Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 13:58   #351
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er faktisk det garnet jeg bruker .

Nice Kva slags farger bruker du? Eg har noko rosa og lilla liggande, men må handle inn kvitt

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Er det sånn at dere sitter på trimsykkelen eller går på tredemøllen og sånt mens dere strikker, eller?

Hehe, langt ifrå. Men eg strikker kor gong eg sit stille Anten eg ser på film eller lignande

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:40   #352
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Nice Kva slags farger bruker du? Eg har noko rosa og lilla liggande, men må handle inn kvitt

Denne gangen helt klassisk; marine, hvit og rød.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:55   #353
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Denne gangen helt klassisk; marine, hvit og rød.

Tenkte klassisk eg og, men så har eg så mykje garn att. Også er det jo til ei lita jente, så då vart det rosa og lillafarger. Men trur eg skal bruke veldig lys lyserosa som mønsterfarge. Har ikkje heilt bestemt meg enno.
Kor mykje garn av hovedfargen har du brukt? Lurer på om eg har nok. Men alpakka er jo mykje drøyar garn enn feks heilo eller lerke.

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 14:56   #354
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Tenkte klassisk eg og, men så har eg så mykje garn att. Også er det jo til ei lita jente, så då vart det rosa og lillafarger. Men trur eg skal bruke veldig lys lyserosa som mønsterfarge. Har ikkje heilt bestemt meg enno.
Kor mykje garn av hovedfargen har du brukt? Lurer på om eg har nok. Men alpakka er jo mykje drøyar garn enn feks heilo eller lerke.

Denne er også til ei lita jente, men mora vil ikke ha noe rosa, hvilket er heeelt greit for meg, og hun er også veldig retro-orientert, så jeg tror nok klassikeren vil falle meste i smak . Jeg hadde uansett litt marineblå alpakka liggende, så ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:01   #355
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Denne er også til ei lita jente, men mora vil ikke ha noe rosa, hvilket er heeelt greit for meg, og hun er også veldig retro-orientert, så jeg tror nok klassikeren vil falle meste i smak . Jeg hadde uansett litt marineblå alpakka liggende, så ...

Eg har eigentlig ikkje spurt mora

Tenkte det skulle væra ein overraskelse. Håpe ho ikkje er skikkelig anti-rosa

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:09   #356
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Eg har eigentlig ikkje spurt mora

Tenkte det skulle væra ein overraskelse. Håpe ho ikkje er skikkelig anti-rosa

Ikke jeg heller, dette er en overraskelsebarselsgave. Men jeg kjenner henne veeeldig godt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:23   #357
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ikke jeg heller, dette er en overraskelsebarselsgave. Men jeg kjenner henne veeeldig godt .

Ho blir heilt sikkert kjempeglad!

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:34   #358
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av bettylue, her.

Hei! Så fin tråd! Er det noen her som er på sykroken.no? Jeg er nyvervet og nyfrelst i søm . Syr nå kjoler til datteren min i 1.klasse og skal prøve meg på en hjertekjole i ullfilt til meg selv snart. Ellers strikker og pjoner jeg en del, men nå altså er det symaskinen som går varm. Kjempemoro! Masse nyttig på sykroken. Jeg er Zizzi der om du titter innom å hilser på (Krever registrering). Skal fylle på albumet mitt etter hvert som kreativiteten skrider fram , men altså litt ny enda.

Synes det er flott og inspirerende å se hva andre har laget, takk som deler!

Jeg har liksom aldri fått dreis på syingen etter at jeg kjøpte symaskin for mange år siden. En drittmaskin som aldri har fungert helt som den skal. Leverte den inn en gang, og de fikk meg til å føle at det var jeg som var idioten. Jeg har bestemt meg for å forsøke å spare til en ny symaskin. Noen anbefalinger?

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:36   #359
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Jeg har bestemt meg for å forsøke å spare til en ny symaskin. Noen anbefalinger?

Man trenger knapt spare til maskin lenger, de har blitt svinebillige! Min mor er kresen på maskiner (har holdt kurs o.l i mange år), og selv hun sier man får fult brukbare ting til 7-800 kr nå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:39   #360
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Systera mi kjøpte seg nettopp ei japansk ei, Janome heiter dei visst. Ho skryt av den i alle fall.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:40   #361
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Man trenger knapt spare til maskin lenger, de har blitt svinebillige! Min mor er kresen på maskiner (har holdt kurs o.l i mange år), og selv hun sier man får fult brukbare ting til 7-800 kr nå.

Okey? Det høres jo lovende ut. Men hva er brukende til den prisen da montro? Jeg trodde jo jeg kjøpte en brukende maskin sist jeg investerte, men den gang ei... Setter veldig stor pris på om du har muligheter til å svare på (sjekke opp i) det...

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:44   #362
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg har ikke stålpeiling altså. Selv har jeg en 25 år gammel Pfaff som freser, ryker, spinner og kommer med andre umotiverte påfunn. Men til jul fikk jeg en AEG, siden mamma ble lei klaginge om den gamle Har ikke testen den nye enda, men den var helt fint å sy opp et par bukser med hvertfall (sammenlignet med Pfaffen er jo ALT bedre )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:45   #363
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Okey? Det høres jo lovende ut. Men hva er brukende til den prisen da montro? Jeg trodde jo jeg kjøpte en brukende maskin sist jeg investerte, men den gang ei... Setter veldig stor pris på om du har muligheter til å svare på (sjekke opp i) det...

Om du får hendene dine i en brukt Husquarna 2000, har du en maskin for livet! Den trenger i beste fall bare å smøres litt nå og, da.
Jeg har prøvd mange forskjellige typer opp igjennom, og ingen slår min Husquarna fra sekstitallet . (Men den veier et tonn ..!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:52   #364
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Eg har ei 60-tals Singer-maskin. Har "anneksert" den frå bestemora til sambu. Den funkar den altså, eg er berre ikkje så flink til å sy. Systera mi hadde først ei Singer av komtrent samme kaliber, men truleg litt større, men minst like gamal, og så fekk ho enda ei av same sort, arva etter ei tante av mannen, og så fekk begge problem med akkurat det same, tannhjulgreier som døde inni der. No er det visst Janome for alle penga.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 15:54   #365
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg har ei 60-tals Singer-maskin. Har "anneksert" den frå bestemora til sambu. Den funkar den altså, eg er berre ikkje så flink til å sy. Systera mi hadde først ei Singer av komtrent samme kaliber, men truleg litt større, men minst like gamal, og så fekk ho enda ei av same sort, arva etter ei tante av mannen, og så fekk begge problem med akkurat det same, tannhjulgreier som døde inni der. No er det visst Janome for alle penga.

Jeg har faktisk investert noen høvdinger på å justere og reparere maskina mi. Min farmor som jeg arvet den av hadde visst aldri smørt den en gang. Men den går altså som en klokke! Bruker jeg den mer enn tre ganger i uka, så holder det med en månedlig liten skvett symaskinolje inn i spolerommet, og råkjøre litt med pedalen i bånn for å fordele olja.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:32   #366
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg kjøpte min symaskin på www.symaskiner.no/shop . Den heter Janome MyStyle 100 og jeg er kjempefornøyd.

De selger også demo-modeller/brukte symaskiner. Jeg ville uansett lagt et par lapper i en ny symaskin.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:34   #367
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg ville uansett lagt et par lapper i en ny symaskin.

Men hvis man følger med litt nå om dagen kan man finne de som vanligvis ligger på et par-tre lapper til rundt tusenlappen (Takk gud for januarsalg! )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 07:07   #368
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg er kjempefornødy med mamma sin oldgamle blytunge Bernina maskin, men hun har nok ikke tenkt å bytte den ut... Har også sett på Finn noen ganger, men der har det stort sett vært gamle Singer sveivemaskiner som har vært til salgs, og det har jeg faktisk. Kanskje jeg skal ta den frem og sveive sammen noe!? Den fungerer nok uansett bedre enn den elektriske jeg har. Uansett tror jeg at jeg skal spare bittelitt før jeg kjøper en ny. Men det vikigste er altså en finne en GOD maskin, som faktisk er interessert i å sy og ikke bare 'lage bråk'.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:49   #369
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ser dere diskuterer symaskiner. Jeg har en Huskvarna som jeg kjøpte for ca 15 år siden. Aldri vært noe tull med den. Og jeg syr til tider veldig mye. Hadde ei Elna før det som jeg slet ut i løet av ca 10 år. Den var det bare tull med.

Men jeg ønsker meg egentlig en Janome med masse forskjellige sømmer på.............

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:55   #370
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av jegerjenta, her.

Hadde ei Elna før det som jeg slet ut i løet av ca 10 år. Den var det bare tull med.

Min symaskin som ikke funker, og som egentlig aldri har funket helt, er en Elnita, som vel er 'lillesøsteren' til Elna eller noe sånt. Den er i hvert fall elendig!!!

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:20   #371
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 64
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Min symaskin som ikke funker, og som egentlig aldri har funket helt, er en Elnita, som vel er 'lillesøsteren' til Elna eller noe sånt. Den er i hvert fall elendig!!!

Husqverna er ihvertfall i en helt annen divisjon

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 11:18   #372
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av jegerjenta, her.

Husqverna er ihvertfall i en helt annen divisjon

Husquarna er etter min mening Rolls Roycen blant symaskiner!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 14:38   #373
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg har begynt å samle litt materialer til å lage et stort kattestativ som skal gå opp til taket. Kattestativ er jo svindyrt i Norge. Det er mulig jeg overvurderer mine evner, men jeg tror ikke det skal være så vanskelig å lage. Mens snekkeren er i huset mitt, så har jeg tilgang på masse verktøy og maskiner. Stoffet kan f.eks. festes med krampepistol, tror jeg.

Dette er ting jeg har funnet så langt som skulle kastes/brennes:
- De gamle innebygde skapene på loftet hadde noen sponplater og noen planker limt sammen til plater som jeg kan bruke til plattinger og kanskje også for å lage ett hus
- Metallkurver som kan kles med pute og stoff, og så er det en seng
- Gammel vannledning (tror jeg det er) kan lages "hengekøye" av (de må jo få trent litt balanse også)
- Tjukk hyssing skal snurres rundt stolpene slik at kattene kan kvesse klør
- Skinnfillene jeg fant tror jeg at jeg lager baller av som henger i hyssing og kanskje kler noen av etasjene med det også.

Jeg mangler stoff til å kle sponplatene med, og så skal jeg spørre om snekkeren kan bestille noen stolper i passende diameter og ett stort rør som de kan ligge i.

Jeg vet ikke hvordan sånne stativ vanligvis er laget, men jeg tenkte å lage det slik at det kan skrus fra hverandre hvis det en gang skal flyttes.

Jeg har ikke laget noen tegning enda. Spørs hvilke deler jeg har liksom. Men jeg gleder meg til å lage! Tror jeg har fått med lillebror på prosjektet.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:04   #374
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg har begynt å samle litt materialer til å lage et stort kattestativ som skal gå opp til taket. Kattestativ er jo svindyrt i Norge. Det er mulig jeg overvurderer mine evner, men jeg tror ikke det skal være så vanskelig å lage. Mens snekkeren er i huset mitt, så har jeg tilgang på masse verktøy og maskiner. Stoffet kan f.eks. festes med krampepistol, tror jeg.

Dette er ting jeg har funnet så langt som skulle kastes/brennes:
- De gamle innebygde skapene på loftet hadde noen sponplater og noen planker limt sammen til plater som jeg kan bruke til plattinger og kanskje også for å lage ett hus
- Metallkurver som kan kles med pute og stoff, og så er det en seng
- Gammel vannledning (tror jeg det er) kan lages "hengekøye" av (de må jo få trent litt balanse også)
- Tjukk hyssing skal snurres rundt stolpene slik at kattene kan kvesse klør
- Skinnfillene jeg fant tror jeg at jeg lager baller av som henger i hyssing og kanskje kler noen av etasjene med det også.

Jeg mangler stoff til å kle sponplatene med, og så skal jeg spørre om snekkeren kan bestille noen stolper i passende diameter og ett stort rør som de kan ligge i.

Jeg vet ikke hvordan sånne stativ vanligvis er laget, men jeg tenkte å lage det slik at det kan skrus fra hverandre hvis det en gang skal flyttes.

Jeg har ikke laget noen tegning enda. Spørs hvilke deler jeg har liksom. Men jeg gleder meg til å lage! Tror jeg har fått med lillebror på prosjektet.

Det høres kjempebra ut! Men jeg ville nok brukt hemp-tau i stedet for hyssing? Eller?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 15:07   #375
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ja, bruk tjukt hemptau, og lim fast! Sånne ting som henger og dingler bør være solide. Zappa har ødelagt et utall allerede, men nå er han ikke så leken lenger, da.
Jeg vet ikke så mye om tilgangen der du bor, men her på diverse utenlandske stoffbutikker finner man en del syntetiske "pels"-stoffer, korthårede sådan, som har nylon i bunn, da med "pels" utenpå. De minner VELDIG mye om trekket som er på mitt klorebrett.
Ellers er det nok lurt å integrere en del sånne litt vanskelige og trange plasser på det, katter elsker av en eller annen grunn sånne nærmest klaustrofobiske steder å sove på (som i det tettpakka klesskapet mitt, eller senga som er typ tolv cm over bakken ).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no