Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Du vet du er på lavkarbo når ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-11, 14:59   #326
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

når du kjøper nn flere stuter med ribbefett for å være sikker på at du får nok fett til ribba....

Nei, nå greier jeg ikke å holde meg lenger...har i evigheter lurt på hva i all verden du mener med "flere stuter med ribbefett"....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 17:56   #327
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Nei, nå greier jeg ikke å holde meg lenger...har i evigheter lurt på hva i all verden du mener med "flere stuter med ribbefett"....

DETTE er en stut med ribbefett.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 18:02   #328
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

DETTE er en stut med ribbefett.


Ååååå...det har jeg aldri sett i mine butikker ... Har alltid laget mitt eget ribbefett jeg..... Men det så svært praktisk ut...Me like

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:53   #329
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Hva inneholder det ribbefettet. Jeg har mistanker om at det ikke spesielt mye ribbefett i den stuten der...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 22:25   #330
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hva inneholder det ribbefettet. Jeg har mistanker om at det ikke spesielt mye ribbefett i den stuten der...

Sitat:


Råvare av svin, salt, hydroliserte vegetabilske proteiner (av soya) og aroma

</H3>
http://storkjokken.nortura.no/tilbeh...605-15743.html

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 10:24   #331
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Fyttirakkern! Når man bestiller en juletallerken på restaurant, risikerer man å få i seg en masse soya?

Galskap!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 15:20   #332
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Å du store, tror du har kjøpt "katta i stuten" jeg Kanutten....

Jeg får nok fortsette å lage mitt eget ribbefett jeg da...forutsatt at det blir noe ribbe igjen i butikkene når jeg får julepengene.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 17:17   #333
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Å du store, tror du har kjøpt "katta i stuten" jeg Kanutten....

Jeg får nok fortsette å lage mitt eget ribbefett jeg da...forutsatt at det blir noe ribbe igjen i butikkene når jeg får julepengene.....

Det er ikke akkurat dette fettet jeg kjøpte, det var det eneste bildet jeg fant. Men det står på min pakke at den inneholder 98% fett fra gris, salt, pepper, krydder. Det smaker veldig godt i allefall. Jeg har kjøpt det i mange år fra en butikk som griller ribbe på bakrommet.

Dessuten, NOEN laster skal man jo ha. Soya kan være min.

Apropos det... Skal snart opp å lage ei gryte av svinekjøtt marinert i soyaolje!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 17:21   #334
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er ikke akkurat dette fettet jeg kjøpte, det var det eneste bildet jeg fant. Men det står på min pakke at den inneholder 98% fett fra gris, salt, pepper, krydder. Det smaker veldig godt i allefall. Jeg har kjøpt det i mange år fra en butikk som griller ribbe på bakrommet.

Dessuten, NOEN laster skal man jo ha. Soya kan være min.

Apropos det... Skal snart opp å lage ei gryte av svinekjøtt marinert i soyaolje!

Da har du nok fått fatt i skikkelig fett likevel, heldigvis....

Jeg vil ikke ha i meg soya....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 17:23   #335
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Da har du nok fått fatt i skikkelig fett likevel, heldigvis....

Jeg vil ikke ha i meg soya....

Spiser du aldri kinamat??

Jeg tror det er soya i mye mer enn hva man aner.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 17:37   #336
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Sitat:

Du vet du er på lavkarbo når ...


.... avsporing

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 19:27   #337
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Spiser du aldri kinamat??

Jeg tror det er soya i mye mer enn hva man aner.

Nei, jeg spiser aldri Kinamat Er nok litt soya både her og der, men jeg prøver å holde meg til ren mat....

Sorry Gerd....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 19:58   #338
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

...jubler ved kjøla i butikken for du har funnet smør...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 20:00   #339
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

heller går tomhendt fra butikken enn å kjøpe med deg margarin

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:16   #340
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

..er på besøk og snakker om en forestående bursdag og vertinnen går i kjøleskapet etter en hastepresang: en halvkilo smør!!!!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:41   #341
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

når du blir litt misunnelig på folk som får en halvkilo smør i bursdagsgave!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 10:49   #342
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

når man går ned i vekt etter en fantastisk ribbemiddag.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 12:03   #343
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

...du kjøper en ribbebit på meny og kaller det en sunn lunsj!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 12:10   #344
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

... når du vurderer å ha noe annet enn ribbe på julaften, for ribbe er jo "hverdagsmat"

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 12:18   #345
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når sidemannen på julebordet sier: øh.. må nå bare ha potet, jeg da.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 21:34   #346
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

...når du hamstrer 14 pakker smør og ler av de andre som ikke får smør...

  Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:07   #347
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

...når du hamstrer 14 pakker smør og ler av de andre som ikke får smør...

Akkurat ja, det var kjerringa di ( sjønte jeg det ikke)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:08   #348
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Akkurat ja, det var kjerringa di ( sjønte jeg det ikke)

Skulle stå ,skjønte

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:47   #349
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Skulle stå ,skjønte

skjønte det...

  Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 22:50   #350
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

skjønte det...

Så bra da!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no