Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-11, 07:49   #401
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Jeg bare tulla jeg altså, med dette navnebyttet ...

Det var jammen bra!

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 08:47   #402
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Bytt til "Den store kreativitetstråden" du!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 09:05   #403
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Hvis den bytter navn til "Den store tråden om alt" er det i hvertfall INGEN som kan føle seg ekskludert.....

Jeg bare tuller... men kreativitet kan være så mangt. Det kan f.eks være å finne en god løsning på hvordan man på best mulig måte får laget vaktliste på jobben, eller hvordan dra på ferie og bruke minst mulig penger, eller å pønske ut lure ting å si i en tale osv osv.... Da blir jo dette en helt annen tråd, og mister litt av poenget synes jeg. Men at folk tar med katteklorebrett og snekring og smykkelaging o.l i en håndarbeidstråd ser vel de fleste gjennom fingrene med... Det er jo en 'form for' håndarbeid.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:17   #404
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Hvis den bytter navn til "Den store tråden om alt" er det i hvertfall INGEN som kan føle seg ekskludert.....

Jeg bare tuller... men kreativitet kan være så mangt. Det kan f.eks være å finne en god løsning på hvordan man på best mulig måte får laget vaktliste på jobben, eller hvordan dra på ferie og bruke minst mulig penger, eller å pønske ut lure ting å si i en tale osv osv.... Da blir jo dette en helt annen tråd, og mister litt av poenget synes jeg. Men at folk tar med katteklorebrett og snekring og smykkelaging o.l i en håndarbeidstråd ser vel de fleste gjennom fingrene med... Det er jo en 'form for' håndarbeid.

Skjønner poenget ditt. Men dersom man leser første innlegget i tråden ser man fort hva den handler om.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:48   #405
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Har dere bestemt dere?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:50   #406
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Skjønner poenget ditt. Men dersom man leser første innlegget i tråden ser man fort hva den handler om.

Ja det gjelder jo uansett navn.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:51   #407
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har dere bestemt dere?

Er det et alternativ?

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:53   #408
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Er det et alternativ?

Joda, om tråden skal fortsette å hete det samme (hvilket jeg forsåvidt synes er greit, da). Og så er det vel jeg som er eneste moderatoren som deltar i tråden, så da blir det vel også jeg som endrer trådtittel .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:27   #409
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Joda, om tråden skal fortsette å hete det samme (hvilket jeg forsåvidt synes er greit, da). Og så er det vel jeg som er eneste moderatoren som deltar i tråden, så da blir det vel også jeg som endrer trådtittel .

Ok... Det blir jo mye utenomhåndarbeidsnakk av dette, så jeg skal prøve å ti still og finne frem strikkepinnene. Så skal jeg krysse strikkepinnene for at 'håndarbeid' fremdeles blir en del av navnet

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:08   #410
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Min innsigelse mot tittelforslaget "den store kreativitetstråden" er vel at det ikke er direkte kreativt å strikke/hekle etc etter mønster ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:15   #411
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg kom forresten på at dette er håndarbeidstråd... Ikke mye håndarbeid på kattestativ-prosjektet mitt... Men pytt sann.

Jovisst - snekring og liming og sånt er da vel håndarbeide det også? På et vis...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:17   #412
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hva er forskjellen på håndarbeid og håndtverk? Og hva er forskjellen på arbeid og verk? Og hvor kommer den 't'-en i 'håndt' fra?

Håndtverk = når man jobber med hendene

Håndverk = smerter i hendene? Eller noe sånt...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:42   #413
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Håndtverk = når man jobber med hendene

Håndverk = smerter i hendene? Eller noe sånt...

Det var vel mer et retorisk tøysespørsmål .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 13:21   #414
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Det heter faktisk ikke håndtverk, det er bare en hjelpebokstav som har sneket seg inn i det muntlige, bare prøv å si "håndverk", så er det lett å skjønne hvordan det kan ha blitt sånn.

Men altså, det var Licota som startet tråden, og da synes jeg faktisk hun skal få lov til å forandre trådtittel (om hun vil)


Sist redigert av Huldr : 13-01-11 kl 15:32. Årsak: presisering
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 13:31   #415
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Men altså, det var Licota som startet tråden, og da synes jeg faktisk hun skal få lov til å forandre trådtittel

Ja, det har hun full rett til.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 15:10   #416
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Min innsigelse mot tittelforslaget "den store kreativitetstråden" er vel at det ikke er direkte kreativt å strikke/hekle etc etter mønster ... .

Uenig!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 15:14   #417
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg tror vi bare lar trådnavnet være så lenge jeg.


Jeg strikker nå leggvarmere! Eller, lårhøye varmere, er snart ferdig med den først. På pinne 4, og syns det går akkurat passe smått. I sånn kornblå farge eller hva det er. Fiiin!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:18   #418
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeh har en Janome, bestillt på nett fra Ål og kom i posten i full fart, no problem. Sikkert ikke den mest avanserte maskinen som finnes, men duger til mitt nivå og går som en klokke. Dessuten er det mange som har maskiner stående som de aldri bruker, hør med mødre,tanter, svigermødre ol. Kan hende man får kjøpe billig eller låne å prøve ut forskjellige modeller før man bestemmer seg.

Lurt med kattestativ! Klart det går. Jeg skal spandere på hunden nytt trekk på hundesengen Det trengs, han har snart gravd gjennom det gamle.... Nå går datteren min rundt å danser her i sin nye fleese kjole og er både varm og myk. Det ga mersmak! Har nå lært meg om trådretning til neste gang, pytt at fleesestoffet er opp ned...det ser bare spesialister...

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:40   #419
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av bettylue, her.

Jeh har en Janome, bestillt på nett fra Ål og kom i posten i full fart, no problem. Sikkert ikke den mest avanserte maskinen som finnes, men duger til mitt nivå og går som en klokke. Dessuten er det mange som har maskiner stående som de aldri bruker, hør med mødre,tanter, svigermødre ol. Kan hende man får kjøpe billig eller låne å prøve ut forskjellige modeller før man bestemmer seg.

Jeg har fått tak i en brukt maskin. Den er den samme GAMLE blytunge maskinen som min mor har. Men den har gått og gått og gått i sikkert snart 50 år, og har ennå ikke kommet til døren!! Satser på at den jeg har fått tak i ikke er en mandagsmaskin, men har tenkt å oppføre seg like fint som min mor sin. Er ikke spesielt avansert, men det er ikke jeg heller, så vi passer nok fint sammen. Prisen var også overkommelig, så nå gleder jeg meg bare til jeg får den i hus

Og i går fant jeg et broderi som jeg kjøpte for årevis siden. Det har jeg bare brodert ca 20 sting på, så der har jeg et bra håndarbeid å ta tak i. Det er et motiv som skal inn i en oval 40 x 50 ramme, så det er litt å brodere, men det er ikke dekket bunn. Skal ha det over pianoet mitt. Det er kjempestilig!!!

Noen andre som driver og broderer her?

Tidligere har jeg brodert en Bergensbunad, og perlebrodert en brystduk til en fanabunad. Også andre småting... men ikke noe av stor skala.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:42   #420
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg strikker nå leggvarmere! Eller, lårhøye varmere, er snart ferdig med den først. På pinne 4, og syns det går akkurat passe smått. I sånn kornblå farge eller hva det er. Fiiin!

Jeg har tenkt å strikke en del småting. Har masse restegarn som jeg vil bli kvitt, og har sikkert ikke tålmodighet til å sette i gang med for store arbeider heller.... Så får vi se om jeg får satt tankene ut i virksomhet. Men leggvarmere er jo en god ide!!

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:09   #421
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Eg er glad i å brodere, men tar meg liksom ikkje tid til alle dei prosjekta eg har liggande

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:12   #422
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Vedlegg 7855

Opprinnelig lagt inn av LanoGakkGakk, her.

Og i går fant jeg et broderi som jeg kjøpte for årevis siden. Det har jeg bare brodert ca 20 sting på, så der har jeg et bra håndarbeid å ta tak i. Det er et motiv som skal inn i en oval 40 x 50 ramme, så det er litt å brodere, men det er ikke dekket bunn. Skal ha det over pianoet mitt. Det er kjempestilig!!!

Noen andre som driver og broderer her?

Tidligere har jeg brodert en Bergensbunad, og perlebrodert en brystduk til en fanabunad. Også andre småting... men ikke noe av stor skala.

Jeg broderte litt før, lagde mønster selv og greier.
Denne puta lagde jeg til mamma i julegave for noen år siden, hun er über-Elvis-fan .

Har også tråd og tøy til et Frank Zappa-broderi som jeg aldri har fått begynt på .

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ELVISPUTE.jpg (40,7 KB, 11 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 16:40   #423
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Nice broderi, Photobscura. Var det uten mønster?

Opprinnelig lagt inn av bettylue, her.

Dessuten er det mange som har maskiner stående som de aldri bruker, hør med mødre,tanter, svigermødre ol. Kan hende man får kjøpe billig eller låne å prøve ut forskjellige modeller før man bestemmer seg.

Jeg ønsker meg syskillz. Hm. Kanskje jeg skal spørre om jeg kan låne moren min sin symaskin en stund og leke meg? Hun bruker den en gang hvert femte år eller noe.

Opprinnelig lagt inn av bettylue, her.

Lurt med kattestativ! Klart det går.

Jeg håper det blir bra. Det blir gøy å prøve i alle fall. Jeg kan lite slikt, så jeg er veldig spent på resultatet...

Men dere som kan mer om slikt enn meg, hvordan er egentig nervøs chenille? Kan det passe til kattestativet? Nervøs chenille koster 20 kr meteren mens teddybear koster 90. Eller oooh, hva med pels til 70 kr? Haha, kumønster, leopard, sebra og slikt. Men hm, blir kanskje litt for korthåret? Eller har noen bedre forslag?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 16:48   #424
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Nice broderi, Photobscura. Var det uten mønster?

Jeg ønsker meg syskillz. Hm. Kanskje jeg skal spørre om jeg kan låne moren min sin symaskin en stund og leke meg? Hun bruker den en gang hvert femte år eller noe.

Jeg håper det blir bra. Det blir gøy å prøve i alle fall. Jeg kan lite slikt, så jeg er veldig spent på resultatet...

Men dere som kan mer om slikt enn meg, hvordan er egentig nervøs chenille? Kan det passe til kattestativet? Nervøs chenille koster 20 kr meteren mens teddybear koster 90. Eller oooh, hva med pels til 70 kr? Haha, kumønster, leopard, sebra og slikt. Men hm, blir kanskje litt for korthåret? Eller har noen bedre forslag?

Nei, men jeg lagde mønsteret selv. Fant et bilde på nettet, og "pixellerte" det på photoshop! .
Nervøs chenille tror jeg blir alt for tynt. Du trenger jo ikke mange meterne, gjør du? Det bør ikke være for elastisk, og mulig å lime på uten at limet går gjennom stoffet, det tror jeg ikke funker med chenille, i tillegg til at det er ganske elastisk. Ekte pels er det vel en fare for at de begynner å tygge på, hehe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:16   #425
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, men jeg lagde mønsteret selv. Fant et bilde på nettet, og "pixellerte" det på photoshop! .

Ah, lurt!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nervøs chenille tror jeg blir alt for tynt. Du trenger jo ikke mange meterne, gjør du? Det bør ikke være for elastisk, og mulig å lime på uten at limet går gjennom stoffet, det tror jeg ikke funker med chenille, i tillegg til at det er ganske elastisk. Ekte pels er det vel en fare for at de begynner å tygge på, hehe.

Kle hule(r), rør og plattinger blir fort noen meter altså. Det går vel ca to plattinger på meteren (skal jo prøve å få det til å se fint ut, så kle underside også) og huler skal kles innvendig og utvendig og rør likeså. Jeg tenker meg at jeg kommer til å bruke nærmere ti meter hvis jeg ikke bommer fælt nå.

Jeg aner ikke hvordan chenille er, derfor måtte jeg spørre. Men det var ett poeng det med lim. Hm, hva slags stoff må det være for at ikke limet skal gå gjennom? Chenille og pels var 100% polyester mens teddybear var 70% akryl og 30% polyester.

Hehe, ser ikke helt for meg at de tygger på stoffet. Det er litt pels på det lille stativet jeg har og de har aldri slikket eller tygget på det. Men han ene her tygger på alt papp og papir har får tak på. Raringen...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no