Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-08-11, 20:03   #326
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Det beste rådet jeg kan gi for økning er å ta det med ro. Så lenge du har en aldri så liten antydning til kvalme eller lignende, så venter du. Jeg tok 5 ml daglig i ei uke, deretter 10, og så 15.

Cocosa kan godt smeltes om du synes det er bedre å ta den som flytende olje. Sjøl makter jeg ikke konsistensen på fast cocosa.

Det er for øvrig ikke noe must å ta oljene på skje. Bruk dem i en smoothie, bland dem i en dressing osv. Cocosa er dessuten SUPER til å steke i. Den tåler 200 grader uten å ta skade, så du kan få det i deg på den måten også.

Masse lykke til!

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:13   #327
Heba
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2011
Heba er på en erverdig vei

Jeg har brukt planteoljer og cocosa i en lengre periode, og jeg syns egentlig at det funker veldig bra! Føler at jeg har fått en super forbrenning, itilegg til at huden har blitt mye finere, så da føler jeg meg alltids litt slankere også

Meen, jeg har ikke brukt udo's jeg da. Jeg bruker Aman Prana Okinawa Omega Happy Delight(haha, jupp, langt navn). Akkurat samme prinsipp som Udo's. Jeg har brukt udo's før, men må si at Aman Prana oljene faktisk er mye bedre. Man trenger bare å ta 1 ts, itilegg til at denne oljen faktisk bare smaker sitron. Etter at jeg byttet ut Udo'sen med Prana'n syntes jeg at ledda knirka mindre, huden ble enda bedre og jeg slutta å røyte. Så er du lei Udo's, så er det verdt å prøve Aman Prana oljen.

Heba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:14   #328
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Fikk også Udos i posten i dag og må lese gjennom tråden en gang til for å se hvilken dosering jeg skal legge meg på.....
Hadde Cocosa fra før av så den har jeg spist av i ca en uke....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:18   #329
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg
Red face

Hvorfor fylle seg med så mye cocosa? For å få nok fett? Syns det høres litt kvalmt ut...
Jeg har brukt cocosa til litt steking, og i lavkarbo snacks.( lagde noen kuler av cocosa, hakkede mandler og sukrinmelis. Men har ikke spist av de hver dag.

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:31   #330
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Noen ganger tar jeg cocosa sammen med litt varmt vann, bare for å få svelget det

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 20:33   #331
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Fikk også Udos i posten i dag og må lese gjennom tråden en gang til for å se hvilken dosering jeg skal legge meg på.....
Hadde Cocosa fra før av så den har jeg spist av i ca en uke....

Begynte du i dag også eller? Hvis vi begynte samtidig så kan vi jo sammenligne litt etterhvert som tiden og forandringene skjer.. Hvor mye tar du av hver?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 21:17   #332
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Begynte du i dag også eller? Hvis vi begynte samtidig så kan vi jo sammenligne litt etterhvert som tiden og forandringene skjer.. Hvor mye tar du av hver?

Fikk UDOS i dag men har ikke begynt enda. Men har tatt Cocosa en ukes tid...
Tror jeg vil begynne på lørdag / søndag....tør ikke risikere å måtte sitte på do i morgen ...er alene på jobb og kan ikke sitte på toalettet halve dagen.....

Gammel 11-08-11, 21:56   #333
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

dere, hvor mange gram er 5ml udo's? Sitter å ser over matmenyen i morgen og jeg tror jeg har overregnet som fy, for med ett så var jeg oppe i 80% fett når jeg normalt såvidt greier å komme meg på 70-75% og da skal jeg virkelig gå inn for det med 2ss cocosa og generelt mye fet mat..

Regrets nye dagbok!
Gammel 11-08-11, 22:56   #334
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

dere, hvor mange gram er 5ml udo's? Sitter å ser over matmenyen i morgen og jeg tror jeg har overregnet som fy, for med ett så var jeg oppe i 80% fett når jeg normalt såvidt greier å komme meg på 70-75% og da skal jeg virkelig gå inn for det med 2ss cocosa og generelt mye fet mat

jeg regner det som 5 gram

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 23:03   #335
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Noen ganger tar jeg cocosa sammen med litt varmt vann, bare for å få svelget det

Og jeg så ikke at det var ny side, så jeg svarte på noe som ble sagt litt før.. Tar en ss udos bar, morgen og kveld og har cocosa i kaffen utover dagen. Men, jeg lager en kopp kaffe med fløte og cocosa som jeg da super oljen i meg like etter udosen, så de blir nok godt blandet i magen

Kjenner at ryggen er smalere, om jeg kan si det sånn, men vekta er lik som før...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 00:24   #336
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Så godt å høre at folk ser og kjenner forskjell!
Jeg har jo nettopp begynt på lavkarbo igjen og kommer fra lavkalori med fettfattig mat, så jeg ser nå at 5ml om dagen med udo's er mer enn nok! Magen bråker litt, så jeg tror jeg skal prøve kun 1 ts i noen dager til enn å hoppe rett på 2 doser om dagen. Jeg får jo uvandt mye mer fett igjennom kosten også nå.
Men på en annen side kan jeg være så ekkel å fortelle at Udo's har hjulpet meg allerede! Magen hadde stoppet helt opp og toalettet ble svært sjeldent brukt, og i dag fikk jeg endelig gjort noe der også! Er det lov å juble over hvor deilig det var eller? haha

Regrets nye dagbok!
Gammel 12-08-11, 02:00   #337
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Lurer på om det er konsistensen og ikke smaken som plager meg.. siden jeg greier å ta den i te tenker jeg. Kanskje det bare er bedre å gjøre den til flytende olje? hmm eller lage noe av den som er lettere å ta men allikevel få den i seg. Udo's finnes jo i sjokolade, kan jeg ikke blande cocosa i noe sånt som er godtkjent og heller spise det? Eller må det være flytende i magen for å ta effekt?

Jeg har også problemer med konsistensen. Flytende cocosa går mye bedre. Men vanligvis tar jeg den i te. Jeg tar nå to ts i en kopp te to ganger til dagen. Jeg har brukt cocosa i eggemelk noen ganger. Og så har jeg laget hjemmelaget sjokolade med cocosa, kakaomasse, søtning og diverse smakstilsetninger.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 05:57   #338
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Det er ikke lett å gjette om det er vær eller vind eller oljer eller noen annen faktor som er ansvarlig, men kroppen min har i alle fall vært i endring siden jeg begynte med dette regimet. Jeg kjenner meg smalere, de pålimte 2-3 vannkiloene er borte, og det virker nesten som om skrotten vil gå ned litt igjen. Som sagt kan det godt være så enkelt som det at det sluttet å være så ekstremt klamt vær rundt meg, men jeg fortsetter å ta oljer og krysse fingre, jeg.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:36   #339
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Hvor lang tid tok det før dere merket noe og hvor store doser måtte dere ta? Jeg har tatt 2 x 10g udo's og 2 x 2ts cocosa i snart en uke og har ikke merket en ting. Ikke varmere, ikke mer energi, ikke ned i vekt og ikke smalere. Jeg er ca tom for kapsler nå, men jeg venter på olje. Skal øke dosene når jeg får olje.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:46   #340
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

hmm jeg tror ikke det egentlig er en link her, men siden i går og den første skjeen med udo's og cocosa så har jeg droppet 500g Er varm i kroppen i dag etter ny dose.. men jeg tror det er for raskt og må være tilfeldig Jeg tok 1 ts av hver i går, og samme i dag tidlig.

Regrets nye dagbok!
Gammel 12-08-11, 14:42   #341
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Hvorfor fylle seg med så mye cocosa? For å få nok fett? Syns det høres litt kvalmt ut...
Jeg har brukt cocosa til litt steking, og i lavkarbo snacks.( lagde noen kuler av cocosa, hakkede mandler og sukrinmelis. Men har ikke spist av de hver dag.

Om du leser hele tråden, så kanskje du skjønner hvorfor.

Jeg har gått tilbake til å være like trøtt og uopplagt og tørr i kroppshuden og øm i ledd som før, etter jeg slutta med oljene. Får penger igjen om en uke, og da skal det jommen meg handles oljer! Dette er så verdt det, ytterligere fettforbrenning eller ei!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 16:35   #342
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har gått tilbake til å være like trøtt og uopplagt og tørr i kroppshuden og øm i ledd som før, etter jeg slutta med oljene. Får penger igjen om en uke, og da skal det jommen meg handles oljer! Dette er så verdt det, ytterligere fettforbrenning eller ei!

Skjønner, og har bestilt mere cocosa Kanskje jeg bør prøve Udo også? eller er det greit med bare en type?

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 17:37   #343
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

samme erfaring her - var uten tilskuddene i litt over en uke, og huden ble tørr etter 4-5 dager.

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:04   #344
suverene severina
Medlem

suverene severina sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
suverene severina er på en erverdig vei

Jeg har nesten lest alle sidene i denne tråden - men lurer fortsatt på en ting.
Ble veldig nysgjerrig på både cocosa og udos choice, men har egentlig ingen problemer med å få i meg nok fett fra før av. Dvs. jeg skal ligge på rundt 70% fett, og det gjør jeg stort sett og.

Hvis jeg skal prøve meg med cocosa/udos choice, bør jeg da kutte ned på andre fettkilder? Dvs. at maten jeg spiser i løpet av dagen rett og slett må være magrere? Eller spiller ikke dette noen rolle?

Blir veldig takknemlig hvis noen vet noe om det!

Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 23:23   #345
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Jeg ligger rundt 80% i fett nå, og jeg kjører på med fettrike måltider igjennom hele dagen. Tror ikke du burde gå for magre produkter, da mister jo lavkarbo litt av meningen sin føler jeg..

Regrets nye dagbok!
Gammel 12-08-11, 23:45   #346
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Hvor mange ml er en teskje sånn ca?

Gammel 12-08-11, 23:54   #347
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvor mange ml er en teskje sånn ca?

5ml sånn cirka circus

Regrets nye dagbok!
Gammel 13-08-11, 00:00   #348
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

5ml sånn cirka circus

Thanks ! Da kan jeg herved skryte på meg at jeg har begynt med Udo`s - 2 x 5 ml til dagen.....

Gammel 13-08-11, 00:05   #349
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Da kjører vi samme løp faktisk trodde ikke jeg tålte med enn 5ml av hver olje pr. dag, men prøvde 10ml udo og 5ml cocosa i dag (gikk tom for cocosa) og jeg er helt fin, så jeg kjører samme rutine i morgen også. Vel, minus cocosa selvsagt.

Regrets nye dagbok!
Gammel 13-08-11, 09:46   #350
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

En måleskje er 5 ml. Teskjeer kommer i forskjellig størrelse, ofte mindre enn måleskjea. Sånne måleskjeer får du på apoteket. Bruker den masse jeg for å få korrekt mål.Greit å ha en måleskje for teskje og spiseskje (15ml).

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du klart å redusere lipoprotein a ved hjelp av kostholdsendringer? bettyblue Fysisk og mental helse 0 02-06-11 19:53
Mettet fett i kokosolje MarianneSB Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:25
Mettet fett og Udo's Choice kamp Spørsmål og svar 28 31-12-10 11:47
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 12:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.