Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Maistarternes veietråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-10, 16:09   #376
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

ÅÅÅ grattis med ny bestenotering!
Ang. mat, så er fortsatt min favoritt noe jeg fant på bloggen til Lena Beatrice, nemlig bacongullpanerte kyllingsnitzler (var kanskje ikke akkurat det det het men...) Mmmm de er så gode!
Man tar altså noen egg (3-4 stk) og blander med en masse krydder. Knuser en pose bacongull. Tar en pakke kyllingkjøttdeig og blander med litt krydder. Form kjøttdeigen i flate stykker (som nuggets eller snitzel), dypp i eggeblanddingen så i bacongullet, legg på plate med bakepapir og stek i ovnen. Husker ikke helt steketiden men antar 20 min i 220 grader burde være passe. Så lager man litt rømmedressing (f.eks. rømme, majones, løk, kål, salt og pepper) og bbq-saus (tomatpure, tabasco, chili, salt, pepper, litt sitronsaft) og deler opp noen avocadoskiver, alt dette har man som tilbehør og vips, ny livrett!!!!
Mmmm fikk lyst å lage det i dag!

Ojojoj, dette hørtes snadder ut! Spørs om ikke vi skal ha dette til middag i morgen! Tipper barna blir fornøyde da. (I dag skal vi ha ostetorsk... BOMBE!)

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 09:57   #377
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Yes Ny bestenotering. Etter at jeg i løpet av fire ferieuker gikk opp igjen 2 kg, har jeg den siste uken gått ned det + 200 gram til Hurra - nå er det på vei ned igjen ... 6,2 kg totalt nå...

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 20:46   #378
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Yes Ny bestenotering. Etter at jeg i løpet av fire ferieuker gikk opp igjen 2 kg, har jeg den siste uken gått ned det + 200 gram til Hurra - nå er det på vei ned igjen ... 6,2 kg totalt nå...

Flotte greier!! Flinka!

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 08:23   #379
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Yes Ny bestenotering. Etter at jeg i løpet av fire ferieuker gikk opp igjen 2 kg, har jeg den siste uken gått ned det + 200 gram til Hurra - nå er det på vei ned igjen ... 6,2 kg totalt nå...

Hurra hurra jeg også!
Da jeg var på Roskilde-festivalen i sommer (spiste mye pizza, burger, baguett osv, var jo det man fikk tak i der.... Pluss en hel masse øl selvfølgelig) så gikk jeg opp 2,5 kg, men da jeg kom hjem igjen og startet opp igjen raste det nedover! Minus 3 kg på en uke!
Men i dag altså, ny bestenotering og strålende fornøyd!!!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 11:48   #380
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Takk, Vatti og Mailin - og gratulerer maillin med ny bestenotering du også

I dag har jeg prøvd Zumba for første gang - det var kjempegøy - var med på en time på treningssenteret her jeg bor, og herremin så svett jeg ble

Så må det sies at jeg prøvde å unngå å se meg selv i speilet, for OMG - jeg er SVÆR!!! Blir så deppa når jeg ser det, men tenker hele tiden fremover nå - jeg er på vei ned, dette er ikke fremtidsbildet av meg selv, men fortidsbildet ..

Men det er utrolig hvor kjipt det er å se seg selv med andres øyne (eller sånn jeg tror andre ser meg, for det stemmer jo sikkert ikke, jeg har nok et ganske alvorlig vrengbilde av meg selv) Flere som har det sånn?

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 12:12   #381
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Takk, er ved litt bedre mot i dag.

Jeg er jente, heheh. Ang. syklus så har jeg hatt kun to menstruasjoner etter at barnet mitt ble født for over 2,5 år siden, og det gikk noen måneder mellom de to blødningene - så... I don't know, rett og slett.

I morgen tidlig er det slutt på Pepsi Max. Slutt, slutt, slutt. Jeg har sagt det før men jeg MÅ jo bare klare å gjennomføre det.

Glad for oppmuntringen i denne tråden!!

Du må i hvert fall ikke føle deg alene...det er veldig opp og ned med meg også. Jeg begynte 12/7 og gikk ned 2.5 kg innen 15/7! men så sa det stopp...ingen kg eller gram ned, heller ikke cm! Jeg ble kjempe trist og lei meg og stakkars folk her inne som tålte mine konstant sutring og klaging. Men så i går sto jeg på vekte (det gjøre jeg hver eneste dag...) og jeg hadde gått ned 1 kg. MEN, var opp igjen i dag. Jeg har sett at det er stor forskjell hvis jeg "trimmer" eller ikke. Jeg har et muskel og ledd problem så jeg kan ikke "trene" men jeg har en tredemøll hjemme og jeg bruker den. Bare 30-45 min hver kveld - og bar 4.8 kg i timen...men det hjelper utrolig mye. (unntatt at jeg ble sinssykt trøtt...hehe) Du klarer dette, bare kom og klag til meg når tid som helst, for du er IKKE ALENE!

Forresten, du kan ikke være gravid igjen vel??

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 12:17   #382
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Takk, Vatti og Mailin - og gratulerer maillin med ny bestenotering du også

I dag har jeg prøvd Zumba for første gang - det var kjempegøy - var med på en time på treningssenteret her jeg bor, og herremin så svett jeg ble

Så må det sies at jeg prøvde å unngå å se meg selv i speilet, for OMG - jeg er SVÆR!!! Blir så deppa når jeg ser det, men tenker hele tiden fremover nå - jeg er på vei ned, dette er ikke fremtidsbildet av meg selv, men fortidsbildet ..

Men det er utrolig hvor kjipt det er å se seg selv med andres øyne (eller sånn jeg tror andre ser meg, for det stemmer jo sikkert ikke, jeg har nok et ganske alvorlig vrengbilde av meg selv) Flere som har det sånn?

Oh God yes....jeg stelle meg på morgenen og syns det er ikke så galt..! Men når jeg kommer på jobb (glass dører på buildingen) og se i dørene, hjertet bare synker...snakk om deprimerende! Men men, jeg velger ikke å se så mye, bare tenke hele tiden at jeg jobber med deg og håper at det blir bedre etter hvert..

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:12   #383
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Takk, Vatti og Mailin - og gratulerer maillin med ny bestenotering du også

I dag har jeg prøvd Zumba for første gang - det var kjempegøy - var med på en time på treningssenteret her jeg bor, og herremin så svett jeg ble

Så må det sies at jeg prøvde å unngå å se meg selv i speilet, for OMG - jeg er SVÆR!!! Blir så deppa når jeg ser det, men tenker hele tiden fremover nå - jeg er på vei ned, dette er ikke fremtidsbildet av meg selv, men fortidsbildet ..

Men det er utrolig hvor kjipt det er å se seg selv med andres øyne (eller sånn jeg tror andre ser meg, for det stemmer jo sikkert ikke, jeg har nok et ganske alvorlig vrengbilde av meg selv) Flere som har det sånn?

Åh zumba hadde jeg ikke hørt om før, er visst litt ute... hehe Men googlet det nå, så kjempegøy ut! Kanskje jeg prøver en gang. Men foreløpig holder jeg meg til svømming, sykling og pilates med stor ball, mindre belastning på ledd da... Så får jeg hoppe og løpe litt mer når jeg blir lettere!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 21:18   #384
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

I hear you, sister.... Jeg har vært i undertøysbutikk i dag for å kjøpe ny BH som faktisk passer (etter barnefødsler, amming og 20 kg opp ante jeg virkelig ikke hvilken størrelse jeg skulle se etter - og nå var det virkelig på tide å bytte ut den gamle amme-BH'en med knekt spile og hull).... Ok, der sporet jeg litt av...

Back on track: I dag stod jeg "toppløs" i prøverom mens en dame målte meg med målebånd for å finne BH-størrelse, og jeg må si at den eklingen jeg ser i speilet overhodet ikke føles som MEG. Jeg har en gedigen slaskete bilring som tyter ut overfor bukselinningen (som slett ikke er stram) og henger over kanten. På ryggen har jeg en fold som jeg svetter i når jeg blir varm, jeg ser at jeg nesten ikke har nakke - bare en fold midt i spekket, jeg er rund på en polstret måte over skuldrene. Jeg kikket på meg selv i speilet og tenkte "herlighet, du ser ut som en 50år gammel vaskekjerring"... Slapp og deigete og pølsete og rar i fasongen.

Har meldt meg på intensivtreningskurs, oppstart 16. august. Vi får håpe ting strammes litt opp og at kroppsstørrelsen minker.

Jeg hadde ikke hatt SÅ mye imot å være overvektig dersom vekten var mer jevnt fordelt, men jeg har det aller meste fremme på magen. Ser ut som om jeg er ganske så gravid, og det er leit.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 22:41   #385
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Det høres ut som vi er ganske like, Vatti Bortsett fra at jeg aldri, ALDRI, aldri hadde stått toppløs i et prøverom sammen med noen .. kudos til deg.

Jeg har også alt samlet på ett sted, magen, eller overkroppen da. Bena mine er ganske slanke, men jeg har en gedigen pølse på mage nog kjenner meg igjen i denne folden på ryggen.

Gleder meg til å faktisk stå i et prøverom med ei dame som måler meg til en bh som faktisk passer meg. Men gjør det ikke før jeg har gått ned minst 10 kg til, kanskje tilogmed 15 ..

Er så glad jeg har dette forumet å lette hjertet mitt i, for folk som ikke er i samme situasjon, skjønner bare ikke..

Takk, jenter

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 23:10   #386
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Det høres ut som vi er ganske like, Vatti Bortsett fra at jeg aldri, ALDRI, aldri hadde stått toppløs i et prøverom sammen med noen .. kudos til deg.

Jeg har også alt samlet på ett sted, magen, eller overkroppen da. Bena mine er ganske slanke, men jeg har en gedigen pølse på mage nog kjenner meg igjen i denne folden på ryggen.

Gleder meg til å faktisk stå i et prøverom med ei dame som måler meg til en bh som faktisk passer meg. Men gjør det ikke før jeg har gått ned minst 10 kg til, kanskje tilogmed 15 ..

Er så glad jeg har dette forumet å lette hjertet mitt i, for folk som ikke er i samme situasjon, skjønner bare ikke..

Takk, jenter

Men men men! ordentlig bh må man jo ha! Og da er det veldig viktig å bli målt... Skjønner at det er ubehagelig altså, men det er jo så fort gjort og de ser jo hundrevis av kropper i uka.... Bryr seg ikke de!

Tips: var i London i fjor og var innom Marks&Spencer. Der hadde de måledamer, og kjempebillig stort undertøy! (bh-ene jeg kjøper her hjemme koster 7-800 kroner, det er altfor mye!) Der fikk jeg 5 undertøyssett for tusenlappen! :-)

(størrelsen var forresten 85E så da vet jeg det til her hjemme hehe)

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 11:04   #387
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Så er det fredda'n og ukas dom:
Sist fredag viste vekta 75,9, i dag viste den 75,2. Ned 700 gram og bare 200 unna mitt første delmål, - og det må jeg si meg fornøyd med.

Jeg synes jeg har vært ekstra flink spesielt to ganger denne uke (litt sjølskryt her) : Først en kinokveld, - hvor de rundt meg satt og gomla popcorn og drakk Pepsi - mens jeg drakk Farris og spiste sorte Ifa. :P Og så i går da ungene hadde bakt brownies..... mmm lukta fantastisk godt... og jeg spiste kjapp-is av frosne bringebærbær, fløte og Snøfrisk most med stavmixer. Uten søtning.

Er spent på å høre hvordan det har gått med dere andre?

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 11:32   #388
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Så er det fredda'n og ukas dom:
Sist fredag viste vekta 75,9, i dag viste den 75,2. Ned 700 gram og bare 200 unna mitt første delmål, - og det må jeg si meg fornøyd med.

Jeg synes jeg har vært ekstra flink spesielt to ganger denne uke (litt sjølskryt her) : Først en kinokveld, - hvor de rundt meg satt og gomla popcorn og drakk Pepsi - mens jeg drakk Farris og spiste sorte Ifa. :P Og så i går da ungene hadde bakt brownies..... mmm lukta fantastisk godt... og jeg spiste kjapp-is av frosne bringebærbær, fløte og Snøfrisk most med stavmixer. Uten søtning.

Er spent på å høre hvordan det har gått med dere andre?

Grattis! Flink!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 11:52   #389
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Grattis! Flink!

Tusen takk.

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 12:51   #390
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Ja, Mammamiia, kjemepfint!! Standhaftig og flink og det gir resulatater. Du har all grunn til å være fornøyd med deg selv.

Jeg skal veie meg på mandag. Håper på litt nedgang, har hatt veldig tydelige utslag på stixene. Var også på kino i går. Barna gomlet popkorn og drakk vann (de liker heldigvis ikke brus og saft), og jeg drakk vann og "vansmektet". Hehehe....

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 11:26   #391
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Vatti, her.

Jeg skal veie meg på mandag. Håper på litt nedgang, har hatt veldig tydelige utslag på stixene. Var også på kino i går. Barna gomlet popkorn og drakk vann (de liker heldigvis ikke brus og saft), og jeg drakk vann og "vansmektet". Hehehe....

Du er kjempeflink, Vatti!!! Det er i slike situasjoner at jeg står i størst fare for å gå på en smell... Det skapet i kiosken på kinoen med popcornbeger i alle størrelser står lissom og ROPER på meg! Men det gjelder å holde seg hard.. Det er noe med vanen og, tror jeg, - det å sitte og gomle på noe mens en ser film.... Så gjelder det bare å bryte den vanen..... Hjemme er det greit, - for der tyr jeg til strikkepinnene mens jeg ser TV, - men jeg har til gode å ha med de på kino....

I dag er vekta OPP 400 gram... Men jeg regner med det er endel vann, - for i går ble det "litt" utskeielser, - med nesten ei hel plate Cloetta melkesjokolade (den uten sukker selvfølgelig) og en halv pose Bakonkrisp (ja, det skrives sånn på den posen, - Kims sin, - den med 0 karber - Filler's Select Quality står det på posen) ooooog et relativt stort glass rødvin... Jeg spiste ikke så mye karbohydrater ellers i går,- og er fortsatt i ketose tror jeg - skal teste med stick i kveld igjen siden jeg har lest her inne at det kanskje ikke vises på sticken før kvelden etter om en har falt ut... . I går kveld var den imidlertid mørkerosa, som den alltid er hos meg. Uansett hvor mange liter vann jeg drikker...

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 11:33   #392
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Du er kjempeflink, Vatti!!! Det er i slike situasjoner at jeg står i størst fare for å gå på en smell... Det skapet i kiosken på kinoen med popcornbeger i alle størrelser står lissom og ROPER på meg! Men det gjelder å holde seg hard.. Det er noe med vanen og, tror jeg, - det å sitte og gomle på noe mens en ser film.... Så gjelder det bare å bryte den vanen..... Hjemme er det greit, - for der tyr jeg til strikkepinnene mens jeg ser TV, - men jeg har til gode å ha med de på kino....

I dag er vekta OPP 400 gram... Men jeg regner med det er endel vann, - for i går ble det "litt" utskeielser, - med nesten ei hel plate Cloetta melkesjokolade (den uten sukker selvfølgelig) og en halv pose Bakonkrisp (ja, det skrives sånn på den posen, - Kims sin, - den med 0 karber - Filler's Select Quality står det på posen) ooooog et relativt stort glass rødvin... Jeg spiste ikke så mye karbohydrater ellers i går,- og er fortsatt i ketose tror jeg - skal teste med stick i kveld igjen siden jeg har lest her inne at det kanskje ikke vises på sticken før kvelden etter om en har falt ut... . I går kveld var den imidlertid mørkerosa, som den alltid er hos meg. Uansett hvor mange liter vann jeg drikker...

Huff jeg også. En hel plate melkesjokolade fra sukkerfritt, men med relativt mye karber likevel. Og bringebær, baconsnack (fra Kims det også, og uten karber) samt en grevens jordbærcider uten karber men med alkohol. Selv om jeg hadde strikkepinnene mine i hendene hele kvelden! Skjønner ikke hvordan jeg fikk det til jeg.... Og i kveld er det fest, så da blir det masse både cider, vin og øl....
Skal også teste ketosen min i dag! Lykke til!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 12:37   #393
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Huff jeg også. En hel plate melkesjokolade fra sukkerfritt, men med relativt mye karber likevel. Og bringebær, baconsnack (fra Kims det også, og uten karber) samt en grevens jordbærcider uten karber men med alkohol. Selv om jeg hadde strikkepinnene mine i hendene hele kvelden! Skjønner ikke hvordan jeg fikk det til jeg.... Og i kveld er det fest, så da blir det masse både cider, vin og øl....
Skal også teste ketosen min i dag! Lykke til!

Hvordan gikk det med sticken din i går? Min var heldigvis rosa. Så da gikk det bra med utskeielsen min på fredag.... Meeeen... i dag var jeg opp enda 300 gram! Go figure! Spørs om det blir noen ny pers på meg til fredag gitt.... skulle sååå gjerne se 74-tallet.....

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 13:46   #394
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mammamiia, her.

Hvordan gikk det med sticken din i går? Min var heldigvis rosa. Så da gikk det bra med utskeielsen min på fredag.... Meeeen... i dag var jeg opp enda 300 gram! Go figure! Spørs om det blir noen ny pers på meg til fredag gitt.... skulle sååå gjerne se 74-tallet.....

Fikk ikke gjort det. Men var på fest i går, drakk masse (men holdt meg unna snacksen!)
Men, antakelig pga dehydrering, så veide jeg i dag svimlende 1,8 kg mindre enn i går! Hehe vet det bare er vann så jeg oppdaterer ikke tickeren min, men likevel gøy! Skal ta testen i dag tenker jeg.

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 13:57   #395
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Mailin, her.

Fikk ikke gjort det. Men var på fest i går, drakk masse (men holdt meg unna snacksen!)
Men, antakelig pga dehydrering, så veide jeg i dag svimlende 1,8 kg mindre enn i går! Hehe vet det bare er vann så jeg oppdaterer ikke tickeren min, men likevel gøy! Skal ta testen i dag tenker jeg.


Hehe. Kanskje jeg skulle ta meg ei skikkelig kule jeg og.... Næææææ... prøve å pøse på med Mjøsvatn istedet tror jeg.... Skal nemlig opp sju i morgen og ta i mot en meget aktiv 1,5-årig liten frøken.... som skal sysselsette mormor hele dagen! *pæs*
Det ble reker, egg, avokado og rømme til frokost i dag.

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:30   #396
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Hei!
Kan jeg få være med her?
Jeg begynte også i mai og følger vel i utgangspunktet Atkins, men det er jo mye likt fordet om
Er jo kjekt med litt fellesskap i livsstilsendringen (som det jo skal være)

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:43   #397
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Tasja, her.

Hei!
Kan jeg få være med her?
Jeg begynte også i mai og følger vel i utgangspunktet Atkins, men det er jo mye likt fordet om
Er jo kjekt med litt fellesskap i livsstilsendringen (som det jo skal være)

Hei og velkommen! Selvsagt får du være med her, - skulle bare mangle! Jo flere jo bedre! Veldig kjekt å kunne støtte og oppmuntre hverandre om en skulle gå på en smell eller simpelthen bare stagnere. Og ikke minst dele gleden over fremgang! ...eller i dette tilfelle nedgang...

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 18:50   #398
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Jeg har gått opp 1 kg siden fredag jeg Jeg har vært på hyttetur, men med unntak av et par sånne kvadratkarameller, har jeg holdt meg til kostplanen min. Er nok en del vann, men likevel - blei så deppa i dag morges og i dag har jeg hatt kjempelyst på en DIIIIIGER pose smågodt ... Må bare ta meg sammen, er sikkert bedre i morgen. Testa forresten med en ketostix nå på ettermiddagen og den var kritthvit

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:58   #399
Mammamiia
Medlem
 
Mammamiia sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Kapp
Innlegg: 144
Mammamiia er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Jeg har gått opp 1 kg siden fredag jeg Jeg har vært på hyttetur, men med unntak av et par sånne kvadratkarameller, har jeg holdt meg til kostplanen min. Er nok en del vann, men likevel - blei så deppa i dag morges og i dag har jeg hatt kjempelyst på en DIIIIIGER pose smågodt ... Må bare ta meg sammen, er sikkert bedre i morgen. Testa forresten med en ketostix nå på ettermiddagen og den var kritthvit

Huff da, - slikt er ikke noe moro, - men ikke gi deg! Vis at nicket ditt passer til deg nå. Den posen med smågodt smaker bare søtt kliss uansett... (det er ihvertfall hva jeg prøver å si til meg sjøl innimellom..... Hjelper det??? Næææ....) Prøv å bøtt innpå med vann et par dager, - så skal du se vannet slipper. Jeg gikk opp 700 gram fra fredag til i går jeg og. Og i går drakk jeg bøttevis med vann.... I dag var vekta ned 400 av de igjen. (og så fikk jeg besøk fra Raufoss.... det hjalp jo litt det og.... :P )

Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, - men jeg reagerer ihvertfall på varmen... da tviholder kroppen på vann. Faktisk så mye at jeg må gå på vanndrivende innimellom.

Sier som Gjertrud Sand: Vi får tru de bli likar i mårra!

__________________
Ned 5 til St.Hans....:


Mammamiia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Ketolyse til egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:12   #400
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Maistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Jeg har gått opp 1 kg siden fredag jeg Jeg har vært på hyttetur, men med unntak av et par sånne kvadratkarameller, har jeg holdt meg til kostplanen min. Er nok en del vann, men likevel - blei så deppa i dag morges og i dag har jeg hatt kjempelyst på en DIIIIIGER pose smågodt ... Må bare ta meg sammen, er sikkert bedre i morgen. Testa forresten med en ketostix nå på ettermiddagen og den var kritthvit

OK, jeg sier det samme: Vis at du ER nicket ditt!!
Et par dager med strengt regime, så er du back in business!




Jeg er fremdeles i ketose, som jeg har vært siden mai (med to små glipper), og har nå gått ned den svimlende sum av ....

*trommevirvel*

1,1 kg

Hmmm, jeg føler kaaaaanskje at noe er i ferd med å skje nå. Vi får se, vi får se. Hadde det ikke vært for at jeg føler meg bedre og har mer energi med ketogent kosthold så hadde jeg jammen sluttet for lenge siden. Blir spennende å se hvordan det går når jeg begynner med trening 16. august. Både gleder og gruer meg. Håper virkelig det har en positiv effekt og at jeg dermed vil RASE ned i vekt.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd for 30+gruppen Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 2235 17-03-15 20:38
Aprilstarternes veietråd! R0SA Ketolysekuren 307 02-11-10 15:49
Lørdag-veietråd supha Fysisk og mental helse 2 09-06-10 23:49
~ Juli - veietråd ~ Frk.Sunshine Ketolysekuren 91 08-02-10 09:23
Veietråd Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 1 02-07-07 00:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no