Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-11, 20:19   #4226
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så bra du likte kokosbrødet, Maria! Ja, veldig greit å ha liggende, og siden det er så lavt på karbene, så kan man spise litt av det også. Jeg har utsatt baking av det til i morgen tidlig - synes det er såååå godt varmt med smør som smelter oppå, mmmm

Bortsett fra å lage middag, litt smårydding og et laaaangt bad for nakken så har jeg ikke forlatt sofan i dag, jeg, og det har jeg heller ingen planer om å gjøre, skal virkelig slappe av og stresse ned disse dagene, det er derfor jeg er hjemme, så da får jeg benytte dem til det

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 20:59   #4227
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei igjen. Her er jeg, like kjedelig som tidligere i dag, men med mer håp i blikket siden det kan sies å blir leggetid snaaaaart. Gjett om en sånn dag er kjekk å ha da! Så kjekk at i morgen har jeg lagt et program med å besøke en venninne, handle, se på et par ting mm. Jeg har nettopp spist middag, eller...jeg vet ikke om jeg kan kalle dette rælet for middag. Eggerøre, stekt chorizopølse og grønnsaksrester fra i går og dagen før det igjen. Greit nok er det varmt, men jaggu var det ikke annet heller nei. Takke meg til entrecote! Og vi er soulmates ja!

Jeg undres på om en kan bli sur at å spise høykarbomat? Sånn skikkelig drittsur hele tiden? Jeg har vært skikkelig drittsur de siste dagene (ikke sånn PMS-sur, men på en annen måte). Rett nok er jeg ikke fornøyd med å ha spist noe av det jeg faktisk har spist, men fra å være misfornøyd til skikkelig sur?

Gubben prøver nå stakkar....han hadde til og med vært på polferd i dag og kjøpt ei flaske vin til ei som stort sett har hodepine hele tiden, og iaf etter å ha drukket rødvin. Måtte dra litt på smilebåndet da Vinen er ikke god; dessverre er garvesyren noe av det jeg liker best med rødvin. Og så var det 8 g sukker/l. Han vet jo ikke at jeg følger med på det, og så ble jeg sur på meg selv fordi jeg ikke er fornøyd med det jeg får

Jeg signerer trusegrensene Piken! Ett sted må de jo gå. Jeg er sikker på at du kommer i havn med den oppgaven din innen fristen. Så får truser være truser. Evt kan du investere i noen nye i anledning oppgave og kjæreste vet du

Jeg er spent på hvordan det har gått med Prutt i dag, og om hun har fått noe svar. Håper du fikk gode svar på utfordringene dine jenta mi!

Maria: deler du oppskrifta på den lasagnen din? vær så snill??

Nå skal jeg strekke meg ut und pleddet igjen, og se på TV en times tid. Snakkes med vi!

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 21:04   #4228
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Såklart, Dollsine!
Her er originaloppskriften. Jeg pleier itillegg å lage ostesausen som er beskrevet litt senere i samme tråd, det gir en kjempegod lasagnefølelse!
Jeg følger ikke oppskriften helt slavisk, men tilpasser med de krydderne vi er glad i

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 21:30   #4229
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Såklart, Dollsine!
Her er originaloppskriften. Jeg pleier itillegg å lage ostesausen som er beskrevet litt senere i samme tråd, det gir en kjempegod lasagnefølelse!
Jeg følger ikke oppskriften helt slavisk, men tilpasser med de krydderne vi er glad i

Takk Maria! Denne skal jeg prøve en dag. Lasagne er goody!

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 21:40   #4230
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ladies! I'm home!

Først:
Nysgjerrig: Vennen min. Vit at vi bryr oss om deg, og vi lytter (leser) til det du har å si (skriver). Jeg er jo eksperten til å tømme det meste av gørr som surrer rundt i hodegørret når det herjer som verst - og det er GODT å bare få det ut - og få litt støtte, omsorg og kjærlighet fra noen på andre siden av skjermen. Nå sliter jeg ikke med hormonhumør (bare med hormoner OG humør) og kan ikke sette meg inn i det som skjer med deg når du havner i den rette fasen av syklusen din. Men; det fins hjelp for det. Hva med å snakke med legen din? Akupunktur?
Får vondt av deg når du skriver du tok til tårene da jeg spurte deg hvordan du hadde det, men på en annen måte tror jeg kanskje du trengte løfte på lokket litt? Vi er nødt til å slutte holde så tett på følelsene våre, alle sammen! Jeg er i alle fall ganske klar på at dette året har vært en sant helvette, men dette kollektivet her inne har holdt hodet mitt over vannet og ute av institusjon. De fleste av dere har sikkert skjønt til nå at jeg er psykisk ustabil med diagnose bipolar og dermed sliter med mitt, men dere skal ha en stoooor takk for at dere holder ut og gir meg rom og kjærlighet. For det gjør dere! Herlighet, nå renner nå mine tårer her altså.

Bente: Godt med fridager? Håper du nyyyter de - og jeg kommer på biffbesøk snart, hørtes rååågodt ut

Dollsine: Dagen i dag har jeg gruet meg til i lengre tid, men det gikk overraskende nok ganske greit. 2 klokketimer hos gyn+fysio, masse informasjon og noen nye spørsmål og utfordringer, men alt i alt dro jeg fra Tromsø (herlighet så godt det var å være i Tromsø igjen, da!!) med en plan og forståelse fra fagfolk. Jeg har fått bekreftet en god del, fått forklart en hel del og fått en større følelse av at noen forstår. Masse planer ift. psykomotorisk fysioterapi, magemassasje, sexolog, medisiner og nye timer i Tromsø til oppfølging. Masse å forholde seg til, men jeg er positiv til dette. Endelig, etter 11 år.

Anbefaler ingen å reise med begynnende bihule- og ørebetennelse. Kjøpt FortFrisk og nå letter det litt! Herlig, det funker altså!

Veldig glad i dere alle sammen, vi er en god gjeng.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:12   #4231
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Kjæreste Pruttilutt - kom på biffbesøk vennen - helst nå med en gang. Innlegget ditt fikk tårene mine fram, så det var rett før jeg gikk opp på gjesterommet og reide opp seng til deg så jeg kunne si at senga stod klartil deg -Og forresten, det gjør den alltid om du vil ha en tur til regnvåte Stavanger.
Veldig bra du fikk skikkelige undersøkelser i dag og følte du fikk hjelp, forklaringer og ble hørt!

Og jeg er sååå enig med deg, vi må slutte å stenge de følelsene inne alle sammen. Det å komme inn her få snakke ut om følelsene mine og få hjelp og støtte har betydd uendelig mye for meg de siste månedene. Det har hjulpet meg så mye med å bearbeide alt det mentale jeg har å bearbeide. -Og uten å ta den mentale jobben tror jeg heller ikke jeg ville ha lyktes så godt med maten. Sender dere alle uendelig masse takk

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:14   #4232
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bente: jeg fant denne på nettet i kveld; er det samme pizzabunn som du bruker? Posen er på 150 gram, og prisen som står er deilig kr 25 NOK pr pose. Jeg har ikke sett på hvor mye det koster å få de sendt, men kjøper en 6 poser koster det kr 132,- små NOK for alle sammen. Sånn som jeg forstår det som står om foresendelse så koster det ingenting hvis en handler for mer enn 80 €. Jeg finner ingen informasjon om at de sender til andre land enn tyskland, men jeg har sendt dem en forespørsel og håper (+ ber om) snarlig svar.

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:20   #4233
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

veldig bra Prutti at dagen ble postiv tross alt! Og enda bedre at du møtte forståelse og får oppfølging videre. Ut fra det du sier, og min egen fantasi (som ikke alltid er helt ren, kremt) så ser det ut som at du akkurat nå framover skal bare ha et platonisk forhold til Mr Dusteflørt. Eller andre. Greit å få ryddet opp i noe før en begynner å rote til med annet. .....huff, det der ble feil, men jeg finner ikke andre ord. Skjønner du hva jeg mener?

Og jeg signerer Pruttis oppfordring til deg Nysgjerrig. Det er hjelp å få, en må bare velge hvilken type. Ikke utsett deg selv før mer enn nødvendig. Og heller ikke kjæresten din.

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:25   #4234
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Bente: jeg fant denne på nettet i kveld; er det samme pizzabunn som du bruker? Posen er på 150 gram, og prisen som står er deilig kr 25 NOK pr pose. Jeg har ikke sett på hvor mye det koster å få de sendt, men kjøper en 6 poser koster det kr 132,- små NOK for alle sammen. Sånn som jeg forstår det som står om foresendelse så koster det ingenting hvis en handler for mer enn 80 €. Jeg finner ingen informasjon om at de sender til andre land enn tyskland, men jeg har sendt dem en forespørsel og håper (+ ber om) snarlig svar.

Ja, det er den! Sååå billig da! Hvis de sender må du sende meg info - jeg er avhengig av denne for å få mitt lavkarbolv til å fungere altså

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:27   #4235
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Ja, det er den! Sååå billig da! Hvis de sender må du sende meg info - jeg er avhengig av denne for å få mitt lavkarbolv til å fungere altså

Det skal jeg selvfølgelig gjøre! Jeg glemte å spørre hvor mye det koster å få det sendt hit, men jeg sender en ny mail med engang. Fortsatt litt surrehode ja

  Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:38   #4236
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bente: Jeg tar tilbudet til meg, du vet aldri hvor haren hopper
Det er veldig viktig at vi letter på det vi tenker og føler. Jeg er sjeleglad jeg har faste tider hos psykolog, rett og slett for å lette på trykket. Har måtte forklart litt til mamma at jeg sitter ikke der og klager over såret barndom og vonde minner; jeg snakker om dagen i dag, følelsen jeg har når jeg kommer - tar dagen fatt og de aktuelle tanker og faktorer som måtte spille inn den dagen jeg er der. Om det skulle være noe som skjedde for ørten år siden, så snakker vi om det. Er det om Flørt og Fyr, så er det det som opptar meg da og som må bearbeides muntlig der og da.
Slik oppfordrer jeg dere alle til å prøve få til. Om så her inne eller på private meldinger til noen dere ønsker dele tankene deres med. Feedback er greit og trygt, mange meldinger her inne både i gruppen og privat har jeg følt har vært som en varm og god klem, og det var akkurat det jeg trengte der og da. Ikke alt kan skrives i gruppen, det er tross alt noe alle og enhver kan søke opp på søkemotorer, så vær forsiktig. Men få det ut. Er det at gubben er teit, så skriv det! Ikke hold det inne, det bygger seg opp og tar energi fra deg. Ikke la det. Jeg har tatt opp ganske mye her som jeg ikke deler med mange av de nærmeste, nettopp fordi jeg er trygg på dere og at det er (for meg) lettere å formulere meg skriftlig enn muntlig. Dels fordi jeg som oftest gråter når jeg skriver her inne (om helt hverdagslige ting også), og jeg føler det er ubehagelig å gjøre det foran andre ansikt til ansikt.

Når vi er glade er vi kjempegiret på å fortelle, dele gleden man føler med de nærmeste, sant? Når vi er triste er det mer naturlig å holde det inne for å forskåne de nærmeste, sant? Hvorfor?

Dollsine: Du har helt rett; jeg legger både Fyren og Flørten på hylla akkurat nå. Må ha tid til å bearbeide litt i forhold til begge to. Må avslutte før jeg kan håpe på noe mer med Flørt, men jeg har følt for ham siden før jul, det kan jeg ikke knipse vekk. La han på hylla siden jeg bodde i Tromsø og Fyren var mest tilgjengelig. Jajøss, dere vet jo resten av den historien. Nuvel, nå er tiden inne for å bare ha Prutti-tid framover. Så kommer det som måtte komme.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 23:15   #4237
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tror jeg bruker healeren min nøyaktig slik du bruker psykologen din jeg Pruttis Kanskje er det egentlig det hun er - psykolog - uansett hjelper det meg å få ting ut og få feedback på det. det samme her inne - jeg synes også det er lettere å skrive om ting enn å prate om det mange ganger.

Det har vært en god dag i dag. Veldig lat dag, men jeg føler jeg har senket skuldrene litt i dag. Slappet av, spist god mat, kost meg litt med sønnen, han hadde noen minutter til overs for mamman i dag. Står til og med en porsjon med entrecot og bernaise saus klar til han i kjøleskapet, så han er happy happy.

Kanskje jeg skal følge ditt eksempel Dollsine sjelevenn og ta en tur til byen i morgen. Litt shopping kan sikkert få meg til å føle meg enda bedre. Noe kuult å ta på mandag kanskje....Må prøve å ha selvtilliten på topp når hverdagen skal møtes mandag...

Må ta vare på gode dager venner - ønsker dere en god natts søvn alle sammen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 08:40   #4238
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jeg er litt deppa dere !
Og har lest meg opp på alle problemene dere andre sliter med.
Da ble jeg bare enda mere deppa. For hvordan kan jeg være i dass, når andre har det værre?
Dog, - jeg er rett og slett lei meg.
Dere husker kanskje planene om hussalget vårt?
Vi fikk jo tidenes mest fantastiske takst (til å være her i bygda)..... tett oppunder 4 millioner. Og ikke bare det, vi fikk umiddelbart en kjøper, som var villig til å betale takst. Samme dag, som budet skulle komme skriftlig, fikk mannen (som er sjefen i kommunen her, sparken!!!!!!!) Jeg skal ikke komme inn på hva han hadde gjort, men helv... helv....helv.... salget gikk selvfølgelig i dass.
Ikke vil han bo i bygda her mere !!!!
Vel, vel.... på'n igjen. Men det kan ta tid. Skulle ønske huset hadde ligget i en by, da hadde det vært andre boller!
Og som ikke dette var nok, så måtte jeg kjøpe nye bh'er.
Har aldri brukt så liten størrelse før, jeg.
Ja, ja, greit å få hengt skikkelig opp det lille som er!
Får si som sønnen min sa til min mor engang de var ute og badet:
" Oi, så lange pupper du har 'a bestemor!"

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 08:56   #4239
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen!

Dollsine:Ja, den lasagnen er heelt nydelig altså! 25 kr for pizzabunn er jo ikke verst! Må kanskje undersøkes

Bente: Hørtes ut som en veldig fin dag! Og shopping hørtes jammen ikke feil ut det heller!

Prutti: Så flott at du føler deg ivaretatt! Fikk du noen svar ang denne syklusen din som er på bærtur? Og flyturer med tett nese og hodet er forferdelig...usj..god bedring!

En god natt i natt også, så forhåpentligvis er det over for denne gang Føler meg som verdens strengeste mamma som tvinger hostemedisin i eldstemann mens han hylskriker, men akkuratt medisinering er en kamp jeg må ta føler jeg...Han er generelt en viljesterk kar, så vi velger våre kamper omhyggelig, men noe må man bare

Ellers vil jeg aplaudere meg selv for å ha stått i mot smågodtskålen sambo fant fram i går! Det er en stund siden sist jeg klarte det, for å si det sånn...har heldigvis ingen store planer i helga heller, så kanskje jeg klarer meg

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 08:59   #4240
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

sanna: Uff, så leit da! Du som er så gira på å flytte! Jeg må si det er helt utrolig å få en så god takst her vest! For du bor jo ikke i en by om jeg husker rett? Håper det løser seg fort!
Ang puppestell, så kan jeg bare signere...det første som forsvinner på denne kroppen er boobsa, og de er ikke akkurat store i utgangspunktet....

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 09:02   #4241
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Ladies! I'm home!

Først:
Nysgjerrig: Vennen min. Vit at vi bryr oss om deg, og vi lytter (leser) til det du har å si (skriver). Jeg er jo eksperten til å tømme det meste av gørr som surrer rundt i hodegørret når det herjer som verst - og det er GODT å bare få det ut - og få litt støtte, omsorg og kjærlighet fra noen på andre siden av skjermen. Nå sliter jeg ikke med hormonhumør (bare med hormoner OG humør) og kan ikke sette meg inn i det som skjer med deg når du havner i den rette fasen av syklusen din. Men; det fins hjelp for det. Hva med å snakke med legen din? Akupunktur?
Får vondt av deg når du skriver du tok til tårene da jeg spurte deg hvordan du hadde det, men på en annen måte tror jeg kanskje du trengte løfte på lokket litt? Vi er nødt til å slutte holde så tett på følelsene våre, alle sammen! Jeg er i alle fall ganske klar på at dette året har vært en sant helvette, men dette kollektivet her inne har holdt hodet mitt over vannet og ute av institusjon. De fleste av dere har sikkert skjønt til nå at jeg er psykisk ustabil med diagnose bipolar og dermed sliter med mitt, men dere skal ha en stoooor takk for at dere holder ut og gir meg rom og kjærlighet. For det gjør dere! Herlighet, nå renner nå mine tårer her altså.

Veldig glad i dere alle sammen, vi er en god gjeng.

Glad i deg Pruttis.

Tusen takk.

Takk for at du gir med rom, tid og råd. Du & damene.
Og ja: når du spurte meg hvordan jeg hadde det så kjente jeg jo etter i brøkdelen av et sekund - og det var nok til at lokket falt av kan man si.
Jeg og mange andre er vel oppdratt sånn - at vi skal bidra med det som er positivt og "svelge unna" det som er negativt eller vanskelig? Er jo enig med deg i at vi må slutte å tviholde på følelsene - samtidig som jeg tenker at jeg ikke vil forstyrre folk med de lite konstruktive tankene.
Jeg VET jo at det er pms, men likevel så er det "ekte" nok til at jeg ikke klarer å overse det. Idiotisk.

Skal ta det med legen neste gang jeg er der; høre om han har noen tips / råd. Har vel egentlig aldri tenkt på det, at pms var noe man kunne få gjort noe med. Men så har jeg brukt p-sprøyte i alle år (fram til nå) og vært så heldig å slippe unna hele greia.

Dollsine og Bente: Høres så godt ut å "kjede seg" litt. Skulle ønske jeg lå på en sofa sammen med dere, slumret litt under pleddet, drikke kaffe (med cocosa vel og merke) og skravle om alt og ingenting. Kos dere og nyt kjedsomheten heldiggriser!!!

Apropo Cocosa; nå har jeg kjøpt en som står på jobben (hvor det drikkes mest kaffe) og en til å ha hjemme. Har nemlig kommet dithen at jeg synes kaffen blir litt....besk..(?) uten Cocosa. Herremin tid. Jeg er avhengig liksom.

Apropo jobb; har vært i en situasjon som er veldig lik Bente sin, over lang tid..men nå ser det ut til at det blir endringer. Det er visst noe som heter rettferdighet. Tror jeg. Fikk se et nytt organisasjonskart over egen avdeling i går, (men det er ikke drøftet enda) - men i alle fall. Det ser ut til at det blir ryddigere framover. Vil ikke si noe mere nå (blir paranoid). Hehe - så fort ting er drøftet og offesielt blir dere briefet om resten.

Selskapet ja: kjolen er kjøpt (brun, enkel - litt sånn 60talls "Kennedy aktig"), jeg hadde en bolero som matchet sånn nogenlunde - og låner mamma sine støvletter. Dette kan bli bra. Fant ut at jeg må slutte å fokusere på mennesker jeg ikke liker - og slutte å tenke at jeg vil bli likt av dem. Jeg vil jo egentlig ikke det. Nei - nå skal jeg gi oppmerksomhet og tid til de som jeg liker, de ekte og jordnære - som gjør at jeg trives med å være meg. Basta. (mulig dere må minne meg om dette) Og ja, husker ikke hvem av dere som sa det (Bente) jeg takker ja til sånne varme tanker og stille heiarop fra dere på søndag. Blir sterkere av tanken på at dere tenker på meg. Og det er ganske fasinerende effekt.

Jabber fælt jeg nå: men det var så godt. Ser fram til å treffe dere, skylder hver enkelt av dere en stor klem - eller tre. Takk for at dere er dere.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 09:10   #4242
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sanna: Så kjiipt!! Han sa han ville kjøpe, men har ikke kjøpt? Huff. Da blir det vel ny runde da eller? Husvask, visninger og budrunder? Det er jo slitsomt når det står på - prøv å fokuser på det "etterpå". Altså lyset i tunellen, når det er ferdig og du er innstallert der du vil bo.
Men dere fortsetter med det samme eller? Hvis luften gikk ut av deg så forstår jeg det, men det blir ofte tyngre å sette i gang igjen hvis du venter.. Sånn er det med meg i all fall.

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 10:03   #4243
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen
Uff, nå mistet jeg hele det lange innlegget jeg akkurat skrev, får prøve igjen da....

Maria: Å det med medisinering av barn kjenner jeg til altså, det er ikke enkelt. Vi prøvde å lokke med sjokolade og brus etter medisin, men det hjalp faktisk ikke, måtte tivinges i den lille sønnen min også, han har vilje til tusen. Datteren min var nesten aldri syk, så hun slapp vi helt unna medisinering med, heldigvis. En føler seg som en fæl mamma, da, men en vet jo at det må til

Sanna: Uff, så synd for dere at det ikke gikk i ordenTrøsteklem til deg. Men når dere fikk så god takst og et bud på takst rett etterpå, vil jeg tro huset har potensiale, og da tror jeg nok det vil komme andre og se det potensialet også. Gi det litt tid du, så skal du se det ordner seg!

Nysgjerrig Nok: Ja, ta en prat med legen neste gang, kan jo hende det fins noe som kan hjelpe mot pms plagene. Kan jo være det at du har sluttet med p-sprøyte gjør at hormonene er ekstra opprørske også, så kanskje ordner det seg litt over tid.
Og brun kennedy aktig kjole med bolero og høye støvletter høres fantastisk flott ut. Du blir nok kveldens dronning - ta i tillegg fram den gode følelsen på at du føler deg flott og at du har gjort en fantastisk jobb for deg selv og kroppen din de siste månedene. Det å føle seg flott med seg selv skinner igjennom - og du vil se enda mer fantastisk ut
Vi er med deg - ikke la de folkene pille deg på nesa, da skal de få med meg å gjøre
Og du, håper det ordner seg på jobben din også, kiipt å høre at du også har hatt slike problemer, vi får utveksle litt erfaringer her når vi ser hvordan det utvikler seg

I Idag ser det ut som det er noen små glimt av solen her, så mine planer om en liten bytur blir gjerne noe av - er ikke så glad i å rusle rundt i pøsregn... Hehehe jeg kommer ikke fra Stavanger da - kommer opprinnelig fra et sted nærmere Dollsine -men det regner minst like mye der, så jeg burde være vandt til det, men liker det likevel ikke.
Men aller først er det late-tid i sofan med kaffe fram til jeg blir klar fo å innta noe mat

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:31   #4244
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Prutti: Så flott at du føler deg ivaretatt! Fikk du noen svar ang denne syklusen din som er på bærtur? Og flyturer med tett nese og hodet er forferdelig...usj..god bedring!

Ellers vil jeg aplaudere meg selv for å ha stått i mot smågodtskålen sambo fant fram i går! Det er en stund siden sist jeg klarte det, for å si det sånn...har heldigvis ingen store planer i helga heller, så kanskje jeg klarer meg

Det er helt klart en hormonell forstyrrelse ute å går. Hun var mer opptatt av andre ting, men tok syklusen min seriøst. Jeg forklarte ang. ketose og det mønsteret jeg har sett siden juli i fjor, og det ga henne en bekeftelse på at jeg a) ikke tåler hormontilskudd og b) må ha hjelp til å regulere dette tilbake. Jeg har fått Metformin for å få i gang metabolismen og stoffskiftet. Siden jeg har PCOS får jeg Metformin og ikke Levaxin, om dette er kjent for noen av dere. Jeg har tatt stoffskifteprøver flere ganger og alltid er de helt fine, men hun her legen sa at hun så det på meg. Jaja, tenkte nå jeg. Får prøve i 3 måneder.

Kjempeflink du er som står i mot! Herlighet, det hadde ikke vært meg akkurat nå

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Glad i deg Pruttis.

Tusen takk.

Takk for at du gir med rom, tid og råd. Du & damene.
Og ja: når du spurte meg hvordan jeg hadde det så kjente jeg jo etter i brøkdelen av et sekund - og det var nok til at lokket falt av kan man si.
Jeg og mange andre er vel oppdratt sånn - at vi skal bidra med det som er positivt og "svelge unna" det som er negativt eller vanskelig? Er jo enig med deg i at vi må slutte å tviholde på følelsene - samtidig som jeg tenker at jeg ikke vil forstyrre folk med de lite konstruktive tankene.
Jeg VET jo at det er pms, men likevel så er det "ekte" nok til at jeg ikke klarer å overse det. Idiotisk.

Skal ta det med legen neste gang jeg er der; høre om han har noen tips / råd. Har vel egentlig aldri tenkt på det, at pms var noe man kunne få gjort noe med. Men så har jeg brukt p-sprøyte i alle år (fram til nå) og vært så heldig å slippe unna hele greia.

Samfunnet i dag har ikke tid eller rom for folk som bryter sammen. Da er det noe fundamentalt feil en plass! Hva gjør vi med de som faller under? Vi hiver de inn i egne hus som er beregnet til det. Om det er for 24 timer eller 24 dager - poenget er at vi har egne instanser til å ta oss av dem. Gi dem en liten pause og en plass å tømme gørret.
Hvor er det humane i dette? Joda, tanken bak er god - vi har et såkalt "Helse-Norge" som er fungerende på enkelte områder. Eller, for enkelte mennesker. Er det ikke mer forebyggende for jeg-ene å snakke ut om det som tynger? Med familie og venner? Er det ikke derfor vi har et sosialt nettverk? Og siste spørsmål; skal sosiale nettverk kun brukes ved positive anledninger?

Vi må tillate oss å ha følelser, tanker og meninger. Vi må også tillate oss å dele dem. Har altfor mange eksempler i familien min på dette med å holde inne alt de tenker og føler. Da føles det faktisk berikende å være psyk og gå i terapi - for jeg bryter i alle fall et mønster de før meg ikke har klart.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 11:36   #4245
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av [B

Sanna [/b]1;1224397]Jeg er litt deppa dere ! Og har lest meg opp på alle problemene dere andre sliter med.Da ble jeg bare enda mere deppa. For hvordan kan jeg være i dass, når andre har det værre?

SÅ SYND Sanna! Dere måtte være maks uheldig med den kjøperen! Og så synd han fikk sparken før kjøpet... Klart dette er ille! Alle har vi jo vårt å stri med, på den ene eller andre fronten og måten. Jeg føler med deg, vi har jo sett (lest) gleden din over å kanskje kunne flytte. Men det kan dukke opp andre muligheter. Og 4 millioner da gitt; det er bra startkapital det!! Nei fortsett dere, legg ut huset for salg, hvem vet - det kan dukke opp nye muligheter.

Men det med puppene er ikke bra. Ganske velkjent egentlig. Snodig det at vi damer vil ha dem; det sier noe om at puppene er en viktig del av personligheten.

Opprinnelig lagt inn av [B

bente1[/b];1224275]Kanskje jeg skal følge ditt eksempel Dollsine sjelevenn og ta en tur til byen i morgen. Litt shopping kan sikkert få meg til å føle meg enda bedre. Noe kuult å ta på mandag kanskje....Må prøve å ha selvtilliten på topp når hverdagen skal møtes mandag...

Lurt! Finn deg noe du føler deg litt ekstra snerten i; enten sånn "hotsnerten", eller "jeg-lar-meg-ikke-pille-ved-nesa-av-hvem-som-helst-altså"-snerten. Gjerne det siste hvis det er noe sånt du ser for deg på mandag. Jeg kjører bevisst stil med støvletter, trang bukse nedi, skjorte som henger utapå og en tøff jakke. Litt stæsj som armbånd, øredobber eller smykker. Og litt sminke. Litt ekstra innsats på hårfronten, slik at en ser at jeg er en dame som vet hva jeg vil og hvordan. Da er det ikke bare å komme og pille ved meg. Min erfaring er at dette funker. Og så tenker jeg som en mann da... Det bør dere alle prøve. Hva ville en mann ha gjort i en slik situasjon tenker jeg. Ville han ha prøvd å forklare? Nei. Snakke om hva han føler? Hvertfall ikke! Prøve å få den andre til å forstå sitt ståsted. Niks, sjelden.

Det er helt greit å lene seg litt tilbake, la den andre parten få ta utspill. Det er ikke farlig/skummelt om det blir litt "oppirom" mellom det den andre sier og ditt svar. Vi liker ikke det skjønner dere, vi føler ofte at vi må ta ordet og svare med en gang. Å la det bli en liten pause mellom kan faktisk skape en ubalanse hos den andre og gjøre denne usikker på deg som person. Ikke at vi skal gjøre det for å være ekkel, men for å vinne oss tid. Min erfaring er at iaf i møte med menn blir de usikre når jeg ikke responderer som de forventet, dvs med forklaringer, litt følelser osv. Len deg tilbake, hør hva de andre har å komme med. Tenk deg litt om. Og trenger du mer tid, så si det. Ikke avgjør viktige ting uten å bruke tid.

Mange er gode på hersketeknikker, og dere burde alle lese boka til Berit Aas hvis dere har den til gode. En kort innføring finner dere her.
Flere søkeresultater finner dere her

Så bra det er håp for din jobbsituasjon og Nysgjerrig! Vi bruker så mye tid på jobbet at vi iaf må ha det ok rundt oss der. Jeg synes du tenker veldig fornuftig ang selskapet på søndag jenta mi. Ikke la tillat deg å selv trykke deg ned. La det bli det skuespillet det er, og vær glad du slipper å være der til hverdags. Men hvorfor skal du dit i det hele tatt hvis det er så ille? Familiemiddag eller? Mulig du har sagt det... Uansett jeg på deg søndag!

Stakkars deg og ungene Maria; der har vi vært mange av oss, enten ved at vi har gitt medisin, eller ved å ha fått tvunget i det.

Og damer; så fort jeg får svar fra Tyskland så hører dere fra meg. Nå skal jeg en tur til sentrum, og her er det lite solgløtt Bente. Du må ha bodd borte fra denne delen av landet altfor lenge hvis du ikke liker å være ute i bløtt vær. Har jo ikke annet valg her jo

Og Prutt: veldig viktig det du sier her. Og som mamma ville jeg nok ha satt pris på å vite at datteren min ikke satt til psykologen og snakket om dårlig oppvekst/klaget på meg. Så det er veldig bra du sier det til henne, og det må kanskje gjentas også for å trygge henne hvis det er viktig. Uten at du går på akkord med deg selv og ditt privatliv off cåårse. Det er jo grunn nok å gå til psykolog mtp diagnosen også. Sånn sett kan du si at du får hjelp til å takle hverdagsutfordringene du har ekstra ift å være bipolar? Alle trenger jo litt råd og veiledning innimellom, noen litt mer?

Frokosten er inntatt mens jeg skravlet her, den ble sein i dag og. Våknet kl 10.30 i dag. Deilig! Nå skal jeg ikle meg trønderbunaden (les: regnklær) og dra på helgehandel. Snakkes senere i dag jenter?

  Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 14:01   #4246
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Dere skriver så mye at jeg ikke rekker/orker å lese sammen alt. Jeg må bare innom og fortelle om jenta som satt ved siden av meg her på lesesalen.
Hun dro frem en nutrilettbar, og det var tydelig at jenta var sulten.
Magen hennes slutta liksom aldri å rumle, så til slutt så gikk hun. Hadde så lyst til å tilby henne litt fett .
Tenk at jenta spiste en brownie og tenkte at det skulle gjøre henne mindre sulten!?

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 15:38   #4247
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ha ha ha. Synes jeg ser maska på hun jenta hvis du dro opp cocosa'n og ei skje og bør på. Eller flaska med Udos Da hadde hun vel trodd du var smågal vel?

Jeg synes der er bra du ikke rekker å lese deg opp hele tiden Piken; det betyr at du konser på skolearbeidet! Så fortsett sånn du

Jeg har vært og handlet nå, og er det en ting jeg ikke forstår så er det hvordan så lite varer kan koste så mye? Rett nok dro noen kilo fårikålkjøtt avgårde med deler av sluttsummen, men likevel da! Jeg orket ikke annet ennå handle matvarer, og dro hjem. Men jeg ble en smule fasinert over at jeg ikke kjente så mange av de som var på handel på dagen. Ellers gjør jeg jo alle innkjøp på ettermiddag/kveld.

Nå har jeg, mens jeg skrev dette selvfølgelig, spist lunsj. Kokosbrød skjært i tynne, tynne skiver, med et godt lag med smør på og ost oppå der. Mulig det finnes noe bedre å ha på, men dette er iaf en favoritt hos meg.

Og jeg ikke fått mail fra Tyskland ennå Synes de er vel trege nå ja, trodde de var effektive jeg?


Sist redigert av Dollsine : 07-10-11 kl 15:52.
  Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 15:58   #4248
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Når jeg og mamma snakker om terapien min, så prøver jeg forklare at det faktisk ikke er slik som man ser på TV. Jeg har gått i over 3 år, selvfølgelig har vi alle våre skavanker fra barndommen. Jeg er den typen at jeg blir ferdig med det og ordner opp i følgene fra det i tur og orden. Jeg skåner ikke mamma fordi jeg er redd hun skal føle seg uglesett fra meg via terapien, det orker jeg ikke. Vi har snakket om mye jeg har tatt med meg fra terapien også, på den måten styrket vår relasjon.
Jeg er lei av å skåne andre fra meg og mitt; det tok meg 2 år før jeg turde fortelle at jeg i det hele tatt gikk i terapi.....

JEG HAR FÅTT LEILIGHET!!!! 50 kvm via sykehuset,5 minutt spasertur! Veranda, stort soverom, to boder, søtt kjøkken, stooore vinduer, 1. etg, parkeringsplass (til sykkelen i så fall)... Like under 3700,- i mnd., + strøm og internett,men kommer UANSETT under den vanlige markedsprisen som herjer her nå. Så jo på en leilighet like atmed her jeg befinner meg nå; 5000,- + strøm + bussutgifter... Lykke!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:02   #4249
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Når jeg og mamma snakker om terapien min, så prøver jeg forklare at det faktisk ikke er slik som man ser på TV. Jeg har gått i over 3 år, selvfølgelig har vi alle våre skavanker fra barndommen. Jeg er den typen at jeg blir ferdig med det og ordner opp i følgene fra det i tur og orden. Jeg skåner ikke mamma fordi jeg er redd hun skal føle seg uglesett fra meg via terapien, det orker jeg ikke. Vi har snakket om mye jeg har tatt med meg fra terapien også, på den måten styrket vår relasjon.
Jeg er lei av å skåne andre fra meg og mitt; det tok meg 2 år før jeg turde fortelle at jeg i det hele tatt gikk i terapi.....

JEG HAR FÅTT LEILIGHET!!!! 50 kvm via sykehuset,5 minutt spasertur! Veranda, stort soverom, to boder, søtt kjøkken, stooore vinduer, 1. etg, parkeringsplass (til sykkelen i så fall)... Like under 3700,- i mnd., + strøm og internett,men kommer UANSETT under den vanlige markedsprisen som herjer her nå. Så jo på en leilighet like atmed her jeg befinner meg nå; 5000,- + strøm + bussutgifter... Lykke!

Du er ei god jente Prutti! Fortsett sånn, og husk å sett deg selv i fokus! Hvis du ikke tar vare på deg selv, hvem gjør det da?

GRATULERER med leilighet!!! Så bra! Og så billig da gitt. Ikke noe er bedre å bo billig og spare penger! Du fikser det sikkert rålekkert når du flytter inn!

  Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 16:04   #4250
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

WEE Ja, det skal bli så lekkert så. Lysegule vegger kan jeg fikse hvite kjapt

Jeg tar vare på meg, for det er kun jeg som vet mine behov.
Du skal gjøre i kveld?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no