Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-10, 00:15   #351
Alida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 26
Alida er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

Hei :-)
håper det går bra med deg, stå på videre!
Klem

Til STUDINEN :-)

ja jeg er jo helt håpløs på dette data greiene :-)

__________________


Alida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 19:02   #352
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Off... I dag er en tung dag. I går ble det slutt (fy fillern, det høres så endelig ut når jeg skriver det) med kjæresten gjennom 3,5 år.. Riktignok en gjensidig og sannsynligvis riktig avgjørelse som man alltids kan angre på, men det hindrer meg ikke i å føle meg direkte deprimert..
Selv ikk 76,8 på vekta hjelper nå.
I går kveld hadde jeg en sinnsvak trang til sjokolade.. og alt annet som er usunt. I dag er jeg bare apatisk og kvalm. Jeg skulle vært og trent nå... Men det føles så tungt.. Og jeg vil egentlig ikke ut av leiligheten heller, men forelesning kaller. Jeg gruer meg, for vet jeg kommer til å måtte forklare og bli trøstet. Og for å være ærlig gjør det det bare verre.

Beklager deprimerende post... måtte bare få det ut til noen som ikke kjenner oss..:P

Vet det er til liten troest, men sender deg en kjempe stor

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 21:27   #353
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

Til STUDINEN :-)

ja jeg er jo helt håpløs på dette data greiene :-)

Tusen takk=) Det er tanken som teller!=)

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 21:29   #354
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Vet det er til liten troest, men sender deg en kjempe stor

Tusen takk!=)
Dere har vært så fantastisk snille med meg alle sammen! Det er godt å ha litt støtte=) Jeg har fremdeles vært snill pike med dietten, og vekta tasser jo nedover, så det får man si er bra=) I morgen er det treningsdate klokken 8 (lovlig tidlig, om jeg får si det selv).

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 19:08   #355
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Helgens måling var artig, selv om lår og rompe ikke går inn like mye som det andre:

Arm: minus 1 cm
Liv: minus 5 cm
Rompe: minus 1 cm
Lår: minus 0,5 cm
Hofte: minus 4 cm
Over navlen: minus 6 cm
Totalt en nedgang på 17,5 cm på 3 uker! Yuhu Jeg er fornøyd, det blir totalt 47,5 cm siden 6 febr.

Livet på Fase 2 er helt greit, kjenner at jeg er blitt lei av noen produkter - bl.a omelettene, men svelger de unna med masse krydder for at det skal smake best mulig. Deilig å kunne drikke vin og spise MAT. Blir nesten bortskjemt med all den indrefilet som jeg har kjøpt meg.

Jeg var på ost/vin kveld og hadde ikke kjeks igjen, tok med meg en pose soyanøtter, spiste paprika og drakk te! Andre utfordringer er når jeg går forbi nystekte boller (lukten er bare helt nydelig) eller det ligger igjen en brødskive på bortdet. Da er det bare å huske på at jeg ikke engang skla tenke på det. Gleder meg til den dagen man kan leve normalt.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 22:07   #356
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

ja så har jeg kommet skikklig i gang igjen , to bursdager på en uke ,og kom ikke skikkig i gang før i går på søndag,,,og når en hiver i seg masse karbo fly vekta opp i en fart ,,mye vann
så fra i går morges til i dag morges ,, datt jeg ned 3 kilo,,men bodde omtrent på do da,,
så det ga jo nye guts ,,

og neste tirsdag er det ferie , reiser til portugal ,, tar ikke med meg ED,,
men skal prøve og holde meg til lavkarbo så langt det lar seg gjøre..kan ikke slanke meg synlig ,,, for da får min elste sønn annfall...hehe og lavkarbo er bare tull sier han ,,, som har greie på alt ,,,så hans motto er ,tren tren tren ,,,jaja
men uansett hva han og andre mener , så kommer jeg nok til og ikke forsake noe ,,, får bare stå på når jeg kommer hjem igjen,,, har jo ikke så veldig mange kiloene igjen,,så har et håp at 17 mai blir en stor dag,, bunaden slenger sikkert rundt meg da ,,, i fjor måtte jeg ha hjelp for og få på beltet ,, det settes fast bak med trykkknapper ,,og hekta på ei sikkerhetsnål i tillegg , og hadde det vel nesten oppunder puppene , belte skulle liksom være i livet da,, så jeg gikk med capen på hele dagen,, og puste kunne jeg nesten glemmemen har jo gått ned ti kilo siden da

og det som er farlig med de sisste kiloene er nok folk begynner og si ,,nei nå er du slank nok ,det er da en begynner og slakke litt av selv, og den klasiske du blir så dratt i annsiktet ,,, f... er det bare annsiktet folk ser på da,,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 19:00   #357
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei og hå!
I går hadde jeg besøk av en skikkelig motivator.. Ei venninne av meg som fra før jul til nå har gått ned 20 kg. Det er selvsagt egentlig altfor mye. Men i alle fall, det har hun gjort, helt for seg selv, og det er jo ikke til å stikke under en stol at hun ser uforskammet godt ut... Det får meg til å lure på om jeg skal endre målet fra 63, til i alle fall 60:P Hun veide 55 kg, og er tross alt ikke mer enn 3cm lavere enn meg. Hun sa selv at hun er blitt for tynn nå da:P men hun hadde visst vært syk, så hun skal legge på seg 2 kg, så hun ligger på 57. LORD, den som bare hadde dette problem:P Men ialle fall, hun sa selv at hun ALDRI trodde hun kunne gå ned.. og må jo innrømme at selv om det går nedover på vekta sliter jeg med daglig tvil om jeg noen gang kan nå målet mitt. Så jeg ble faktisk litt motivert.. Konkurranseinstinktet er sterkt, men jeg er også fryktelig redd for å ikke lykkes.. nå må det gå, liksom..

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 20:28   #358
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

5-tallet *minner tilbake på 80-tallet* Tror ikke jeg kommer dit, og har heller ingen planer. 6-tallet er mitt mål for mine 168cm og da skal jeg være superfornøyd. Kan ikke gape over for mye heller, synes nå jeg. Kanskje du heller skal vurdere det når du begynner å nærme deg?

Så deilig med sydenferie, arkine. Hvor i Portugal skal dere hen? Blir det mye ED produkter med nedover

Idag har jeg slitt med hodepine, mulig det er blitt for lite eller for mye kaffe? Heldigvis - er det ikke så sterk som før livet på ED. Nå skal jeg inn å oppdatere journalen min som jeg opprettet igår. Tenkte jeg skulle prøve å skrive ned saker, som kan være motiverende eller skremselpropaganda for når det virkelig begynner å bli tøft.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 20:44   #359
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

vi skal til Vilamoura og gleder meg ,,,

nei ED produkter blir nok hjemme ,,,skal prøve og holde meg til lavkarbo så langt det lar seg gjøre ,, men bacalao det skal jeg ha ..og vin

og studine ,, klart du klarer og gå ned ,,ikke tenk,, viss jeg klarer det,,men når jeg klarer det,,men hold deg til 63 som mål enda , så kan du heller se når du kommer dit om du vil ned mer,,din venninne og du har sikkert ikke samme kroppen,, så det som er bra for henne trenger ikke være bra for deg
lykke til på veien ,, dette klarer du ,, jeg , og alle vi andre her inne

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 22:09   #360
Biola
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 226
Biola er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei!

Lurer på om jeg kan "henge litt" her igjen, jeg... Har vært helt ute av ED en stund, men er nå tilbake - delvis i alle fall. Har blitt enig med sykepleier å spise kombikost en stund, dvs ED-produkter når det passer best, og fase-to-måltid (rent kjøtt/fisk/egg/kylling - liste en og to grønnsaker) når det passer best. Så selv om det ikke er gjennomført ED fase to, er det i alle fall i nærheten.

__________________
Min journal


Biola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 08:45   #361
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Biola, her.

Hei!

Lurer på om jeg kan "henge litt" her igjen, jeg... Har vært helt ute av ED en stund, men er nå tilbake - delvis i alle fall. Har blitt enig med sykepleier å spise kombikost en stund, dvs ED-produkter når det passer best, og fase-to-måltid (rent kjøtt/fisk/egg/kylling - liste en og to grønnsaker) når det passer best. Så selv om det ikke er gjennomført ED fase to, er det i alle fall i nærheten.

Velkommen tilbake, Biola. Du har vært savnet her inne!
Det høres ut som et god avtale du har gjort med sykepleieren. En ting har jeg erfart på denne dietten, og det er at man må planlegge godt om man skal få det til. Du klarer dette du

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 08:50   #362
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

vi skal til Vilamoura og gleder meg ,,,

nei ED produkter blir nok hjemme ,,,skal prøve og holde meg til lavkarbo så langt det lar seg gjøre ,, men bacalao det skal jeg ha ..og vin

og studine ,, klart du klarer og gå ned ,,ikke tenk,, viss jeg klarer det,,men når jeg klarer det,,men hold deg til 63 som mål enda , så kan du heller se når du kommer dit om du vil ned mer,,din venninne og du har sikkert ikke samme kroppen,, så det som er bra for henne trenger ikke være bra for deg
lykke til på veien ,, dette klarer du ,, jeg , og alle vi andre her inne

Der tror jeg ikke jeg har vært. Vi har vært flere ganger ved Albufeira, i et kompleks som ligger like utenfor. Dere får ta dere en tur til Seaworld! Bacalao :nam: Kanskje du rekker en joggetur langs stranden om morgenen også? Kos deg hvertfall, deilig med sydenferie nå.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 10:31   #363
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nei, jeg har tenkt på det. 63 er mer enn nok=) jeg koser meg veldig med nedgangen nå=) deilig å trene, deilig å føle seg så energisk og deilig å ikke ha store problemer med dietten. Takk gode gud fase 2 er lettere enn fase 1. Det er igrunn rart hvor viktig middag kan være.. Men for å være ærlig, det titter jo innom en dag som blir fase 1 av og til, av ren skjær latskap...:P (jeg gidder ikke gå på butikken for å handle:P) Jeg merker jeg er blitt litt slapp på dette med grønnsaker.. det er klart, jeg spiser dem selvsagt.. men jeg tenker mer på dette med mengde? er det kjempeviktig? jeg er ikke alltid like flink....:S

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 10:33   #364
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

5-tallet *minner tilbake på 80-tallet* Tror ikke jeg kommer dit, og har heller ingen planer. 6-tallet er mitt mål for mine 168cm og da skal jeg være superfornøyd. Kan ikke gape over for mye heller, synes nå jeg. Kanskje du heller skal vurdere det når du begynner å nærme deg?

Så deilig med sydenferie, arkine. Hvor i Portugal skal dere hen? Blir det mye ED produkter med nedover

Idag har jeg slitt med hodepine, mulig det er blitt for lite eller for mye kaffe? Heldigvis - er det ikke så sterk som før livet på ED. Nå skal jeg inn å oppdatere journalen min som jeg opprettet igår. Tenkte jeg skulle prøve å skrive ned saker, som kan være motiverende eller skremselpropaganda for når det virkelig begynner å bli tøft.

5-tallet ja:P jeg er ikke helt into it:P jeg tenker, man kan jo bli for tynn også. Det får evt bli når man snakker et par kilo ned når jeg er ferdig med dietten... prosjekt for resten av livet, liksom:P hehe ellers gidder jeg ikke stresse med akkurat det! Jeg går for lave 6-tall=)

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 10:42   #365
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nei nå er det NOK... av fase 1 altså, 1 mnd får holde. Men jeg har gått ned nesten 8 kg i fase 1, er fornøyd med det Skal bli godt med litt kjøtt igjen..

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 10:57   #366
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Nei nå er det NOK... av fase 1 altså, 1 mnd får holde. Men jeg har gått ned nesten 8 kg i fase 1, er fornøyd med det Skal bli godt med litt kjøtt igjen..

I feel ya! hehe velkommen! bare vent, det er deeeeilig GRATULERER med en fantastisk vektnedgang da!!! fase 2 går jo litt saktere, men jeg syns det er verdt det, for for meg er dette en helt og fullt levelig situasjon. Koser meg masse i fase 2 jeg=) og nå har jeg vært her i en mnd!

Hva tenker alle om påsken, forresten? jeg skal på hytta med los parents. Nå er mamma "legen min".. dvs, jeg går på ED fordi hun skulle ta kurs for å kunne være lege for folk som skal gå på ED og derfor trengte en prøvekanin gjennom dietten.. Pluss jeg trengte å gå ned i vekt. Så jeg regner med at hun holder meg i skinnet til en viss grad, men jeg tror det meste kommer til å handle om meg. Så jeg må sette ned noen grenser for meg selv... Jeg akter jo fortsatt å spise måltider i henhold til fase 2, så det skal vel gå.. Men dette med appelsiner.. eller kvikk lunsj (som er en av mine ABSOLUTTE favoritter..) tenker jeg fælt på.

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 11:02   #367
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

I feel ya! hehe velkommen! bare vent, det er deeeeilig GRATULERER med en fantastisk vektnedgang da!!! fase 2 går jo litt saktere, men jeg syns det er verdt det, for for meg er dette en helt og fullt levelig situasjon. Koser meg masse i fase 2 jeg=) og nå har jeg vært her i en mnd!

Hva tenker alle om påsken, forresten? jeg skal på hytta med los parents. Nå er mamma "legen min".. dvs, jeg går på ED fordi hun skulle ta kurs for å kunne være lege for folk som skal gå på ED og derfor trengte en prøvekanin gjennom dietten.. Pluss jeg trengte å gå ned i vekt. Så jeg regner med at hun holder meg i skinnet til en viss grad, men jeg tror det meste kommer til å handle om meg. Så jeg må sette ned noen grenser for meg selv... Jeg akter jo fortsatt å spise måltider i henhold til fase 2, så det skal vel gå.. Men dette med appelsiner.. eller kvikk lunsj (som er en av mine ABSOLUTTE favoritter..) tenker jeg fælt på.

Takk takk.. Det får bare gå saktere, hehe så lenge det går ned så er jeg fornøyd


I påsken er jeg så heldig at jeg ikke er i Norge, og her i Moskva er det ikke noe fjell med kvikk lunsj og appelsin, takk og lov
Men du er heldig som har mamman din som følger med, det må jo gjøre ting lettere??

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 11:24   #368
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Takk takk.. Det får bare gå saktere, hehe så lenge det går ned så er jeg fornøyd


I påsken er jeg så heldig at jeg ikke er i Norge, og her i Moskva er det ikke noe fjell med kvikk lunsj og appelsin, takk og lov
Men du er heldig som har mamman din som følger med, det må jo gjøre ting lettere??

Jo, det gjør det veldig mye lettere. Pluss jeg er kjempesta så har faktisk ikke hatt noen ordentlige sprekker i det hele tatt... Som jeg ikke på forhånd satte grenser for og bestemte at var OK (som f.eks smake på mat i Istanbul som ikke passet helt inn i fase 2)... Men jeg kan tenke meg at påske med familien kan bli en utfordring. Jeg er litt enten eller.. så jeg tror jeg får holde meg unna all sjokolade, så får jeg heller kose meg med appelsiner osv.. Det i seg selv er jo et brudd, men samtidig skal jeg egentlig over i fase 3. Så la oss kalle påsken en uke i fase 3, også kommer jeg tilbake i fase 2 etter påsken, for jeg er ikke ferdig med vektnedgangen!

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 21:07   #369
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jolly - godt å ha deg her også. Trodde nesten dere skulle bli helt fastlåst i Fase 1 all den tiden dere ikke turte å komme over til oss

Påsken, ja. Den er planlaget, jeg skal følge Fase 2, gidder ikke å utsette meg for noen utskeielser da jeg tror det blir litt for lett å si, skal bare kose meg litt.... og plutselig sitter jeg med 200gr sjokoladeplate . Jeg bestilte masse mat fra ED forrige uke, men tror nesten jeg burde ha bestilt mer av bl.a bringebær kjeksene. De var gode!

Skrev litt på journalen min om påske egget som er dukket opp på jobben min. Det er ikke gøy å bare se på den.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 21:17   #370
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Jolly - godt å ha deg her også. Trodde nesten dere skulle bli helt fastlåst i Fase 1 all den tiden dere ikke turte å komme over til oss

Påsken, ja. Den er planlaget, jeg skal følge Fase 2, gidder ikke å utsette meg for noen utskeielser da jeg tror det blir litt for lett å si, skal bare kose meg litt.... og plutselig sitter jeg med 200gr sjokoladeplate . Jeg bestilte masse mat fra ED forrige uke, men tror nesten jeg burde ha bestilt mer av bl.a bringebær kjeksene. De var gode!

Skrev litt på journalen min om påske egget som er dukket opp på jobben min. Det er ikke gøy å bare se på den.

Offf... påskeegg er EVIL! Jeg tror jeg blir et sted mellom fase 2 og fase 3. Jeg vet bare at det blir vanskelig:P Men kose litt ER vanskelig. Så blir i så fall å konsentrere kosen rundt relativt safe ting.. som appelsiner og avokado i salaten... Det i seg selv er STORT for meg nå:P Ellers blir det neppe sjokkis eller potetgull:P

de bringebærkjeksene ER gode!=)

LYKKE til med påsken, jeg er sikker på at det går fint! og den som la igjen påskeegget.. vel, sikkert bare misunnelig, siden du er blitt så mye slankere!!!

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:57   #371
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg trodde nesten jeg skulle bli fastlåst selv jeg Popp Synes det er litt skummelt med fase 2, føler at det er lettere for meg å skeie ut. Eller sånn som i dag nesten ikke spist, ble kvalm bare jeg så en kjeks, huff

Appelsin er mye bedre enn påskeegg hvertfall ( det var et forsøk på å overbevise meg selv at jeg ikke liker sjokkis lengere)

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 23:01   #372
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Der tror jeg ikke jeg har vært. Vi har vært flere ganger ved Albufeira, i et kompleks som ligger like utenfor. Dere får ta dere en tur til Seaworld! Bacalao :nam: Kanskje du rekker en joggetur langs stranden om morgenen også? Kos deg hvertfall, deilig med sydenferie nå.

joggetur? skal jo på ferie , hehe
seaworld er allerede plottet inn ,min sønn har repotaret fult vi skal hit og dit og sånn og sånn,,er det fint vær blir jeg på stranda ,,på dagen

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 02:48   #373
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

En hel uke uten ED - og det går faktisk bedre enn jeg forventet
Jeg er egentlig i fase 2 og burde dermed ha spist ED-måltider 3 ganger pr dag, men så tok jeg jo ikke sjansen på å ta med ED-produktene inn i USA (bare litt kjeks til å ha på flyet hjem igjen). Kjører derfor fase 2 med kun rene produkter. Det har til tider vært ganske utfordrende, men nå de siste 2-3 dagene har jeg fått driesen på dette med å bestille/kreve å få det jeg kan spise . Amerikanerne er helt hekta på denne ekle osten sin - alt skal ha ost (fake-ost), så når jeg bestiller f.eks. grillet kylling med grønnsaker må jeg alltid påpeke og gjenta ørten ganger "uten ost!!!!". Det beste måltidet så langt var fajitas som vi spiste på Hard Rock Cafe i Memphis - nammmmmmm.
Av utskeieler blir det lite, for hverken kakene, sjokoladen eller annet snop de har her frister. Har prøvd noe av det på tidligere reiser, og de smaker helt forferdelig. Så de eneste utskeielsene jeg har hatt var en kule med vaniljeis (Häagen-Dazs) på bursdagen til samboeren, og nachos til kvelds i går kveld.

Det beste med dette er at jeg nå stoler på at jeg gjør riktige matvalg, og det lover jo godt for tiden etter ED

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 07:22   #374
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så fantastisk morro at det går så bra med maten, Grotingeling!! Dette her er kjempenyttig trening, og lover veldig godt for fremtiden, ja! Et under at du ikke liker amerikanske kaker og desserter, tror JEG lett hadde greid å finne noe godt (Har aldri vært i USA, men endel på amerikanske restauranter i europa, og aldri har jeg spist meg mer stappmett på dessert....) Lykke til videre på ferden

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 09:16   #375
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

En hel uke uten ED - og det går faktisk bedre enn jeg forventet
Jeg er egentlig i fase 2 og burde dermed ha spist ED-måltider 3 ganger pr dag, men så tok jeg jo ikke sjansen på å ta med ED-produktene inn i USA (bare litt kjeks til å ha på flyet hjem igjen). Kjører derfor fase 2 med kun rene produkter. Det har til tider vært ganske utfordrende, men nå de siste 2-3 dagene har jeg fått driesen på dette med å bestille/kreve å få det jeg kan spise . Amerikanerne er helt hekta på denne ekle osten sin - alt skal ha ost (fake-ost), så når jeg bestiller f.eks. grillet kylling med grønnsaker må jeg alltid påpeke og gjenta ørten ganger "uten ost!!!!". Det beste måltidet så langt var fajitas som vi spiste på Hard Rock Cafe i Memphis - nammmmmmm.
Av utskeieler blir det lite, for hverken kakene, sjokoladen eller annet snop de har her frister. Har prøvd noe av det på tidligere reiser, og de smaker helt forferdelig. Så de eneste utskeielsene jeg har hatt var en kule med vaniljeis (Häagen-Dazs) på bursdagen til samboeren, og nachos til kvelds i går kveld.

Det beste med dette er at jeg nå stoler på at jeg gjør riktige matvalg, og det lover jo godt for tiden etter ED

Så kjempeflink du har vært! Det er bra du koser deg selv om du tar riktige matvalg=) litt kos skal det være på tur!=)

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no