året for å gå ned videre i vekt Får nesten lyst til å grineMen det er jo ingenting mot Appelsinpiken i dag og Sannas gikt. Nå skal jeg på butikken en tur og så må jeg komme meg ut i skogen min - lenge siden sist. Håper du får høre fra legene fort Piken!

Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 13:37   #3313
bente1
Seniormedlem

Kjæreste Appelsinpiken, håper å høre godt nytt fra deg snart, hold oss oppdatert

Nysgerrig nok: Tusen tusen takk - jeg skal prente de deilige ordene inn i hodet mitt og holde fast på dem i kveld så jeg føler meg ekstra bra

Dollsinemor: Håper du får en god tur ute i skogen. Veldig synd at det ikke fungerer, men hvis du føler du har prøvd alt og allikevel bare greier å stabilisere vekta, så kan det jo kanskje være en ide med mer moderat lavkarbo, slik at du slipper å både være strikt og allikevel ikke få de resultatene du ønsker, ja. Du må jo også tenke på hvordan du ellers har det best med kroppen din, føler det frisk osv, det er jo egentlig det aller aller viktigste

Nå har jeg vært nede og hentet noen blomsterbuketter jeg skal dele ut i forbindelse med talen i kveld. I tilleg har jeg hatt rassia i skuffer og skap. Kjolen jeg skal bruke er rosa. Jeg fant både noen smykker i rosa og sølv, samt sølvfargede høye sandaler og sølvfarget veske. Så da blir det i alle fall litt bling i kveld. Har glemt å kjøpe ny hold inn truse en størrelse mindre, så den lille kulen som fremdeles sitter igjen på magen, får bare være der..... Begynner å bli klar for å få dette unnagjort.....tror ikke jeg orker feste så mye etterpå i kveld, sov lite i natt. Maten tror jeg heldigvis er buffet - genialt, skal jeg noensinne arrangere noe som helst større selskap for folk, skal det heretter kun være buffet, slik at jeg aldri ender opp på å påtvinge noe mat til noen som helst vil unngå å spise de tingene

Gammel 03-09-11, 15:43   #3314
Nysgjerrig nok
Medlem

Hm - kom plutselig på nå at det var noe sånn nettmøte (ala send inn spørsmål) med en dame.... (sofie - sofia hexberg...eller noe) i går. Tenkte på deg Dollsine - at du skulle lagt fram dietten din og spurt de hvorfor det ikke funker. Noen av disse lavkarbospesialistene må da kunne forstå hva som kan endres / justeres / tilføres..
Håper du blir "her" da!!

Bente - gleder meg virkelig masse til å høre hvordan det gikk i morgen!

Appelsinen vår - hvordan går det?? Kanskje ikke lett å oppdatere og sikkert ikke første pri - men vit at vi tenker på deg da. Masse. Sender sterke gode vibber!!

Gammel 03-09-11, 17:11   #3315
Dollsine
Gjest

Ja hvordan går det med deg Piken vår? Håper ikke en evt forklaring har knust deg helt!?!!
Jeg har vært ute og gått, og en ting kan jeg nå bekrefte - det er ikke lettere å gå langt med kroppen full av karbohydrater! Tuuuungt å gå, vondter i hele kroppen Og godt var det, så jeg fikk en reminder på hvordan tilstanden var før - og kan bli hvis jeg ikke passer meg. Jeg skulle gjerne visst om det nettmøtet jeg, for å høre hva Hexeberg sier. Jeg følger en tråd hvor flere har vært hos henne, og det er noe merkelige råd enkelte får. Råd som ikke helt henger på greip med hva jeg vet/kan/tror om LK. Altså type spis mindre mat, mindre fett. Folk sulter litt liksom.... Ja ja; sånn er det med den saken.

Tenker det går helt utmerket med deg i kveld Bente; husk at ingen vet hvordan du evt har det på innsiden, og siden du på utsiden både glitrer og fremstår som en vakker selvstendig dame - så blir alle misunnelige for den selvsikkerheten du kommer til å utstråle. Det blir et kick tenker jeg!

Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 18:38   #3316
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

Hei igjen!

Så søte dere er .
Litt over tolv ble jeg sendt ned noen etasjer for å ta MR. Det gikk fint. Det bråker noe infernalsk i den greia, men jeg sovna jeg...
Når vi kom tilbake til nevrologisk avdeling, så kom overlegen innom og tok noen tester på meg, og sa at han ikke trodde det var noe alvorlig, men siden jeg er så ung og viktig for samfunnet () så ville de sjekke ut alt allikevel. Og den første testen etter dette? SPINALPUNKSJON! Jada.
Jeg måtte ligge på siden, og så stakk de en lang nål inn i ryggraden min. De sa det ikke ville gjøre vondt, men det gjorde helvettes vondt! Og på toppen av det hele så traff de ikke første gangen, så etter å ha rotet rundt inni ryggraden min en stund, så måtte de ta ut nåla og stikke på nytt.
Andre gangen gjorde det enda mer vondt enn første gang. For noe dritt.
Men nå har jeg heldigvis fått reise hjem på "perm". Har virkelig fengselsfølelse av hele greia. Skal tilbake mandag morgen.

Og vet dere hva? Jeg gidder ikke kjøre lavkarbo når jeg uansett må inn og ut av sykehuset. I kveld blir det biff og bearnaise, men i morgen går vi for bestillingspizza. Og jeg og mamma har kjøpt godteri nok til at enhver høykarber hadde vært flau over mengden .

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 21:00   #3317
Dollsine
Gjest

Hei igjen!

Så søte dere er .
Litt over tolv ble jeg sendt ned noen etasjer for å ta MR. Det gikk fint. Det bråker noe infernalsk i den greia, men jeg sovna jeg...
Når vi kom tilbake til nevrologisk avdeling, så kom overlegen innom og tok noen tester på meg, og sa at han ikke trodde det var noe alvorlig, men siden jeg er så ung og viktig for samfunnet () så ville de sjekke ut alt allikevel. Og den første testen etter dette? SPINALPUNKSJON! Jada.
Jeg måtte ligge på siden, og så stakk de en lang nål inn i ryggraden min. De sa det ikke ville gjøre vondt, men det gjorde helvettes vondt! Og på toppen av det hele så traff de ikke første gangen, så etter å ha rotet rundt inni ryggraden min en stund, så måtte de ta ut nåla og stikke på nytt.
Andre gangen gjorde det enda mer vondt enn første gang. For noe dritt.
Men nå har jeg heldigvis fått reise hjem på "perm". Har virkelig fengselsfølelse av hele greia. Skal tilbake mandag morgen.

Og vet dere hva? Jeg gidder ikke kjøre lavkarbo når jeg uansett må inn og ut av sykehuset. I kveld blir det biff og bearnaise, men i morgen går vi for bestillingspizza. Og jeg og mamma har kjøpt godteri nok til at enhver høykarber hadde vært flau over mengden .

Fornuftig tenkt Piken!
Jeg er veldig pragmatisk av meg, og tenker at så bra du kom inn på undersøkelser nå, og ikke senere. Veldig dumt at du fikk vondt da de tok den (de) prøvene; fikk du virkelig ikke smertestillende først? Enda en merkelig ting! Håper du greier å være rolig i helga og ikke bekymre deg for mye! Du er i gang med undersøkelser nå, og det er lite du kan gjøre i helga. Så nyt den, la foreldrene dine skjemme deg bort og bruk energien din på noe du kan gjøre noe med akkurat nå. Klem-og-masse-støtte-fra-meg!

Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 22:52   #3318
Dollsine
Gjest

Da tror jeg at jeg går og legger meg jeg. Her var det stille som en viss plass, og det hjelper ikke hvor mye jeg prater med meg selv Blir kjedelig i lengden lell det.

Jeg har vært alene i kveld, og nytt hvert minutt! Synes det er godt en gang i blant, så jeg har kost meg. Kroppen er godsliten etter 2 timers gåtur i dag; lenge side sist og tungt på karbokropp Skal ut og gå en tur i morgen formiddag og; blir vel enda tyngre da Noen som blir med forresten?

Knærne er elendige for tiden; så nå er det på tide å komme igang med styrketreningen igjen før det blir enda verre. Det er jo veldig bra å kjenne at styrketreningen hjelper, men får valgets kvaler når jeg har mer lyst til å gå en lang tur enn å være inne og trene.

Jeg har ikke peiling på hva vi skal ha til middag i morgen; siden jeg allikvel er ute av ketose vurderer jeg å lage noe av butterdeig, som jeg ikke har spist på evigheter. Heldigvis er det snart tomt med alt som frister, så fra neste uke er jeg på nedtur mot et minimum av kh igjen. Har bakt proteinbrød i dag, og fått i fryseren. Blir nok å spise litt den første tiden som en del av nedtrappingen.

Vi skravles vel i morgen tenker jeg; ønsker alle en riktig god natt så lenge

Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 23:43   #3319
bente1
Seniormedlem

Appelsinpiken: Veldig godt å høre at de ikke tror det er noe alvorlig, men det hørtes forferdelig vondt ut med de testene. Sender deg mange varme tanker og håper alt går bra

Dollsine: Skulle gjerne sittet og skravlet med deg i kveld, men var dessverre litt opptatt Det hørtes ut som om du har hatt en deilig avslappende kveld da, sove godt vennen

Tror talen i kveld gikk ok. Som den selvkritiske damen jeg e,r var jeg jo ikke 100% fornøyd med meg selv, det er jeg jo aldri, men jeg fikk masse positiv respons og applaus, de lo til og med av historiene mine, og flere sa etterpå det var veldig bra. Så det kan i alle fall ikke ha gått så altfor galt. Og så følte jeg meg ganske fin der jeg gikk i den rosa kjolen og sølvsandalene mine
Jeg dro imidlertid relativt tidlig hjem fra festen. HAN var der, og da slapper jeg ikke av og koser meg på fest, greit nok at jeg må jobbe sammen med han på kurs, det må jeg bare kunne håndtere, men feste med han har jeg virkelig ikke noe behov for..... Dessuten er jeg også kjempetrøtt, så nå kryper jeg til køys. Nattinatt

Gammel 04-09-11, 09:14   #3320
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Gid jeg hadde pc med meg, blir et kronglete innlegg dette.
Først: Appelsin, håper det går bra med deg. Ta vare på deg selv nå. Følger spent og urolig med de kommende dager. Sanna: borte bra, hjemme best... Føler meg som en sekk full av... Jaja. Vi får ta igjen det "tapte" når vi er atter en gang klar. Jeg for min del sier det samme hver dag, men den gale viljestyrken ønsker lettvinte løsninger.
Hsr er fint, varmt og mye sol. Dere vet meg... Men går greit. Ikke nevneverdig brent, faktisk fått litt farge. Fått satt på litt hår også, men må justeres når jeg kommer hjem.

Doll: Forstår din frustrasjon veldig godt, og flere råd av alskens slag blir bare mer mas. Uansett hva du velger gjøre, kan du love meg at du blir her inne sammen med oss??
Bente: Flott at talen gikk bra. Nå kan du senke skuldrene og applaudere deg selv for vel gjennomført

I dag er det en liten bursdag, og stille og rolig ved bassengkanten
Stor klem!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 09:45   #3321
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen - ønsker dere en fin søndag!

Pruttilutten: Håper du storkoser deg på ferie selv om det blir litt vel mye sol og varme på deg - litt D-vitaminer før mørketiden setter inn gjør deg nok godt skal du se

Appelsinpiken: Tenker på deg - håper du føler deg bedre i dag, vennen.

Ja skuldrene er litt nedpå i dag - det skal definitivt bli lenge til jeg påtar meg noe slikt igjen, er selvfølgelig glad det gikk bra, men det er litt for stor mental belastning for en perfeksjonistisk selvkritisk person som meg

Gammel 04-09-11, 09:48   #3322
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Kos deg Prutten. Håper du lykkes sånn nogenlunde med maten. Men lett er det ikke i karboland !!
Og all ønske om god bedring til Appelsin. Det skal nok gå bra, dette her !
Sjøl våknet jeg med migrene i dag. Misunner de som mister migrenen med lavkarbo.
Det gjelder visst ikke for et par av oss her inne.....
Men dritt au. Etter heavy medisinering, er den på vei bort, kjennes det ut som.
God dag til alle., uansett vær og føre. Nå skal jeg ta meg en tur i skog og mark !

Gammel 04-09-11, 10:25   #3323
Dollsine
Gjest

Tror talen i kveld gikk ok. Som den selvkritiske damen jeg e,r var jeg jo ikke 100% fornøyd med meg selv, det er jeg jo aldri, men jeg fikk masse positiv respons og applaus, de lo til og med av historiene mine, og flere sa etterpå det var veldig bra. Så det kan i alle fall ikke ha gått så altfor galt. Og så følte jeg meg ganske fin der jeg gikk i den rosa kjolen og sølvsandalene mine

Klart det gikk bra!! Du må tenke som en mann Bente. Hva hadde du sagt til deg selv da? Dette fiksa jeg fint; barneskirenn liksom. Bare spør meg; jeg fikser det meste. Vi damer er altfor veldig flinke til å være selvkritiske, pirke på hver eneste ting vi kan finne som kan pirkes på. og er det ikke noe som kan pirkes på så pirker vi på det og! Det må vi slutte med!!! Derfor sier jeg at vi må bli flinkere til å tenke mer som menn gjør. Så Bente; vær litt Bernt!

Det var morgenens oppmuntrende ord fra meg

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg for min del sier det samme hver dag, men den gale viljestyrken ønsker lettvinte løsninger.
Hsr er fint, varmt og mye sol. Dere vet meg... Men går greit. Ikke nevneverdig brent, faktisk fått litt farge. Fått satt på litt hår også, men må justeres når jeg kommer hjem.

Doll: Forstår din frustrasjon veldig godt, og flere råd av alskens slag blir bare mer mas. Uansett hva du velger gjøre, kan du love meg at du blir her inne sammen med oss??

I dag er det en liten bursdag, og stille og rolig ved bassengkanten
Stor klem!

Heldigvis får vi stadig nye sjanser til å gjøre ting anerledes enn hva vi gjorde første gang. Så la den gale viljestyrken bre om seg; tenk hvor kjedelig du kan ha hatt det uten den? Jeg er klar over gyldne middelveier osv; men du skal ikke se bort fra at vi/andre uten samme diagnose som deg også har en gal gal viljestyrke. Jeg kunne fortalt deg ett par historier i alle fall

Så bra du har fått litt farge; denne turen gjør godt for D-vitaminlageret ditt og for hodet. Sol gjør noe med humøret vet du; masse sol gjør enda mer

Og du....du tror vel ikke for alvor at jeg hopper av denne tråden sånn uten videre? Nevnte jeg viljestyrke??

Og hvem har liten bursdag i dag - du??

Sjøl våknet jeg med migrene i dag. Misunner de som mister migrenen med lavkarbo. Det gjelder visst ikke for et par av oss her inne..... Men dritt au. Etter heavy medisinering, er den på vei bort, kjennes det ut som. God dag til alle., uansett vær og føre. Nå skal jeg ta meg en tur i skog og mark !

God bedring til deg Sanna; jeg vet hvordan du har det vet du. Klem til deg Det er så godt å ha deg tilbake igjen

Og forresten så slo det meg i går at tråden heter "starter 1.juni - blir du med": vi hadde jo 3 måneders jubileum forleden dag - jeg forstår ikke - bare tre mndr?!? Det føles som vi startet 1.juni i fjor. Gratulerer til oss anyway!

Sist redigert av Dollsine : 04-09-11 kl 10:38.
  Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 11:35   #3324
bente1
Seniormedlem

Sanna: God bedring til deg, håper medisinene hjelper så du raskt kommer deg på beina igjen Er virkelig glad jeg ikke plages med migrene altså slik som du og Dollsine altså!

Du har så rett, Dollsine, de fleste kvinner jeg kjenner jobber dobbelt så hardt som mennene og innbiller seg likevel at de bare gjør halvparten så god jobb som de fleste menn tror de gjør..... Aner ikke hvor dette kommer fra altså, er det måten vi oppdras på eller ligger det ett sted i genene våre???? Skal prøve å klappe meg selv litt på skuldra, takk vennen Fikk forresten den hyggelige meldingen i dag tidlig av en venninne jeg ikke rakk å prate med siden jeg stakk så raskt hjem, hun takket for talen, sa den var fantastisk og at jeg "eide den scenen" Skal prøve å ta det til meg

Og jeg håper da virkelig at vi ikke mister noen flere her inne - enten vi velger å fortsette som før, gå over på mer moderat lavkarbo eller ta noen skikkelig høykarbo utskjeielser - her er det sted, rom, forståelse og støtte for å være akkurat den man er - skjønne dere

Gammel 04-09-11, 16:43   #3325
Dollsine
Gjest

Jeg ser deg for meg: du eier den scenen! Det er viktige ord å ta med seg videre. Skriv de på en lapp nå mens de er ferske, heng de opp på en tavle el lignende. Og ta fram ved behov for en dose noe godt noe. Jeg har gjort det en gang, og de ordene jeg fikk har vært gull verdt mange ganger senere.

Jeg håper heller ikke vi mister flere av oss; da er det bedre å annonsere lavere frekvens av innlegg eller en liten pause hvis det er nødvendig! Jeg sender herved en klem til alle venner her inne, og for de som trenger mer enn en så sender jeg to

Nå skal jeg lage middag til meg og sønnen min, og siden alt er så gæli som det allerede er så blir det mors hjemmelagede pizza med tykk bunn. Minn meg gjerne på det i morgen eller tirsdag hvis jeg klager over magevondt. Snakk om å be om problemer....

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.