Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bli med på Photobscuras renseuke!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-10-07, 18:01   #376
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bli med på Photobscuras renseuke!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nåååååå skal jeg hive meg med på Photobscuringa

Luuuud gøkk!!

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 18:04   #377
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Luuuud gøkk!!

Schjenk juu

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 18:31   #378
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Tussi jenta er ny på veien

Jeg er ikke lei!! Dag 12, minus 3,2!

Utrolig bra vekttap!!

Begynner og bli lei maten da! Men er så motivert av at vekta går ned, så jeg fortsetter!

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 19:35   #379
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nåååååå skal jeg hive meg med på Photobscuringa

Har hamstra inn kjøtt og fisk og smør og massse grønnsaker

Har jo vært en tur i Dublin og drukket myyyye Guinness og spist maaaaasse fried potatoes, og pizza og baguetter og mye annen gørrmat, men NÅ er det påan igjen!! Vekta gikk heldigvis ikke et gram opp i løpet av turen!!!! Men nå er det påan igjen, har flere kilo som skal bort

Gleder meg

Du datt selvsagt ut av ketosen? Hvordan er det å komme igang igjen etter en sånn sprekk? Like mye abstinenser som første gang, eller? Jeg mener - jeg var jo regelrett SYK de første dagene.

Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 19:54   #380
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Du datt selvsagt ut av ketosen? Hvordan er det å komme igang igjen etter en sånn sprekk? Like mye abstinenser som første gang, eller? Jeg mener - jeg var jo regelrett SYK de første dagene.

Jeg har fri uka som kommer. Vet i allefall at angsten kommer Føttene som tømmerstokker, MEN det går over Får ta en oppsummering etterpå å se om det var verd det.. Panikkangst er forferdelig, DET er hovedgrunnen til at jeg går på lavkarbo, ikke kilo overvekt. Vektnedgang er en kooos bi-ting

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 20:17   #381
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Dere holder på enda ja så bra. Har lest gjennom hele rense-tråden og fant ut av at jeg får bite i det sure eplet å henge meg på en ukes tid. Får kjøpe inn kjøtt av den typen jeg ikke er lei av. Men kan jeg spise krabbeklør?? og masse ferske reker. Hvis jeg kan det hadde det vært suupert. De har solgt det på bunnpris i lang tid nå og det er lettvint for meg å få tak i, og så er det jo SÅÅÅ godt. Fisk er det verre med, frossen er ok, men er ikke så glad i "pakke-smaken".
Etter som jeg forstår går renseuka ut på å spise MYE kjøtt\proteiner,moderat med grønnsaker, ikke ost\fløte\rømme\søtning?? Da blir det mye bacon på meg gitt

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 20:39   #382
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

All sjømat går greit, så lenge den er ubehandlet. Om f.eks reker inneholder karber, så er det kun fra lake!
Spis med god samvittighet

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 21:06   #383
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Så bra men en ting til... Man skal ikke bry seg om man ikke får i seg 15 karbs da??

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 21:07   #384
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Og så har jeg et spørsmål. Jeg har nemlig lyst til å spise noe mer enn bare dette jeg spiser nå. Er det veldig ulurt å bake meg Lollypopbrødet og spise det? Det ekstra der består jo av Cottage Cheese, kruskakli, linfrø og sesamfrø. Dumt å innføre alt på en gang?

Min journal
Gammel 13-10-07, 11:11   #385
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Gårsdagens meny:

Bacon, 75 gram(s) 254 0 24 10
Egg, 100 gram(s) 142 1 10 13

MCT-olje, 20 gram(s) 171 0 19 0
Tran, 5 gram 45 0 5 0
Salat, 100 gram(s) 10 1 0 1
Agurk, 100 gram(s) 9 1 0 1
Tomat, 100 gram(s) 15 3 0 1
Rapsolje, 4 gram(s) 36 0 4 0
Kjøttdeig, 150 gram(s) 291 1 20 27
Norvegia, 40 gram(s) 140 0 11 11
Seterrømme, 40 gram 134 1 14 9

Smør Tine, 40 gram(s) 298 0 33 0
Blomkål, 125 gram 26 4 0 2
Seterrømme, 100 gram 335 3 35 22
Kyllingfilet, 200 gram(s) 212 0 2 48

CALORIES CARBS FAT PROTEIN
2,119 15 177 145

Gikk til jobb ca 45 min, og syklet hjem igjen, ca 25 min.

Merker jeg tisset mye, mye mindre i går, så da regnet jeg med at vekta begynte å bremse. Og det stemte det. Tilbake på 71,7 igjen i dag, etter å ha sett 71,1. Men, får håpe totalnedgangen er mer til mandag.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 08:13   #386
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Tussi jenta er ny på veien

Da gir jeg meg med nilling!

Men har vært utrolig fornøyd med resultatet og da vet jeg hva jeg kan gjøre når vekta ikke vil rikke seg.
De siste 6 dagene gikk jeg ned 1,1 kg og samla på 13 dager så har jeg gått ned 2,7 kg. Så er veldig fornøyd med det.

Jeg gir meg fordi jeg skal over på fedon, føler jeg har så lite energi på ketolyse, så får prøve og se om det hjelper og gå over til fedon. For jeg trenger all energi jeg kan få fram til jul.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-07, 12:14   #387
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Lykke tilvidere, Tussijenta.

Gårsdagens meny:

Egg, 100 gram(s) 142 1 10 13
Bacon, 75 gram(s) 254 0 24 10
Agurk, 50 gram(s) 5 1 0 0
MCT-olje, 10 gram(s) 86 0 10 0
Tran, 5 gram 45 0 5 0

Salat, 100 gram(s) 10 1 0 1
Agurk, 100 gram(s) 9 1 0 1
Tomat, 100 gram(s) 15 3 0 1
Rapsolje, 4 gram(s) 36 0 4 0
Norvegia, 40 gram(s) 140 0 11 11
Kokt skinke, 75 gram(s) 74 0 2 13
Seterrømme, 40 gram 134 1 14 9

Seterrømme, 100 gram 335 3 35 22
laks, 250 gram(s) 500 0 34 50
Smør Tine, 80 gram(s) 597 1 66 1
Blomkål, 125 gram 26 4 0 2

MCT-olje, 10 gram(s) 86 0 10 0

CALORIES CARBS FAT PROTEIN
2,493 15 223134

Gikk hjem fra jobb i går, 40 min. Merket hodet ble tyngre og tyngre på vei hjem, så jeg drakk bort hodepinen med masse vann. Tidligere har hodepinen kun vært de første par dagene av ketose, nå har jeg hatt den siden mandag. men det hjelper med vann.

Gammel 14-10-07, 19:17   #388
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Hvilekjær denne helga, rødvin på lørdag, og rømme og ost i dag. Godt! Men jeg bare trengte denne ene dagen. På an igjen i morgen, og håper jeg får til å trene yoga også!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 14-10-07, 19:50   #389
safran
Seniormedlem

safran sin avatar

Jeg har nå en indisk rett i gryta, med både rømme og fløte. Jeg trenger den middagen, men skal ikke kjøpe disse ingrediensene på en stund.

Min journal
Gammel 14-10-07, 20:34   #390
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Begynner i morgen med Photobscuringa mi!! Gleder meg glugg!!

Lurer på een ting; er hermetikk ok??

Jeg tenkte da på mosatomatene fra Landlord til 1.5 karber pr 100 g.
Samt tomatpureen derifra.

Skal IKKE nyte noe meierivarer neste uke bortsett fra smør

Gammel 14-10-07, 20:45   #391
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Tror sikkert det er greit. Sjekk på innholdet. Men jeg har i alle fall spist sånne tomater i dag! (Men har en liten hvildag også).

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 15-10-07, 06:55   #392
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

KUDOS Photo (nok en gang) for at du fikk igang denne rensetiden!!!

På 14 dager er jeg blitt 4 kilo lettere, og beltet måtte strammes til 1,5 hull over "normalen"

I`m happy, happy, HAPPY!!!

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 11:50   #393
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Grattis med supert resultat, Lokkebiff!

Selv har jeg nå gått ned fra 73,1 til 70,9 på en uke! Altså 2,2 kilo! Jeg har endelig kommet under 71,7-72,5 som jeg har stått på en evighet. I tillegg 2 cm rundt midjen, 2 cm rundt brystet (endelig blir puppene mindre!) og 1 cm rundt låret. De andre målestedene sto stille.

Jeg fortsetter en uke til.

Gammel 15-10-07, 11:51   #394
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Jadda, jeg skulle jo ha begynt for lenge siden, men gjorde jeg det? Nei...

Men NÅH setter jeg i gang med rensing. Tjolahopp!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 15-10-07, 21:06   #395
Justina
Medlem

Justina sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Justina er ny på veien

Jeg har også endelig kommet i gang. Begynte i dag.
Har grusomt hodepine. Sansynligvis fordi jeg har droppet pepsi max og kaffe. Ellers har det gått fint.

Meny i dag:

Frokost: 1 Bratwurst (2 karber pr 100 g)
Lunch: 1 Bratwurst og 2 kokte egg
Middag: 2 kyllinglår
Kvelds: 1 kyllinglår

Vann: ca 2,5 l

Pølsene var litt reserveløsning siden jeg ikke hadde noen andre gode alternativer.

Gammel 15-10-07, 22:06   #396
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

KUDOS Photo (nok en gang) for at du fikk igang denne rensetiden!!!

På 14 dager er jeg blitt 4 kilo lettere, og beltet måtte strammes til 1,5 hull over "normalen"

I`m happy, happy, HAPPY!!!

Wow! Så utrolig bra!
Jeg er nå ferdig med mensen, og så lenge jeg klarer å få spist (ikke alltid like lett gitt), så får jeg bare håpe på gode resultater på fredag

Og! Velkommen Bee

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 16-10-07, 15:52   #397
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Alder: 58
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Og jeg fortsetter 1 uke til, er jo ikke fornøyd med resultatene til nå, men sånn går det kanskje når en forurenser med nøtter skal ikke gjenta seg. Menyen denne uka??? RIBBE til alle måltider.

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-07, 22:40   #398
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg holder på til fredag. Da skal vi ha bandkveld med rødvin, og på lørdag drar jeg til svigers, da vil jeg nødig være vanskeligere enn jeg er, selv om de har vært hundre prosent forståelsesfulle for dietten min.
Jeg synes det er vanskelig å finne på noe å spise nå, men jeg tar med meg erfaringer fra renseuka når jeg begynner å spise som vanlig igjen, og dermed ikke overdrive med meieriproduktene, og å unngå søtstoff en stund til. Det siste er det letteste forsåvidt. Jeg er en sucker for rømme og ost....

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 17-10-07, 03:14   #399
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Jeg har syndet i dag. "Måtte" bare ha litt brus på jobb, så jeg hev innpå nesten et 0,4 beger med Cola Zero. Jeg drikker nesten aldri brus, men enkelte ganger bare må jeg ha et glass.

Da jeg kom hjem holdt jeg på å hive meg over godteriet i skapet, men fant heldigvis en pose IFA som jeg trøkka i meg. Jeg skulle jo ikke spise søtstoff, men men.

Gammel 17-10-07, 22:14   #400
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Alder: 58
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Det går strålende Merker ikke noe på vekt (siden jeg ikke har det ) elle rcm, men måtte ned 1 BH-str i cup i dag. Og sticks'en er det skikkelig utslag på. Spent på veiing i morgen!!

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.