Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-12, 15:10   #376
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Og jeg havnet på h-k kjøret i går. Det er ikkeofte, men enkelte situasjoner gjør det banskelig. 3 halve rundstykker, et stort og et minikalestykke. Glad jeg klarte å stoppe der da....

Straffen: angstfull kveld og urolig mage hele natten. I tillegg til mat/godtesug resten av kvelden... En riktig lærepenge? Tilbake på sporet idag, men medlitt mer kalorier inntil sukkerhungeren gir seg. Tøft å sitte med salat lunsjen når de andre spiste ferske rundstykker kjente jeg.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 09:18   #377
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Nå skjønner jeg ikke et plukk her, H_K og utskeielser torsdag, ny minstenotering i dag...
-1,3 fra forrige uke
-0,4 fra minstenotering

- OG Tante Rød på besøk....

Noen gode forklaringer her? Burde vel være umulig?

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 09:41   #378
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg har ikke noe godt svar til deg - men NYT det! Det gir vel en ekstra motivasjon til å holde seg på " den smale sti" også, tenker jeg?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 10:42   #379
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg har gode dager nå, både med det ene og det andre og i tillegg skinner sola Lykke! Jeg har snart nådd målet om -10 kg til påske Det kryper sakte nedover for tiden Herlig!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 12:18   #380
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God morgen alle sammen! Har vært innom hver dag og lest, mne ikke svart. Alt er bare velstand (jfr at jeg trekker meg ut når det ikke er det). Har vært skikkelig flink den siste uka, og faktisk trent en halvtime før jobb 4 ganger! Jeg både kjenner og ser på kroppen at noe har skjedd, men vekta i går viste 100 g opp ift fredag før det, og fredag før det igjen. Og sikker den før det igjen også.... Uansett, den siste uka har jeg spist akkurat passe, masse grønnsaker, hjemmelaget knekkebrød og vært kjempeflink altså. Det hjelper på det mentale når vekta viste 100 g opp. I går var jeg i selskap og drakk 3 glass vin, var på en liten snurr da jeg kom hjem og tenkte at det hvertfall ikke gjør ting bedre. Og vekta viste 800 gram ned siden i går morges. Så som du VSB så skjønner jeg ingenting. Men jeg er på beste minstenotering siden jeg begynte på LK og er strålende fornøyd. Fortsetter på samme vis med maten og trening og håper på å passere en milepæl vektmessig (runde 80 kg og se 70 tallet) i løpet av våren.


Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Og der kom "straffen", ja..... 900 gram OPP denne uken!! Når skal jeg lære?? Det har blitt litt mosjon - men det hjelper jo ikke når jeg fyller på med vin og 86%-sjokolade i andre enden. Og nå har ryggen slått seg vrang igjen også.... Hvorfor? Hvorfor? Hvorfor skal det være så jæ...a vanskelig?? Det er tydeligvis bare en ting som gjelder for meg og det er alt eller ingenting....

Nå har jeg bekjent mine synder, så nå er det bare å tvinge seg til å gå inn her hver dag inntil jeg er på rett spor igjen. I det minste er det sol i dag (for første gang på mange måneder), så hvis ikke ryggen går helt amok kan jeg kanskje komme meg ut i fineværet i dag?

God morgen Festina Lente! Håper du kom deg ut en tur i sola i går; for meg er det kun lange gåturer det eneste som hjelper når ryggen krangler. Noen ganger er det så vondt at jeg kun greier å fokusere på å sette den ene foten foran den andre, andre ganger kan jeg lange ut og virkelig gå. Og så hjelper det å røre seg hvis en har tryna i både vinflaska og i andre kar. Så ut og gå, så blir dagen bedre. Det samme vil jeg si til deg også VSB (og meg, og alle andre)

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 12:01   #381
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Er dere flinke til å måle dere? Av og til kan en bli opphengt i vekta og når den ikke går ned så kan en litt deppa. Derfor er det like viktig å måle seg i tillegg. Da ser man at man faktisk krymper litt. Og det er jo det som til syvende og sist teller, at man går inn og ikke så mye hva vekta viser, vannet gjør jo at den kan endre seg... Dette har iallefall hjulpet meg i de periodene jeg har stått stille eller at vekta har vært ustabil (les opp...) Som regel så har det vist seg at jeg krymper på målbandet selv om vekta ikke viser noe nedgang. Jeg måler meg nesten annenhver dag og veier meg hver morgen (vet det ikke er så lurt, men jeg kan ikke motstå det). Hva med dere der ute? Hvor ofte måler dere dere og hvor ofte går dere på vekta?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 12:06   #382
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God formiddag! Jeg veier meg hver fredag - og lørdag attpå. De siste ukene har vekta vist mindre lørdagene enn fredagene. Vil gjerne veie meg hver dag men det blir en stressfaktor som jeg må holde meg unna. Jeg bruker ikke målbandet; kjenner på klærne at noe skjer (altså...hvis det skjer) og det er nok. Å ta inn beltet ett hakk er en gledens dag, å få igjen et yndlingsskjørt osv. Brukte målbandet før men ble like frustrert over manglende endring der som på vekta.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 14:04   #383
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

God morgen alle sammen! Har vært innom hver dag og lest, mne ikke svart. Alt er bare velstand (jfr at jeg trekker meg ut når det ikke er det). Har vært skikkelig flink den siste uka, og faktisk trent en halvtime før jobb 4 ganger! Jeg både kjenner og ser på kroppen at noe har skjedd, men vekta i går viste 100 g opp ift fredag før det, og fredag før det igjen. Og sikker den før det igjen også.... Uansett, den siste uka har jeg spist akkurat passe, masse grønnsaker, hjemmelaget knekkebrød og vært kjempeflink altså. Det hjelper på det mentale når vekta viste 100 g opp.

Så enig, så enig, når man vet man har gjort det rett så er det lettere å slappe av også Jeg for min del har hatt en svært aktiv helg hvor jeg har dykket to ganger. Kjempefornøyd med meg selv for det er 15 år siden sist - og nå er jeg endelig i gang igjen . Litt lettere å svelge da at jeg har gått OPP 1 KILO(!!) siden fredag det er forhåpentligvis bare vann....

[/color]

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Er dere flinke til å måle dere? Av og til kan en bli opphengt i vekta og når den ikke går ned så kan en litt deppa. Derfor er det like viktig å måle seg i tillegg. Da ser man at man faktisk krymper litt. Og det er jo det som til syvende og sist teller, at man går inn og ikke så mye hva vekta viser, vannet gjør jo at den kan endre seg... Dette har iallefall hjulpet meg i de periodene jeg har stått stille eller at vekta har vært ustabil (les opp...) Som regel så har det vist seg at jeg krymper på målbandet selv om vekta ikke viser noe nedgang. Jeg måler meg nesten annenhver dag og veier meg hver morgen (vet det ikke er så lurt, men jeg kan ikke motstå det). Hva med dere der ute? Hvor ofte måler dere dere og hvor ofte går dere på vekta?

[COLOR="rgb(255, 0, 255)"]Måler meg med ujevne mellomrom, men er ikke flink nok til det heller. Det skjer så lite at målingene har stoppet litt opp.... Veier meg stort sett hver morgen, men det er fredagene som " teller" på den offisielle tickeren [/color][/color]

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 18:46   #384
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Måler iblant, men blir for unøyaktig, da er klær bedre. Ga bort to bukser i dag!

Får på den minste også! Så det er gode erfaringer. Skal ALDRI opp i str44 igjen...

Lørdagen gikk bra, utemiddag, jordbær kos, men opp 0,6 fra i går....

Bursdag og kaker i dag, men lavkarbo og erstatning for lørdag ikke i tillegg.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:16   #385
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Måler iblant, men blir for unøyaktig, da er klær bedre. Ga bort to bukser i dag!

Får på den minste også! Så det er gode erfaringer. Skal ALDRI opp i str44 igjen...

Lørdagen gikk bra, utemiddag, jordbær kos, men opp 0,6 fra i går....

Bursdag og kaker i dag, men lavkarbo og erstatning for lørdag ikke i tillegg.

Godt jobbet VSB. De 600 g er noe annet! Vi som ikke går ned "av oss selv" må finne andre ting å fokusere på. Du fiksa lørdagan; glimrende! Fortsett sånn Jeg kan ikke skryte på meg en helg hvor alt har gått bra; for lite mat på dagtid og for stor middag i kveldinga. Kjenner på magen at det ikke har vært bra. Har gått helgeturene mine; tilsammen 12 km. Ikke så langt som jeg planla men godt nok. I morgen tidlig har jeg planer om å trene før jobb. Nå er det søndagskveld og jeg skal trekke ned i godstolen med en kopp te og en god bok. Snakkes!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 21:47   #386
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Hm... her var det stille? Har dere tatt påskeferie alle og en hver?

Det hadde vært trivelig å høre hvordan dere løser påskeutfordringene; og da tenker jeg ikke på påskenøtter altså men mer type grillpølse og påskeegg?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 22:18   #387
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg sitter bare og holder meg fast og venter på morgendagens veiing. Har vært på kurs hele uken og har spist brød til lunch 3 av dagene

Men det ser lovende ut etter snikveiing - hvis jeg er heldig er jeg tilbake der jeg var for tre uker siden(!), det vil si ned de to kiloene jeg på mystifistisk vis har gått opp. Blodig urettferdig når jeg har trent 15 ganger de siste tre ukene....

I'll be back!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 22:30   #388
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Jeg sitter bare og holder meg fast og venter på morgendagens veiing. Har vært på kurs hele uken og har spist brød til lunch 3 av dagene

Men det ser lovende ut etter snikveiing - hvis jeg er heldig er jeg tilbake der jeg var for tre uker siden(!), det vil si ned de to kiloene jeg på mystifistisk vis har gått opp. Blodig urettferdig når jeg har trent 15 ganger de siste tre ukene....

I'll be back!

15 ganger de tre siste ukene! Det er mye!! Lykke til med veieing i morgen. Du minnet meg om at det er fredag i morgen....gulp.... jeg har holdt meg i "skinnet" men har hatt noen måltider de siste dagene hvor jeg har spist litt for mye. Den lille filletingen der gir utslag på vekta dessverre. Men jeg går på med freidig mot og ser det an. Påska står for døra med mange fridager og mange muligheter for å gå turer, trene og gjøre masse andre ting.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 06:43   #389
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

79.9 kg!!! Hva skjer??? Trodde ikke mine øyne da jeg veide meg og måtte sjekke flere ganger. Er litt satt ut ennå kjenner jeg.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 09:44   #390
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Juhu - jeg MÅ bare skryte litt - i dag så jeg 71-tallet . Aner ikke hvor mange år siden jeg så det. Ble så glad, fordi jeg sto leeeeeeenge og vippa litt over 73, så har jeg i to uker vippa over 72, og så ser jeg de tforjettede 71..... Absolutt ikke i nærheten av ferdigslanket - men det er så fint når det, tross alt går nedover. Om enn sakte!

Skjønner at du har det på samme måten, Tarato? Så vi får juble i kor.

Det verste er at mannen og jeg delte en vinflaske i går, men likevel var jeg ned 0,5 kg......

Du spør om hvordan løse påskeutfordringer, Tarato - jeg tenker at noen utskeielser blir det, men det MÅ ikke bli hver dag. Nå har ikke vi noen voldsomme familie/venneopplegg, så jeg kan stort sett holde meg til min mat. Det er riktignok kjøpt inn noe godteri (mannen var på svensketur...) og det har jeg tenkt å spise min andel av. Og jeg vet at det nok blir litt vin og sånt.... Men - jeg tenker litt sånn "lørdagsgodt", dvs, at noen av helligdagene defineres som "sprekkdager" og så er resten vanlige dager. For meg er det iallfall lettere å planlegge sprekkdager, enn at plutselig ble alle det, og så måtte jeg begynne på 0 igjen (eller 80 kg eller lignende). Som jeg driver å pukker på så hjelper det lite å skeie ut og så få masse dårlig samvittighet. Da bedre å skeie ut noen dager og NYTE det, for så å gå tilbake til hverdagen.

og skal jeg først sprekke - ja så skal det nytes!

ha en flott fredag, folkens

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 11:59   #391
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har ikke tatt påskeferie ennå, eller jo jobbmessig har jeg det. Jeg satte meg som mål om -10 kg til påske da jeg startet i november og jammen er jeg nesten i mål Det har vært en del stillstans og det ville nok gått fortere om jeg hadde droppet vinen i helgene, men VIL ikke gi slipp på den kosen Så jeg har happy days vektmessig akkurat nå Kuttet ut natreen i teen og da løsnet det.

Utfordringer i påska? Hmm, jeg skal ikke skeie ut med godteri eller noe, men siden det blir flere fridager så kan det hende jeg skeier ut med litt LITE øl Det hører liksom påska til om været blir bra og en kan sitte ute og nyte en kald en Herlighet, høres ut som en dranker jeg, men det er jeg altså ikke

Skal bare være hjemme i år, nyte stillheten når alle andre reiser bort Så bra at det har løsnet litt for flere her inne! Puster litt mer vektnedgangsstøv på dere i denne tråden, får håpe det vil hjelpe oss alle

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 13:48   #392
humptydumpty
Juniormedlem
 
humptydumpty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Det våte vestland
Innlegg: 13
humptydumpty er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Søker råd hos dere flinkinger her inne, for nå er jeg så smått begynt å lure på om jeg ikke "egner" meg til å gå på lavkarbo..
La det være sagt med en gang: Jeg stortrives med kostholdet! Jeg holder meg til en glutenfri Fedon-variant (ca 30-60 karbs/dag),uten frukt, spiser masse grønnsaker og minimalt med kunstig sukker (max etpar dl Fanta Zero 1-2 ganger i uken). Vin er min utskeielse, kanskje bortimot en flaske fordelt på en hel uke. Ellers er det sjeldent at jeg ramler på karbokjøret. -Kan ikke huske sist, faktisk. Savner ingenting i matveien og føler meg vel.
Siden September 2011 har jeg tatt av 11 kg. Det er et gjennomsnitt på 400 gram pr uke,og det bør jeg jo være fornøyd med. De manglende kiloene kjennes godt når jeg går mine "power-walk"turer på 1.5 mil ca 2-3 ganger pr uke, og jeg nyter det!
Så til mine grublerier:
De tre siste månedene har jeg mistet VELDIG mye hår, så mye at hodeskallen viser igjennom håret...
Nisim sjampo/eliksir har bremset hårtapet litt men ikke stoppet det. Mao, mye cortisol dvs stresshormon i kroppen. Jeg har også lavere stemningsleie enn jeg pleier. Det er riktignok litt bedre nå enn for et par måneder siden, men er ikke helt den gla-jenta som jeg pleide å være. Og min...hmm...libido er heller ikke helt som før. Ømme bryster,- trodde det var et start-fenomen på lavkarbo??!
I det hele tatt trodde jeg at mange av disse symptomene skulle gå over, men - hallo! - 6 måneder???

Det som virkelig har fått meg til å lure, er at LDL-kolesterolet mitt har gått opp ganske mye. Legen begynte å mumle om medisinering, og det vil jeg ikke!!!

Jeg er glad for de 11 kiloene jeg har mistet,selv om jeg gjerne hadde trodd jeg skulle gå ned litt mer... (har vært bom stopp i en måned nå). Jeg har fortsatt ca.15 kilo før jeg er i nærheten av det som kalles "normalvektig".
Jeg vil så gjerne fortsette med dette kostholdet, for jeg liker det så godt. Kan til og med leve med at vekttapet går sakte, så lenge det før eller siden fortsetter...! Men hva med alle de andre greiene? Kan jeg tørre å gamble på at ikke jeg tar skade av det?
Jeg liker ikke denne tvilen som har sneket seg inn, men nå tør jeg ikke ignorere den (særlig siden det med kolesterolet...)
Nå håper jeg egentlig på svar av typen "Dette går så bra så, alt blir bra!" men er det sånn??? Har dere hørt om folk som må hoppe av lavkarbo selv om de egentlig ikke vil?

Håper på innspill fra dere,- dere er så utrolig flinke og jeg trenger virkelig litt pep-talk nå...
Skal jeg følge hjertet mitt eller hjernen min??

__________________
Det meste går,- resten går over...
humptydumpty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg uten gluten Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 14:11   #393
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Les "det store kolesterol bedraget" og spis litt større andel av det "sunne" fettet, fiskefett og olivenolje, rapsolje ol... Gir deg nok bedre samvittighet og en følelse av helgardering. Selv føler jeg at det er bare å gi blaffen i kolesterolet etter å ha lest en del, men prioriterer fortsatt en del marint/plantefett...

Selv har jeg nedgang for andre uke på rad og så72-tallet. Nærmer meg målet og vet at dette tar tid, men sett i forhold til høyde og andre mål jeg ser her inne, så burde det være overkommelig. Også ut fra hva jeg har veid pre-medisiner...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 14:50   #394
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Humptydumpty: Tar du vitaminer og mineraler? Har du prøvd litt store deler B-vitamin? Verdt å prøve. Jeg spiser multivit, omerga-3, D-vit, B-vit, magnesium og kalsium fordelt på morgen og kveld. Du nevner ikke dette, derfor jeg spør. Ellers enig med VSB, spis mer av det sunne fettet. Håper du finner ut av det

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 15:25   #395
humptydumpty
Juniormedlem
 
humptydumpty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Det våte vestland
Innlegg: 13
humptydumpty er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Tusen takk for raske svar VSB og Fedona!
Gratulerer med nedgang VSB, godt jobbet!

Jeg har aldri vært glad i animalsk fett og spiser nesten utelukkende raps-olivenolje av "rent" fett. Bittelitt meierismør av og til. Spiser mye fisk, morgen og middag flere ganger i uken.

For noen år siden tok jeg store doser B-vit. og syntes hår, hud og negler ble kjempefine. MEN: Gudbedre for en matlyst jeg fikk...! ALT smakte vidunderlig og jeg ble aldri mett Derfor har jeg ikke turd å ta dem nå selv om jeg vet det er godt for hår.
Ellers tar jeg:
Kyolic m/ lecithin (burde være godt for kolesterol men har ikke hjulpet så langt)
Krill olje
Danish Rose hip (super effekt på min artritt! + masse antioksidanter)
Magnesium 800 mg (god effekt på leggkrampene)
Multivit.
Vit D3 5000 mikrogr.

Har lavt stoffskifte, og tar Levaxin. Har litt egen aktivitet i skjoldbrukskjertelen og håpet egentlig at denne ville ta seg opp på lavkarbo slik at jeg kunne redusere dosen. Det har ikke skjedd så jeg tar fortsatt 0.125 mg.
Har også kronisk urticaria og tar Zyrtec for den. Er det sant at denne kan gi vannansamling? Kanskje derfor vekten har stoppet opp?

VSB, hva er det store kolesterol bedraget? Er det dette med store/små kol.partikler?

__________________
Det meste går,- resten går over...
humptydumpty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg uten gluten Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 17:24   #396
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

15 ganger de tre siste ukene! Det er mye!! Lykke til med veieing i morgen. Du minnet meg om at det er fredag i morgen....gulp..

Nå må du IKKE få prestasjonsangst her! Jeg er nok litt snillere med meg selv enn de fleste andre med hensyn på hva som defineres som trim Så jeg regner det som trim når jeg går den faste 50-minuttersrunden min med hunden, selv om det bare er en rusletur for andre. Nå skal det sies at det er en kjempesterk labrador, så jeg mener jeg får både styrke- og kondisjonstrening

Fikk heldigvis litt uttelling for trimmen også: Ned 400 gram fra resultatet for tre uker siden! (så kan jeg heller glemme de to kiloene jeg har gått opp og ned igjen i mellomtiden. Det var antagelig bare vann).

Neste mål nå er å unngå å tryne alt for hardt i påska. Strategien er å lage litt lavkarbosnop å ha i reserve. Men nå er det heeeeeelg!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 21:47   #397
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Humptydumpty: Kanskje du har for lav dose Levaxin? Jeg mister hår når jeg ikke får nok (har også lavt stoffskifte) Jeg bruker Levaxin og Armour nå. Armour er et naturlig middel. Du kan lese mer på sonjasstoffskifteforum.no Husker ikke om dette er rett adresse, men google det du

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 07:59   #398
humptydumpty
Juniormedlem
 
humptydumpty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Det våte vestland
Innlegg: 13
humptydumpty er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

[quote=Fedona;1323726]Humptydumpty: Kanskje du har for lav dose Levaxin? Jeg mister hår når jeg ikke får nok (har også lavt stoffskifte) Jeg bruker Levaxin og Armour nå. Armour er et naturlig middel. Du kan lese mer på sonjasstoffskifteforum.no

Tusen takk for tips Fedona! kan godt tenke meg at doseringen min er feil, for blodprøvene er jo ikke til å stole på. Sonjas stoffskifteforum var ny for meg, her ar jeg lesestoff i påsken...!

__________________
Det meste går,- resten går over...
humptydumpty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg uten gluten Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 10:18   #399
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det store kolesterol beedraget argumenterer mot at det er kolesterol som forårsaker hjertesykdom, men hvis du allerede spiser lite animalsk fett sså er jo ikke det et argument for skolemedisinen heller. Anbefaler sterkt at du leser deg opp. Ravnskov er forfatter, men deter flere forfattere med samme tema.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 10:21   #400
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Påske med utfordringer... Målet er å holde vekta, metoden blir å notere alt jeg spiser o fortsette kaloriregnskapet... Kjedelig, feil på lavkarbo, men helt nødvendig for meg...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no