Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes veietråd!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-11, 17:39   #426
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes veietråd!

Ned 1,9 kg denne uken!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 19:31   #427
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes veietråd!

Du er så tøff! Og flink! Jig beundrir dig! Neste fredag henter jeg vekta!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 11:02   #428
ltfutt
Medlem
 
ltfutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 62
ltfutt er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes veietråd!

Ny milepæl!!

-20 kg totalt

Det er helt sykt... har nesten ikke ord. Herlig er det iallefall !!

__________________


ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:24   #429
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Julistarternes veietråd!

Dere er aldeles utrolig flinke

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:47   #430
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Julistarternes veietråd!

ned 1,8 kg i dag

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 08:57   #431
ltfutt
Medlem
 
ltfutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 62
ltfutt er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes veietråd!

"Bare" 0,2 denne uka... Men ned er ned

__________________


ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 18:43   #432
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Julistarternes veietråd!

Ønsker alle en fin søandags kveld

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:27   #433
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes veietråd!

Så var tiden kommet, for å starte på ny frisk. Håper det er greit at jeg fortsetter følge denne gruppa.

Jeg veide meg fredag da jeg var i Bodø en svipptur. Ble heldigvis positivt overrasket, selv om det ikke var minstenotering. Vekta viste 92,9 på kvelden etter matinntak og full påkledning.
Dog, helga har gått med på heavy nedpakking av karbo, for å si det slikt. Kjærlighet er ikke lett, skal jeg si dere! Både til menn og sukker. Vet ikke hva som er verst, faktisk!

Uansett. I morgen blir det ny offisiell veiedag, og jeg vil lage en ny ticker for å måle meg ned til minstenoteringen som var 15.12. (herregud) på 91,0 kg. Det burde ikke ta så lang tid. Det handler vel igrunn mest om å takle hverdagens mas og utfordringer. Jeg må finne tilbake til den Pruttilutten som var månedene før jul. Kanskje det er en idé å lese gjennom denne tråden for å se hva jeg selv har skrevet, finne tilbake til den samme "ånden".

Det jeg gleder meg mest til er å få blanke tenner igjen. Etter ett måltid med karbo, så er jo tennene hårete etter 30 minutter! ÆÆÆSJ!

Bloggen har også vært lagt død den siste måneden, i og med at jeg ikke har kunnet bidratt med så mye annet enn negativitet. Og det er for dumt å blogge "drit og dra" hver dag

Jeg har forøvrig ei KILLER oppskrift på hjemmelaga biff stroganoff. Følg med!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 12:37   #434
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Julistarternes veietråd!

Welcome back to the game, babe

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 13:00   #435
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Welcome back to the game, babe

Takk! Denne gangen blir det bra!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 16:50   #436
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes veietråd!

Velkommen tilbake, pruttilutten. Stå på!

Her er jeg bare biiiittelitt unna å være under 100 nå. ÅH, som jeg gleder meg

Har pakket vekk for store klær, og det ble gjort med ganske blandede følelser. De tre jeansene jeg pakket vekk er de seriøst beste jeans jeg noengnag har hatt. Passe stretch, passe livhøyde og FLARE i beina. Det er jo umulig å finne til vettug pris
Nuvel. To av dem har jeg tenkt å gi bort, den siste skal jeg lage meg slaskeshorts av. Tenkte jeg, i allefall

Har også kastet et lass med digre truser, og donert bort flere bh'er. Skapet er fremdeles ganske fullt, men jeg har på følelsen at det kommer til å være ganske så tomt til sommeren Den tid, den sorg. Eller glede

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 17:56   #437
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes veietråd!

Jeg har donert bort en rekke klær til en venninne som har gått opp like mye som jeg har gått ned. Det er greit for meg å se at klærne går til et godt formål, for jaggu trenger hu klær. Også blir hu glad for det, for jeg har jo bare fine klær
Målet er å aldri måtte be om å få de tilbake

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 12:16   #438
ltfutt
Medlem
 
ltfutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 62
ltfutt er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes veietråd!

Flott at du starter på igjen Pruttilutt. Har savna deg her i tråden

__________________


ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 15:13   #439
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes veietråd!

Hihi, jeg ble litt overbevist av nett-salg, så endte med å bestille meg litt klær på formiddagen idag. Og måtte hele tiden ta meg i å bestille klær i MINDRE str enn jeg har vært vant til. Må si det er rart å skulle endre tankegangen over til str 42 når man har vært vant til 48 SÅ lenge, altså..

Både hofter, skuldre, pupper, mage, lår og bollemus er blitt såpass mye mindre at jeg likegreit bestilte meg et fullt belønningsantrekk, med undertøy og det hele. Så om noe er i minste laget gjør det ingen verdens ting; det får bare ligge der i skapet til det passer Og, om det skulle være i største laget, skal jeg for første gang noensinne benytte meg av angreretten og returnere

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 08:56   #440
ltfutt
Medlem
 
ltfutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 62
ltfutt er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes veietråd!

Nytt "lavmål" i dag, nå har det blitt 21,5 kg mindre av meg siden 31. juli Og det mangler ikke på positive kommentarer
Ned 1,2 denne uken

__________________


ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 08:27   #441
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes veietråd!

*klappe på futten*

FLINK!

Åh, nå er jeg bare en drøy kg unna å kalle meg "tjukk" i stedetfor"feit" *gledeseg*

Fremdeles ikke under tresifret, but who the hell cares, lissom?? Titter jo i speilet og er fælt så fornøyd der (hihi), så dagjør det liksom ikke så mye at vekta ikke følgerhelt med.

Og så unnet jeg meg selv min første utskeielse igår: En bit sjokoladekake. Var på styremøte, nemlig, og kaker er jo standard på sånt. Vurderte leeenge for/imot og kom til at den vesle betan der ikke kan ødelegge FOR mye. Spiste den opp med goooood samvittighet, og hadde snodig nok ikke lyst på mer etter kort tid. Men sukkersjokk fikk jeg, såklart :roll:

Og gikk til angrep på gulosten da jeg kom meg hjem igjen Mer fornuftig mat, det

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 17:42   #442
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes veietråd!

November 2010 var min siste oppdatering og då hadde eg gått ned 17 kg sidan juli 2010. Frå november og fram til no har eg hatt det personleg rimeleg tøft, men no er ting på vei tilbake til det normale igjen Også kosthaldsmessig

Steig på vekta på måndag og den viste 101,7 kg (opp 4,7 kg på 3 mnd). Tjuvtitta i dag og hadde gått ned 600 gram på 3 daga (veit det er vatn som har slept, men for ein boost da ). Sticks vise også at eg er i ketose, noko som ikkje var planlagt sidan eg ligg på maks 50 gram kh pr dag, i motsetning til ketolyse og 15 gr kh hausten 2010 .

Måledag blir måndag og gledar meg allreie til å stige på vekta om 5 dagar

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:02   #443
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Julistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

November 2010 var min siste oppdatering og då hadde eg gått ned 17 kg sidan juli 2010. Frå november og fram til no har eg hatt det personleg rimeleg tøft, men no er ting på vei tilbake til det normale igjen Også kosthaldsmessig

Steig på vekta på måndag og den viste 101,7 kg (opp 4,7 kg på 3 mnd). Tjuvtitta i dag og hadde gått ned 600 gram på 3 daga (veit det er vatn som har slept, men for ein boost da ). Sticks vise også at eg er i ketose, noko som ikkje var planlagt sidan eg ligg på maks 50 gram kh pr dag, i motsetning til ketolyse og 15 gr kh hausten 2010 .

Måledag blir måndag og gledar meg allreie til å stige på vekta om 5 dagar

VELKOMMEN TILBAKE

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 21:21   #444
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes veietråd!

Tusen takk Tora

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 07:27   #445
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes veietråd!

Veiedag neste mandag =)

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:47   #446
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes veietråd!

Jeg har oppdaget at jeg er selvsaboterende Kommer nok aldri til å komme ned på 2-sifret, altså. Dessuten hopper jeg opp og ned mellom 1-3 kg fra dag til dag. Mandag veide jeg 5 kg mer enn jeg gjorde på fredag, mens på tirsdag veide jeg 1 kg mindre enn på fredag. Idag veier jeg 2 kg mer enn i går. Er detmulig????

(og nei, jeg stresser nok ikke. Menjeg synes det er spennende å gå innom vekta om morran, sånn bare for å se )

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:55   #447
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes veietråd!

Steig på vekta i dag. Har hatt mensen og er heldigvis ferdig med den for februar. Vekta viste 100,9 kg og det er minus 800 gram sidan forrige gong eg målte meg (inkl. ei mensperiode). Er fornøgd med nedgongen Sidan eg no fokuserar på ei livsstilsendring og ikkje ein slankekur, så kjem eg ikkje til å stige på vekta i tide og utide. Eg skal prøve å ikkje fokusere så mykje på den og det kan gå veker mellom kvar gong eg oppdaterar statusen angåande vekta. Eg vil sjølvsagt vere på forumet (trenger motivasjon, tips og råd), men skal eksperimentere meir på kor mykje kh kroppen min taklar før vektoppgang. Foreløpig ligg eg i underkant av 50 gr kh og er i ketose

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 11:56   #448
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Julistarternes veietråd!

Mallilen.... Tror den vekta der ikke er helt pålitelig... og du har uansett ikke gått opp 5 kilo fett fra fredag til mandag. Det er ikke fysisk mulig

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 14:55   #449
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Julistarternes veietråd!

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Mallilen.... Tror den vekta der ikke er helt pålitelig... og du har uansett ikke gått opp 5 kilo fett fra fredag til mandag. Det er ikke fysisk mulig

Får samme resultat på den andre vekta (men den viser 100g mer jevnt over), så den er nok pålitelig. Mistenker at det plutselig hoper seg opp vanvittige mengder vann, som plutselig skal ut, og så hoper det seg opp igjen.
Merker det også på klærne,spesielt BH'n, der puppene enten velter utafor som overmoden bolledeig, eller plutselig har altfor god plass

Vanvittig frustrerende, altså. Lurer på om ikke skrotten har fått slankepanikk og lurer på om jeg seriøst mener den skal krympe ennå mer

Prøve være littebitt flinkere på kalori-regne-fronten, for den har jeg vitterlig ikke brydd meg så voldsomt om.

Et eksempel på hva jeg spiser en heltvanlig dag:

Lunsj: 2 oopsier, 5-6 skiver skinke, et lass gulost, eggerøre (ca ett egg), litt paprika og agurk, og inn i mikroen.

Middag: 1 stor kyllingfilet, 2-3 store buketter broccoli, 3-4 cmtykke squashskiver, 4-5 friske sjampinjonger, en GOD skvett fløte eller CF og aioli ved siden av.

Til en evt kvelds blir det stort sett resten av middagen, siden jeg sjelden orker spise opp. Om gubben har gomlet i seg restene mine (den sniken), tar jeg en 3-4 skiver skinke på en tallerken, dekker med gulost, litt krydder og hiver i mikroen før jeg spiser det med aioli og et par skiver agurk.

Hmm. Blir kanskje helt vanvittig med kalorier dette her? *lykkelig uvitende*

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 08:10   #450
ltfutt
Medlem
 
ltfutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 62
ltfutt er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes veietråd!

Stillstand...

Nå har jeg opplevd stillstand i et par uker... vekta har ikke rørt seg. Jeg er i ketose, spiser/drikker ikkenoe anderledes eller mer enn før, men har altså stoppet opp litt. Den eneste forskjellen er at jeg har begynt å trene vekter igjen. Har vært å trent 5 ganger i løpet av disse 2 ukene.

Kjedelig, men jeg har vært heldig så langt og unngått slike platå. Jaja, er vel bare til å smøre seg med litt mer tålmodighet og holde ut. Løsner vel etter en stund.

__________________


ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd for 30+gruppen Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 2235 17-03-15 20:38
Julistarternes tråd Mizzme Ketolysekuren 326 26-07-11 19:31
Lørdag-veietråd supha Fysisk og mental helse 2 09-06-10 23:49
~ Juli - veietråd ~ Frk.Sunshine Ketolysekuren 91 08-02-10 09:23
Veietråd Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 1 02-07-07 00:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no