Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-10-11, 11:08   #4076
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heiiiiiii damer!!
Da er denne kråka tilbake fra Hellas, - var sååå godt med ferie.
Har stått opp tidlig hver dag, drukket kaffe med Cocosa på verandaen, lest meg opp på hva dere har drevet med og hørt på landsbyen som våknet..
Lange dager på stranden, mye god mat (ikke lavkarbo, - ikke høykarbo heller), varme og lange svømmeturer... Love it altså!

Fant fort ut at det ville bli for vanskelig å få i seg nok fett, så jeg har forsøkt å spise sunt. Klaret å styrte unna poteter, ris, pasta - men det ble jo noen sprekker på andre ting likevel. Og alkohol. Men jeg har vært så "flink" at jeg er fornøyd, - og samtidig sjeiet ut nok til at det føltes som en ferie. Tror det var en god balanse for min del. Nå er det skjerpings! Hvilket jeg på et finurlig vis ser fram til...

Sanna: Så heldig du er som har "gamle" slektninger! I min familie blir de dessverre ikke gamle. I tillegg er mamma skikkelig appåklatt - så nå har jeg nesten ikke familie igjen i det hele tatt. Hvilket er rart og...litt tomt.. Det er jo liksom andre ting man lurer på når man er eldre, eller som jeg skulle likt å høre besteforeldrenes betraktninger på & historier om. Bare det å kunne snakke med noen som er 102, det er jo et levende eventyr.

Appelsinen: Du må jo få flyttet altså! Ikke trives du, ikke får du lagd deg mat og dessuten rydder de ikke. Hm - ikke bra. Er det lenge å vente på den hybelen du vil ha da - har du oversikt? Kan det hjelpe å klage litt til de som deler ut? - Eller henge opp en lapp på kinesisk om at det vil bli avkrevd 250,- dersom kjøkkenet ikke blir ryddet umiddelbart etter matlaging. (Kineserne selv vet jo ikke at dette ikke er en normal norsk praksis).

Pruttis: Hehehe - jeg kjenner det i magen når du forteller om flørtingen til flørten. (Eller hva det er han driver med). Tipper han hørte pulsen din dundre når han la seg i fanget ditt. Gosj. Vet du hva du vil selv? Vil du ha han? Sånn på årntlig'?
Vet du om han har sagt noe til han typen til venninden din da? Er det en liten mulighet for at han kanskje har åpnet seg litt ovenfor han - så du kanskje kan få lirket ut litt av hva han vil, via kompisen. (Hvis du vet at du vil mener jeg). Ikke lett det der - men: finn ut hva du vil først.
Og forresten: gratulere så mye med nedturen!! Flinkis!!

Dollsine: Så lenge du blir her så kan du spise hva du vil for min del altså!!! Og takk for klemmen du sendte til Hellas - den ble mottatt til kaffe og en nydelig soloppgang, en galende hane og fjerne hundebjeff.. Jeg ble så glad -
Og hvis det funker for deg å la karboinntaket gå litt mere opp og ned, så er det intet som gleder meg mere.

Bente: Sliter du med routeren fortsatt eller - synes det var stille fra deg her....Eller er det venner, skravlinger, vin og sosialiseringen som låner oppmerksomheten din? - eller: har du noe på gang..? Jeg fikk plutselig en "vibb" her... Søte Bente: Hva tenker du på?

Maria: Fjellet med høstdrakten på, gode venninder og en kald pils - hørtes fortreffelig ut. Jakter du også kanskje? Kos deg - og skitt jakt hvis det blir noe.


I dag må jeg i gang med knekkebrødbakling altså, helt tomt her. Har ikke spiste enda, propper meg med kaffe og cocosa. Må roe kroppen litt nå, den fikk litt for mye av det meste de to siste dagene. Litt godis, litt chips, litt pizza ogh litt smirnof ice = avklimatisering neste!!!

Dette ble litt om alt og ingenting - men:

I'm Back!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 12:15   #4077
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God formiddag kjære venner! Har akkurat inntatt egg og bacon med min sønn til Frokost/lunch. Etter noen fine varme dager siler nå regnet ned igjen, vi får se om det lysner litt utpå dagen så jeg får meg en tur ut

Velkommen hjem Nysgjerrig nok!!! Så godt å høre at du har fått kost deg skikkelig og slappet av på ferie. Høres ut som du greide å finne en veldig fin balanse på maten på ferien din, viktig å kunne finne måter å kunne kose seg og nyte ferien på men samtidig ikke la "høykarbo-tollet" ta fullstendig overhånd. Høres ut som du har vært veldig flink med å finne en god balanse, spør du meg

Og du skjønne herlige Nysgjerrigperen, tusen tusen takk for omtanken din Og si meg - har du noe synske evner eller???? Jeg har prøvd å holde meg litt okkupert i helgen pga at jeg sliter litt egentlig. Det har vært litt stress på jobb, men mer mentalt en fysisk stress. Jeg har fått høre at jeg er for direkte og ærlig om en del ting, og vet ikke helt hvoran jeg skal håndtere det. Det er jo slik jeg er, så hvordan skal jeg "bli en annen".... Hadde en lang samtale med venninnen min fredag og også med noen andre venner i går for å få luftet hva jeg føler. Som det overemosjonelle kvinnemennesket jeg er reagerer jeg nok litt for følelsesmessig på slike ting. Når jeg i tillegg ikke akkurat er i følelsesmessig balanse pga alt med HAN, så toppet det seg litt for meg nå i helgen.... så jeg har hatt en psykisk nedtur og prøver å jobbe meg litt ut av det

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 12:56   #4078
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

God formiddag kjære venner! Har akkurat inntatt egg og bacon med min sønn til Frokost/lunch. Etter noen fine varme dager siler nå regnet ned igjen, vi får se om det lysner litt utpå dagen så jeg får meg en tur ut

Velkommen hjem Nysgjerrig nok!!! Så godt å høre at du har fått kost deg skikkelig og slappet av på ferie. Høres ut som du greide å finne en veldig fin balanse på maten på ferien din, viktig å kunne finne måter å kunne kose seg og nyte ferien på men samtidig ikke la "høykarbo-tollet" ta fullstendig overhånd. Høres ut som du har vært veldig flink med å finne en god balanse, spør du meg

Og du skjønne herlige Nysgjerrigperen, tusen tusen takk for omtanken din Og si meg - har du noe synske evner eller???? Jeg har prøvd å holde meg litt okkupert i helgen pga at jeg sliter litt egentlig. Det har vært litt stress på jobb, men mer mentalt en fysisk stress. Jeg har fått høre at jeg er for direkte og ærlig om en del ting, og vet ikke helt hvoran jeg skal håndtere det. Det er jo slik jeg er, så hvordan skal jeg "bli en annen".... Hadde en lang samtale med venninnen min fredag og også med noen andre venner i går for å få luftet hva jeg føler. Som det overemosjonelle kvinnemennesket jeg er reagerer jeg nok litt for følelsesmessig på slike ting. Når jeg i tillegg ikke akkurat er i følelsesmessig balanse pga alt med HAN, så toppet det seg litt for meg nå i helgen.... så jeg har hatt en psykisk nedtur og prøver å jobbe meg litt ut av det

Takk for svar! Og nei da: har nok ikke synske evner, bare fikk en vibb -
Er du stresset fordi du har fått beskjed om at du er for ærlig og direkte - eller? Og "om en del ting"? Hm.. Har du fornærmet noen? Traff du ett ømt punkt kanskje?
Har du mulighet til å sjekke ut hva som egentlig var budskapet?
De gangene jeg tenker at noen er for "ærlig", så bunner det mest i at jeg opplever folk som ufin. (Nå snakker jeg ikke om deg Bente, - men kun de gangene jeg har kunnet komme til å si noe sånt som at noen er for ærlig).
En dame jeg møtte på en venners venners fest sa etter 30 min at jeg var veldig hyggelig til at jeg så så bitchy ut.. Dette var sikkert godt ment, og ærlig sagt - men jeg likte det ikke.
Jeg spurte henne hva hun egentlig ville si, hva hun ville fram til og hva som var hensikten med å si noe på den måten. Hun svarte at jeg var hyggeligere enn hun trodde. Det synes jeg var en mere levelig måte å si det på...og mere enn ærlig nok.

Hvis du sier: "Jeg tror.." "Jeg opplever.." "Jeg føler..." osv så er det jo din mening og dermed lite diskutabel, hvis du har sagt noe som en påstand ("Du er / dette er.....") kan det også hende at noen oppfattet det som dirkete / bastant. Så kan det jo hende at det er en person som ikke er sterk som har opplevd deg som veldig sterk - ?

Hva sier venninden din da?

Jeg mener ikke å spekulere i om du er sånn eller sånn - men jeg sender deg noen spekulasjoner likevel.
Ikke gidd å møt deg selv i døra for et større oppgjør, ikke la noen rokke ved hvem du er - før du vet hva som var hensikten og ser deg selv som de ser deg. Oki?
Jeg oppfatter deg som blid og trivelig, reflektert og omsorgsfull. At du skal "bli en annen" som du sier synes jeg hørtes trist ut.

Hvis det kommer noen her inne som heter "Bente2" så blir jeg skeptisk....

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:15   #4079
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tusen takk skjønne Nysgerrig nok

Jeg kan nok være bastant, direkte og si hva jeg mener, ja, og jeg tror nok ofte jeg kan oppfattes som en litt vel sterk personlighet. Men jeg pleier ikke å være ufin mot andre altså! Og jeg pleier absolutt ikke å komme med personlige negative kommentarer til mennesker.
Dette var ikke personlig ovehodet. Det var faglig. Det var ett faglig møte, jeg hadde jobbet veldig mye med temaet, jeg hadde diskutert det med mange andre fagfolk og hadde en klar oppfatning og gode faglige argumenter for mitt syn. Synet mitt gikk imidlertid på tvers av sjefen min sitt syn.... Problemet var kanskje at alle andre var enige med meg i min argumentasjon og jeg fikk full støtte på det faglige. Tror sjefen min tok det som en fornærmelse. -Og forrige uke fikk jeg beskjed om at det at jeg valgte å argumentere for mitt syn ville få konsekvenser for meg jobbmessig.... Skikkelig dritt altså! Jeg vet jeg må ta dette opp på en eller annen måte, men greier ikke finne en god måte å gjøre det på.
Venninnen min jobber innen det samme som meg og jobber også som leder, og hun var helt sjokkert, hun sa at hvis hun hadde gitt sine medarbeidere munnkurv på den måten så ville ingenting fungert.... Hun ga meg noen råd, men det virker litt skremmende på meg hele greia blææææ

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:45   #4080
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Tusen takk skjønne Nysgerrig nok

Jeg kan nok være bastant, direkte og si hva jeg mener, ja, og jeg tror nok ofte jeg kan oppfattes som en litt vel sterk personlighet. Men jeg pleier ikke å være ufin mot andre altså! Og jeg pleier absolutt ikke å komme med personlige negative kommentarer til mennesker.
Dette var ikke personlig ovehodet. Det var faglig. Det var ett faglig møte, jeg hadde jobbet veldig mye med temaet, jeg hadde diskutert det med mange andre fagfolk og hadde en klar oppfatning og gode faglige argumenter for mitt syn. Synet mitt gikk imidlertid på tvers av sjefen min sitt syn.... Problemet var kanskje at alle andre var enige med meg i min argumentasjon og jeg fikk full støtte på det faglige. Tror sjefen min tok det som en fornærmelse. -Og forrige uke fikk jeg beskjed om at det at jeg valgte å argumentere for mitt syn ville få konsekvenser for meg jobbmessig.... Skikkelig dritt altså! Jeg vet jeg må ta dette opp på en eller annen måte, men greier ikke finne en god måte å gjøre det på.
Venninnen min jobber innen det samme som meg og jobber også som leder, og hun var helt sjokkert, hun sa at hvis hun hadde gitt sine medarbeidere munnkurv på den måten så ville ingenting fungert.... Hun ga meg noen råd, men det virker litt skremmende på meg hele greia blææææ

Åh - oki. Høres ut som om sjefen din følte seg litt liten - og kanskje kom litt til kort. Hm, høres ut som en sjef og ikke en leder, hvis du forstår hva jeg mener? Synd med sånne som ikke håndterer de ansatte sin kompetanse på en bedre måte enn det der. Må dere bli enige om saken forresten?
Du bør kanskje for din egen skyld snakke med vedkommende..I alle fall hvis ikke grubleriene dine går over om kort tid. Si at du oppfattet at dere hadde ulikt syn på en sak og at han / hun nevnte konsekvenser, og spør hvilke type konsekvenser du bør forberede deg på neste gang dere har ulikt syn på noe. Du kan jo si at du opplever det som en ullen trussel slik som det ble sagt, og at det ikke bidrar til godt miljø.
Legg ballen i fanget på "sjefen" - spør hva han / hun mener dere skal gjøre for at dere skal kunne balansere det med å både utfylle og utfordre hverandre. Si at du fikk følelsen av en munnkurv og spør om du oppfattet han / hun riktig.

Har du en tillitsvalgt du kan lufte det med?

Hvis grublingen din går over (antar det er ferskt enda) så går det over - og hvis ikke: IKKE GI DEG! Hvis du bøyer av for en sjef som kun vil ha enige folk rundt seg så vil du nok få en arbeidsdag som tar knekken på alt av trivsel og yrkesstolthet.

Kjenner meg godt igjen i settingen din....

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:04   #4081
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hadde en lang prat på fredag - og det er helt klart at jeg kommer ingen vei med sjefen....Valget mitt er enten å bare ta konsekvensene (driter igrunnen i om jeg får ingen eller dårlig lønnsutvikling, penger betyr fint lite for meg) og heller be om overføring til en annen gruppe. Eller om jeg bør ta opp saken med sjefen til sjefen + evt fagforeningen. Prinsipielt mener jeg at jeg bør gjøre det siste, for det er ikke alle som er sterke nok til å stå opp mot slike sjefer, og jeg mener det er ille hvis man skal pålegges munnkurv i viktige faglige spørsmål i ett faglig forum...... Men så er det om jeg orker og har den styrken det kreves å ta den kampen da.... Enkleste er nok bare å bøye unna, men ting blir jo aldri bedre om alle gjør det heller.... Jeg får fortsette å gruble i kveld, ta noen samtaler med noen kollegaer i morgen på jobb og så bestemme meg for hva jeg bør gjøre. -Og man må jo få lov til å beholde sin faglige integritet - hva har man jobbmessig hvis man ikke har det

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:21   #4082
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Hadde en lang prat på fredag - og det er helt klart at jeg kommer ingen vei med sjefen....Valget mitt er enten å bare ta konsekvensene (driter igrunnen i om jeg får ingen eller dårlig lønnsutvikling, penger betyr fint lite for meg) og heller be om overføring til en annen gruppe. Eller om jeg bør ta opp saken med sjefen til sjefen + evt fagforeningen. Prinsipielt mener jeg at jeg bør gjøre det siste, for det er ikke alle som er sterke nok til å stå opp mot slike sjefer, og jeg mener det er ille hvis man skal pålegges munnkurv i viktige faglige spørsmål i ett faglig forum...... Men så er det om jeg orker og har den styrken det kreves å ta den kampen da.... Enkleste er nok bare å bøye unna, men ting blir jo aldri bedre om alle gjør det heller.... Jeg får fortsette å gruble i kveld, ta noen samtaler med noen kollegaer i morgen på jobb og så bestemme meg for hva jeg bør gjøre. -Og man må jo få lov til å beholde sin faglige integritet - hva har man jobbmessig hvis man ikke har det

Da stemmer jeg for sjefen til sjefen og fagforeningen!!
Hvis det ikke går over.. Det kan jo hende at sjefen din sa ting som han ikke mente også - i det han ble overkjørt, overrumplet og kledd litt naken forran dere andre..
Enig med deg ift faglig integritet og penger - men ikke bøy deg. ..man får så vondt i ryggen.

Du kaller det "kamp" - og det forstår jeg. Men ...hvis du "skreller" bort den følelsesmessige biten så blir det kanskje mere en sak og mindre en kamp.

For miljøet sin del (hvis ingen av dere har tenkt å slutte) så bør dere jo lande på en løsning som begge kan leve med, og unngå en soleklar vinner og en nedverdiget taper. Har man et forslag som begge tjener på så "vinner" man ofte diskusjonen.

Pust med magen, gi deg tid - og la det bero en bitteliten stund, til du ser det fra "avstand" og hodet har kjølnet.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 15:54   #4083
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Velkommen tilbake Nysgjerrig nok! Håper du har hatt en super tur. Blås i om det ikke ble helt lavkarbo (det er jo vanskelig å få til det på ferie uansett!). Du ser flott ut, og en uke med delvis utskeielser er ikke det verste som kan skje.

Bente1: Herlighet for en sjef du har. Han kan da ikke ha lov til slikt. Den spirende juristen i meg blir ganske provosert. Jeg har dessverre ikke kommet til arbeidsrett og lignende fag enda (tror vi skal ha det neste år?). Men alt av magefølelse sier at en slik urettmessig behandling fra overordnede ikke hører noe sted hjemme. Som blir sagt over her, så syns jeg også at du skal gå til fagforeningen og sjefens sjef. Og som nysgjerrig nok sier: Han/hun er tydelig kun en sjef, ikke en leder.

Der er det en stor forskjell! Nå fikk jeg ikke med meg som du skriver noe om du har en kvinnelig eller mannlig sjef. Men en del av meg føler at det enten er snakk om en kvinnelig sjef, eller en skikkelig mannsjåvinistisk svin.
Noen mannlige sjefer er veldig gammeldagse og mener at kvinner på jobb er mest til pynt. Og når det gjelder kvinner, så er kvinner ofte sin verste fiende. Noe som innebærer at mange kvinner ikke vil hjelpe sine underordnede opp, selv om det ikke er noen tvil om at de er dyktigere enn hva de selv er. Heldigvis gjelder ikke dette alle .

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 16:47   #4084
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Velkommen tilbake Nysgjerrig nok! Håper du har hatt en super tur. Blås i om det ikke ble helt lavkarbo (det er jo vanskelig å få til det på ferie uansett!). Du ser flott ut, og en uke med delvis utskeielser er ikke det verste som kan skje.

Takk - takk og takk!
You've made my day snuppis!


Hatt det kjempedeilig, gjort minimalt - egentlig bare kosa meg masse med kjæresten. Badet, sola oss, spist, flira, loffet rundt på scooter, snorklet og matet fisker, lest aviser, hørt på musikk - og sånt.
Og ja - jeg blåser i det. Var jo ferie for pokker.

Nå er det hverdag igjen. Skal snart mumse stekte scampi, og litt rester av kylling i soppstuing. Kjøleskapet er tomt, så det ble litt razzia i fryser'n.

En uke med jerndisiplin nå så er nok den lille feriehevelsen justert. Håper jeg. Skal i selskapeligheter til helgen og MÅ se bra ut. Vet det kommer folk dit som er veeeldig opptatt av det overfladiske (og nesten kun det). Gruer meg - har bestemt meg for å investere i noen nye klær... Blir nok noen frenetiske butikkrunder denne uken ja.

Har du en bra dag Appelsinen?

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 17:32   #4085
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tusen tusen takk til dere begge to for støtten

Du har rett Appelsinpiken, jeg har kvinnelig sjef selv om jeg jobber i et mannsdominert miljø, nå skal det sies at hun ikke kommer fra Norge, kun er her for noen få år og er svært ambisiøs så hun er nok ikke helt vant til hvordan ting gjøres her....
Kunne trengt en liten juristspire ved min side nå ja

Nysgerrig nok: Hun kommer aldri til å vike en tomme...Husk vi var tre personer i prosjekter, vi hadde rådført oss med 4 andre sterke fagpersoner på forhånd, og det var fire spesialister vi presentere for som skulle kvalitetssikre jobben vår. Alle mente det samme - kun hun som hadde en annen oppfatning. Grunnen til at jeg får alt peset er nok delvis for at jeg presentere og var prosjektleder og delvis for at jeg er den som framstår sterkest....

Men jeg skal huske rådene deres om sjefens sjef og fagforeningen i morgen, men må innhente noen råd fra de rundt meg der også. Er redd det ender med en "kamp" og det vet jeg ikke om jeg orker. Jeg greier aldri helt å holde følelsene mine helt utenfor når det gjelder slike ting er jeg redd, har alfor lett for å føle "at det er meg det er noe galt med" uansett om det er irrasjonelt eller ikke....

En uke på striks lavkarbo igjen gjør nok underverker på ferietillegget, Nysgjerrig nok, det er jo bare en uke med utskjeielser det er snakk om, så det meste er nok vann Du kommer til å se helt smashing ut til festen neste helg, bare vent så skal du se at du feier de derre overfladiske menneskene av gulvet

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 18:35   #4086
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Tusen tusen takk til dere begge to for støtten

Du har rett Appelsinpiken, jeg har kvinnelig sjef selv om jeg jobber i et mannsdominert miljø, nå skal det sies at hun ikke kommer fra Norge, kun er her for noen få år og er svært ambisiøs så hun er nok ikke helt vant til hvordan ting gjøres her....
Kunne trengt en liten juristspire ved min side nå ja

Nysgerrig nok: Hun kommer aldri til å vike en tomme...Husk vi var tre personer i prosjekter, vi hadde rådført oss med 4 andre sterke fagpersoner på forhånd, og det var fire spesialister vi presentere for som skulle kvalitetssikre jobben vår. Alle mente det samme - kun hun som hadde en annen oppfatning. Grunnen til at jeg får alt peset er nok delvis for at jeg presentere og var prosjektleder og delvis for at jeg er den som framstår sterkest....

Men jeg skal huske rådene deres om sjefens sjef og fagforeningen i morgen, men må innhente noen råd fra de rundt meg der også. Er redd det ender med en "kamp" og det vet jeg ikke om jeg orker. Jeg greier aldri helt å holde følelsene mine helt utenfor når det gjelder slike ting er jeg redd, har alfor lett for å føle "at det er meg det er noe galt med" uansett om det er irrasjonelt eller ikke....

En uke på striks lavkarbo igjen gjør nok underverker på ferietillegget, Nysgjerrig nok, det er jo bare en uke med utskjeielser det er snakk om, så det meste er nok vann Du kommer til å se helt smashing ut til festen neste helg, bare vent så skal du se at du feier de derre overfladiske menneskene av gulvet


Men...kan hun sjefen få viljen sin da da? Virker som om hun sto alene om sin mening, mens dere var mange som mente noe annet. Kan hun trumfe igjennom? Eller får du det som du vil, - også går du glipp av lønn eller andre goder?
Mulig hun bløffer også kanskje - for å se om hun er i stand til å skremme deg og for at hun selv skal føle seg mektig igjen?

Får håpe hun slutter snart da.
Dumme-dumme sjefen!!

Jeg har hatt både mannlige og kvinnelige sjefer som jeg ikke har allverdens respekt for...dårlige sjefer kommer i begge kjønn.

Kjipt at man blir overfladisk av å omgås overfladiske folk... Godt det ikke er ofte!! Jeg, som de fleste andre, liker jo å se bra ut og å føle meg vel. MEN jeg driter nå i om de har et jålete postnummer, hytte med butler og egen massør til gullfisken sin... Blir feil å si at jeg driter i det - sannheten er at hvis det er det eneste de har - så blir jeg uvel. Jeg liker fargerike rause ekte mennesker jeg. Basta.


Sist redigert av Nysgjerrig nok : 02-10-11 kl 18:45.
Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 20:23   #4087
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Men...kan hun sjefen få viljen sin da da? Virker som om hun sto alene om sin mening, mens dere var mange som mente noe annet. Kan hun trumfe igjennom? Eller får du det som du vil, - også går du glipp av lønn eller andre goder?
Mulig hun bløffer også kanskje - for å se om hun er i stand til å skremme deg og for at hun selv skal føle seg mektig igjen?

Får håpe hun slutter snart da.
Dumme-dumme sjefen!!

Jeg har hatt både mannlige og kvinnelige sjefer som jeg ikke har allverdens respekt for...dårlige sjefer kommer i begge kjønn.

Kjipt at man blir overfladisk av å omgås overfladiske folk... Godt det ikke er ofte!! Jeg, som de fleste andre, liker jo å se bra ut og å føle meg vel. MEN jeg driter nå i om de har et jålete postnummer, hytte med butler og egen massør til gullfisken sin... Blir feil å si at jeg driter i det - sannheten er at hvis det er det eneste de har - så blir jeg uvel. Jeg liker fargerike rause ekte mennesker jeg. Basta.

Nei, hun fikk det ikke som hun ville - vi fikk full støtte. Det er derfor hun føler behov for å "straffe meg" i ettertid tenker jeg..... og selv med allverdens støtte faglig er det til syvende og sist hun som har makt

Alle liker å ta seg ut fra sin beste side, lille venn
Jeg føler meg også uvel sammen med den type mennesker du beskriver der - ja, helt enig - folk skal være ekta rause og seg selv på alle måter. Du får prøve å komme deg gjennom kvelden som best du greie, si oss hvilken dag det er så kan vi være med deg som trøst i tankene

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 21:11   #4088
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Velkommen tilbake Nysgjerrig; så godt å se at ferien var fin!

Så til diskusjonen i dag. Hva kan jeg si? Ingenting annet enn det Piken og Nysgjerrig allerede har sagt. Signerer begge to med dobbel strek under! Stå opp for din faglige integritet Bente! Denne passet litt til dagens diskusjon:



Sist redigert av Dollsine : 02-10-11 kl 21:16.
  Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 21:12   #4089
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Og denne sender jeg dere alle kjære venner, med tanke på tidligere diskusjoner:

  Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 21:23   #4090
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Du har alltid slike nydelige og sanne visdomsord å dele Dollsine, tusen takk

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 21:32   #4091
Lille venn
Juniormedlem
 
Lille venn sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 41
Lille venn er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

bente1: Stå på! Vi som har hatt den glede av å ha blitt litt kjent med deg gjennom de siste månedene, vet at du står for dine valg Du har jobbet så hard, og oppnådd så mye. Si hva du mener, og stå for det. (Vi som er så gamle vet det, og gjør det)

__________________





Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 22:11   #4092
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.

bente1: Stå på! Vi som har hatt den glede av å ha blitt litt kjent med deg gjennom de siste månedene, vet at du står for dine valg Du har jobbet så hard, og oppnådd så mye. Si hva du mener, og stå for det. (Vi som er så gamle vet det, og gjør det)

Takk lille venn! Det Dollsine sier over er så rett "do what you feel inyour heart to be right - for you'll be criticized anyway" - det er vel noe man erfarer gang på gang etter hvert som man blir eldre

Ja, jeg er vel typen som jobber veldig hardt med alt og engasjerer meg veldig sterkt i alt jeg gjør - det er vel min største styrke - og samtidig min største svakhet - det som gir meg mest problemer. Men slik er det vel med alle - der man har sin største styrke der har man også sin største svakhet - helt avhengig av hvordan situasjonen er

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:21   #4093
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Har du en bra dag Appelsinen?

Jaa! Akkurat kommet hjem fra jobb nå. Mye å gjøre i dag, så tiden har gått fort. Meeeeeen jeg dreit meg ut i går og gikk på en smell (igjen!) som jeg har videreført i dag.
Full strenghet fra mandag morgen, ekstra fett må til. Heldigvis har jeg kjøpt lavkarbovennlig snacks til å ha på lesesalen (70%sjokoalde og paranøtter), så det bør gå fint!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:22   #4094
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ok, jeg tar forrige melding litt tilbake. Jeg brukte tre timer fra jeg begynte innlegget til jeg faktisk fikk postet et svar. Ble litt opptatt med å skravle i telefonen med en venninne..

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:24   #4095
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Og siden jeg er i gang med å poste mange innlegg etterhverandre:

Sitatjakt? Sjekk ut den jeg har i signaturen.
Syns den passer veldig godt i forhold til "diettkrigen" som er i gang. Først ble vi ignorert, så ble vi latterliggjort. Nå tror jeg vi er i overgangen mellom latterliggjøringen og kampen. Og til slutt så vil lavkarbo vinne!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:14   #4096
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen!

68.1 kg i dag tidlig, 900g ned. Hjelper visst med en "drikk så mye pepsi max du vil uke" av og til

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:15   #4097
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Appelsinpiken: Liker signaturlinjen din : skal ha den i bakhodet denne uken

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:50   #4098
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Ja, jeg er vel typen som jobber veldig hardt med alt og engasjerer meg veldig sterkt i alt jeg gjør - det er vel min største styrke - og samtidig min største svakhet - det som gir meg mest problemer. Men slik er det vel med alle - der man har sin største styrke der har man også sin største svakhet - helt avhengig av hvordan situasjonen er

Gud; vi er like!


Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Jaa! Akkurat kommet hjem fra jobb nå. Mye å gjøre i dag, så tiden har gått fort. Meeeeeen jeg dreit meg ut i går og gikk på en smell (igjen!) som jeg har videreført i dag.
Full strenghet fra mandag morgen, ekstra fett må til. Heldigvis har jeg kjøpt lavkarbovennlig snacks til å ha på lesesalen (70%sjokoalde og paranøtter), så det bør gå fint!

Hva het den...prinsesjokoladen..? Eller noe sånt? Har forsøkt å se etter den men finner den ikke..... I min jakt så fant jeg forresten Cocosa på SmartClub.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:53   #4099
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

♥ ♥░(¯`:´¯)░♥ ♥ ♥ Bruk ikke dagen på å se deg tilbake
░.(¯ `•.\|/.•´¯)♥ ♥ Du skal uansett ikke den veien...
░(`♥•.(۞).•´¯)░(¯`:´¯)♥ Lev med de beslutningene du tar....
░ (_.•´/|\`•._)(¯ `•.\|/.•´¯) ♥ ♥ Selv om andre ikke aksepterer dem ♥ ♥
Livet er som en bok; Du kan ikke endre de ting som allerede står skrevet,
- men du kan starte ett nytt kapittel… ♥ ♥ ♥

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 11:54   #4100
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen alle sammen!

68.1 kg i dag tidlig, 900g ned. Hjelper visst med en "drikk så mye pepsi max du vil uke" av og til

Gratulerer så mye Bente, - du har gjort det igjen!!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no