Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Du vet du er på lavkarbo når ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-12-11, 23:29   #376
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du har flere typer smør, ost og oljer i kjøleskapet.
Når du føler deg smartere enn legen og ernæringseksperter.
Når du er lykkelig når sønnen din liker lavkarbo-baksten din og tror det er vanlig (med sukker).
Når du føler du endelig nyter god (fet) mat med god samvittighet.
Når ordet slanking har forsvunnet fra vokabularet.
Når magen har blitt rolig.
Når du endelig har blitt flink på kjøkkenet og eksperimentering (lage selv) blir mer og mer gøy.
Når sønnen din sier: du er ikke nødt til å slikke matbollen din.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 23:49   #377
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Når du kjøper det ene kjøkkenutstyret etter det andre.
Når du tenker masse på mat uten å være spiseforstyrra men fordi du har blitt en nyter.
Når du heller vil at folk som skal til utlandet skal ta med smør istedenfor godteri hjem til deg.
Når du kjenner flere rare navn på matvarer ikke matselgere engang har hørt om.
Når du handler mat på nettet.

Gammel 17-12-11, 10:39   #378
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

.. du skal bake høykarbokake til innrykket i morgen - og ikke har nok sukker

Gammel 17-12-11, 12:03   #379
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

Gråter en skvett fordi du oppdager etter en stund at laktosefri LETT rømme ikke blir til smør....

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 14:00   #380
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

...når du tror verden raser sammen fordi du oppdager at den halvliteren med brus som du akkurat drakk ikke var sukkerfri

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 12:18   #381
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

.. når du ikke har sukker nok til høykarbokake den ene dagen, og preseterer å gå tom for hvetemel til kringle dagen etter Er det mulig ? Ja, bare spør meg..........

Gammel 18-12-11, 14:25   #382
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Du vet du er på lavkarbo når en sulten gjest spør: "Ha'r du ikke brød?

Gammel 22-12-11, 10:40   #383
mamma_møø
Medlem

mamma_møø sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
mamma_møø er ny på veien

du blir overrasket over at det innarbeidede (for meg iallefall) begrepet LCHF ikke er tillatt i wordfeud

mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 11:31   #384
Ennah79
Medlem

Ennah79 sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Alder: 45
Ennah79 er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av mamma_møø, her.

du blir overrasket over at det innarbeidede (for meg iallefall) begrepet LCHF ikke er tillatt i wordfeud

Hehe - godt å se det er flere som er hektet

Du vet du er på lavkarbo når du blir forbanna når du oppdager at glasset med ferdigpresset hvitløk inneholder 25 gr sukker pr 100 gr! Hvorfor i himmelens navn putter de sukker i hvitløk???!!!

Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 15:41   #385
mamma_møø
Medlem

mamma_møø sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
mamma_møø er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Ennah79, her.

Hehe - godt å se det er flere som er hektet

Du vet du er på lavkarbo når du blir forbanna når du oppdager at glasset med ferdigpresset hvitløk inneholder 25 gr sukker pr 100 gr! Hvorfor i himmelens navn putter de sukker i hvitløk???!!!

jepp - hekta!!

mamma_møø er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 14:01   #386
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

... Du får tilbud om å få 4 kg ren ister i julegave...

Gammel 25-12-11, 14:07   #387
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

- når du synes det er koselig og kjærlig når sambo kaller deg for smultbolla i stedet for sukkerklumpen.

Gammel 25-12-11, 15:08   #388
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

- når du synes det er koselig og kjærlig når sambo kaller deg for smultbolla i stedet for sukkerklumpen.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-12-11, 21:15   #389
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Gammel 26-12-11, 01:15   #390
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

. . .når du verken har sukker, potetmel, spaghetti eller hvetemel i huset.

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-12-11, 11:04   #391
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Ja, enig, og du vet du er på lavkarbo når du slikker tallerkenen ren for fett for å få i deg siste rest og får fett på haka.

Gammel 26-12-11, 17:16   #392
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

. . .når du verken har sukker, potetmel, spaghetti eller hvetemel i huset.

Jeg har alltid potetmel. Kjekt å ha hvis man søler væske på tøy. Potetmel er god på å trekke ut fuktighet.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 27-12-11, 00:24   #393
Tonetreopp
Nytt Medlem

Tonetreopp er på en erverdig vei

...mora di skryter og skryter av ribba vi spiser som hun har kjøpt og som er sååå fin og mager og god, og du sier halvhøyt at det er vel ingen ting å skryte av, men heller på ekstra med fett og passer på å spise alt. Men ribba var god og ikke såå mager:O

Tonetreopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 12:33   #394
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

.... du sender med alle overnattingsgjestene fra Nyttårsaften en bærpose med dritt hjem . (Dvs. resten av de kokte potenene, resten av brødet fra frokosten, alt potetgullet og snopet fra kvelden før, resten av blandevannet, resten av julekakene og alt annet mulig rart.....)
Veldig fornøyde gjester da... he he.

Gammel 12-01-12, 22:25   #395
Dolsi
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Når du driter linfrø

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 22:47   #396
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Når du driter linfrø

I concur!

Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 20:43   #397
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Når du skal lage høykarbo-kake til "de andre" og må bytte ut 2dl melk i oppskriften med 2dl fløte fordi man ikke lenger har melk i kjøleskapet..

Gammel 28-01-12, 20:50   #398
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Når du sikler etter olivenolje istedenfor sukker. He he, det er kanskje bare meg Olivenolje med salt på smaker søtt synes jeg.

Gammel 19-03-12, 19:04   #399
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

.... du må vaske kjøkkenvifta igjen

Gammel 19-03-12, 19:51   #400
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

.... du må vaske kjøkkenvifta igjen

ahahaha!!! jeg har lurt på hvorfor den blir så fettete så raskt her.. har lurt på hvorfor en seks år gammel vifte er så "dårlig", men nå gikk det faktisk opp et lys for meg!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.