Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-11, 10:48   #4201
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så flink du er med å jobbe med studiene Appelsinpiken! Det er godt når en finner det som føles riktig for en selv, og da blir jobbingen mer lystbetont og mindre stressende også
Hørtes koselig ut med date med kjæresten da Åååå det er når jeg hører slike ting jeg skulle ønske jeg hadde en mann i livet mitt - hverdagen greier jeg liksom greit selv, men det er deilig med slike romantiske pusterom

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 12:07   #4202
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Da er brødet allerede ferdig! Ser lovende ut, selv om jeg manglet egg og måtte bruke olje i stedet for smør...hvordan oppbevares det?

Knekkebrødene er også i ovnen, og jeg tenkte i tillegg å sveise i sammen en god gammeldags bolledeig til ære for mine kjære

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 12:08   #4203
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen damer! Jeg sov helt til kl var 11 i dag. Snakk om deilig da. Nesten 12 timer under dyna, det var helt klart et behov for en time-out. Frokosten er inntatt; nybakte kjekkebrød. Jeg har 2 liters form og bruker følgende mengde:

Cornelias lavkarboloff
8 egg
130 g smeltet smør
2,7 ss Sukrin
0,7 ts salt
120 g kokosmel
1,3 ts bakepulver
2,7 ts fiberhusk

Ellers likt som Bente. Første gangen jeg bakte brødet hadde jeg ikke i sukrin. Jeg syntes kaka ble veldig besk på smak, og hadde i noen dråper stevia i går. Ikke sånn at det ble søtt, men sånn at det beske ble "nøytralisert". MYE bedre syntes jeg. Tok en skive til frokosten med smør på; godt....

Jeg spiste jo baconkrisp i går kveld, og nå sitter jeg med en helt forj&%€#g magevondt. At jeg ikke skal kunne huske det fra gang til gang da. Tøft å være mage nå, og det er sånne knipetak så svetten renner, kvalmen bølger og jeg blir rent svimmel. Heldigvis vet jeg det går over, men det er tøffe tak i mens.

PMS er ikke godt, uansett alder. Jeg har det bare enkelte ganger nå, og det går ut over gubben (helst) og meg selv mtp mat/snavvel. Som Prutt sier, så kan en trøstespise lavkarbomat også, men det er jo ikke det som frister mest når en har sånne dager da For deg Nysgjerrig høres det ut som et problem, så kanskje du skulle sjekket om det er noe som kan hjelpe deg? Mange har gode erfaringer med nattlysolje, hvilket jo er et pluss på LK Og du...det selskapet på søndag. Drit i dem; de må jo ha massør til gullfisken for å skjule at de ikke har det så veldig bra. Vær deg selv; studer dem og (u)vanene deres og le av det etterpå. Og la oss ta del i moroa.

Og du Piken; sånn stress er ikke bra for kropp og sjel! Men jeg ville sjekket om det kunne være andre årsaker til manglende/redusert besøk og jeg da....

Så bra ungene er bedre Maria. Håper inderlig det er lenge til dere får samme greia igjen. Vanskelig å å si kanskje med småttiser, men det er lov å håpe ikke sant?

Nå skal jeg fortsette i samme stil som jeg startet dagen med; å legge meg på sofaen og lese avisa. Både vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin gjør husarbeid for meg i mens. Undres på om jeg kan omforme gubben til å bli gulvvaskmaskin? Tips anyone??

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 12:10   #4204
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Da er brødet allerede ferdig! Ser lovende ut, selv om jeg manglet egg og måtte bruke olje i stedet for smør...hvordan oppbevares det?

Knekkebrødene er også i ovnen, og jeg tenkte i tillegg å sveise i sammen en god gammeldags bolledeig til ære for mine kjære

Du er nå bra snill også! Tøffe deg så tåler å stå i bolleduften.
Jeg skar brødet i 4 biter og frøs de ned. Tåler å stå i kjøleskapet noen dager, så det spørs hvor mye du spiser av det.

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 12:12   #4205
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Du er nå bra snill også! Tøffe deg så tåler å stå i bolleduften.
Jeg skar brødet i 4 biter og frøs de ned. Tåler å stå i kjøleskapet noen dager, så det spørs hvor mye du spiser av det.

hehe, nå er ikke bollene ferdige ennå, så vi får nå se hvor "snill" jeg er da Satser på at jeg kan spise brødet mitt da iallfall!

Så kult at det kan fryses! Da prøver jeg det!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 12:15   #4206
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

hehe, nå er ikke bollene ferdige ennå, så vi får nå se hvor "snill" jeg er da Satser på at jeg kan spise brødet mitt da iallfall!

Så kult at det kan fryses! Da prøver jeg det!

He he he; det er vel tanken som teller ikke sant?

Hvor gamle er barna dine igjen? Gamle nok til å forstå at nystekte boller må verdsettes?

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 12:22   #4207
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Eldstemann er 3 og mini er 11 mnd, min kjære på 29 er også hjemme og bør iallefall vite det

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 12:25   #4208
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Eldstemann er 3 og mini er 11 mnd, min kjære på 29 er også hjemme og bør iallefall vite det

Sistemann bør i allefall verdsette nystekte boller! Treåringen er av samme kjønn som sin far og du kan sikkert allerede prente inn i hodet hans at han må sette pris på slike innslag. Mini liker vel det han/hun får? Jente?

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 12:30   #4209
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Sistemann bør i allefall verdsette nystekte boller! Treåringen er av samme kjønn som sin far og du kan sikkert allerede prente inn i hodet hans at han må sette pris på slike innslag. Mini liker vel det han/hun får? Jente?

Mini er også en gutt. Jeg er omkranset av nydelige menn i alle aldre for å si det sånn

Det skal sies at det er første gang på mange mnd at jeg baker noe høykarbo til familien, så de er ikke bortskjemt med det. Men litt kos må man ha når man er syk og allikevel hjemme! Tenkte å høre om treåringen vil være med å bake ut bollene, det blir sikkert stas

Hva finner du på i dag da?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 12:39   #4210
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tre gutter! Med erfaring fra to av sorten,vil jeg på det sterkeste anbefale at du setter igang med "oppdragelse". Ned med dolokk, sko settes på plass (Det er for seint når skoene er str "kano"), jakker henges opp, klær skal i skapet (og ikke gjort av mor), middagsarbeid er ikke en kvinneting, husarbeid deles på alle osv. osv.

Nå skal jeg snart fortsette på sofaen etter først å ha ryddet vekk noen klær som samler støv på klesstativet (liker ikke å innrømme det men de siste dagene har vært for heftige). Har også vært inne på nettbanken og sett hvilke dårlige tider som kommer Kommunale avgifter, renovasjon osv kommer på samme mnd. Pluss andre ekstrautgifter som må betales. Liker ikke helt det nei, selv om jeg er forberedt på april og oktober så håper jeg alltid på at det ikke blir så ille. Har satt av penger til slike "høydare", men liker ikke å bruke av sparekontoen!!

Vi snakkes sikkert senere i dag; lykke til med bollebaking.

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 13:05   #4211
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Herlighet, så mye dere rekker å skrive fra jeg drar hjemmefra til jeg har kommet meg på skolen!

Om de tekakene, Dollsine. Jeg syns de er litt svampete jeg også. Det er derfor jeg tenkte å prøve å eksperimentere litt med å få til en skikkelig tynn bunn på de (smøre kjempetynt!) og så steke den litt lenger enn det som står i oppskriften. Skal si ifra hvordan resultatet blir når jeg har prøvd .

Udos smaker forresten høgg. Først smaker den ingenting og så BOM - ettersmak . Hvordan er det med sana sol på lavkarbo? Klarer ikke finne noe annet innhold på den enn forskjellige vitaminer. Så jeg brukte sanasol rett etter udos'en, for å få bort ettersmaken fortest mulig. Ugghh.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 13:12   #4212
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Om de tekakene, Dollsine. Skal si ifra hvordan resultatet blir når jeg har prøvd .

Udos smaker forresten høgg. Først smaker den ingenting og så BOM - ettersmak . Hvordan er det med sana sol på lavkarbo? Klarer ikke finne noe annet innhold på den enn forskjellige vitaminer. Så jeg brukte sanasol rett etter udos'en, for å få bort ettersmaken fortest mulig. Ugghh.

Så bra du eksperimenterer og deler med oss! Ostebunn gir vel mye protein og saltsmak, så jeg håper du får til noe av tekakene. Kanskje lettere uten solsikkefrø o.l?

Sanasol tenkte jeg var tilsatt sukker jeg, men når jeg søker opp den så kommer det bare vitaminer. Aromaene er fra rene appelsiner da, står det på hjemmesidene til sanasol. Som søtstoff er de tilsatt sorbitol.

Jeg synes også Udosen er høgg, men holder pusten når jeg tar den OG slenger inn en ss med cocosa med steviadråpe på umiddelbart (før jeg trekker pusten igjen). Da merker jeg ingenting til Udosen.

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 13:15   #4213
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Så bra du eksperimenterer og deler med oss! Ostebunn gir vel mye protein og saltsmak, så jeg håper du får til noe av tekakene. Kanskje lettere uten solsikkefrø o.l?

Sanasol tenkte jeg var tilsatt sukker jeg, men når jeg søker opp den så kommer det bare vitaminer. Aromaene er fra rene appelsiner da, står det på hjemmesidene til sanasol. Som søtstoff er de tilsatt sorbitol.

Jeg synes også Udosen er høgg, men holder pusten når jeg tar den OG slenger inn en ss med cocosa med steviadråpe på umiddelbart (før jeg trekker pusten igjen). Da merker jeg ingenting til Udosen.

Det står utenpå flasken at den ikke er tilsatt sukker også, og klarte ikke se noen fy-ingredienser i den (bortsett fra søtstoff). Men så spiser man ikke såå mye sanasol i løpet av dagen at det skal bety så mye...

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 14:07   #4214
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Oii som dere skriver. Jeg satt her litt med boka mi i sofakroken jeg og jammen har jeg gått glipp av en del på den tiden

Sorbitol omdannes til glukose i magen, så det er i grunnen det samme som å spise sukker i praksis - men det er vel riktig at det ikke blir så mye utav detmed en sje om dagen. -Og du tåler jo mer karber Appelsinpiken, så for deg går det nok helt fint. Jeg holder meg imidlertid unna alt med sukkeralkoholer unntatt sukrin, som er det eneste av sukkeralkoholene som "går rett igjennom".

Maria - jeg tror jeg hadde gått på veggen om det luktet nybakte boller i huset altså. Imponerer meg at du greier det! Går en omvei når jeg skal forbi bakerier jeg, for noen ganger lukter det så jeg får vondt i sjelen.....

Dollsine og Appelsinpiken: Hvis dere skal ha annen pizzabunn, så anbefaler jeg Lavkarbohusets bunn. Den smører man tynt utover bakepapir og føles ikke eggete eller svampete. Ikke helt som hvetedeig, men bedre enn alt annet jeg har prøvd av lavkarbobunner - og tror egentlig jeg har prøvd det aller aller meste.....pizzaelsker som jeg er

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 14:25   #4215
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hm.... jeg må vel hive meg på den der jeg og da Bente....Tar det lang tid å få varene tilsendt? Altså rekker jeg det til lørdag? Denne uka??

Er jeg vel optimistisk da?

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 15:15   #4216
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Da er du nok litt vel optimistisk ja - tror det tok godt og vel en uke (kanskje nærmere to) om jeg ikke husker feil - så i beste fall neste helg tenker jeg
Men jeg vet at de sier det er en del helskost butikker som har begynt å selge de nå også, så du kunne jo stukket innom helsekosten din og sett om de har de inne -Da kan du jo kjøpe en også og prøve. På nettet gir de kvantumsrabatt hvis du kjøper flere, og da blir det jo gjerne til at en gjør det. Jeg har allerede brukt opp 4 av de 5 jeg kjøpte, neste gang bestiller jeg like gjerne 10 i slengen. Det er jo greit når en vet en liker dem, men var litt usikker da jeg kjøpe 5 uten å ha prøvd altså - heldigvis gikk det jo bra, de er snart oppspist

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 16:21   #4217
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Oii som dere skriver. Jeg satt her litt med boka mi i sofakroken jeg og jammen har jeg gått glipp av en del på den tiden

Sorbitol omdannes til glukose i magen, så det er i grunnen det samme som å spise sukker i praksis - men det er vel riktig at det ikke blir så mye utav detmed en sje om dagen. -Og du tåler jo mer karber Appelsinpiken, så for deg går det nok helt fint. Jeg holder meg imidlertid unna alt med sukkeralkoholer unntatt sukrin, som er det eneste av sukkeralkoholene som "går rett igjennom".

Maria - jeg tror jeg hadde gått på veggen om det luktet nybakte boller i huset altså. Imponerer meg at du greier det! Går en omvei når jeg skal forbi bakerier jeg, for noen ganger lukter det så jeg får vondt i sjelen.....

Dollsine og Appelsinpiken: Hvis dere skal ha annen pizzabunn, så anbefaler jeg Lavkarbohusets bunn. Den smører man tynt utover bakepapir og føles ikke eggete eller svampete. Ikke helt som hvetedeig, men bedre enn alt annet jeg har prøvd av lavkarbobunner - og tror egentlig jeg har prøvd det aller aller meste.....pizzaelsker som jeg er

Har allerede prøvd den pizzaen. Greia er bare at jeg syns den er veldig dyr. Matbudsjettet mitt er ikke såå stort når man er student. Tør liksom ikke helt å kjøpe en pizzabunn til 50 kroner - spesielt når det ikke er pizzabunnen som metter.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 16:35   #4218
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Har allerede prøvd den pizzaen. Greia er bare at jeg syns den er veldig dyr. Matbudsjettet mitt er ikke såå stort når man er student. Tør liksom ikke helt å kjøpe en pizzabunn til 50 kroner - spesielt når det ikke er pizzabunnen som metter.

Enig i at den er dyr - får 10% rabatt ved å kjøpe 10 i slengen, da, men så kommer jo frakt i tillegg også....
Men når jeg lager den med en pakke kjøttdeig, masse ost + litt løk, sopp, paprika og tomatpurre, så blir jeg strappmett av en fjerdedel, så da er det jo egentlig 4 middager for en person, og sånn sett litt mer overkommelig

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 16:36   #4219
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Appelsinpiken: Jeg har laget denne pizzabunnen ved et par anledninger, og syns den funker veldig greit. Den er i tillegg forsåvidt rimelig og veldig enkel

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 16:44   #4220
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg kjeder meg! Er ikke vant til å ikke ha noen prosjekter på gang Vaskemaskina er ikke godt nok prosjekt. Og derfor har jeg bare såååå godt av sånne dager innimellom. Nå saumfarer jeg gamle bøker for å se hva jeg kan lese omigjen. Er billøs i dag så jeg kommer meg ingen steder. Vel, kan jo gå, men siden jeg har bestemt meg for å bare daffe rundt i treningsdrakten hele dagen så går jeg ikke utafor husets fire vegger. Kan jo ikke skremme nabolaget heller Kunne jo vasket gulv + tørket støv, men gidder ikke. Har jeg time-out, så har jeg time-out. Heldigvis skjønte jeg hva som kunne komme til å skje sånn mentalt, og handlet inn en del spiselig snavvel allerede i går. Så nå er en pose krisp snart tom, ifa'ene likeså. Drikker farris til det snart kommer ut nesa.

Jeg skal se på bunnen du lenket til Maria; kanskje det blir pizzaforsøk allerede i kveld?
Noterer det du sier Bente om lavkarbobunnen fås kjøpt lokalt, evt bestille en for prøve.

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 17:22   #4221
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hehehehe - tror du trenger den time-outen Dollsine-mor, og jeg kjenner at jeg også trenger den Jeg har labbet rundt i joggedress hele dagen jeg også, men tok meg i nakken og skiftet på meg normale klær til sønnen kom hjem - hender jo han tar med seg en jente hjem, så jeg kan jo ikke skremme dem

Akkurat spist middag. I dag lagde jeg helstekt entrecote med bernaise saus og blomkål, brokkoli, asparges og minimais til sønnen kom hjem. Mmmmm, det var godt, guttungen var henrykt, han er skikkelig kjøttelsker. Tror han stortrives med lavkarbokost i huset, får spise så mye kjøtt han vil og slipper den kjedelige pastaen, potetene eller risen til - må da være perfekt for en tenåringsgutt tror jeg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 18:47   #4222
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Hehehehe - tror du trenger den time-outen Dollsine-mor, og jeg kjenner at jeg også trenger den Jeg har labbet rundt i joggedress hele dagen jeg også, men tok meg i nakken og skiftet på meg normale klær til sønnen kom hjem - hender jo han tar med seg en jente hjem, så jeg kan jo ikke skremme dem

Akkurat spist middag. I dag lagde jeg helstekt entrecote med bernaise saus og blomkål, brokkoli, asparges og minimais til sønnen kom hjem. Mmmmm, det var godt, guttungen var henrykt, han er skikkelig kjøttelsker. Tror han stortrives med lavkarbokost i huset, får spise så mye kjøtt han vil og slipper den kjedelige pastaen, potetene eller risen til - må da være perfekt for en tenåringsgutt tror jeg

Bente! Vi er soul-mates i dag!

Høres ut som drømmetilstanden for en ungdom det der ja! Skikkelig kraftkost. Jeg har en del dårlig erfaring med entrecote fra restauranter, men har oppdaget at der det er en suksess så har de langtidsstekt kjøttet. Mener å huske det var maks 60 grader i 5 timer eller noe sånt. Dette var til en middag med mange personer da, så kjøttstykket var sikkert stort. Hva lurt gjør du da Bente?

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 18:58   #4223
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

For en dustedag!
Føler ikke jeg får gjort noe som helst. Bare sitter her og ser på maskina mi. Skal liksom skrive om legalitetsprinsippet, men kommer ingen vei. Innleveringen er i morgen, og jeg hadde egentlig tenkt til å vaske klær på formiddagen i morgen før innleveringen. Begynner å spøke litt for de planene nå. Kanskje jeg må ta med meg skittentøyet til kjæresten og vaske klærne mine hos han? Han syns sikkert det er herlig når jeg ber han holde seg laaangt unna når jeg står der med det skitne undertøyet og klær som har ligget liiiiiitt for lenge i skittentøyskurven. Sexy...

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 19:37   #4224
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Bente! Vi er soul-mates i dag!

Høres ut som drømmetilstanden for en ungdom det der ja! Skikkelig kraftkost. Jeg har en del dårlig erfaring med entrecote fra restauranter, men har oppdaget at der det er en suksess så har de langtidsstekt kjøttet. Mener å huske det var maks 60 grader i 5 timer eller noe sånt. Dette var til en middag med mange personer da, så kjøttstykket var sikkert stort. Hva lurt gjør du da Bente?

Er vi ikke alltid det Dollsine

Jeg pleier å kjøpe hel entrecote, gjerne et sted der de selger litt godt mørnet kjøtt, hos slakter eller ett sted med gode kjøttvarer. Synes nesten alltid kjøttet på Rema er seigt uansett.... Salter peprer, steker det først på alle kanter i stekepanna, stikker inn steketermometer og steker det til ca 65 grader kjernetmp i ovnen, på 180grader. Kvaliteten på kjøttet er imidlertid helt avgjørende synes jeg

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

For en dustedag!
Kanskje jeg må ta med meg skittentøyet til kjæresten og vaske klærne mine hos han? Han syns sikkert det er herlig når jeg ber han holde seg laaangt unna når jeg står der med det skitne undertøyet og klær som har ligget liiiiiitt for lenge i skittentøyskurven. Sexy...

Hehehe han synes nok du er sexy uansett søte Appelsin -Men skal være enig i det at litt av romantikken forsvinner fra forholdet den dagen en begynner å vaske underbuksene til hverandre....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 19:46   #4225
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God kveld!

Dollsine: hihi, signerer bente om at jeg tror du har godt av å kule ned litt
Bente: wow, det hørtes ut som en fantastisk middag! Og så på en torsdag da!
Appelsinpiken: uff, vet alt for godt hvordan det er å ikke komme noen vei med en oppgave....all sympati til deg! Skal se det løsner med en natts søvn

Kokosbrødet ble kanongodt foresten! Veldig greit å ha noe i skapet som er kjapt å tilbrede Til middag hadde vi ostelasagne med kavli jalapeno ost, og den er så utrolig god! Hele familien elsker den!
Nå skal jeg sige litt ned i sofaen, og muligens brette litt klær, ellers bare slappe av!

Dere da?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no