Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-10, 21:04   #376
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

joda er inne i min amdre dag, sliter litt i dag ,men nå er kvelden snart over så det går bra

joda har gjort alle gode råd,, legger fram produktene ,de ligger i bunker utover kjøkkenbordet,,det gjorde jeg sisst jeg gikk på dette her også, da gikk jeg ned 22 kilo
men nå sliter jeg med grønnsaker , de vokser i munn ,orker dem rett og slett ikke , har prøvd det meste ,men bare tanken gir meg grøssninger ,,
skal lage meg grønnsakssuppe i morgen , den går kanskje ned

men joda jeg skal klare dette her ,
på fredag har jeg fått time til ny bukplastikk, (de gjorde en del feil sisst)men takket nei ,,eller utsetter det,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:34   #377
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Oi, hvor da? Har du tatt operasjonen og skal reoperere+ Hva skjedde? Jeg vil også gjøre det når jeg er ferdig med dette...

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

på fredag har jeg fått time til ny bukplastikk, (de gjorde en del feil sisst)men takket nei ,,eller utsetter det,,

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:52   #378
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ble operert på telemarksentralsykehus skien mai 2008
magen over navlen ble ikke bra , de har liksom forskyvet den oppover,så har mer mage der nå enn før,,
så skal reopere ,men vil nok vente til jeg har gått ned ti kilo

og nå gnager sulten her og grønnsakssuppen står og koker ,og jeg strikker på harde livet

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 22:27   #379
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Gå inn på bukplastikk.com der får du masse gode råd om buklplastikk .og suppa smakte nydelig ,og med denne farta med strikkinga er genseren snart ferdig

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 00:25   #380
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

Hei

har også lyst på en slik der man kan se vektnedgangen, noen som kan si hvordan jeg gjør det?

Følg denne oppskriften:
1. Trykk på denne linken: tickerfactory
2. Velg hvilken ticker du vil ha - weight loss linken
3. Velg hvordan du vil den skal se ut - og trykk på next hele tiden til du kommer til siste side
4. Klipp ut koden du får på siste siden - bruk den koden som heter bbCode
5. Gå inn på kontrollpanelet ditt her på forumet
6. Velg å endre signatur
7. Lim inn koden du hentet fra tickerfactory

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

Er bare andre dagen min så ikke helt inni dette, lurer litt på;

har det noe å si at jeg bruker skummet melk og ikke det lactolight?
burde jeg bestilt det når jeg bestiller,nå har jeg bare den startpakken og kan ikke se at det er med.

Hvis du ikke har laktoseintolleranse går det helt greit med skummet melk - selv veksler jeg mellom skummet og lettmelk (lettmelk i helgene )

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

jeg har lagt meg muffins i kveld, har det noe å si at jeg i dag har hatt bar med frukt til frokost med skummet melk (god) kjeks (veldig god) til lunsj +
salat. grønnsakssuppe til middag ( helt greit ) kokte brokkoli og blomkål å hadde oppi. ja så var det muffins nå til kvelds ( og litt salat senere), følte det ble en litt snope dag.... har det noe å si?

Så lenge du spiser det antall produkter legen har foreskrevet (evt. så mange du trenger for å ikke føle deg sulten), så har egentlig ikke typen produkt noe å si bortsett fra "regelen" om kun en bar pr dag. Ellers er det viktig at du spiser nok grønnsaker til to av måltidene.

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

hadde vært kjempe flott hvis noen kunne svart meg.

gleder meg til veien videre, blir kjempe motivert av å se alle "her inne" som har de resultatene

Håper du finner svarene mine nyttige
Forøvrig vil jeg ønske deg velkommen i gjengen, og håper du finner deg tilrette sammen med oss. Stå på og husk; ta en dag av gangen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 08:32   #381
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er registrert der , jeg :-) Har lest mye. Men kommer nok ikke til å legge ut før- og etterbilder. Har du gjort det?

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

Gå inn på bukplastikk.com der får du masse gode råd om buklplastikk.

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 08:39   #382
tinus76
Medlem
 
tinus76 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 447
tinus76 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg skal og ha bukplastikk - har vært inne på den siden. Er ikke aktiv på det forumet, men tittet litt på linker.

Men er litt usikker når jeg kan gjøre det, er det rundt 72 kg? Vet du Lotta, vi er vel omtrent samme i høyde vi to.

Gleder meg til å fikse litt på magen, tre tette fødsler har satt sine spor.

__________________
Klem fra Tinus gift med mannen, mamma til E04, J06, J08
Min_Journal - Startdato: 20.10.09, Startvekt: 96 kg, skal ned minst 31 kg


tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 08:40   #383
tinus76
Medlem
 
tinus76 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 447
tinus76 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Forresten ned nesten 2 kg denne uka, hadde nok vært mer hadde jeg ikke skeiet ut i helga. Så da er vi ignag igjen her i huset Nå må jeg hodle meg ellers klarer jeg aldri å begynne igjen..

__________________
Klem fra Tinus gift med mannen, mamma til E04, J06, J08
Min_Journal - Startdato: 20.10.09, Startvekt: 96 kg, skal ned minst 31 kg


tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:14   #384
Alida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 26
Alida er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Håper du finner svarene mine nyttige
Forøvrig vil jeg ønske deg velkommen i gjengen, og håper du finner deg tilrette sammen med oss. Stå på og husk; ta en dag av gangen [/quote]

Hei

Tusen takk for gode tips

__________________


Alida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 21:16   #385
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Lotta67, her.

Er registrert der , jeg :-) Har lest mye. Men kommer nok ikke til å legge ut før- og etterbilder. Har du gjort det?

nei har ikke lagt ut bilder ,, føler ikke for det

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 21:17   #386
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av tinus76, her.

Jeg skal og ha bukplastikk - har vært inne på den siden. Er ikke aktiv på det forumet, men tittet litt på linker.

Men er litt usikker når jeg kan gjøre det, er det rundt 72 kg? Vet du Lotta, vi er vel omtrent samme i høyde vi to.

Gleder meg til å fikse litt på magen, tre tette fødsler har satt sine spor.

de regner vel bmi på ca 28 pluss minus ,helst minus

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 22:01   #387
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

da er snart 3 dager unnagjort , de tre værste håper jeg ,,det har i grunn gått greit , er litt sulten nå ,men legger meg snart,,
så de neste 60 dagene går enda bedre tenker jeg ,,da har jeg et ønske om at 10 kilo er borte ,håper jo at det jeg har lagt på meg siden jul forsvinner fort ,og resten bare blir peanuts ,,hehe
har ikke veid meg skal prøve og veie meg bare vær søndag,,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:11   #388
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så bra, da klarer du deg bra fremover! :-) Jeg starter Fase 1 igjen om snart to uker, men da er jo du snart ferdig! :-)

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

da er snart 3 dager unnagjort , de tre værste håper jeg

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 23:18   #389
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Har sjekket litt rundt. Tror det offentlige forholder seg til en BMI under 25 men i det private under 30. Jeg har hørt så mye fram og tilbake om offentlig versus privat at jeg er helt i villrede. Noe av det jeg har fått med meg, er at skal du gjøre det offentlig, bør det være på sykehus der det er en plastikkirurg som opererer og ikke en vanlig kirurg, "for de er ikke så nøye på å gjøre det fint, bare få bort det overflødige" (noe jeg har lest, har ikke belegg for å mene det). Men samtidig er det jo mange på bukplastikk.com som skryter over behandlingen de har fått i det offentlige og at det er sikrere om noe skulle gå galt under operasjonen... Det kommer også an på om du også skal fettsuge på sidene i tillegg, og det kommer an på om du bare skal ta bort overflødig hud nederst, eller om du må ha t-snitt. T-snitt er en mer komplisert affære. Vel. Vanskelig å velge. Skal sjekke litt mer i løpet av våren.

Du og jeg er nok ganske like, både i høyde og vekt for tiden. Men snart er vi sylfider! :-)

Opprinnelig lagt inn av tinus76, her.

Men er litt usikker når jeg kan gjøre det, er det rundt 72 kg? Vet du Lotta, vi er vel omtrent samme i høyde vi to.

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 10:06   #390
tinus76
Medlem
 
tinus76 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 447
tinus76 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja jeg må sjekke opp litt mer når det nærmer seg. Hører og litt forskjellige ting.

Vi ja - satser på bikini til sommer eller...

__________________
Klem fra Tinus gift med mannen, mamma til E04, J06, J08
Min_Journal - Startdato: 20.10.09, Startvekt: 96 kg, skal ned minst 31 kg


tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 18:57   #391
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

jeg lovpriser offentlig sykehus ,lå der i 5 dager etter bukplastikk..T snitt
fikk ikke lov og dra hjem før drena var tatt,og det er jeg sjeleglad for ,, ble også sykemeldt i 6 uker ,,det er det ikke bestandig en blir i det private ,de har visst ikke lov og sykemelde,,så da må en ta av ferien
min venninne var privat og ble kastet ut etter 3 timer ,med dren og det hele ,,det er visst vanlig , nå er ho kanske tøff da

noen får et flott resultat enten det er privat eller offentlig ,,og noen får et mindre bra resultat enten det er privat eller offentlig

men fettsuging gjør dem helst ikke på offentlig sykehus ,,vet ikke hvorfor ,
men spurte nå når jeg var til kontroll ,joda de kunne fettsuge også om jeg ønsket det, og det var nødvendig

men det er ikke lett og vite hva som er best av private og offentlig ,,stort sett de samme legene som som oprerere overalt

og min bmi var 27 og nå er den alt for mye ,men reopere ville de om jeg ville ,men jeg drøyer den til høsten ,så får jeg se om hva jeg gjør da

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 20:27   #392
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk for at du deler! Håper du blir fornøyd med endelig resultat, uansett hva som skjer! :-)

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

jeg lovpriser offentlig sykehus ,lå der i 5 dager etter bukplastikk..T snitt

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 21:19   #393
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

bare hyggelig
er veldig i tvil om jeg skal gjøre det en gang til, men får se når jeg har gått ned de kiloene jeg vil,, kanskje resultatet blir bedre da,og jeg føler meg fornøyd
magen er ikke perfekt ,men det er jo ikke resten av kroppen heller ,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 08:56   #394
tinus76
Medlem
 
tinus76 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 447
tinus76 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

de regner vel bmi på ca 28 pluss minus ,helst minus

Ja men da tror jeg at jeg har rett info - mener å huske at når jeg er rundt 72 kg så kan jeg begynne å sjekke ut mulighetene - en stund til - men jobber mot det.

Kg'ene går nedover - var 85,7 idag og veldig fornøyd med det. Snart er jeg på 84,9 og da begynner jeg vbidere ned fra der jeg var.

__________________
Klem fra Tinus gift med mannen, mamma til E04, J06, J08
Min_Journal - Startdato: 20.10.09, Startvekt: 96 kg, skal ned minst 31 kg


tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 16:32   #395
Alida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 26
Alida er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei alle sammen :-)

Da var jeg på dag 5 og det går veldig bra litt sulten avogtil men .... funnet en del prdukter som jeg liker veldig godt mens andre som blandt annet grønnsakssuppen asj
asj. gått mest i salat og brokkoli og blomkål, noen forslag om jeg kan lage noe av andre grønnsaker?

Spent hva vekten viser på søndag....

__________________


Alida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 19:47   #396
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei! Så bra! Regner med du har fått den lista med alle grønnsakene du kan spise, sånn at du slipper å gå lei av brokkoli og blomkål?

Da jeg var i Fase 1, hadde jeg salat med haug på jobben. Om kvelden spiste jeg gjerne grønnsakswok med gode krydder, og litt senere på kvelden skar jeg gjerne en halv squash i skiver og grillet dem med litt løksalt og/eller chilikrydder og hadde det som kveldskos. Det var nødvendig å få meg alle grønnsakene, slik at magen ikke skulle stoppe opp av produktene.

Lykke til med veiing på søndag!

Opprinnelig lagt inn av Alida, her.

Hei alle sammen :-)

Da var jeg på dag 5 og det går veldig bra litt sulten avogtil men .... funnet en del prdukter som jeg liker veldig godt mens andre som blandt annet grønnsakssuppen asj
asj. gått mest i salat og brokkoli og blomkål, noen forslag om jeg kan lage noe av andre grønnsaker?

Spent hva vekten viser på søndag....

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 12:25   #397
tinus76
Medlem
 
tinus76 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sør-vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 447
tinus76 er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jaja, da var det helg - så satser vi på at dette skal gå bra eller...

God helg damer!! Stå på!!

__________________
Klem fra Tinus gift med mannen, mamma til E04, J06, J08
Min_Journal - Startdato: 20.10.09, Startvekt: 96 kg, skal ned minst 31 kg


tinus76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 15-01-10, 13:56   #398
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Syk...... igjen
Ser ut til å få en litt vanskelig start på 2010 - først forkjølet og feber den første uka etter oppstart i fase1, og så nå de siste 3-4 dagene omgangsyken . Prøvde i det lengste å holde meg til dietten, men matlysten forsvant og smakssansene avviste produktene så jeg har de siste dagene ikke spist noen ED-produkter. Det lille jeg har greid å få i meg har vært litt kylling med stekte grønnsaker, men eller nesten ingenting annet enn vann, pepsi max og fun light saft - ja også bittelittegran ingefærøl.... Er nå endelig tilbake på jobb (lurer på hva sjefen tenker - 4 dager borte 1 dag på jobb i uke 1, 1 dag på jobb, 3 dager borte og 1 dag på jobb i uke 2....), og i dag har jeg i alle fall fått ned både frokostblandingen (sjokolade) og grønnsakssuppe.

Blir nok noen rolige dager nå i helgen, for så å ta en ny oppstart på mandag - har ikke tenkt å gi meg pga noen motbakker

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-10, 22:53   #399
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

3 dager til jeg skal starte på ED kurs for første gang. Må først innom lege for å ta blodprøver og slikt men tror ikke det skal bli noen stopper for å følge ED. Jeg gruer meg ganske mye og har derfor prøvd å lese så mye som mulig om ED. Kurset har jeg fått i gave av mine foreldre som er bekymret for helsen min... (søte, snille foreldre jeg har). Har gått på mange Roede kurs og er skikkelig LEI av det. Tenkte at nå er tiden inne for å prøve noe nytt.

En ting som jeg lurer på men som jeg ikke har lest noe sted, er det forventet at man trener ofte i løpet av noen av disse 4 fasene, eller er vektreduksjonen bare basert på matinntak?

Jeg tror det kommer til å bli en tøff periode fremover men må man, så må man!

hilsen glegruer'n

Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 09:09   #400
Lotta67
Medlem
 
Lotta67 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Alder: 57
Innlegg: 420
Lotta67 er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Gratulerer og lykke til! Det har funket bra for meg. 17,5 kilo siden september. Nå er jeg i fase 3 og spiser noen karber, men skal i gang med ny Fase 1 om halvannen uke og ta resten av kiloene.

Trening: Sykepleieren på klinikken min anbefalte ikke hard trening i Fase 1. Men gåturer og frisk luft er jo som regel alltid bra. Kjenn litt etter på kroppen. Hun sa heller ikke noe spesielt i Fase 2, men der også må du kjenne etter og trene om du har energi til det, men ikke for hardt.

I Fase 3, derimot, anbefalte hun trening eller en times gåtur i rask gange minst tre ganger i uka. Det har jeg ikke gjort. Mangel på trening er jo et av mine problemer, men jeg har mål om å komme i gang med lange turer når snøen er borte til våren. Det vil si 2-3 ganger i uka rundt et vann som er like i nærheten her.

Jeg kjente raskt i Fase 1 at jeg fikk mye mer energi da jeg begynte i Fase 1! Og ikke glemt å følge opp alle vitaminene og mineralene du skal ha i tillegg, det er viktig for forbrenningen og for næringsstoffene du trenger under opplegget. Har du fått den lista?

Hører gjerne fra deg om hvordan det går! :-) Vi er mange her som følger hverandre!

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

En ting som jeg lurer på men som jeg ikke har lest noe sted, er det forventet at man trener ofte i løpet av noen av disse 4 fasene, eller er vektreduksjonen bare basert på matinntak?

__________________
Journalen min
Lotta67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no