Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

På an igjen! Andre som vil være med på veien?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 11:21   #326
lalla
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2008
lalla er på en erverdig vei

Sv: På an igjen! Andre som vil være med på veien?

heisann er litt matlei igjen, syntes det blir vanskeligere og vanskeligere og finne på noe til lunsj, tenkte og se hvor lenge jeg greide meg uten lavkarbobrød og lapper, men nå er det stopp tror jeg,må ha litt brød. hvor mange brødskiver av lavkarbobrødet spiser dere om dagen?

lalla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketilyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:13   #327
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av lalla, her.

heisann er litt matlei igjen, syntes det blir vanskeligere og vanskeligere og finne på noe til lunsj, tenkte og se hvor lenge jeg greide meg uten lavkarbobrød og lapper, men nå er det stopp tror jeg,må ha litt brød. hvor mange brødskiver av lavkarbobrødet spiser dere om dagen?

Ingen, fordi da stopper vektnedgangen for meg
Holder meg langt unna all slags erstaning - også sukker.
Og jeg er så heldig at jeg liker salater så godt - i alle varianter!
Her er det bare fantasien som setter en begrensning

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:33   #328
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jeg spiser heller ikke brød eller lapper,eller noe annet som ligner deig. En sjelden gang pizzabunn,men ostelasagnen har tatt pizzaens numero uno plass i huset Ellers lager jeg ofte Gerds tomatsuppe,og den er mektig og god,og har meg ca 3-4 måltider av hele oppskriften. Har i egg,bacon og brokkoli.
Nå har jeg vært 3 uker på ketolyse,hvor den første uken var en myk start,så egentlig 2 uker,med streng kur. Vært i ketose hele tiden og det er ny personlig rekord!! Ikke så mye endringer på vekt og kropp ennå,eller jo,4 kg,men må vel gi den tiden som behøves.Nå har jeg begynt og bruke oppskriftene her på forumet så det er alltid noe godt og spise!

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 17:43   #329
lalla
Juniormedlem

heisann så flinke dere er da joa jeg spiser mye salater og middagsrester,er enig med dere, at man bør holde seg unna brødet, men er jo deilig innimellom da.har allerde bakt et ketolysebrød nå,men jeg skal spise minst mulig av det. må titte litt på oppskriftene og se om jeg får matlysten tilbake.

Gammel 22-01-09, 13:20   #330
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Lunsj? Skal vi se hva har jeg spist i det siste? "Myke sponplater" med egg/tunfisksalat eller ost og danskepølse eller fleskepølse. Salat med egg og ost og olje. For helt ideløse dager har jeg et lager med porsjonsbokser med fløtegratinert kjøttdeig/bacon/brokkoli liggende i frysern - bare til å slenge i mikro'n på jobb. Jeg fryser ned mye av middagsrester og varmer på jobb, glemmer å merke dem så jeg er aldri sikker på hva jeg får til lunsj før det er tint. Håper det hjelper.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:04   #331
lalla
Juniormedlem

heisann ja takk,,det hjalp,,"sponplater" med pålegg på hørtes greit ut syntes jeg,noen ganger så er det deilig med noe enkelt. skal lage meg "sponplater" nå og bruke til taco, tror det kan smake med sterk mat nå.

Gammel 23-01-09, 13:01   #332
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

YYYYAAAAAAHHHH! Minus en kilo på en uke! Så grådig fort har det ikke gått før, og endatil så er dette uke 3 i ketose. Fikk virkelig igjen for å trene tror jeg. Tror jeg skal gå og kjøpe meg brodder så jeg kan lufte gubben i kveld. Må oppdatere tickeren i kveld, klarte bare ikke vente med å juble.

Gammel 23-01-09, 13:23   #333
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Gratulerer Skippy Jeg er også på min 3.uke,bare halvveis,men vekta viste 600gram opp Skal ta ny veiing tirsdag. Brodder er lurt. Kjøpte meg i desember,og de blir flittig brukt!

Justice for Baby P!
Gammel 26-01-09, 12:25   #334
lalla
Juniormedlem

heisann hva gjør dere? tenker dere på om dere kanskje spiser for mye i løpet av en dag? stort sett hver helg, så står vekta stille, eller man går noen gram opp.jeg vet at jeg har gjort alt riktig,men jeg har spist mer en jeg pleier, ergo vil jo det si fordet om man gjør ting riktig,så må man passe på mengden.

Gammel 26-01-09, 15:02   #335
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Jeg tror jeg heller spiser for lite jeg.. Jeg har to måltider om dagen,tar litt ekstra olje morgen og kveld,måltidene mine er ikke større selv om jeg spiser sjeldnere. Vet jo at kroppen går i sparebluss om man ikke gir den mat,og jeg spiser jo når jeg er sulten. Noen sa at så lenge man er i ketose så trenger man ikke spise annet enn når man er sulten,men jeg er litt skeptisk nå til det. Tror jeg skal lage meg en frokost omelett,spise halv til frokost og resten til lunsj,da blir det mer jevnlig,og kanskje setter fart på sakene.Skal starte med det i morgen. Da har jeg fullført uke 3.

Justice for Baby P!
Gammel 26-01-09, 15:14   #336
Fetpåmidten
Medlem

Fetpåmidten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Fetpåmidten er ny på veien

Ja, jeg kan ikke spise bare når jeg er sulten for det er jo aldri! Blir ikke sulten på ketosemat. Min erfaring er at hvis jeg spiser for lite stopper vekttapet, hvis jeg spiser så masse jeg klarer raser jeg ned! Hurra

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 16:49   #337
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Ja,jeg får prøve på det jeg også

Justice for Baby P!
Gammel 27-01-09, 09:20   #338
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Typisk meny i uka. Frokost- en kopp kakao med cocosa, noe ost, spekepølse eller fleskepølse. Lunsj -2 sponplater og pålegg, eller salat og egg. Middag - fisk eller kjøtt og grønnsaker og saus. Kvelds - kake, nøtter eller ost (litt kos og litt for å få ned den siste pillene). I helgene er jeg helt ute av rute med maten, drikker for lite, spiser sent om kvelden, mer salt og sikkert mindre grønt i helgene. Så hver helg går jeg opp fra en halv til en hel kilo. Jeg regner vekta mi ut ifra laveste pr uke, det er som regel torsdag eller fredag. Har også så vidt begynt å trene litt, bittelitt altså. Har ingen anelse om kalorier i maten min, noen dager spiser jeg MYE - andre dager lite.

Gammel 27-01-09, 18:01   #339
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Må bare spørre - hva er disse "sponplatene" alle snakker om ?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 08:45   #340
lalla
Juniormedlem

heisann jeg kaller dem eggelomper, 150 gr cottage cheese, 75-90 gr revet ost, 3 stk egg, du kan bruke det krydderet du vil, stivpisk eggehviten og ha i litt salt, så blander du eggeplommer ost, cc og krydder i når eggehviten er stiv. stekes på 180 grader i 20 min.

når du skal steke dem i ovnen så bruk bakepapir, bruk en spiseskje når du skal fordele dem på brettet, jeg bruker to spiseskjeer på hver lompe. de utvider seg litt ,så ha litt plass mellom hver lompe, jeg får plass til fire på brettet, og ut i fra denne oppskriften får jeg 7 stk. veldig godt med masse godt pålegg

Gammel 28-01-09, 10:30   #341
Meo
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Meo er på en erverdig vei

Jeg har nettopp bestilt full pakke med Ketosekuren. Så bare pakken kommer i posten henger jeg meg på! Er veldig spent på dette. Har ca 25 kg for mye som jeg gjerne skulle vært kvitt (er på 93kg nå). Har kikket en del på forumet og funnet MYE nyttig info. Lurer ellers på om kuren er vanskelig å kombinere med familieliv og unger som ihvertfall ikke skal på kur...

Meo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 15:54   #342
lalla
Juniormedlem

heisann jeg syntes det går helt greit, nå er jeg heldig som har en mann som følger samme diett som meg, mens ungene får "vanlig" mat, når jeg lager middag lager jeg bare poteter ,potetstappe ved siden av til barna.

Gammel 29-01-09, 21:00   #343
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Må bare spørre - hva er disse "sponplatene" alle snakker om ?

Sponplatene jeg bruker finnes i brødlenken øverst på bakstsiden, de heter Sandrines myke sponplater. Jeg bruker litt solsikkefrø i dem. Lenger ned på siden er det en oppskrift på proteinbrød som jeg synes er godt, men som jeg ikke bør spise for mye av. Det er jo individuelt hvor mye en tåler av brøderstatninger. Jeg synes proteinbrødet har en liten pepperettersmak, men etter testing på familie og venner så er det visst bare jeg som kjenner den.

Gammel 29-01-09, 21:35   #344
*pippi m gutt og jente*
Medlem

*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei
Smile

hei:-) Jeg er ny her og vil gjerne henge meg på:-) Begynte 5 Januar og har pr 26 Januar tatt av 5.9 kg-jeg er superfornøyd faktisk!! Jeg vet at "motbakkene" vil komme, og da er det fryktelig greit å ha dere andre som er i samme båt,slik at vi kan oppmuntre hverandre:-)) Jeg har veiedag på mandager..

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:45   #345
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Velkommen, og jøsses for et vekttap. Det vil jo sikkert gå litt saktere etter hvert, det gjør det for de fleste av oss, men det vet du sikkert.

Gammel 29-01-09, 21:55   #346
*pippi m gutt og jente*
Medlem

*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei
Smile

Takk for det-ja det er jo supereffektivt dette:-)) Og i tilegg så kan man virkelig kose seg med goood mat..hææærlig!! Ja jeg vet at det går litt opp og ned på denne kuren,så jeg er godt forberedt på det..eller kanskje ikke når den tid kommer..he he:-))

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:57   #347
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Er "sponplater" en såkalt kjent partystopper?
Er det det samme som Oopsie Rolls?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 09:35   #348
lalla
Juniormedlem

heisann ja det stemmer

Gammel 30-01-09, 12:47   #349
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Ett kilo ned,etter og ha gått opp halvannet på ei uke. Kanskje det snur seg nå?

Justice for Baby P!
Gammel 01-02-09, 17:33   #350
solsikke
Seniormedlem

solsikke sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Hordaland
Alder: 44
solsikke er ny på veien

Så flinke dere er...
Bare til å stå på videre...jeg er med å heier dere frem på veien..

solsikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert for tida!!! Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53
Maltitol ... igjen og andre sukkererstatninger Carbokiller Generell ernæringsdebatt 5 24-04-04 20:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.