Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Skrekkfilm-anbefalninger!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-11, 21:49   #351
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oooh, Drømmehagen!

*eeeeeek, besvime av skrekk*

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:58   #352
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Har nettopp sett både The Rite og Red Riding Hood. Begge går som skrekk, men The Rite var egentlig bare koselig og rørende og Red Riding Hood var grei nok.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 07:27   #353
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Haha, går Red Riding Hood som skrekk? Det må være i den lilla glitrende skrekk-kategorien som også rommer Twilight-filmene.

Og jeg tror ikke jeg har noe særlig å bidra med til tråden - eller, jeg har nå store planer om å få sett Shark Night, som ser ut til å være en morsom teen-splatter... med haier! Kanskje Piranha også står på listen. Jeg er litt over gjennomsnittlig glad i slem fisk, jeg.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 07:51   #354
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Teletubbies?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oooh, Drømmehagen!

Nei, gud. Det er ALT for skummelt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 07:55   #355
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Haha, går Red Riding Hood som skrekk? Det må være i den lilla glitrende skrekk-kategorien som også rommer Twilight-filmene.

Og jeg tror ikke jeg har noe særlig å bidra med til tråden - eller, jeg har nå store planer om å få sett Shark Night, som ser ut til å være en morsom teen-splatter... med haier! Kanskje Piranha også står på listen. Jeg er litt over gjennomsnittlig glad i slem fisk, jeg.

Jeg mente at Red Riding Hood var grei som film, men ikke som skrekk. Vi har ikke sett den alternative slutten ennå, men det må nok mye mer enn en ny slutt for å gjøre den skummel.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 07:58   #356
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

The Rite har jeg sett! Likte den veldig godt, men det har nok noe med godeste Sir Hopkins å gjøre. Men ikke så veldig skummelt, egentlig. Litt, kanskje. Men så synes jeg i grunn religion er skummelt generelt.
Jeg merker jeg har litt motsand mot Red Riding Hood av nettopp de grunner 157cm nevner, Twilight-serien (samms produsenter) har jo ødelagt vampyr-konseptet, nærmest. Slemmingene.

Hehe, slemme fisker!

Nei, jeg begynner å gå tom for ideer, altså. Har ramlet over noen torturfilmer, men det er i grunn ikke heeelt min kopp te. Hvilket vel er et godt tegn.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 08:19   #357
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Har du sett The Wicker Man fra 1973?? Ikke nyproduksjonen med Nicolas Cage, men denne gode gamle?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 08:37   #358
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Teletubbies?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Oooh, Drømmehagen!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har du sett The Wicker Man fra 1973?? Ikke nyproduksjonen med Nicolas Cage, men denne gode gamle?

I've seen them both. (Og, seff. Originalen er helt klart best!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 10:15   #359
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Hva gjelder King-filmatiseringer, er det vel kun en som har en virkelig høy standard og det er Kubricks The Shining, men det sier vel mer om Kubrick enn King ;-)
Klarer ikke mye skrekk lenger, for mye priatkopierte fiolmer i ungdomstida, men komm meg gjennom Friday the 13th, Nightmare on Elm Street og Halloween-seriene før jeg ga meg.
en av de beste skrekkfilmene noensinne er jo Polanskis Rosemarty's Baby. Og ikke minst, Alien, because in space, no one can hear you scream...
en gammal favoritt er også Hellraiser.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 10:29   #360
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Hva gjelder King-filmatiseringer, er det vel kun en som har en virkelig høy standard og det er Kubricks The Shining, men det sier vel mer om Kubrick enn King ;-)
Klarer ikke mye skrekk lenger, for mye priatkopierte fiolmer i ungdomstida, men komm meg gjennom Friday the 13th, Nightmare on Elm Street og Halloween-seriene før jeg ga meg.
en av de beste skrekkfilmene noensinne er jo Polanskis Rosemarty's Baby. Og ikke minst, Alien, because in space, no one can hear you scream...
en gammal favoritt er også Hellraiser.

Gode klassikere alle sammen!
Jeg synes nå at det er flere vellykkede filmadapteringer av King enn bare The Shining, selv om den stiller i toppklasse. Både nevnte Misery, Pet Cemetary, og til dels Carrie er gode. Men det finnes mye søppel også. Jeg ler fortsatt når jeg tenker på "varulven" i Silver Bullet. Hehe.

I går så jeg "Grave Encounters", og joda, et par scares, men jeg må si at jeg er lei av disse DV-cam-liksomdokumetariske "vi fant disse tapene på åstedet, og ingen har hørt noe fra filmteamet siden"-filmene. Det har bare tatt helt av siden The Blair Witch-project, og jeg har sett et uttall av dem. De som faktisk fungerer er de hvor man ikke gjemmer seg bak en påstått ekthet, som f.eks Paranormal Activity. Enn om jeg må innrømme at John Wayne Gacy-filmen (husker ikke i øyeblikket hva den heter, men jeg er litt i overkant fascinert av seriemordere ) var ganske så fet.

Nå har jeg lasta ned en tulleskrekkfilm, trenger kanskje litt humor oppi det hele også (hvorfor lager ingen filmer som Evil Dead lenger?!), den heter Tucker and Dale vs Evil.
Og så er jeg i gang med å finne ut litt om denne nye norske skrekkfilmen "Thale", men ikke kommet så langt ennå.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 10:45   #361
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Repulsion, av polansky
Enslig ung kvinne søker, av Barbet Schroeder
Forvarselet av Neil Jordan så jeg nylig. Ikke verst.
Vil se Den lille piken i huset nederst i veien, av Nicolas Gessner. Fant den på lovefilm.no.
The uninvited likte jeg veldig godt. Bedre enn den koreanske versjonen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:10   #362
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Repulsion, av polansky
Enslig ung kvinne søker, av Barbet Schroeder
Forvarselet av Neil Jordan så jeg nylig. Ikke verst.
Vil se Den lille piken i huset nederst i veien, av Nicolas Gessner. Fant den på lovefilm.no.
The uninvited likte jeg veldig godt. Bedre enn den koreanske versjonen.

Her var det noen kreative tips, takker! (Utrolig å faktisk finne titler jeg ikke har sett eller hørt om )

The Uninvited så jeg i fjor, og den var ganske fet. Jeg har dog ikke sett orignialen. Men jeg liker konsepter der jeg blir fullstendig forvirra/overraska, som i f.eks The Others.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:26   #363
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

De to øverste er mer uhyggelig drama, men anbefalt fordi de er "må se-filmer". Jeg husker de mange år etter å ha sett de. Jeg skal snart se Orphan. Ser frem til det. Jeg også likte the others godt. Nicole Kidmans filmer ser jeg alle av også. Sett "fur" med henne? annerledes film. Uhyggelig drama det også.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 11:43   #364
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Gode klassikere alle sammen!
Jeg synes nå at det er flere vellykkede filmadapteringer av King enn bare The Shining, selv om den stiller i toppklasse. Både nevnte Misery, Pet Cemetary, og til dels Carrie er gode. Men det finnes mye søppel også. Jeg ler fortsatt når jeg tenker på "varulven" i Silver Bullet. Hehe.

The green mile er nok King-film-favoritten min. Men jeg har nå rimelig lite tålmodighet med Kubrick, uansett. Nå skriver jo King også en oppfølger til The Shining!

Og, litt off-topic, du har sikkert fått med deg sesongstart av Supernatural, og at det denne uka begynner en annen serie som heter American Horror Story - som kaaanskje blir bra? Krysser fingrene!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 12:28   #365
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Var og så den originale Friday the 13th på Rockefelelr i fjor, og den var jo massakrert for å klippe vekk de verste scenene i hine hårde dager, og slitt kopi, men herregud, korr arti'! Og den var jo ikke spes skremmende sett med dagens øyne.
Enig i at det har gått inflasjon i slike liksom ekte filmer, som f eks Blair Witch. Dog syntes jeg det funka meget bra i Cloverfield.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 12:34   #366
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Ikke så mye en skrekkfilm, men en kultfavoritt, Tod Brownings "Freaks" fra 1932
http://www.imdb.com/title/tt0022913/
ellers digger jeg de gode gamle Universal-filmene, Frankenstein (Karloff), Dracula (Lugosi), The Invisible Man, The Creature from the Black Lagoon.
er nok mer på sci-fi og kultfilmer i mer voksen alder

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:07   #367
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

The green mile er nok King-film-favoritten min. Men jeg har nå rimelig lite tålmodighet med Kubrick, uansett. Nå skriver jo King også en oppfølger til The Shining!

Og, litt off-topic, du har sikkert fått med deg sesongstart av Supernatural, og at det denne uka begynner en annen serie som heter American Horror Story - som kaaanskje blir bra? Krysser fingrene!

Ah, the Green Mile tenkte jeg ikke på en gang, men det var vel mer fordi jeg er i skrekkfilmmodus.
Jeg har seff sett første episoden av Supernatural som kom på lørdag! Kosen sin det, etter Nytt på Nytt. (Jeg har ikke tv, så jeg ser alt det andre ser på NRK gjerne dagen etter. )
Og takk for tips om ny serie! Skal sjekkes ut!

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Var og så den originale Friday the 13th på Rockefelelr i fjor, og den var jo massakrert for å klippe vekk de verste scenene i hine hårde dager, og slitt kopi, men herregud, korr arti'! Og den var jo ikke spes skremmende sett med dagens øyne.
Enig i at det har gått inflasjon i slike liksom ekte filmer, som f eks Blair Witch. Dog syntes jeg det funka meget bra i Cloverfield.

Det er jo en klassiker! Men nå begynner det å bli en hel liten evighet siden jeg tilbragte tid med gode gamle Jason. Filmene satte forøvrig standarden om at den mest slutty jenta var hun som døde først. Amerikansk moral, much?
Cloverfield funka. Det er jeg helt enig i! Ellers er jeg ikke SÅ begeistret for monsterfilmer, men den hadde noe ekstra.

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Ikke så mye en skrekkfilm, men en kultfavoritt, Tod Brownings "Freaks" fra 1932
http://www.imdb.com/title/tt0022913/
ellers digger jeg de gode gamle Universal-filmene, Frankenstein (Karloff), Dracula (Lugosi), The Invisible Man, The Creature from the Black Lagoon.
er nok mer på sci-fi og kultfilmer i mer voksen alder

Åh, den har jeg sett! Faktisk i researchøyemed da jeg gikk på fotokunstskole. Har også sett de andre du nevner. Kult er ordet, ja. Ikke akkurat så mye skremmende som fascinerende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:16   #368
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Det er jo moralen som er det mest interessante i disse hockeytallsfilmene med Jason, Mike og Freddy. De som har sex, tar droger, stæler, ljuger, er de som dør først... Men i The Day of the Living Dead, originalen, ikke Snyders forfredlige remake, kan man også fort se når non dør, og det er dersom de har på seg lyst tøy eller står foran en lys vegg, hehe

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:31   #369
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Det er jo moralen som er det mest interessante i disse hockeytallsfilmene med Jason, Mike og Freddy. De som har sex, tar droger, stæler, ljuger, er de som dør først... Men i The Day of the Living Dead, originalen, ikke Snyders forfredlige remake, kan man også fort se når non dør, og det er dersom de har på seg lyst tøy eller står foran en lys vegg, hehe

Der har man en fordel som "syndig" skandinaver, at den moralen er så lettgjennomskuelig at den bare blir et ekstra underholdende moment.
Men når man først snakker om Mike: Halloween er en av de desidert feteste innenfor sin sjanger, og kanskje en av Carpenters høydare. Jeg grøsser på ryggen bare jeg tenker på den korte lille scenen der man ser at noen observerer Jamie Lee Curtis rollefigur fra vinduet i døra innenfra Myershuset. Dét er en vidunderlig omgang med antydningens kunst.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:33   #370
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Og jeg antar du mener Day of the Dead, en av de herlige Romaro-klassikerne! Helt enig! Zombier er kanskje ikke det mest skumle i verden (sett at de beveger seg i sneglehastighet og er dumme som brød), men det hele mister sin siste rest av "mening" når det bare er gørr og splatt og velting i innvoller ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:34   #371
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Det er en fantastisk scene ja. Rett og slett en klassiker hele filmen. Også Donald Pleascence da!

Og litt sånn apropos foto, Blow up med Vanessa Redgrave (damn!) og David Hemmings. Ikke en skrekkfilm, men en herlig thriller. Selv om jeg mener gatefoto er artigere ;-)

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 14:00   #372
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Det er en fantastisk scene ja. Rett og slett en klassiker hele filmen. Også Donald Pleascence da!

Og litt sånn apropos foto, Blow up med Vanessa Redgrave (damn!) og David Hemmings. Ikke en skrekkfilm, men en herlig thriller. Selv om jeg mener gatefoto er artigere ;-)

Ah, Blow Up mener jeg å ha sett i filmklubbforbindelse for mange år siden. Det er grenser for hvor mye plass det er i hukommelsen, så det dukker jo stadig vekk gode gamle kultfilmer jeg bare MÅ se opp igjen. Filmnørderi forplikter. Bl.a planlegger jeg en liten Russ Meyer-kavalkade i løpet av vinteren

Men, ja, tilbake til Skrekkfilmer. Eller, jeg har ikke så mye mer å si atm, men bare en påminnelse (like mye for meg selv) til å ikke spore helt av.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:23   #373
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

The uninvited likte jeg veldig godt. Bedre enn den koreanske versjonen.

What? Er ikke det amerikaniseringen av Tale of two sisters? Hvis det er den jeg tenker på så var den elendig i forhold til ToTS. Overfoklart, som all amerikansk "skrekk"...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

De som faktisk fungerer er de hvor man ikke gjemmer seg bak en påstått ekthet, som f.eks Paranormal Activity.

Syns slutten var en kjempenedtur på den, ellers var den overraskende bra. Selv min o-så-tøffe politi-fetter innrømmet å ha hoppet i kinostolen og sovet dårlig etter å ha sett den

Men når vi snakker om slutter, Jeepers Creepers var en ganske elendig film, men den sluttdetaljen sitter på netthinna

Noen som vet om Millenium-serien er mulig å laste ned fra noe sted forresten?

Fikk forresten lyst til å se nattevakten igje, selv om jeg har sett den sikkert ti ganger. Kanskje på tide å gi "Siste time" en ny sjanse også?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 15:27   #374
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men når vi snakker om slutter, Jeepers Creepers var en ganske elendig film, men den sluttdetaljen sitter på netthinna

Jeg har glemt slutten på den. Men jeg husker jeg faktisk syntes den var dritskummel i første del, helt til det ble åpenbart hva "det skumle" var - suspense er jo som regel skumlere enn "se, et monster", bleh!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:07   #375
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!

har ikke lest mer enn første 2 sidene av den tråden her, men skal gjøre det når jeg får tid. har fått satt på et par nedlastninger
hvis noen her ikke har sett donnie darko så er den værdt å se selv om den kanskje ikke går under skrekkfilm. den kødder i hvertfall med hodet ditt

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skrekkfilm... Solstråle Livets lyse side 6 29-05-04 15:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no