Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-09-11, 08:31   #3526
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Toppers Bente !
Hold fast på den tankegangen der og glem det aldri !

Ja, Sanna, jeg skal holde fast på den tanken, bedre med litt skadefryd enn tårer og depresjon, definitivt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 18:44   #3527
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Mmmmm nå holder jeg på å lage pizza med lavkarbo bunn fra lavkarbohuset. Gleder meg til middag!!!

Ellers var frokost te med cocosa som vanlig, lunch i dag var egg, røkelaks, salami og majones - variasjoner over samme tema som dere ser En stund siden lunch nå, så jeg er veldig sulten, men sønnen kom ikke hjem før nå, så da blir middagen litt sen. Er det rester igjen så blir det nok et pizzastykke til kvelds også tenker jeg

Åååå, deilig med en kveld jeg ikke skal ut av huset. Blir nok sittende en del på pcn i kveld, må forberede en del ting til styremøte i salsaklubben i morgen.
Snakkes senere

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 19:05   #3528
Dollsine
Gjest

Heia! Jeg kommer gjerne på salsakurs Bente; men synes det er rett og rimelig at du advares om at jeg er totalt uten takt og tone, stiv som en tømmerstokk og tungnem når det gjelder å lære dans. Og ellers er jeg snill og grei og spiser selv

Jeg har hatt dag 2 med min lokale tilpasning til din oppskrift nå; olje til frokost, mat til lunsj, olje i ettermiddag, middag i kveldinga og olje før leggetid. Har overlevd dagen i dag og gitt Spiste lunsj fra salatbaren i dag og, men besinnet meg og spiste mindre enn i går. I dag ble det litt gresk salat med en bit kyllinglår og en solid dose creme fraiche+olje. Ble mett på en annen måte i dag, og er fortsatt mett (spiste kl 12.30) og tror det var oljen jeg hadde på salaten som gjorde utslaget. Men....jeg er ullete i hodet, har hodepine, er litt ukonsentrert - akkurat som når jeg går ned på kh. Er det mulig jeg har "abstinenser"?

Så savner jeg veldig jentene våre som skal trappe ned på kh og gå over på LK. Hvor er dere kjære dere? Jeg vil gjerne høre hvordan det har gått med dere i dag; om det ble den ene eller andre måten.

Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 19:21   #3529
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

Første dag på lavkarbo.
Hele greia ble ødelagt da maten jeg hadde lagt til lunsj var alt for salt. Klarte rett og slett ikke spise det. Og da min studievenninne nevnte bolle, så var ikke jeg vond å be... Pokker!

Nå står squashlasagnen i ovnen og jeg gleeeeder meg. Jeg er så sulten at jeg kunne dødd. Gleder meg skikkelig til søtsuget gir seg. Hvor lang tid var det dette skulle ta?

I morgen skal jeg kjøpe vossafår som "snacks" til lesesalen. (Og når jeg spiser vossafår som snacks så kan dere tenke dere hvor salt den uspiselige lunsjen min var).

Lunsj i morgen: squashlasagne. Skulle jeg bomme på den, så finner jeg uansett ut av det i kveld - det er jo middagen også! Og squashlasagnen har så langt aldri slått feil!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 19:24   #3530
Dollsine
Gjest

Hei Piken! Den bollen i dag var bare en dump i veien. Se det som en del av nedtrappingen du Sukkersuget er der bare noen få dager, men det er vel dag 2 og/eller tre som er "verst"? Dette fikser du, kos deg med lasagnen din. Har du oppskrift forresten?

Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 19:29   #3531
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Herreguuuud! Jeg er så sulten og full av høykarbo at jeg lurer på om jeg skal dra på butikken og kjøpe smågodt! Skikkelig søtsug. Håper det gir seg etter å ha spist skikkelig mat.

Har forresten begynt å lese boken Wheat Belly av William Davis. Handler kort og greit om at det er den industrialiserte hveten som er grunnen til overvekt (andre korn også, men det er industrialisert hvete som blir konsumert mest). Har så vidt begynt på den, men den virker absolutt lovende! (og bittelitt motiverende i det jeg starter opp igjen nå også. Visualiserer grønn gugge i magen etter bolla ista nå!)

Gammel 14-09-11, 19:35   #3532
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Squashlasagne

1 squash
1 pakke kjøttdeig
1 boks hermetiske tomater
ca 1 dl kremfløte
Ost
salt,pepper,hvitløk,pizzakrydder

1. Del opp squashen i "pastaplater" med en ostehøvel
2. Legg sqashen på kjøkkenpapir og strø over salt (for å få vekk mest mulig væske)
3. Stek kjøttdeigen
4. Ha oppi tomater og krydder
5. La kjøttdeigen og tomatene koke i noen minutter
6. Legg squash og kjøttsaus lagvis i ildfast form. Begynn med squash.
7. Hell over passe mengde med fløte og strø over massevis av ost

200 grader i ca 30 minutter.

Jeg bruker å ha aluminumsfolie over formen de første 20 minuttene sånn at osten ikke blir svidd.
Og så bruker jeg å lage dobbel (eller trippel) oppskrift så jeg får mat til flere måltider - perfekt å putte i mikroen i kantina og få varm lunsj!

Gammel 14-09-11, 21:47   #3533
bente1
Seniormedlem

Sliter litt med å få postet noe Prøver igjen.......

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Heia! Jeg kommer gjerne på salsakurs Bente; men synes det er rett og rimelig at du advares om at jeg er totalt uten takt og tone, stiv som en tømmerstokk og tungnem når det gjelder å lære dans. Og ellers er jeg snill og grei og spiser selv

Jeg har hatt dag 2 med min lokale tilpasning til din oppskrift nå; olje til frokost, mat til lunsj, olje i ettermiddag, middag i kveldinga og olje før leggetid. Har overlevd dagen i dag og gitt Spiste lunsj fra salatbaren i dag og, men besinnet meg og spiste mindre enn i går. I dag ble det litt gresk salat med en bit kyllinglår og en solid dose creme fraiche+olje. Ble mett på en annen måte i dag, og er fortsatt mett (spiste kl 12.30) og tror det var oljen jeg hadde på salaten som gjorde utslaget. Men....jeg er ullete i hodet, har hodepine, er litt ukonsentrert - akkurat som når jeg går ned på kh. Er det mulig jeg har "abstinenser"?

Skulle nok fått fart på hoftene dine jeg, Dollsine
Vi har kursdeltakere i alder fra 14 til over 70, så alt kan læres i alle aldere!
De på 14 lærer nok raskere, men de som lykkes best i lengden er de som er tålmodige og ikke gir seg! ....sikkert omtrent som med å lære seg ett nytt kosthold!

Så bra at du holder deg lengere mett med fettet, Dollsine, fortsett slik, ikke gi deg, la det fungere lenge nok til å få fart på fettforbrenningen din!
For meg høres det akkurat ut som du har ketosehodepine. Du lå litt høyere på kh sist uke, gjorde du ikke, så kanskje er det kroppen som forteller deg at nå er den i ketose igjen Det er et bra tegn, og det gir seg jo etter en stund! Heier på deg!

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Herreguuuud! Jeg er så sulten og full av høykarbo at jeg lurer på om jeg skal dra på butikken og kjøpe smågodt! Skikkelig søtsug. Håper det gir seg etter å ha spist skikkelig mat.

Har forresten begynt å lese boken Wheat Belly av William Davis. Handler kort og greit om at det er den industrialiserte hveten som er grunnen til overvekt (andre korn også, men det er industrialisert hvete som blir konsumert mest). Har så vidt begynt på den, men den virker absolutt lovende! (og bittelitt motiverende i det jeg starter opp igjen nå også. Visualiserer grønn gugge i magen etter bolla ista nå!)

Nei, nei nei, ikke noe smågodt! Du har sukkersug, og det må du bare holde ut noen dager, det gir seg vet du. tenk på hvor deilig det er når det er borte. Kos deg med lasangen, du, spis deg god og mett på det! Og ja, visualiser den grønne gugga i magen, stå på!
Du må fortelle hvordan boka er, om det er noe vi andre også burde lese.

Pizzaen ble ikke like vellykket i dag som sist. Sist forstekte jeg bunnen, det gjorde jeg ikke i dag. Selv om det står på nettet at det ikke er nødvendig å forsteke, vil jeg absolutt anbefale det dersom noen av dere andre har tenkt å prøve den bunnen, altså

Sist redigert av bente1 : 14-09-11 kl 23:03.
Gammel 14-09-11, 23:25   #3534
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Hei alle sammen!
Så flinke dere er, spesielt kudos til deg Bente som har klarte å sette ut eksen med flott bukse og rumpe Sånt må man bare like!!

Lykke til Appelsinpiken, hold ut sukkerabsinensene, og lykke til med squashlasagnen, den skal jeg kopiere av deg! Hørtes ut som en fin lunsj ja.
Håper du også kommer deg over på rett spor igjen Pruttilutt! Du må bare ut av det sporet du er i nå, så vil mye forandre seg for deg. Det ene tar med seg det andre vet du

Håper også at du vil merke en forbedring ved å følge den nye matplanen Dollsine. Synes det er helt fantastisk at Bente har klart å gå ned så mye på 4 1/2 mnd!!! Da må det jo være rett på en eller annen måte? Forhåpentligvis for flere enn bare Bente...

Jeg merka det samme som deg Sanna, etter at jeg tok meg en liten lav-lavkarbopause og gikk tilbake på LK gikk jeg ned i vekt. Tror det var godt for kroppen med en kickstart rett og slett! Det har stagnert nå da, men jeg har ikke vært superflink heller. Spiste en plomme både i går og i dag f-eks..og merker at forbrenningen har gått ned etter røykesluttet...og at sukkerbehovet har gått opp

Kom meg ut på løpetur på mandag, det var tungt, men ikke så ille som det hadde vært med røyk i lungene..så selv om det er lenge siden jeg løp har jeg vunnet litt kondis på røykesluttet og ligger kanskje halvparten så dårlig an som jeg ellers ville gjort...? later som det iaf.
Var på Löplabbet i går og testet løpestilen min, det viser seg at jeg overpronerer skikkelig, trodde jeg hadde normalpronasjon og har derfor brukt helt feil joggesko. Måten de gjorde det på var at jeg måtte løpe på en tredemølle og så har de et kamera som filmer føttene bakfra helt nede på tredemølla. Etterpå ser vi på i slow motion, og spesielt høyre fot var helt tydelig overpronert...dvs at ankelen bikker og hælen forsvinner innenfor skoen og jeg får knekk i foten. Så fikk jeg prøve stivere joggesko og opp på mølla igjen. Det var helt merkelig så stor forskjell en så liten ting kan gjøre!! Nå så det helt normalt ut da jeg løp. Fikk ikke prøvd de i dag, men i morgen tidlig blir det ny tur..

Dette ble langt om joggesko...men om noen av dere får lyst til å begynne å løpe engang så vil jeg på det sterkeste tipse dere om å teste ut foten før dere kjøper joggesko. Hadde jeg kjørt meg hardere hadde jeg fått belastningsskade i leggen (har hatt antydning til beinhinnebetennelse før...ikke godt)!

Må nevne en annen ting også...jeg kjører for tiden rundt i en gammel 1997-modell Nissan Micra, og dro ut for å se på ny bruktbil. I løpet av titterunden min kom jeg over et superbra tilbud på leasing av Opel Corsa, og slo til!

I morgen, håper jeg, vil den være ferdig til henting. Da sitter jeg i en splitter ny 2011-modell, stappa med utstyr, som skinnratt med varme, integrert handsfree, osv osv Og det vil koste meg mindre enn røyken kosta pr mnd
Den er helt lik denne Opel Corsa, bare nyere....hahaha...nesten euforisk jeg! Har aldri eid en bil som er nyere enn 10 år gammel tidligere...

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 23:26   #3535
Dollsine
Gjest

Takk for oppskrifta Piken! Den må sjekkes ut Du har spist kh over lengre tid og kroppen din "skriker" etter mer. Hold ut vennen; det er nå det er verst. Ta litt fett, pisk kremfløte, evt bland i litt sukrin el.l. så du får i deg fett - det hjelper vet du! Men smågodt gjør vondt verre!!!

Det høres ut som flere skulle lest den boka; og jeg setter pris på om du gir kort korte referat/tips om det du leser. Grønn gugge er et godt (æsj...) bilde å visualiere fram når fristelsen er der. Kanskje det hadde vært noe for Pruttis også? Savner å høre fra deg i dag jenta mi

Regner med du ville fått fart på hoftene mine ja Bente; ser for meg at du stiller litt krav til danserne dine og at du heller ikke gir deg

Jeg er egentlig ganske fasinert over at jeg berger så lenge på bare oljer. Jeg tenkte å prøve meg fram med samme type lunsj som deg også, med skinke/fisk/majones/egg. Jeg har lagt inn dagens mat i diett.no, og ser at jeg har spist bare 12-1300 kcal pr dag de siste to dagene. Og så har jeg fått veldig godt utslag på stixen; faktisk mellom 50-75% og ikke så vidt farge som jeg bruker å få. Og før dere spør, så kan jeg si at jeg drikker mye vann; 2,5 - 3 liter vann pr dag. Takk for at du heier på meg!
Det er et bra tegn, og det gir seg jo etter en stund! Heier på deg!

Hvordan lager du den pizzabunnen fra Lavkarbohuset? Baker du ut den selv, kommer den ferdig? Og er den verdt det, spesielt ift ostepizzabunn/Mama Lupes tortillabunn hvis du har prøvd dem?

Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 23:37   #3536
Dollsine
Gjest

Hei Foksy! Jeg rakk ikke svare til deg før jeg postet innlegget mitt; derfor kommer det to på rappen.

Først vil jeg bare sånn oss i mellom spørre hva "kudos" betyr? Ser at flere bruker ordet, men jeg vet ikke hva det er skjønner dere.....

Jeg har også hatt pauser med mer kh, altså ikke type høykarbo men med litt økning, utan å ha opplevd vektnedgang når jeg startet på nytt igjen. Men det er jo meg; bra andre opplever det da.

Så bra du har løpt; jeg heier på deg både under trening og når du spriger maraton! Veldig bra du fikk sjekket de føttene dine så du ikke løper på deg skader. Jeg overpronerer også; og må ha sko som ivaretar dette, selv om jeg bare går og ikke springer som du.

Men du.... enten har du fått en utrolig billig leasingavtale, eller du røyka enormt mye - eller så har ikke jeg peiling på prisene for leasing. En splitter ny bil til hvor mye pr mnd?

Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 01:06   #3537
Foksy
Medlem

Hei Foksy! Jeg rakk ikke svare til deg før jeg postet innlegget mitt; derfor kommer det to på rappen.

Først vil jeg bare sånn oss i mellom spørre hva "kudos" betyr? Ser at flere bruker ordet, men jeg vet ikke hva det er skjønner dere.....

Jeg har også hatt pauser med mer kh, altså ikke type høykarbo men med litt økning, utan å ha opplevd vektnedgang når jeg startet på nytt igjen. Men det er jo meg; bra andre opplever det da.

Så bra du har løpt; jeg heier på deg både under trening og når du spriger maraton! Veldig bra du fikk sjekket de føttene dine så du ikke løper på deg skader. Jeg overpronerer også; og må ha sko som ivaretar dette, selv om jeg bare går og ikke springer som du.

Men du.... enten har du fått en utrolig billig leasingavtale, eller du røyka enormt mye - eller så har ikke jeg peiling på prisene for leasing. En splitter ny bil til hvor mye pr mnd?

Aller først, kudos = Bra jobba, feks
Ja, de karbopausene virker tydeligvis ikke like godt på alle...håper det funker det du gjør nå da, med mer oljer og fett *krysse fingre*

Jeg skal ikke løpe maraton altså, "kun" 10 km...men det er mer enn langt nok for meg! Jeg klarer å presse ut 5 km på trening, så skal jeg løpe dobbelt så langt blir nok mye gåing innimellom...men det burde da gå om jeg tar tiden til hjelp

Ja, jeg har fått en utrolig billig leasingavtale. 25.000kr i innskudd og deretter 1095kr/mnd i 3 år.
Jeg røyka gjennomsnittlig 10 om dagen og etter min regning blir det rundt 1300kr/mnd

Glemte å skrive i sted at jeg har bakt kokosbrødet i kveld. Bakte uten sukrin, men jeg synes allikevel at det smaker ganske søtt...passer ikke for alt pålegg synes jeg. Men creme fraiche og lavkarbo syltetøy var veeeldig namm da

Gammel 15-09-11, 08:43   #3538
Dollsine
Gjest

Ah... takk for voksenopplæringen Foksy Så bra avtale på bil da! Jeg er nok helt uten kunnskap om leasingpriser Sikkert veldig greit å ha et sånn fyssiks bevis på at du har slutta å røyke også? En skikkelig premie!!

Ønsker alle sammen en riktig god dag; snart helg nå folkens. Snart helg.....

Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 08:44   #3539
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen!
Ååå i dag var jeg trøtt altså, vanskelig å komme seg opp tidlig, men siden sønnen måtte dras ut av senga hadde jeg ikke noe valg - sikkert like greit. Men gleder meg til helg nå altså.
I dag venter jeg noen vinduer som skal komme - de siste vinduene som skal skiftes i huset. Skal bli deilig å få den biten ferdig. Blir mye støv når de holder på med slikt, så lurte på om jeg skulle skaffe noen til å komme og vaske ned hele huset når de er ferdige.....hvis ikke må jeg vel gjøre det selv...

Dollsine: Ja nøyaktig slik jeg tenker: "Mer fett = holder meg lengre mett = total matmengde går ned = vektnedgang". Logisk regnestykke igrunnen, og tror det er derfor det presiseres alle plasser at en MÅ få i seg nok fett når en gjør dette. Nesten ingen orker å slanke seg i lengden dersom en må gå sulten for å få det til
Pizzabunnen kommer som en stor pose "melblanding" og en liten pose gjær, mikser de med vann og olje til en klissete masse som smøres tynt utover på et bakepapir. Skal heve 25min før den stekes. Mye bedre enn all annen lavkarbobunn jeg har prøvd, men selvfølgelig ikke helt som hvetedeig. Mama Lupes må jeg være hyperforsiktig med, jeg faller jammen ut av ketose med de selv om jeg ligger under 15g kh, aner ikke hvorfor. Det gjør jeg ikke av den pizzabunnen. Har tenkt å bruke de lefsene mer når jeg skal over på stabilisering, for de er kjempegode, men er mer restriktiv nå når jeg fremdeles skal ned i vekt. Jada det er kontrollfreaken i meg som taler igjen

Foksy: Grattis med ny bil! Gud for en kjempedeal du har fått da! Veldig bra å bruke de pengene du sparer på noe så fornuftig altså! -De fleste som slutter å røyke bruker opp pengene de sparer på sjokolade isteden, så tenk på det du når du sitter i den nye bilen din, at du har valgt å bruke pengene på den istedenfor både røyk og sjokolade - gir nok en enda større tilfredsstillelse rundt hvor flott du prioriterer!
Så bra at du kom deg ut og løp på mandag - deilig for deg å komme i gang igjen tenker jeg, og så bra at du merker at røyken ikke er i lungene. Fortsetter du jevnlig nå så tenker jeg også du vil merke en mye kjappere kondisøkning enn du gjorde mens du røyket!
Ja, det kokosbrødet er litt søtt i seg selv pga kokosmelet, så det er helt unødvendig med søtning i det. Kjempegodt med smør og ost synes jeg. Når jeg har det til fisk eller salt pølse/skinke pålegg skjærer jeg tynnere skiver og bruker mer smør på, da blir det veldig godt etter min smak

Sist redigert av bente1 : 15-09-11 kl 08:51.
Gammel 15-09-11, 08:59   #3540
Foksy
Medlem

Det er den rimeligste leasingavtalen jeg har sett noengang, de fleste begynner jo på rundt 2000kr i mnd og oppover, pluss at man gjerne må ut med 40-50 i innskudd..og jeg skal iaf IKKE bruke de "røykepengene" på sjokolade, nei! Vil ikke over 90 igjen, noen gang.

Har spist en skive kokosbrød med masse smør og gulost til frokost, det gikk fint! Og espresso med cocosa og fløte. Nå bør jeg holde meg mett en stund Kan tenke meg at det er godt med majones og røkelaks, eller reker også ja.

Jeg stemmer for å leie inn vaskehjelp etterpå Bente, men jeg er ikke så glad i vasking da...veldig lite koneemne på den biten, haha...

Ha en flott torsdag alle sammen, nå skal jeg ut og teste de nye joggeskoene før studentrådsmøte

Gammel 15-09-11, 10:25   #3541
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

God morgen jenter

Her er det hektisk mellom puslespill, kjøkkentjeneste, fjelltur og oppussingsprosjekt hos tanten. Fant noen særdeles grimme bilder av meg selv på en gammel mobiltelefon i går; gjett om det satte gearet igang! Holy crap! Måtte nesten spørre mamma om det var sant, at grisetrynet var mitt. Nesten så jeg må legge opp bildene, så får dere noe å le av. Lo i alle fall i 15 minutter selv.

Når pengene kommer neste fredag kjøper jeg oljer jeg også. Nå skal det shottes.

Gratulerer med smooth avtale på leasing da, Foksy! Foksy lady driving a foksy car

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 13:41   #3542
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

God morgen jenter

Her er det hektisk mellom puslespill, kjøkkentjeneste, fjelltur og oppussingsprosjekt hos tanten. Fant noen særdeles grimme bilder av meg selv på en gammel mobiltelefon i går; gjett om det satte gearet igang! Holy crap! Måtte nesten spørre mamma om det var sant, at grisetrynet var mitt. Nesten så jeg må legge opp bildene, så får dere noe å le av. Lo i alle fall i 15 minutter selv.

Når pengene kommer neste fredag kjøper jeg oljer jeg også. Nå skal det shottes.

Gratulerer med smooth avtale på leasing da, Foksy! Foksy lady driving a foksy car

Duverden så rå du er på oppussing. Snill er du óg som hjelper både her og der.
Jeg synes absolutt du burde legge ut gamle bilder, så vi kan le.
Det burde vi alle foressten, så kan vi le av hverandre.
Jeg er 100% sikker på at alle har bilder, hvor vi ikke ser ut.
Passbildet mitt feks. !! Jeg gremmes og har lyst til å få meg nytt pass bare pga. bildet. Hver gang jeg leverer fra meg passet i passkontrollen, ser de først på meg, så i passet og så på meg igjen. Og jeg aner et svakt, tilbaketrengt flir !

Gammel 15-09-11, 14:55   #3543
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Takk vennen
Sett deg på hesten igjen du og glem helga, ikke noe å dvele ved!
Dette greier du vet du! Bikinien kommer til å sitte som støpt og du skal kjenne deg som dronningen på stranda
Såååå deilig med sydentur da, missunner dere som skal reise bort nå i det forferdelige høstværet vi har altså. Her i Stavanger holder vi på å regne bort

Ja - skal klare det. Gleder meg som pokker. Spent på bikinien - men klar for tur da. Skal bli godt å reise bort med mannen - og bare koose seg!!

Hjertelig takk for kjempefine kommentarer og lykkeønskinger!

Nysgjerrig: Hvor og når skal du? Har óg lyst å reise igjen, men ikke til heito, kanskje til kaldere strøk. Lukter litt på Svalbard jeg, da.

Blir uka etter neste uke - Hellas (favorittland ja) Satser på sol!! (Har regnet her i over en uke nå, er lei - selv om jeg i utgangspunktet synes regn er veldig kos) Svalbard har jeg også vurdert - neste år. Sies at det er best i mars / april - i forbindelse med solfesten der.

Heisann. Så koselig at du stakk innom Nysgjerrig; synd du har dårlig nettilgang da - og den jobbsituasjonen kjenner jeg godt igjen....
Du er jo ikke helt alene om å ha skeiet utpå da vet du....kunne ramse opp masse navn jeg, men velger bare å nevne ett - meg selv Det er en fordel med slike dager, at en blir påminnet hvordan tingene var før. Du er snart tilbake i den vanlige tralten. Og så heldig du er som skal til syden! Bikini er obligatorisk der, og magen får du krympet når du vender om til LK igjen skal du se. Og på ferie trenger du jo ikke "ta den helt ut", men velge en gylden middelvei. Er det lenge til du skal reise da? Vi støtter deg hele veien vi; også mens du er der

Huff ja - MYE stress for tiden her. En uke igjen med "kaos livet", så blir det en uke ferie - og SÅ skal livet være som før igjen. Best sånn - etter min smak. Synd at vi er flere som skeier ut - samtidig som det er god trøst at det ikke bare er meg. Men, som sagt - jeg lærte noe av det - og da er det ikke helt bortkastet. Ikke sant?

Kjente forresten den velkjente hodepinen og tørsten igjen i går - jippi - . Da er jeg på vei tilbake igjen, trur jeg da.

Og TAKK for at dere er her for meg - setter så pris på det!! Godt - rett og slett. Jeg kommer innom her i morgen ettermiddag - og lover å titte innom oftere når livet lander. Føler på en måte at jeg tar mere enn jeg gir, sånn når jeg kun er innom å leser uten å delta.

Stor klem til de beste damene!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 14:56   #3544
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Takk selv, snuppis, for at du bidrar med deg og ditt.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 16:12   #3545
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Kjenner jeg er mer mentalt innstilt nå. Jeg higer etter forumet hele tiden.
Leser rundt og prøver finne noe å svare. Engasjere meg. Spørsmålene som har dukket opp her fra både Bentis og Dollis gjennom månedene har jeg tidligere sendt inn til psykologen min, med ønske om å lure inn denne oppmerksomheten etterhvert. Og jaggu sa jeg smør... Litt grilling i dag, men ellers gikk det fint. Noen øyenåpnere fikk jeg også, og har litt å tenke på nå fram til neste. Forhåpentligvis fikser jeg dette også nå, altså - maten og alt.
So far, so good! Mamma steker chips og kylling til bror. Jeg kokte meg grøt på smør, fløte, salt og JBKM rett før. Mulig dette kommer til å gå bra.

Håper å høre noe angående jobb så snart som mulig, altså. Er greit å sove om dagene, men jeg liker jo best å holde meg i konkret aktivitet, ikke bare sulle rundt puslespill og Isfolket. Minn meg bare på dette når jeg en gang er i arbeid og depper igjen

Gikk en fabelaktig lang tur i går. Mørkt, kaldt og vått - men akk så innmari deilig. Stiv og støl i lårene i dag, men regner med jeg tar meg en tur en dag i helgen. "Bare" par-og-tredve trehundre meter høyt, men det er tross alt rett opp! Kramper både her og der

Nå skal ketostix'ene settes fram på badet. Er ferdig med å se ut som en vasstrukken pølse! De morsomme bildene kommer litt leiter ån

Gammel 15-09-11, 17:22   #3546
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Det her er noe dritt. Gå over til ketose samtidig som jeg er dritstressa for en innlevering til i morgen. Skjønner virkelig ikke noe som helst av det oppgaven går ut på.
Heldigvis henger jeg ikke så mye etter som jeg trodde. Er flere i klassen som har lest like mye (lite?) som meg, og som ikke kan skylde på at de måtte ligge rett ut i en uke.

Begynner å bli sulten igjen også. Gleder meg til kjæresten kommer fra jobb. Da blir det middag. Lavkarbomiddag!

Gammel 15-09-11, 19:30   #3547
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Haha. Her kommer det ladies. Jeg ler i ren fortvilelse!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Feit1.jpg (188,3 KB, 9 visninger)
Filtype: jpg feit2.jpg (191,3 KB, 8 visninger)
Filtype: jpg ikkesåfeit2.jpg (148,7 KB, 8 visninger)

Gammel 15-09-11, 19:52   #3548
Dollsine
Gjest

God kveld kjære alle sammen! Så koselig det er å logge seg på og se at det har vært stor aktivitet. Klem til alle og enhver!

SÅ FIN DU ER PRUTTIS!!! Ei vakker jente fra Nordland; det er DU!

Jeg har et spørsmål til deg jeg Bente: jeg følger fortsatt opplegget ditt, og tar oljer til frokost. Hodepinen (hodemurringen) er borte nå men jeg er fortsatt litt "susete" i hodet de siste par timene før jeg spiser. Magen rumler, men det er ikke ubehagelig. Drikker mye vann og kjenner at det hjelper. Ikke fryser jeg å mye heller, men jeg har ikke vært så mye på kontoret de siste dagene pga masse møter. Jeg skal være i ro på jobb i morgen, og vi får se da.

Du sa du spiser skinke, laks, spekeskinke osv til lunsj, sammen med majones. Og nevnte ca 50 gram. Av hver? Av en? Kan jeg få mase litt på deg og be deg spesifisere (evt grovt?) hvor mye du spiser av hver? Nå kopierer jeg deg fullstendig nemlig! I morgen er det på tide å ha med matpakke på jobb igjen, og da blir det Bentepakka!

Veldig bra Prutti, at du spiser god og feit mat før lukta av de andres middag brer seg i heimen. Synes du er tøff jeg, som tar med spørsmålene våre til psykologen; det står det respekt av! Mange ville nok bare forsøkt å glemme dem, og fortsette som før. Du vil tydeligvis ha en endring; veldig bra!!! Vakkert landskap i Bodø ser jeg; turen med 300 høydemeter ville ikke knærne mine godtatt, men resten av kroppen ville sagt at utsikten var verdt smerter og problemer i etterkant. Du får ta en tur for meg og du

Nysgjerrig; sånne uker som du har, har jeg også innimellom. Du beskriver det godt når du sier at livet lander. Det oppleves jo sånn! Jeg har hatt en sånn uke denne uka, men har bevisst valgt å bruke hver minutt fri til å slappe av. Jeg har sovet, løst x-ord, lest aviser eller bare pratet med de andre når muligheten har bydd seg. Og jeg er mye mindre sliten enn jeg bruker å være. Takk og pris! Veldig greit å se at det nytter å gjøre ting på andre måter også

Regner med det tas lite hensyn til studenter med hull i ryggen Piken, siden du må levere i morgen lell? Ønsker deg lykke til, og tenker du gjør det like bra som de andre - om enn ikke enda bedre!

Det hender seg at bildene før og etter er en smule anerledes Sanna. Du får tenke på at en god latter forlenger livet, og at du sannsynligvis har gitt de i passkontrollen noen dager ekstra. Hvorfor ikke ordne deg nytt pass? Det ville jeg ha gjort!

God løpetur Foksy!

Jeg sa Prutti er tøff, og det er hun. Jeg kommer nok ikke til å legge ut bilder av meg selv her Da er det bedre om dere ser meg i real life.

God kveld så lenge. Nå skal jeg bake kokosbrødet til Bente, så jeg har liggende.

Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 21:29   #3549
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Satt å lette etter en isoppskrift jeg skal imponere en kompis med og kom over denne; kanskje potensiale?

Gammel 15-09-11, 21:59   #3550
Foksy
Medlem

Satt å lette etter en isoppskrift jeg skal imponere en kompis med og kom over denne; kanskje potensiale?

Åhhhh....! Elsker pistasjeis!!!
Si ifra hvordan den blir da! Pistasjemasse, er det bare knust pistasjenøtter?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:43.