Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-13, 12:25   #376
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Så fantastiske resultater dere kommer med!

Jeg føler for øyeblikket å skrike litt av frustrasjon. Min vekt går ikke ned! Eller, jo men det er snakk om gram som går opp og ned og opp og ned - så det er egentlig ingen nedgang.
- MEN når jeg måler meg med målebåndet ser jeg resultater. Jeg har mistet tilsammen 10 cm på en uke nå og det var på de stedene på kroppen som stod stille forrige uke. (Rompe og lår.) Tilsammen har jeg mistet 23cm rundt om på kroppen siden jeg startet! Det er jeg selvsagt fornøyd med, men den vekten altså... Synes det er så rart!
- I tillegg sliter jeg fremdeles noe enormt med bommelomm. Jeg klarer ikke å gå på do og føler det samler seg opp i magen og ryggen. I går kjøpte jeg dulcolax, men selv det funket ikke. Akk...

Kort fortalt: jeg går ikke ned i vekt, kroppen min nekter å gå på do, men målebåndet er foreløpig trofast og snill. -10cm denne uka.

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 13:27   #377
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Lullapie; jeg er også forstoppet. Det er ikke noe deilig akkurat. Du kan kjøpe movicol eller lactulose og bruke det noen dager. Det er ikke så sterkt så det tar litt tid før det har skikkelig i effekt. Jeg pleier å ha god effekt av linfrø, men det har jeg vært tom for en stund. 1-2 ss i litt yougurt og noen bær til og masse vann i løpet av dagen. Hvis du ikke bruker sukkerfrie produkter kan det å tygge en pakke med tyggegummi også gjøre susen eller en sukkerfri sjokolade. Ikke kombiner alle disse tingene da får du garantert skikkelig vondt i magen!

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 13:29   #378
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg har forsåvidt lest om noen her som hadde samme problemet og når magen var tømt skikkelig så hadde vekten gått ned noen kg. Det kan jo også være at du bruker fettet på kroppen til å bygge muskler med og de veier jo mer enn fett men tar mindre plass.
Jeg ønsker meg en vekt som måler fett og muskler i kroppen min, for da hadde jeg kanskje sett endring der...

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 14:12   #379
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Mange trur fett blir omdannet til muskler, dette er feil. Muskler bruker proteiner for å vokse, det som skjer er att musklene vokser og fettet forsvinner, ikke det at fett blir brukt til å danne muskler.
Selv har jeg vært i stagnasjon, å da ble jeg stresset og forstoppet, så det beste er bare slappe av, spise sunt og trene.
Forresten, ny pulsklokke på vei!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 14:41   #380
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.

Så fantastiske resultater dere kommer med!

Jeg føler for øyeblikket å skrike litt av frustrasjon. Min vekt går ikke ned! Eller, jo men det er snakk om gram som går opp og ned og opp og ned - så det er egentlig ingen nedgang.
- MEN når jeg måler meg med målebåndet ser jeg resultater. Jeg har mistet tilsammen 10 cm på en uke nå og det var på de stedene på kroppen som stod stille forrige uke. (Rompe og lår.) Tilsammen har jeg mistet 23cm rundt om på kroppen siden jeg startet! Det er jeg selvsagt fornøyd med, men den vekten altså... Synes det er så rart!
- I tillegg sliter jeg fremdeles noe enormt med bommelomm. Jeg klarer ikke å gå på do og føler det samler seg opp i magen og ryggen. I går kjøpte jeg dulcolax, men selv det funket ikke. Akk...

Kort fortalt: jeg går ikke ned i vekt, kroppen min nekter å gå på do, men målebåndet er foreløpig trofast og snill. -10cm denne uka.

Mitt beste råd til forstoppelse er massa salat, ikke kokt med rå, det setter skikkelig fart på meg. Håper det funker for deg også

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 15:52   #381
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Mitt beste råd til forstoppelse er massa salat, ikke kokt med rå, det setter skikkelig fart på meg. Håper det funker for deg også

Massa = masse
med = men

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 16:03   #382
wenche@@
Medlem
 
wenche@@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 59
Innlegg: 191
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.

Så fantastiske resultater dere kommer med!

Jeg føler for øyeblikket å skrike litt av frustrasjon. Min vekt går ikke ned! Eller, jo men det er snakk om gram som går opp og ned og opp og ned - så det er egentlig ingen nedgang.
- MEN når jeg måler meg med målebåndet ser jeg resultater. Jeg har mistet tilsammen 10 cm på en uke nå og det var på de stedene på kroppen som stod stille forrige uke. (Rompe og lår.) Tilsammen har jeg mistet 23cm rundt om på kroppen siden jeg startet! Det er jeg selvsagt fornøyd med, men den vekten altså... Synes det er så rart!
- I tillegg sliter jeg fremdeles noe enormt med bommelomm. Jeg klarer ikke å gå på do og føler det samler seg opp i magen og ryggen. I går kjøpte jeg dulcolax, men selv det funket ikke. Akk...

Kort fortalt: jeg går ikke ned i vekt, kroppen min nekter å gå på do, men målebåndet er foreløpig trofast og snill. -10cm denne uka.

Det aller viktigste for at man skal bommelomme er å få i seg nok vann.. Sliter du nå så er du skikkelig forstoppet. Da hjelper ikke movicol eller andre ting.
Gå på apoteket å kjøp ett skikkelig olje klyx, ikke de små pakkene de har i hylla.

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:30   #383
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Januarstartere

Så flinke dere er alle sammen Her har jeg ikke vært på vekta etter at jeg startet enda og jeg tenker jeg venter til i neste uke

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 08:01   #384
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Frokost spist, alt er veid og registrert i mfp.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 08:30   #385
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Samme her, wonderwoman! Har å hatt veiedag nr to! 100 g ned siden tirsdag går riktig vei da..

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 11:17   #386
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

hva er mpf? Her er det salat fra butikken som er frokost/lunsj. Så ikke veid i dag. Men, tar sånn ca da! I morgen er det kick off med jobben, så veldig spent på hvordan mat vi får servert!

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 12:28   #387
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Myfitnesspal, er en tracker for kosthold som diet.no.

Leste i ketolyseboka i dag, der sto det att det var vanlig å ha stagnasjon i vekttap når man begynner å trene, stagnasjonen kan vare inntil tre uker! Det passer jo bra for meg! Føler meg mindre, så det skjer jo noe..

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 14:13   #388
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Merket godt at jeg ikke spiste for en hel landsby i dagmorges for jeg var helt tom når det var lunsjtid.
3 uker stagnering da skulle jeg vel være ferdig med de 3 ukene snart da...
Jeg trives veldig godt med å trene for tiden, men jeg har såpass mye polstring at jeg ikke merker noe utover at jeg har blitt sterkere. Kanskje en anelse strammere her og der.
Jeg roter vist endel på mfp (myfitnesspal) Men nå begynner det å bli bedre. Har fått lagt inn noen oppskrifter sånn at det blir mer korrekt føring av hva jeg spiser.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 18:54   #389
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Januarstartere

Veiedagen er her;

07.01: 0
12.01; -3,1
18.01; -1,4
25.01; -0,7


Ikke all verden denne uken, men har dametiden og kjenner at det er vann i kroppen - så håper på bedre resultat neste uke
Men, 5,2 kilo på 18 dager er ikke så verst

Ingen trim og ikke sluttet med cola zero ... Så hva kan en forvente

Håper på litt mer energi til å komme igang med trening - eller klare tanken på å bare gjøre det. Ser at dere andre er så flinke - gode inspirasjonskilder

Mannen har plutselig hevet seg på ketolyse - litt morro og litt ekstra arbeid, da det er jeg som lager all maten. Men, mest gøy

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 10:05   #390
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Veiedag i går opp 800 gram . Fikk også tlf fra legen på torsdag,,,betennelsen i kroppen har blusset opp igjen...ikke en veldig hyggelig melding .

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 10:27   #391
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Karbbis bra insats og flott resultat ihvertfall med tanke på dametiden.

Lady jojo: Kjedelig, betennelser i kroppen gjør at man ikke går ned i vekt har jeg lest her inne. Nå skal jo lavkarbo dempe betennelser så ikke gi opp.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 16:23   #392
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Bra jobba, Karbbis!
Å det er viktig å holde ut, Lady jojo!

Har selv hatt en tøff tid nå, men jeg bestemte meg for å holde ut! Å det har jeg gjort, av ren stahet! Å i dag hadde jeg godt ned 100g til siden i går! Er overlykkelig! Føler meg fantastisk! I kveld skal jeg kose meg med litt mørk sjokolade og ett glass rødvin! Event. litt brie!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 22:14   #393
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Hm, noen som bruker chiafrø som kosttilskudd her?

Å er det noen som har ett sug? Jeg vet ikke om det er søtsug eller hva det er, men har liksom lyst til å dytte noe i nebbet hele tiden, vet ikke helt hva. Veldig spesielt.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 08:02   #394
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

-100 gr jeg er på rett vei igjen! Det hjelper altså å begrense inntaket og ikke spise for flere. Fyller på med mye grønnsaker og har som mål å spise 500 gr om dagen og det fyller veldig godt i magen sammen med fett. Ligger alikevel litt lavt på fettet i følge mfp.

Sjøstjerne: Har chiafrø, men jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke dem til. Ang sug så er det for meg å ha noe å spise på. Jeg pleier alltid å raide kjøkkenskapene, men nå er det jo ikke noe der som jeg kan knaske på.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 10:32   #395
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg trur jeg skal spise en ss chiafrø hver morgen med ett glass vann! Det er vistnok appetithemmende! Ellers så gikk jeg på vekta i dag, 62,2! Håper det ikke er musklene. Har økt kcal inntak på mfp, men jeg synes det e så rart att når man trener så "vinner" man kalorier, er ikke det litt mot sin hensikt? Har som mål å brenne 500 kcal dagl, halve fra trening og halve fra mat, da nytter det jo ikke hvis jeg spiser det på igjen?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 11:51   #396
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Forsto endelig mfp, bra jobba etter to års bruk.. Herregud

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 12:40   #397
bumpsty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20
bumpsty er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

hei. er helt ny her...og vet ikke helt hvordan alt fungerer enda...
men begynte den 10. januar...vekta var da 126.5....i går var den 119.9....

målet er først og fremst å komme ned 5 kg om gangen....og største målet er å komme på to sifret vekt....der drømme vekta er 75 kg....da jeg før jeg fikk barn var på mitt tynneste 80kg.....og følte da at det var litt igjen for å føle meg vel...

jeg lurer litt på hvordan man får inn sånn signatur som viser vektnedgang....hmm...noen som kan svare på det? og hva skal jeg spise for å miste vekt fort?

bumpsty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompinert/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 18:31   #398
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Kjøp Ketolyseboka, altså bibelen. Å pugg den. Der står alt.
Tickeren kan du lage ved å klikke på noen andres ticker, altså den signaturen som viser vektnedgang. Så lager du din egen på den siden du kommer til. Det står hvordan på siden.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 19:47   #399
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

jaja, kickoff med jobben resulterte i sprekk deluxe... Men, var forbederedt på at det kunne skje da det ble vanskelig med tilrettelegging for meg. Så da er det ny start med nye muligheter i morgen! Regner ikke med at alle kiloene spretter på igjen etter en sånn helg, så da er det enda mer motivasjon for å komme i gang med treningen!
Ellers håper jeg dere andre har hatt en super helg!

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 21:29   #400
BalansertKosthold
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 3
BalansertKosthold er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Ift til tips om proteinkilder som det ble etterspurt her lenger oppe så mener jeg at Spirulina er et godt tips. 60-70 % protein. Det er en alge som kan spises enten som tabletter eller pulver som blandes i drikke (smaken er ikke så god i seg selv). Spirulina inneholder jo også store mengder vitaminer og mineraler. Kan kjøpes billig på diverse utenlandske nettsteder eller norske


Sist redigert av Nille : 20-02-13 kl 21:40. Årsak: Link til nettside fjernet, reklame
BalansertKosthold er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Balansert-med mye grønt Svar med sitat
Svar

Emneord
januar, ketolyse, kilo, kosthold, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd, januarstartere 2012 swirre Ketolysekuren 25 07-02-12 11:28
Januarstartere Slegg Dr Lindbergs 109 21-02-11 19:12
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no