Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Auguststarternes tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-10, 18:10   #326
Medli
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 47
Medli er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Verst er det om de har sjokolade, da det er det beste jeg vet og det jeg savner mest...

Liker du ikke mørk sjokolade, da? Freia Premium med minst 86% kakao har 'bare' 19g kh per 100g. Ei - to ruter om det føles tungt kan funke.
Kjøpte en annen type økologisk med 86% kakao tidligere, men den hadde faktisk over 30g kh per 100g. Ble overrasket da jeg så Freia var bedre! Kommer til å bruke denne typen i kaker o.l. fremover. Da kan det bli lov med litt glasur også, nemlig.

__________________


Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 21:21   #327
belino
Juniormedlem
 
belino sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 38
belino er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg sliter for tiden. Savner SÅÅÅ "vanlig" mat! Synes dette er tøft og jobber med meg selv HELE tiden for å finne motivasjon til å fortsette.

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Hei folkens

I dag har jeg vært i sverige med svigerforeldrene mine og hamstret kyllingfilet, svineschnitzel (skrives det sånn da tro ), karbonadedeig, bacon, spekemat, roastbeef og hamburgere! Også fant jeg sånne tynne spekepølser som het Ølkorv, som hadde NULL kh... O' du herlige pølse...

Kjøpte du noe annet? Skal også på harryhandel og må skrive liste.

__________________




belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 21:39   #328
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av belino, her.



Kjøpte du noe annet? Skal også på harryhandel og må skrive liste.

Mjaaaaaaa, babymat, bleier, morsmelkerstatning...

Altså alt av kjøtt er jo sååååå billig der da. Angrer på at jeg ikke kjøpte bankekjøtt eller noe oksekjøtt av noe slag... Indrefilèt, ytrefilèt, entrecòte...
Og pålegg må du jo hamstre da! Fet ost...
Men vær obs, for det er mye av pålegget som er 0 kh her som har endel kh der borte... Ble skuffet over smøreosten til kavli f.eks... 0 kh i Norge, mens den i sverige hadde 3 kh pr 100 g... Det er jo ikke sååååå mye, men man må jo kutte til det minimale der man kan...
Endel av salamien og annen pølse hadde skyhøyt kh innhold også, så bruk god tid på innholdsfortegnelsene...
Tyrkisk yoghurt kjøpte jeg... Hmmm, var det noe mer da...? Jo!!! Eldorado Linfrø!!! Kostet 17 svenske kroner for en kilo, og de er det 0 kh i!!! Mange andre typer linfrø er det langt over 30 i...

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 21:44   #329
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Medli, her.

Liker du ikke mørk sjokolade, da? Freia Premium med minst 86% kakao har 'bare' 19g kh per 100g. Ei - to ruter om det føles tungt kan funke.
Kjøpte en annen type økologisk med 86% kakao tidligere, men den hadde faktisk over 30g kh per 100g. Ble overrasket da jeg så Freia var bedre! Kommer til å bruke denne typen i kaker o.l. fremover. Da kan det bli lov med litt glasur også, nemlig.


Ikke så veldig glad i mørk sjokolade, nei. Da måtte jeg isåfall spist den sammen med en kopp te, men sistnevnte tør jeg jo ikke drikke lenger pga søtstoffet jeg pleier å bruke i den *sukk*. Det er jo sååå godt med en kopp te og melkesjokolade Men sånt gjør man ikke... nope

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 22:03   #330
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

en kopp te, men sistnevnte tør jeg jo ikke drikke lenger pga søtstoffet jeg pleier å bruke i den *sukk*.

Hva slags søtstoff bruker du? Og hvorfor har du sluttet....???

Jeg SLITER - skikkelig! Motivasjon for å fortsette er på laveste nivå. Ønsker meg så veldig å gå ned litt - bare sånn at jeg ser at dette funker. har prøvd det meste; kuttet ut det ene og det andre. Snart har jeg bare igjen å prøve Skaldemans rene kjøttkaker som eneste mat. Det er litt drastisk; tross alt lever jeg ikke helt alene.

Depper skikkelig nå!

  Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 22:29   #331
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hva slags søtstoff bruker du? Og hvorfor har du sluttet....???

Jeg SLITER - skikkelig! Motivasjon for å fortsette er på laveste nivå. Ønsker meg så veldig å gå ned litt - bare sånn at jeg ser at dette funker. har prøvd det meste; kuttet ut det ene og det andre. Snart har jeg bare igjen å prøve Skaldemans rene kjøttkaker som eneste mat. Det er litt drastisk; tross alt lever jeg ikke helt alene.

Depper skikkelig nå!

Huff da, høres skikkelig kjipt ut å ha det sånn som du har det nå Jeg er nok litt tom for motivasjon selv for tiden, ettersom vekten har stått stille (faktisk gått litt OPP) den siste uka. Men jeg kan ikke, og vil ikke gi meg! Skal greie dette, orker ikke å spise masse karbo og fortvile over at vekta bare stiger lenger. Dessuten ble jeg så daff av all karboen og usunn mat, godt å slippe den matdaff-følelsen. Det sies at det er individuelt hvordan kroppen reagerer på lavkarbo. Noen raser ned, andre går ned, stopper opp, går litt opp, stopper igjen osv osv. Jeg tror vi bare må være tålmodige og holde oss til lavkarbo, så blir nok alt bra til slutt.

Ang søtningsmiddel, så pleier jeg å bruke Natreen suketter i te'en, og det skal visstnok være partystopper for enkelte. Jeg bruker jo Splenda i matlaging, og det er vel neppe noen forskjell på disse to, men jeg har fått det for meg at suketter er verre Burde kanskje kutta ut smoothiene mine hver morgen, som jeg jo har Splenda i, men det er eneste frokosten jeg greier å gå i meg. Blir kvalm om jeg spiser masse fett om morgenen.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 13:30   #332
belino
Juniormedlem
 
belino sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 38
belino er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Å, endelig en god dag. Etter en elendig helg med tusen fristelser (selskap) gikk jeg på en smell og spiste et lite kakestykke. Sikkert 1000 karber i ett stykke. Det tok nøyaktig 30 min før jeg fikk vondt i magen og masse luft (noe jeg minimalt med på ketolysekuren), og som ventet gikk jeg ut av ketolyse. Har ikke turt å gå på vekta i dag...

I dag har jeg bakt knekkebrød (uten kanel denne gangen - mye bedre så slipper jeg å tenke på julekaker hele tiden) og kost meg med kokt egg, ovnsbakt laks med rømme og brokkoli og nå en nydelig kaffelatte med soyamelk. Elsker min Nespresso!

__________________




belino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 17:53   #333
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Huff da, høres skikkelig kjipt ut å ha det sånn som du har det nå Jeg er nok litt tom for motivasjon selv for tiden, ettersom vekten har stått stille (faktisk gått litt OPP) den siste uka. .......Det sies at det er individuelt hvordan kroppen reagerer på lavkarbo. Noen raser ned, andre går ned, stopper opp, går litt opp, stopper igjen osv osv. Jeg tror vi bare må være tålmodige og holde oss til lavkarbo, så blir nok alt bra til slutt.
.

Takker! Jeg bruker også natren i te. Nå har jeg lagt inn drastiske tiltak; alt av grønt er borte, har kuttet ut te/kaffe/ost you name it. Jeg har ikke stått i ro en uke; det er 2 mndr. I dag viste vekta liten nedgang; en halv kilo. Dessverre har disse kommet og gått mange ganger i de siste to mnd. Krysser fingrene for at hardkuren virker! Korppen er merkelig; er dønn sliten i helgene - sover 11-12 timer hver natt, + noen timer på ettermiddagen. Går i døs resten av tiden; lurer på om kroppen protesterer mot det som skjer og at trettheten er et resultat av dette? Jeg er nok altfor opptatt/fokusert på mat/kosthold og manglende resultater - men hvordan i all verden greie å ikke fokusere på det når jeg venter på å gå ned?!?!

Nei; dette var nok sutring for i dag. Ha en god kveld alle sammen!!

  Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 18:40   #334
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg skjønner godt at du er fortvila Dollsine! Ser bare hva en helgesprekk og 1 kg OPP har gjort med mitt humør. Har tenkt litt over reaksjonen min (orka ikke engang skrive ned alle tallene fra vekta), og kom fram til dette: når vektnedgang blir definisjonen på hverdagslykke er noe galt fatt! Dette skal jo bli en ny livsstil, og jo mer man stresser, dess mer fortvila man blir over tallene på vekta - jo vanskeligere blir det å gå ned. Det er mange som har skrevet det på forumet; la kroppen få den tida den trenger...

Skulle bare ønske det var så enkelt som det høres ut... Du har holdt ut så langt, så du klarer det nok!! Jeg håper bare at jeg kan være like tøff.

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 20:15   #335
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Så enig med deg, Aktivjente. Kroppen tar den tiden den trenger, og stress gjør det bare verre om man først opplever stillstand. Mener å huske at jeg leste her inne et sted om ei som handde stått stille de første fire mnd før hun begynte å gå ned, men likevel greid å gå ned over 20 kg på et år, inkl de fire første mnd. Så det er håp for oss alle

Dollsine, jeg synes du høres litt vel trett ut. Kanskje du skulle lagt ut egen tråd med beskrivelse av trettheten din, så får du råd fra erfarne folk her inne. De leser jo ikke vår tråd Fortsetter det, hadde det nok vært lurt å kontakte legen for å sjekke at alt er ok.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:33   #336
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

hjelp

Håper det er greit at jeg skriver spm her, men jeg får plutselig ikke lagt inn ticker på signaturen, er det noen som vet hvorfor? Får bare "invalid file" når jeg prøve å legge den til..

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:30   #337
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Auguststarternes tråd

Hvilken av linkene prøver du å bruke?

Du skal bruke den øverste av de tre, og lime den inn i den store hvite ruta på signatursiden (ikke i de små rutene med link er)

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:54   #338
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hvilken av linkene prøver du å bruke?

Du skal bruke den øverste av de tre, og lime den inn i den store hvite ruta på signatursiden (ikke i de små rutene med link er)

Der jaaa!! Taaaaakk! Har prøvd utallige versjoner, men nå gikk det finally

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 21:22   #339
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av KattaG, her.

Der jaaa!! Taaaaakk! Har prøvd utallige versjoner, men nå gikk det finally

Flinkesen

Men altså, seriøst, nå må jeg bare spørre om noe...
Er det bare meg som synes det er litt dødt i dette forumet...? Altså, Ketolysedelen av forumet...??
Jeg synes ikke det er så mange "aktive" her egentlig... Og med aktiv mener jeg ikke å sitte å skravle og synse og dele alt om seg selv og sitt liv... Men det er liksom svært få nye tråder... Litt kjedelig rett og slett... Eller er det bare meg som er så vant til skravlekjerringene på Babyverden at dette blir litt dødt i forhold??? *Hehe*

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:24   #340
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Hadde en "rævva"-dag i dag, kroppsmessig. Følte meg virkelig ikke særlig lekker, og ende med mørk dongeribukse og en jakke da jeg skulle ned til byen - i flere-og-tjue-varmegrader Varmt, gitt... Merkelig nok, da jeg forrige sommer veide bare 6 kilo mindre enn nå så følte jeg meg ganske ok. Skulle ikke tro 6 kilo hadde så mye å si, men har man en dårlig dag, så har man en dårlig dag...

Dessuten, jeg hadde ikke forberedt meg på en varm sommerdag nå i september. Huden min har fått et litt sånn nå-er-det-lenge-siden-man-har-sett-sola-gitt-utseende, og hvit hud er definitivt ikke slankende Jeg er klar for den nye, lekre vinterfrakken og mer dekkende tøy umiddelbart.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:31   #341
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Flinkesen

Men altså, seriøst, nå må jeg bare spørre om noe...
Er det bare meg som synes det er litt dødt i dette forumet...? Altså, Ketolysedelen av forumet...??
Jeg synes ikke det er så mange "aktive" her egentlig... Og med aktiv mener jeg ikke å sitte å skravle og synse og dele alt om seg selv og sitt liv... Men det er liksom svært få nye tråder... Litt kjedelig rett og slett... Eller er det bare meg som er så vant til skravlekjerringene på Babyverden at dette blir litt dødt i forhold??? *Hehe*

Tjaa... vært litt rolig i denne tråden de siste dagene ihvertfall, men det kan jo ta seg opp igjen. Er så ny her inne enda, at jeg vet ikke hva normalen er Og Babyverden er helt ukjent for meg, i og med at minstebarnet blir 11 år, så jeg kan ikke sammenligne

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 11:05   #342
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Auguststarternes tråd

smugveide meg idag, og vekta viste 89,6!!!
Husker ikke sist jeg veide åtti å noe

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 11:22   #343
bolleblondina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 11
bolleblondina er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jadda, nok en uke er over og det har gått forholdsvis greit (-800 g) selv om jeg bare MÅTTE drikke ØL på fredag

Sliter litt med matlysta (er jo aldri sulten), så noen dager er nok inntaket litt i minste laget. Men vektpila viser jo nedover så noe jeg gjør er nok riktig Vekttapet kunne nok vært en smule høyere hvis jeg ikke hadde vært klodens lateste he he! Går på jobb (30 min hver vei, men skal innrømme at noen ganger tar jeg bussen hjem....) og tur med bikkja (absolutt ikke i høyt tempo siden alt skal snuses på), men det har foreløpig bare blitt med det....Skjønner at jeg snart på ta meg sammen og i det minste få til et par økter med styrketrening i uka, vil jo at kroppen skal være litt "fastere" når jeg er i mål!

De neste ukene vil være preget av fristelser (les: ØL, jeg er nemlig ikke så fryktelig glad i sjokolade, kaker etc.), så det er bare å manne seg opp! Jeg skal nok holde ut med hvitvinsglasset mitt jeg :-D

__________________


bolleblondina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 16:51   #344
Lillalill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rygge
Innlegg: 23
Lillalill er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Jeg også er ølhund. Det er faktisk det vanskeligste for meg også. Har bestemt meg for å drikke én lavkaloriøl, før jeg finner frem hvitvinen.

Lillalill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:27   #345
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Flinkesen

Men altså, seriøst, nå må jeg bare spørre om noe...
Er det bare meg som synes det er litt dødt i dette forumet...? Altså, Ketolysedelen av forumet...??
Jeg synes ikke det er så mange "aktive" her egentlig... Og med aktiv mener jeg ikke å sitte å skravle og synse og dele alt om seg selv og sitt liv... Men det er liksom svært få nye tråder... Litt kjedelig rett og slett... Eller er det bare meg som er så vant til skravlekjerringene på Babyverden at dette blir litt dødt i forhold??? *Hehe*

Hehe, skjønner hva du mener! Virker som de som har vært her en stund kanskje har vært borti mange av de samme temaene og henviser til andre tråder... (skjønner det altså!). Vi får bli flinkere!!

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 17:31   #346
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

Slapp...

Dere som har holdt på lenger enn meg (litt over 1 uke..) opplevde der eå plutselig bli slitne og svimle? De to siste dagene har jeg liksom vært litt slapp og sånn, ikke orket å trene osv. (Men likevel ikke i nærheten av hvordan jeg ble før jeg begynte på kuren! ) Venter på mensen, kanskje det kan være det..
Og søtsuget disse dagene tar hel av..! Drikker latte/kaffe med soya og suketter og/eller pepsi max hver dag..

Lignende opplevelser..?

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 18:37   #347
MarensLille...
Medlem
 
MarensLille... sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 44
Innlegg: 157
MarensLille... er ny på veien

Sv: Slapp...

Opprinnelig lagt inn av KattaG, her.

Dere som har holdt på lenger enn meg (litt over 1 uke..) opplevde der eå plutselig bli slitne og svimle? De to siste dagene har jeg liksom vært litt slapp og sånn, ikke orket å trene osv. (Men likevel ikke i nærheten av hvordan jeg ble før jeg begynte på kuren! ) Venter på mensen, kanskje det kan være det..
Og søtsuget disse dagene tar hel av..! Drikker latte/kaffe med soya og suketter og/eller pepsi max hver dag..

Lignende opplevelser..?

Jeg hadde det akkurat sånn når jeg fikk mensen forrige uke. Bare bajs rett og slett... Såååååå søtsug!!!
Orker ikke trene fremdeles jeg da, og jeg er i uke 4, men jeg går laaaaaaaaaaaange turer hver dag med lillegutten da

En ting jeg har merket med denne kuren... Jeg har mye mere energi enn jeg har på høykarbo, MEN... Når energien tar slutt, da tar den virkelig slutt også!!! I dag gikk vi tur, ca 15 km (frem og tilbake til svigermor), og de siste 100 meterene hjem de var rett og slett et helvete! Måtte kjempe for hvert skritt jeg tok... Hadde liksom brukt opp alt!!!

__________________

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:


Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 19:19   #348
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

Sv: Slapp...

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

Jeg hadde det akkurat sånn når jeg fikk mensen forrige uke. Bare bajs rett og slett... Såååååå søtsug!!!
Orker ikke trene fremdeles jeg da, og jeg er i uke 4, men jeg går laaaaaaaaaaaange turer hver dag med lillegutten da

En ting jeg har merket med denne kuren... Jeg har mye mere energi enn jeg har på høykarbo, MEN... Når energien tar slutt, da tar den virkelig slutt også!!! I dag gikk vi tur, ca 15 km (frem og tilbake til svigermor), og de siste 100 meterene hjem de var rett og slett et helvete! Måtte kjempe for hvert skritt jeg tok... Hadde liksom brukt opp alt!!!

Hmm.. er det sånn det skal være da..? Jeg prøvde meg på styrketrening på mandag, en time i sal, og da følte jeg at jeg virkelig hadde lite krefter! Jeg merket jeg var sulten, så det kan være , som du sier, at når kroppen trenger mat eller man har brukt mye energi, så blir det helt tomt..
Men er det fordi man spiser for lite fett eller for lite proteiner at man ogsp kan føle seg slapp? Har ikke vært flink med grønnsaker de siste dagene..

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 20:37   #349
Nokkin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Aurskog/Høland
Innlegg: 13
Nokkin er på en erverdig vei

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

"Hva bruker du som fettkilder da? her går det mye i smør, fløte, ost, fet fisk (peppermakrell) og bacon/kyllinglår. Problemet er litt at det er mye proteiner i kjøtt og jeg vil ikke ha for mye av det.."

Fettkilder ja, Føler ikke at jeg er noe flink til å spise fett. Spiser min. en avokado pr dag, elsker laks og kveite. Når jeg spiser fisk hiver jeg over så mye smør jeg kan klare.
Ser du får til det jeg sliter aller mest med; drikke nok vann. Hvordan kan man huske å drikke, når man ikke er tørst?


Jeg også sliter med å drikke nok vann. Vi bør jo drikke minst 2 liter vann, men jeg er jo ikke tørst.... Og jeg syns de er vanskelig å tvinge i seg vann...

__________________



Nokkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 21:25   #350
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Nokkin, her.

Jeg også sliter med å drikke nok vann. Vi bør jo drikke minst 2 liter vann, men jeg er jo ikke tørst.... Og jeg syns de er vanskelig å tvinge i seg vann...

Etter 2-3 uker ble jeg mye tørstere enn jeg pleier å være, og har stort sett ikke problemer med å få i meg nok vann lengre. Om dere venner dere til å drikke 1/2 l vann til hvert måltid, og spiser 4 måltid, har dere fått i dere 2 liter i løpet av dagen

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Julekake-tråd? Sepia Ketolysekuren 14 04-11-08 18:17
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no