Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva med en tråd for aprilstartere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-10, 11:00   #376
lillesky89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
lillesky89 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Jeg drikker bare Cola Zero - ikke vann......

jeg også

og jeg har egentlig aldri lagt på meg av cola zero, da er vel den brusen grei??

lillesky89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 11:14   #377
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Det er veldig individuelt hvor mye man tåler av kunstig søtstoff. Vil anbefale å prøve og begrense det, jeg trodde ikke jeg skulle greie det, men det er faktisk mulig Jeg går også ned i vekt selv om jeg bruker noe kunstig søtning, men merker at jo mindre jeg bruker, jo mindre søtsug får jeg.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 11:18   #378
Covn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 26
Covn er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Har ikke drukket en dråpe brus av noe slag siden jeg begynte selv. Kun vann og et glass vin i ny og ne når jeg har besøk.

Covn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 11:19   #379
lillesky89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
lillesky89 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

hva med farris da?

lillesky89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 11:25   #380
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Det anbefales jo å drikke Farris i starten pga saltet (jmfr boka). Noen som vet hvordan det er med Bris?

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 11:27   #381
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Det er veldig individuelt hvor mye man tåler av kunstig søtstoff. Vil anbefale å prøve og begrense det, jeg trodde ikke jeg skulle greie det, men det er faktisk mulig Jeg går også ned i vekt selv om jeg bruker noe kunstig søtning, men merker at jo mindre jeg bruker, jo mindre søtsug får jeg.

Det er klart.
Men jeg er helt i starten på kuren og har fortsatt enormt søtsug. Jeg skal trappe ned etterhvert.

Men nå lurte jeg på hvilke typer brus som har "lovlige" søtstoffer og hvilke som har "ulovlige".

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 12:57   #382
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Huff..gikk opp 300 gram denne uka(uke 3). Fikk mensen i går, og følt meg oppblåst og fæl noen dager. Kan det være årsaken?

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 13:10   #383
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

Huff..gikk opp 300 gram denne uka(uke 3). Fikk mensen i går, og følt meg oppblåst og fæl noen dager. Kan det være årsaken?

Ja, det er helt sikkert årsaken! Når mensen er borte igjen så går du ned, garantert!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 13:13   #384
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

Det er klart.
Men jeg er helt i starten på kuren og har fortsatt enormt søtsug. Jeg skal trappe ned etterhvert.

Men nå lurte jeg på hvilke typer brus som har "lovlige" søtstoffer og hvilke som har "ulovlige".

Det er det så mange meninger om her inne at jeg har gitt opp å danne meg et klart bilde av det....Lovlig i forhold til hva, blir spørsmålet. Let etter tråder ang. emnet, finnes mange av dem.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 13:52   #385
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Jeg har ikke lagt på meg av brus eller usunt kosthold heller, jeg har lagt på meg av medisiner jeg brukte i to år sammen med altfor lite mat Ferdig med medisinene i mars og vil derfor ned til min trivselsvekt igjen..... Aldri vært overvektig tidligere, men har hatt anorexi i ungdommen......

Jeg drikker 1,5-2 liter Cola Zero hver dag, spiser minst en pakke Extra-tyggegummi og gjerne noen Läkerol eller Extra-pastiller også, har gått ned over 4 kg på under to uker, så bekymrer meg ikke for partystoppere enda ihvertfall Men har fått ekstreme magesmerter og diare etter å ha spist noe med Natreen (rørt bringebær+pannacotta) og Sukrin (vafler) i

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 14:02   #386
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Ja, det er helt sikkert årsaken! Når mensen er borte igjen så går du ned, garantert!

Godt og høre:-) Går en times tur med sønnen min hver dag og tar 2-4 timer på senteret hver uke, da er det ikke moro se noen bedring på vekta eller på andre mål. Mye er det vanlig at man går opp ved mensen?

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 15:47   #387
Momsis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 3
Momsis er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hvorfor ikke prøve Skaldeman sin måte å leve på. Da er du aldri sulten og kiloene forsvinner

Momsis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 16:03   #388
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hvordan fungerer den i sånn korte trekk? Har aldri hørt om denne før jeg..

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 16:19   #389
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

Godt og høre:-) Går en times tur med sønnen min hver dag og tar 2-4 timer på senteret hver uke, da er det ikke moro se noen bedring på vekta eller på andre mål. Mye er det vanlig at man går opp ved mensen?

Har hørt at folk kan gå opp opp til 3 kg når de har mensen. Ikke gi opp trimminga, du binder kanskje litt vann i begynnelsen, men på lenger sikt vil trimminga føre til at du går mer ned i vekt, evnt. insulinresistens blir bedre, forbrenninga blir høyere, kroppen fastere osv. Dessuten veier muskler mer enn fett. Jeg har gått ned snart 25 kilo uten å ha fått løshud enda, tror det kommer av trimminga.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 16:26   #390
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

Hvordan fungerer den i sånn korte trekk? Har aldri hørt om denne før jeg..

Hei,
Skaldemann er også en ketogen diett ikke veldig ulik ketolyse. Dersom du spiser riktig på ketolyse så skal man heller ikke sulte og samtidig gå ned i vekt slik som på Skaldeman. Skaldeman delen av forumet finner du her.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 16:32   #391
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Har hørt at folk kan gå opp opp til 3 kg når de har mensen. Ikke gi opp trimminga, du binder kanskje litt vann i begynnelsen, men på lenger sikt vil trimminga føre til at du går mer ned i vekt, evnt. insulinresistens blir bedre, forbrenninga blir høyere, kroppen fastere osv. Dessuten veier muskler mer enn fett. Jeg har gått ned snart 25 kilo uten å ha fått løshud enda, tror det kommer av trimminga.

Nei, skal ikke gi opp trimmingen, synes det er så moro og utrolig deilig:-) Så får bare prøve ikke tenke for mye på det...
Og trening er noe jeg vil fortsette med etter dietten også så klart, og som du sier, så slipper man den løse huden.
Skal til gynekolog om en uke også og få utredet pcos'en min, gleder meg til det:-) Håper på noe hjelp/gode råd derifra også..

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 16:55   #392
tonel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 47
tonel er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Hva gjør dere med tickeren etterhvert som dere går ned i vekt? Lager dere ny, eller går det an å oppdatere den? Fikk det ikke til, så jeg måtte bare lage ny...

__________________




tonel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ble til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 17:13   #393
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av tonel, her.

Hva gjør dere med tickeren etterhvert som dere går ned i vekt? Lager dere ny, eller går det an å oppdatere den? Fikk det ikke til, så jeg måtte bare lage ny...

Klikk på tickeren din og logg deg på med passordet ditt - så går du på edit/update weight data (rett under passordruta)

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 18:11   #394
mo9ca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 29
mo9ca er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Da var det dag to på ketolysekuren.
Kjenner jeg har lyst på no søtt, har pepsi max stående, men klare å la vær å åpne flaska Er det sånn at Zero brus er bedre?
I går handla jeg kjøleskapet fult av lav karbo varer - det ble dyrt! Blir harry tur over grensa neste gang Masse bacon!

Så flinke dere er, som har gått ned så mye! Solangen - 25 kg! Kjempe bra!! Har du gått lenge på kur?

__________________



mo9ca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 18:13   #395
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Mange sier at Pepsi max er bedre for å håndtere søtsuget, men jeg sverger nok til zeroen. Min største last Den syns jeg er best. Det har nok mest med hva du føler selv å gjøre.

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 18:21   #396
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av mo9ca, her.

Da var det dag to på ketolysekuren.
Kjenner jeg har lyst på no søtt, har pepsi max stående, men klare å la vær å åpne flaska Er det sånn at Zero brus er bedre?
I går handla jeg kjøleskapet fult av lav karbo varer - det ble dyrt! Blir harry tur over grensa neste gang Masse bacon!

Så flinke dere er, som har gått ned så mye! Solangen - 25 kg! Kjempe bra!! Har du gått lenge på kur?

Ja, jeg har holdt på mer eller mindre over ett år....Gikk ned 20 kg på 4 mnd med eurodiett i fjor, men greide å legge på meg igjen 5 av de kiloene. Tok en ny runde med ED fra jan-mars i år, gikk ned 7 kg. Men da var metningspunktet for pulvermat definitivt nådd for meg....Nå har jeg gått på ketolyse i 4 uker og har det supert, går ned samtidig som jeg kan spise masse deilig mat! Håper å bli kvitt de siste 10-15 kiloene på en mer behagelig måte, samtidig som jeg nå innlærer et kosthold som jeg tenker å gå på over lang tid.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 21:15   #397
mo9ca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 29
mo9ca er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Gikk ned 20 kg på 4 mnd med eurodiett i fjor,...

WOW - så mye og så fort! Har ikke hørt om eurodietten, liker å kunne spise mat og ikke gå på shaker iallefall! Mye godt man kan spise, så det føles egentlig ikke som jeg er på slankekur.
Men sist jeg var på denne fikk jeg så stygga på egg etterhvert. Tok lang tid før jeg spiste det igjen! Så skal være flink å variere nå fra starten av.

__________________



mo9ca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 23:44   #398
emilie_lavkarbo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: vestfold
Innlegg: 15
emilie_lavkarbo er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

hei folkens Tror ikke noen la merke til mitt første innlegg her i går hehe men skriver et til

Dagens mat var:
Frokost: 3 egg, 5 skogsbaconskiver, salat m fetaost og olje, paprika, agurk.
Middag: Taco med tacokrydderet fra rema, kjøttdeig, ost, agurk, paprika, rømme og tacosaus
Kvelds: 2 skiver skogsbacon, en karbonade av kylling og kalkun (den stolte hane, 2 karbs per karbonade) med ost og sukkerfri ketshup på, salat med agurk paprika, fetaost, olje, og litt philadelfia ost

Mellom: Litt baconsnaks. 8 ruter mørk cloetta sjokolade, pepsimax.
Trening: vekslet mellom gå/løpe i 25 minutter.

Bra dag Natta!

emilie_lavkarbo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysediett Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 00:42   #399
lillesky89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
lillesky89 er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

hvordan er det med keton ånden?
hva kan man gjøre med den ??

lillesky89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 01:08   #400
EyeShock
Medlem
 
EyeShock sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sande
Alder: 39
Innlegg: 85
EyeShock er på en erverdig vei

Sv: Hva med en tråd for aprilstartere?

Opprinnelig lagt inn av lillesky89, her.

hvordan er det med keton ånden?
hva kan man gjøre med den ??

Den er diskutert litt tidligere i denne tråden. Det ble henvist til diverse andre tråder. Kort oppsumert: Munnskyll (klisterin eller hva den heter) og B12 (tyggis og munnskyld). Ikke bruk vanlig extra etc som er "sukkerfrie" fordi søtningsmiddelet i dem virkerer mot ketose og er ikke ordentlig sukkerfri.

__________________
Har slanket vekk diabetes og dårlig humør, men ikke min personlighet
EyeShock er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
april, mat, meny, motivasjon, vekt


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no