Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-08, 18:35   #376
Lurveliz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Lurveliz er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Hei, og velkommen hit!
Det er kanskje greit å lese litt av hvert for å sette seg inn i de forskjellige "diettene". Det er ikke så veldig stor forskjell - de fleste er mindre karbohydrater, og mer fett og protein. Karbohydrater skal komme fra grønnsaker.

Jeg vil anbefale deg å lese Wolgang Lutz -Bedre uten brød. Den gir en veldig god og fornuftig forklaring på hvorfor man skal kutte ut karbohydrater.

Det finnes en del info på nettet også:

Annika Dahlgrens blogg
Fete løgner
Skaldeman

Svenske sider, det er dessverre skikkelig dårlig med norske lavkarbo-sider på weben.

Takk for svar.

__________________


Lurveliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 18:55   #377
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Lurveliz, her.

Hei
Jeg har akkurat registrert meg inne her, men har smugtittet endel den siste mnd.
Jeg har mellom 30 og 40 kg jeg skal gå ned.
Jeg er litt usikker om hvor og hva jeg skal begynne med, men vet det blir lavkarbo, da jeg har prøvd en haug av mange andre kurer.

Og hva trenger man av bøker feks?
Tar gladelig imot alle tips.

Jeg har bakt disse polarbrødene for en test, og de falt i smak.

Jeg er foresten ei på 31 fra Oslo, har en gutt på litt over 3,5 år.
Og skulle ha hatt noen som kunne dratt meg i øra, sånn at jeg kom meg opp av sofaen.
Bare jeg kommer meg i gang, så er jeg relativt flink

Puh, dette ble langt..

Ha en fin dag alle sammen

Hei, og velkommen skal du være!
Om du er usikker på hvilken filisofi du bør velge så les litt på hver enkelt filosofi så ser du hvilken du syns passer for deg. Selv følger jeg ketolysekuren og er kjempefornøyd med det - minus 6 kg siden 7/1.
Og jeg skal vel ned like mange kilo som deg ca.

Lykke til i valget av filosofi!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 19:44   #378
Lurveliz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Lurveliz er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Hei, og velkommen skal du være!
Om du er usikker på hvilken filisofi du bør velge så les litt på hver enkelt filosofi så ser du hvilken du syns passer for deg. Selv følger jeg ketolysekuren og er kjempefornøyd med det - minus 6 kg siden 7/1.
Og jeg skal vel ned like mange kilo som deg ca.

Lykke til i valget av filosofi!

Jeg har tittet inne på den siden, og det virker interessant.
Men hvis jeg velger den filosofien, trenger jeg den full pakke tilbudet inne der?
Eller er det noe jeg fint kan klare meg uten?

På forhånd takk for hjelpa

__________________


Lurveliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 22:28   #379
Kristall
Nytt Medlem
 
Kristall sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 8
Kristall er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

I følge høyden min, så er jeg mer enn 30 kilo overvektig, og blir vel ikke lei meg hvis jeg greier å gå ned så mye, men målet er 25 kilo på to år og 10 kilo til sommerferien er over og jeg begynner å jobbe etter ferien.

Jeg er "grovbygd" med brede skuldre og hofter og har drevet en del med vektløfting tidligere; noe som gjør at jeg ikke ser ut som at jeg er over 90 kilo, men det er jeg. Pr dags dato er jeg 93 kilo, 1.62 høy, og jeg vil litt under 70 i alle fall....

Kristall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 16:31   #380
lykkeline
Nytt Medlem
 
lykkeline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 6
lykkeline er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei
Litt om meg,jeg skal som dere ser ned mange kilo,har valgt ketolyse som diet,har prøvd den før og den virker!Men de fleste av de kiloene har nok sneket seg på igjen.

Startet for tre uker siden og går som dere ser sakte men sikkert ned,kunne gjerne hatt litt mer fortgang på saker men tror rett og slett jeg har spist litt feil denne gangen,for lite grønnsaker,egentlig for lite av det meste,skriver nå ned alt-denne uka-og regner med å finne svaret på dette til mandagen.

Har aldri noen gang deltatt med noe her på forumet,så dette er helt nytt for meg,men håper at det skal gi meg litt ekstra støtte og kanskje litt press-iallefall for meg selv :-),denne gangen skal jeg klare det!

Men til dere "drevne",hvor lenge kan en gå på ketolysekuren,mener jeg har lest 6mnd,men hva skjer hvis en går lenger,stopper ketosen opp,noen som vet?

Ok,dette var alt fra meg for denne gang,
hilsen lykkeline

__________________


lykkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 20:20   #381
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Lurveliz, her.

Jeg har tittet inne på den siden, og det virker interessant.
Men hvis jeg velger den filosofien, trenger jeg den full pakke tilbudet inne der?
Eller er det noe jeg fint kan klare meg uten?

På forhånd takk for hjelpa

I prinsippet ja. Du trenger ikke kjøpe bakemixen og soyaproteinet. Soyaprotein får du kjøpt på helsekosten og jeg vet at det er mange som ikke bruker bakemixen. Men du trenger boka og vitaminene!

Kikk gjerne på oppskriftforumet og se hva folk bruker når de lager mat. Mange gode tips å få der!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 14:10   #382
Lurveliz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Lurveliz er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

I prinsippet ja. Du trenger ikke kjøpe bakemixen og soyaproteinet. Soyaprotein får du kjøpt på helsekosten og jeg vet at det er mange som ikke bruker bakemixen. Men du trenger boka og vitaminene!

Kikk gjerne på oppskriftforumet og se hva folk bruker når de lager mat. Mange gode tips å få der!

Takk for svar.
Ja da må jeg nok hive meg rundt og bestille den da.
Godt det plutselig kom inn penger på kontoen som jeg ikke regnet med.

Og skal man helst komme seg opp i 15 karber, eller går det like greit med mindre?

__________________


Lurveliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 20:33   #383
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Lurveliz, her.

Takk for svar.
Ja da må jeg nok hive meg rundt og bestille den da.
Godt det plutselig kom inn penger på kontoen som jeg ikke regnet med.

Og skal man helst komme seg opp i 15 karber, eller går det like greit med mindre?

Du bør ikke ligge under 15 karber om dagen. Heller over enn under. Jeg ligger mellom 15-20 karber hver dag.

Og kjekt med litt penger som en ikke hadde regnet med.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 23:19   #384
Lurveliz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 12
Lurveliz er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Du bør ikke ligge under 15 karber om dagen. Heller over enn under. Jeg ligger mellom 15-20 karber hver dag.

Og kjekt med litt penger som en ikke hadde regnet med.

Ja sier ikke nei takk til ekstra penger nei

Er det noen grense på hvor mange måltider man bør spise om dagen da?
Dette står sikkert nevnt flere steder, men er litt lat akkurat i dag.

__________________


Lurveliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:47   #385
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Lurveliz, her.

Ja sier ikke nei takk til ekstra penger nei

Er det noen grense på hvor mange måltider man bør spise om dagen da?
Dette står sikkert nevnt flere steder, men er litt lat akkurat i dag.

Nei, det er det ikke. Spis når du er sulten, men ikke la det gå mer enn 6 våkne timer mellom hver gang du spiser.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 12:26   #386
upsidaysi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 66
upsidaysi er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Da er det vel på tide at jeg presenterer meg også..

har sniklest og vurdert og analysert og vurdert litt igjen og falt på ketolyse kuren

Jeg har vel 40 kilo jeg bør bli kvitt...og føler meg klar for det, samtidig som jeg kjenner at jeg mister motet når jeg ser antall kilo som må bort 40 kilo...hvorfor skal jeg klare det denne gangen når jeg ALDRI har klart det før *sukk*



Litt om meg: jeg er 22 år, mamma til verdens nydeligste lille jente på 1 år og er så heldig å ha funnet mannen i mitt liv...han vi gjerne gifte seg med meg..men jeg må føle meg klar for en dag med fult fokus på meg og masse bildeknipsing først..og det gjør jeg ikke nå...

er laaangt inne der en positiv og glad jente...men nå må jeg lete lenge etter henne...håper hun kommer ut snart...

gleder meg til å bli bedre kjent med dere..

upsidaysi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: aner ikke...egentlig.. Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 13:35   #387
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av upsidaysi, her.

Da er det vel på tide at jeg presenterer meg også..

har sniklest og vurdert og analysert og vurdert litt igjen og falt på ketolyse kuren

Jeg har vel 40 kilo jeg bør bli kvitt...og føler meg klar for det, samtidig som jeg kjenner at jeg mister motet når jeg ser antall kilo som må bort 40 kilo...hvorfor skal jeg klare det denne gangen når jeg ALDRI har klart det før *sukk*



Litt om meg: jeg er 22 år, mamma til verdens nydeligste lille jente på 1 år og er så heldig å ha funnet mannen i mitt liv...han vi gjerne gifte seg med meg..men jeg må føle meg klar for en dag med fult fokus på meg og masse bildeknipsing først..og det gjør jeg ikke nå...

er laaangt inne der en positiv og glad jente...men nå må jeg lete lenge etter henne...håper hun kommer ut snart...

gleder meg til å bli bedre kjent med dere..

Masse velkommen til deg!
Klart du skal klare dette! Bare det at du har funnet veien hit, og tilegnet deg ny kunnskap slik som at lite karber kan gjøre underverker for kroppen vil gjøre at denne gangen klarer du det!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 12:06   #388
lessis
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bergen
Alder: 63
Innlegg: 80
lessis har en fantastisk aura rundt seglessis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av upsidaysi, her.

Da er det vel på tide at jeg presenterer meg også..

har sniklest og vurdert og analysert og vurdert litt igjen og falt på ketolyse kuren

Jeg har vel 40 kilo jeg bør bli kvitt...og føler meg klar for det, samtidig som jeg kjenner at jeg mister motet når jeg ser antall kilo som må bort 40 kilo...hvorfor skal jeg klare det denne gangen når jeg ALDRI har klart det før *sukk*



Litt om meg: jeg er 22 år, mamma til verdens nydeligste lille jente på 1 år og er så heldig å ha funnet mannen i mitt liv...han vi gjerne gifte seg med meg..men jeg må føle meg klar for en dag med fult fokus på meg og masse bildeknipsing først..og det gjør jeg ikke nå...

er laaangt inne der en positiv og glad jente...men nå må jeg lete lenge etter henne...håper hun kommer ut snart...

gleder meg til å bli bedre kjent med dere..

Hei og velkommen hit på forumet. Jeg signerer sma og vi er mange som holder på med, har klart og ikke minst ønsker å klare målsetning om vektreduksjon. Litt viljestyrke, men mest av alt holde fokus på valgt filosofi samt benytte det utrolig bra forumet både i gode og i "onde" dager. Jeg har virkelig fått hjelp, selv om målet ikke på langt nær er nådd, og ønsker deg lykke til. Dette klarer du!!!!!!
Hilsen Sissel i Bergen

__________________



lessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter "jeg vil selv"metoden Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:27   #389
catta
Nytt Medlem
 
catta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 60
Innlegg: 8
catta er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei.
Jeg har vært borte en stund, men prøver igjen.
Jeg er 44 år og mor til 5 unger og skal ned mellom 25-35kg.....
Har kjøpt både Skaldemann og Ketolysekuren bøkene, men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Begynte litt på begge ( hver sin gang), men det skar seg fort.
Skulle gjerne hatt noen råd om hva jeg MÅ holde meg unna i starten og størrelse på porsjon og fett....?
Noen som kan anbefale en av diettene og gi meg et råd?
Orker ikke være så tung og deppa lenger!!

Catta

catta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fornuft? Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 12:14   #390
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, Catta! Velkommen til nytt forsøk!...dvs ikke forsøk...NÅ skal det gå rette veien!!!

Jeg kjenner ikke til Skaldeman, men jeg er veldig fornøyd med ketolysekuren! Jeg har ingen indikasjoner på hvor mye jeg spiser, jeg spiser til jeg blir mett, slik det står i ketolyseboka.

Torkil forklarer en del i boka om forholdet mellom forbrenning av fett, proteiner og karboer...jeg fikk forklart at det helst skal være mer fett enn proteiner i ett måltid...hvis jeg er usikker på om jeg hat spist for lite fett i ett måltid, tar jeg en ss ekstra olje etter mat.

Jeg passer på at jeg spiser minst 10gram karbohydrater i grønnsaker, og at jeg ikke spiser veldig mye meieriproduker hver dag...kanskje bare mellom 3-5gk i løpet av dagen. De siste 5-7gk går med til diverse, som f.eks. wok til grønnsaker til middag, sauser, nøtter o.l...

Det blir jo litt å regne på i begynnelsen, men da lærer du fort, og blir tryggere på at du får i deg rett mengde.

Skaff deg en bok som du skriver ned alt pr dag: hva du spiser, spesielt vekten på de tingene med karboer, hvor mye og hva du drikker, evt trim, søtningsstoffer, resultat av veiing 1g pr uke,osv.

Da har du oversikten, nemlig! Du kan gå inn i boka å se hva du har gjort mat/trimmessig hvid du stagnerer, du kan finne tilbake til en uke der du virkelig gikk bra ned og se hva du gjorde rett...du kan også legge ut det du spiser i en journal hvis du lager deg en, så kan vi komme og titte på det du har spist, og kommentere det hvis du vil det...slik har jeg fått hjelp!

Pass på å drikke masse vann! Prøv å holde deg unna søtningsstoffer den første tiden, slik at evt søtsug kan legges død! Det er så deilig...så slipper du å fyse på alt mulig!

Vel...dette var noen tanker fra meg! Det finnes sikkert noen som kan gi deg flere råd, men jeg trakk fram det som jeg syns er viktigst når det gjelder mat og drikke...

Bestill vitaminene hvis du ikke har de, så får du dekket hele ditt dagsbehov med få piller!

Ellers vil jeg si: Dette er egentlig veldig enkelt! Ikke så komplisert som det kan føles som til å begynne med. Les boka godt en gang til før du starter, så skjønner du hva jeg mener!

Lykke til med valg av kur! Kom gjerne innom til meg!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 13:03   #391
Santa Sofia
Medlem
 
Santa Sofia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 58
Innlegg: 391
Santa Sofia har en fantastisk aura rundt segSanta Sofia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg er mor til tre og vil ned 35 kg. Jeg har finlest ketolyseboka og har etter ei uke bare positive erfaringer. Jeg kan spise mer variert enn jeg trodde på forhånd, og jeg leser og lærer noe nytt her på forumet hver kveld. Jeg tror kanskje jeg spiser litt for lite fett, så jeg skal legge ut dagsmenyen i journalen min. Da får jeg kanskje litt hjelp til å se hva som kunne byttes ut? Jeg er i ketose, men har bare gått ned 2,5 kg siden mandag.

__________________
Santa Sofias journal




Start: februar 2008
omstart: 25.01. 2010
Santa Sofia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Starter rolig med moderat lavkarbo etter å ha forsøkt og feilet med ketolyse to ganger! Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 10:13   #392
blå blomst
Medlem
 
blå blomst sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 78
blå blomst er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg er en kvinne på 39 år, som vil ned fra 105 kilo til 75 kilo i første omgang. Drømmemål er ca 68 kilo, men 75 kilo er veldig bra!

blå blomst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: protein, fett og litt karbo Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 22:24   #393
Momo
Nytt Medlem
 
Momo sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 63
Innlegg: 1
Momo er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, jeg er ny her i dag. skal ned 30 -35 kg. Holdt på med ketolyse kuren i en uke og har gått ned 2 kg. Slettes ikke verst synes jeg selv da. Nå gjelder det bare å holde ut så jeg kan få vekk disse kiloene en gang for alle.

Har ingen erfaring med slike forum så dere får være overbærende med meg. Gleder meg til å få masse inspirasjon og kanskje kunne bidra med litt selv også.

__________________
Momo
Momo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 08:41   #394
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, jeg er også ny på forumet. Jeg er 38 år og mamma til to. Har slitt med kraftig overvekt de siste ti årene Har dessverre 55 kg som skal bort, men med den starten jeg nå har med ketolysekuren, så er jeg ved godt mot! Jeg kom i ketose allerede første dagen, etter to dager har jeg gått ned 2 kg og jeg begynner å føle meg piggere. Så jeg er veldig spent på fortsettelsen! Er kjempeglad for at jeg har funnet dette forumet, blir nok en god hjelp når/om det går tungt innimellom.

bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 09:40   #395
Romle
Seniormedlem
 
Romle sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 631
Romle er en juvelRomle er en juvelRomle er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Så mange nye

Velkommen alle sammen. Mange fine tips og råd fra denne gjengen her inne. Og ikke minst støtte

__________________
1. runde: - 16.0 kg
2. runde: - 2.4 kg
22.3 kg igjen..
Min journal: Romles vei
Romle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 10:59   #396
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Så koselig med så mange nye ja! Velkommen til dere alle!!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 17:52   #397
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Santa Sofia, her.

Jeg er mor til tre og vil ned 35 kg.

Opprinnelig lagt inn av blå blomst, her.

Jeg er en kvinne på 39 år, som vil ned fra 105 kilo til 75 kilo i første omgang. Drømmemål er ca 68 kilo, men 75 kilo er veldig bra!

Opprinnelig lagt inn av Momo, her.

Hei, jeg er ny her i dag. skal ned 30 -35 kg. Holdt på med ketolyse kuren i en uke og har gått ned 2 kg. Slettes ikke verst synes jeg selv da.

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Hei, jeg er også ny på forumet. Jeg er 38 år og mamma til to. Har slitt med kraftig overvekt de siste ti årene Har dessverre 55 kg som skal bort, men med den starten jeg nå har med ketolysekuren, så er jeg ved godt mot!


Velkommen og lykke til alle sammen!Tenker dette skal gå riktig bra!!!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg



Sist redigert av Karbosara : 13-02-08 kl 18:06.
Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 17-02-08, 23:06   #398
myra
Nytt Medlem
 
myra sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 54
Innlegg: 1
myra er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, jeg er en dame på 38 år som har slitt med overvekt hele livet . Jeg vil ned mellom 30-40 kg. jeg begynte med ketolyse i januar -08, ganske fersk, men synes selv det går kjempe bra.
Jeg har vært innom på forumet mange ganger for å lese og lære, takk til dere som har vært så flinke til å skrive, det har inspirert meg kjempe mye.

__________________
Myra
myra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 14:08   #399
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg bøyer meg i støvet for hva mange her har oppnådd. En av grunnene til at jeg nå har meldt meg inn etter å ha lest det jeg har kommet over i noen uker.

Er middelaldrende med bmi på 32, og skal ned 31 kg til normalvekt. Og - denne gangen på grunn av helsen, ikke skjønnheten - lol.

Har som mange andre her gjennomgått utallige slankekurer fra ungdommen av, som en jojo gjennom livet. Husker godt vi sto i kø utenfor apoteket da den nye Noka pulverdietten kom.. Etterpå ble det Cambridge. Pføy!!

Har lest Skalderman, Fedon, Atkins og Litsfeldt. Nå ligger Bedre uten brød og Slank med Ketolyse på bordet her, samt flere svenske nettsider som må sjekkes.
Har spist så og si karbofritt i 10 dager, men vekten er spikret på det samme. Har akkurat hatt en liten fight med fastlegen om å få en henvisning til endokrinolog. Tror årsaken er inulinresistens - har skyhøy c-peptid -, og har tenkt å be om metformin. Fastlegen har aldri hørt om dette medikamentet. I ventetiden skal jeg fortsette med dette kostholdet, og styrke meg på å lese om hvor bra dere klarer dette her.

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 14:21   #400
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Har akkurat hatt en liten fight med fastlegen om å få en henvisning til endokrinolog. Tror årsaken er inulinresistens - har skyhøy c-peptid -, og har tenkt å be om metformin. Fastlegen har aldri hørt om dette medikamentet.

Du kan si til fastlegen din at metformin er virkestoffet i antidiabetika -medisinen som heter Glucophage!
Har han ikke hørt om det, må du melde han til fylkeslegen!!!! Er det mest anbefalte medikamenetet for overvektige type 2 diabetikere!!!!

En venninne av meg bruker for tiden Metformin 5x 500mg mot insulinresistens.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no