Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-10, 14:02   #426
Alida
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 26
Alida er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst



Nå er det ned og trene.. Det blir DEILIG! Og jeg håper jeg er kommet ned til 6-tallet innen Tunisia (krysser fingrene!).. 5 uker.. What do you think? er det urealistisk?[/quote]

Gratulerer!!!! fem uker... det klarer du :-)
Tunisia sukk det hørtes herlig ut, vi var der for noen år siden utenfor sousse ( tror det skrives slik hehe) var veldig herlig. litt slitsomt å handle for de drar deg nesten inn i "bodene" men det er litt av sjarmen med å gå på markede også da. Stå på videre :-)

__________________


Alida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 10:11   #427
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Søndag morgen i solveggen ........ deilig.
Har kommet sikkelig i gang med både fase 2 og trimming denne uka, og i tillegg har jeg fått snudd døgnet helt tilbake til norsk tid.
Skal si det tok tid denne gangen....
Har jobbet ganske lange dager denne uka (var en del oppgaver som hastet veldig på jobb), og det har nok vært en god hjelper til å snu døgnet.
Resultatet av alle disse omstillingene ble selvsagt migrene på fredag kveld, men fikk tatt medisin tidlig og i dag er jeg helt fin igjen.
Så nå er frokost inntatt, og jeg er klar for tur
Ha en fantastisk søndag

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 19:00   #428
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er ikke flink å titte innom, men vil bare si gratulere til dere alle med flotte resultater
Jeg har temmelig langt igjen til jeg er nede på de tallene dere er, men en gang kommer jeg nok dit jeg også
Her går det bare bra, mitt proteinmåltid er kyllingsalat i ukedagene og så lager jeg middag i helgene. Funker greit selv om jeg sliter med å spise i helgene, glemmer det rett og slett. Mest fordi jeg ikke er oppe så tidlig som når jeg skal på jobb, men satser på at det går seg til.
Kontrollveier meg innimellom, men vil ikke tenke på vekta før jeg har time hos legen igjen i mai. Blir de tallene jeg bruker

Ønsker dere alle en strålende fin uke

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 11:47   #429
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tydelig å se at våren er her for fullt , for aktiviteten på forumet ser ut til å være mindre.
Jeg merker i alle fall at jeg tilbringer myyyyyye mer tid ute i frisk luft i stede for inne forran PC'n, men det er jo bare positivt i forhold til både helse og trivsel.
Merker at motivasjonen stiger i takt med gradestokken (nesten bokstavlig ), og håper dere også har det på samme måte.

Ellers så må jeg si at det har gått forbausende lett å komme tilbake på ED etter USA-turen.
Trodde jeg skulle få litt problemer med produktene (er jo ikke akkurat gourmet mat...), men det har gått kjempebra.
Veeeel... pastaen måtte jeg bare gi opp i går, men ellers går alt ned like greit som før.
Har tenkt å prøve ut noen nye oppskrifter denne uka, regner med det blir noe med fisk (har så lyst på fiskekaker for tiden....)

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 08:32   #430
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

DUNK!
Smalt rett i veggen jeg gitt! Ikke bokstavlig da, men i form av en litt uforståelig vektøkning.....
Ser ut til at overgangen fra bare mat tilbake til ED har ført til en litt uheldig vektøkning, for en snikveiing i dag visete 88,4 kg .
Er dette vann? kanskje muskler? (håpe håpe håpe) eller en kombinasjon????
Må ta en titt på hva jeg spiser til middag tror jeg, for ellers har jeg jo kun spist ED-produktene.
Har imidlertid trimmet ganske mye mer denne uka i forhold til de foregående ukene, og håper jo det er der sammenhengen ligger - muskler .
Skal ikke la meg stresse altså, måtte bare lufte ut hodet litt (kan jo være at jeg har havnet på et lite platå også...)

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:16   #431
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

DUNK!
Smalt rett i veggen jeg gitt! Ikke bokstavlig da, men i form av en litt uforståelig vektøkning.....
Ser ut til at overgangen fra bare mat tilbake til ED har ført til en litt uheldig vektøkning, for en snikveiing i dag visete 88,4 kg .
Er dette vann? kanskje muskler? (håpe håpe håpe) eller en kombinasjon????
Må ta en titt på hva jeg spiser til middag tror jeg, for ellers har jeg jo kun spist ED-produktene.
Har imidlertid trimmet ganske mye mer denne uka i forhold til de foregående ukene, og håper jo det er der sammenhengen ligger - muskler .
Skal ikke la meg stresse altså, måtte bare lufte ut hodet litt (kan jo være at jeg har havnet på et lite platå også...)

Men du, det har jeg også lagt merke til, at det kan skje. Jeg tror det løses med masse vann og fortsettelse sånn du holder på. Etter påske så var det sånn for meg også.. en vekt før jeg gikk tilbake, og så når jeg spiste ED gikk jeg opp.. men det ble borte igjen=)

Og trimmen gjør det nok ikke "bedre" akkurat denne uken, men du skal se at det hjelper maaasse neste uke og om du tar en langøkt med kondisjon (f.eks. i 30-60 min) så får du ut en del vann... Hvis du bare går, altså=) Men husk å drikke mye!

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 09:28   #432
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er garantert vann og det slipper taket når kroppen er kommet helt i ED modus igjen

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 10:27   #433
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Fungirl! Hvordan går det med deg? lenge siden jeg har sett deg her inne! Går alt fint?

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:36   #434
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk for oppmuntringen, det er godt å vite at vi er flere med samme opplevelse. Og jeg vet jo at jeg er riktig spor, men blir av og til litt motløs når vekten sånn over natten nesten fyker til værs! Var akkurat innom bildetråden og fikk en kjempe-motivasjonsboost av bildene til Iset - verdt et besøk

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:16   #435
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Fungirl! Hvordan går det med deg? lenge siden jeg har sett deg her inne! Går alt fint?

Hei hei Studine

Joda er her jeg, er mest i bloggene, men leser her når den blir oppdatert
Hadde noen slakke uker rundt påske med sykdom og direkte leihet, men er nå igang igjen og trener altfor masse og spiser garantert ikke nok så blir kjekt når jeg skal til legen igjen i mai, da blir det vel kjeft å få....hehe
Vekta har jeg lagt litt bort, skal kontrollveie meg lørdager for å se at det går nedover, men den reelle vektnedgangen (hvis det er noen) tar jeg når jeg går til kontroll hos legen.

Står til med deg da?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:17   #436
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Takk for oppmuntringen, det er godt å vite at vi er flere med samme opplevelse. Og jeg vet jo at jeg er riktig spor, men blir av og til litt motløs når vekten sånn over natten nesten fyker til værs! Var akkurat innom bildetråden og fikk en kjempe-motivasjonsboost av bildene til Iset - verdt et besøk

Har vært ofte innom den tråden og det er kjempemotiverende, iallefall som regel, enkelte ganger er det totalt umotiverende faktisk fordi jeg kjenner på hvor lenge det er til jeg kan kalles slank. Så det går opp og ned hvor ofte jeg er innom den tråden kan jeg bare si

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:30   #437
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Hei hei Studine

Joda er her jeg, er mest i bloggene, men leser her når den blir oppdatert
Hadde noen slakke uker rundt påske med sykdom og direkte leihet, men er nå igang igjen og trener altfor masse og spiser garantert ikke nok så blir kjekt når jeg skal til legen igjen i mai, da blir det vel kjeft å få....hehe
Vekta har jeg lagt litt bort, skal kontrollveie meg lørdager for å se at det går nedover, men den reelle vektnedgangen (hvis det er noen) tar jeg når jeg går til kontroll hos legen.

Står til med deg da?

det står veldig bra til jeg tripper nedover=) snart ser jeg 6-tallet. Det blir DEILIG! Trener og koser meg! Skjer ellers ikke så altfor mye. Nyter singellivet! og jeg koser meg veldig med å gå nedover i vekt.. men jeg merker jeg er veldig utålmodig. og det er ganske dumt. hehe.. for man bør ikke være så utålmodig da blir man bare frustrert. så lenge det ikke går oppover

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:45   #438
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg trenger forresten litt hjelp om noen har tid

Jeg spiser følgende til mat omtrent HVER dag, iallefall i ukedagene:

Frokost: Kakao med kanel

Lunsj: Kyllingsalat bestående av isberg, agurk, rød/grønn paprika, cherrytomat og kyllingfilet

Mellom: Cappuccino

"Middag": Frokostblanding eller pannekake

Kvelds: Brownie

Jeg får i meg for lite grønnsaker, det er jeg helt klar over og prøver å ta igjen når helga kommer.

Problemet mitt er at jeg tror jeg trener for mye i forhold til det jeg inntar.

Denne uka havner jeg på 7 timer ren trening, enten styrke eller kondis.
Og jeg fikk "kjeft" av legen sist når jeg trente 4 timer i uka.

Det jeg lurer på er om jeg skal kjøre på med litt mer proteiner i form av mat, for eksempel ett kokt egg når jeg kommer hjem fra trening, hva tenker dere?

Redd jeg bryter ned muskelmassen og at kroppen går i sparebluss. Å kutte ned på trening er pr i dag ikke aktuelt for jeg storkoser meg, har to hviledager i uka og flere takler jeg ikke, blir så rastløs at jeg holder på å klikke Hvem hadde trodd det liksom

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:47   #439
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

det står veldig bra til jeg tripper nedover=) snart ser jeg 6-tallet. Det blir DEILIG! Trener og koser meg! Skjer ellers ikke så altfor mye. Nyter singellivet! og jeg koser meg veldig med å gå nedover i vekt.. men jeg merker jeg er veldig utålmodig. og det er ganske dumt. hehe.. for man bør ikke være så utålmodig da blir man bare frustrert. så lenge det ikke går oppover


Så deilig da, og ikke minst å se 6 tallet snart

Jeg er vel den av oss her på ED som har mest som skal vekk, og jeg kjenner det er tungt å vite at jeg liksom ligger så langt bak, ikke at det er en konkurranse, for alt i verden, men jeg føler meg kanskje litt mer alene.
Men misforstå meg rett, jeg er utrolig glad på deres vegne alle sammen, dere er jo snart i mål

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:50   #440
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jeg trenger forresten litt hjelp om noen har tid

Jeg spiser følgende til mat omtrent HVER dag, iallefall i ukedagene:

Frokost: Kakao med kanel

Lunsj: Kyllingsalat bestående av isberg, agurk, rød/grønn paprika, cherrytomat og kyllingfilet

Mellom: Cappuccino

"Middag": Frokostblanding eller pannekake

Kvelds: Brownie

Jeg får i meg for lite grønnsaker, det er jeg helt klar over og prøver å ta igjen når helga kommer.

Problemet mitt er at jeg tror jeg trener for mye i forhold til det jeg inntar.

Denne uka havner jeg på 7 timer ren trening, enten styrke eller kondis.
Og jeg fikk "kjeft" av legen sist når jeg trente 4 timer i uka.

Det jeg lurer på er om jeg skal kjøre på med litt mer proteiner i form av mat, for eksempel ett kokt egg når jeg kommer hjem fra trening, hva tenker dere?

Redd jeg bryter ned muskelmassen og at kroppen går i sparebluss. Å kutte ned på trening er pr i dag ikke aktuelt for jeg storkoser meg, har to hviledager i uka og flere takler jeg ikke, blir så rastløs at jeg holder på å klikke Hvem hadde trodd det liksom

Tja. jeg spiser et måltid mindre enn deg og trener like mye... eller mer. jeg trener 1,5 timer (av og til mer) hver ukedag... så tror det skal gå fint jeg. Hvis du føler deg bra da? Hvis ikke, så ville jeg spist litt mer protein. Når jeg tenker meg om har ikke jeg vært SÅ nøye på hvor mange gram proteiner, så jeg spiser nok mer kjøtt/kylling/fisk enn jeg nødvendigvis skal enkelte dager. Det er min erfaring:P jeg kan i grunn ikke si mer enn det. Jeg får bare skryt av legen (aka mamma) om blodverdier og generell standard på kroppens helse.

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:53   #441
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Tja. jeg spiser et måltid mindre enn deg og trener like mye... eller mer. jeg trener 1,5 timer (av og til mer) hver ukedag... så tror det skal gå fint jeg. Hvis du føler deg bra da? Hvis ikke, så ville jeg spist litt mer protein. Når jeg tenker meg om har ikke jeg vært SÅ nøye på hvor mange gram proteiner, så jeg spiser nok mer kjøtt/kylling/fisk enn jeg nødvendigvis skal enkelte dager. Det er min erfaring:P jeg kan i grunn ikke si mer enn det. Jeg får bare skryt av legen (aka mamma) om blodverdier og generell standard på kroppens helse.

Jo jeg føler meg veldig bra igrunn, men jeg forbrenner nok endel kcal mer enn deg siden jeg veier mye mer enn deg, det er kun derfor jeg lurer på om jeg bør fylle på liksom Og jeg spiser nok knappe 150 g kjøtt/fisk/fugl hver dag så jeg er redd jeg er litt i underskudd der. Men skal prøve med ett egg etter trening fremover, når jeg husker på det iallefall

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 17:40   #442
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jo jeg føler meg veldig bra igrunn, men jeg forbrenner nok endel kcal mer enn deg siden jeg veier mye mer enn deg, det er kun derfor jeg lurer på om jeg bør fylle på liksom Og jeg spiser nok knappe 150 g kjøtt/fisk/fugl hver dag så jeg er redd jeg er litt i underskudd der. Men skal prøve med ett egg etter trening fremover, når jeg husker på det iallefall

Ok, ja det gjør du nok da=) Men du skal se du får det til. Spis mer proteiner du Det går nok bra!

Når det gjelder at du føler du har så mye å gå ned. Jeg tror vi alle føler det. Jeg tror i grunn du ikke skal tenke på meg. eller noen andre! Og bare fokusere på DEG! Fokusere på hvor FLINK du er! Tenk så bra det er at du har tatt steget for å snu om på livet. Tenk hvor flink du har vært til å gå ned i vekt hittil! Tenk så bra det blir!

LYKKE TIL!

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 22:16   #443
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Så deilig da, og ikke minst å se 6 tallet snart

Jeg er vel den av oss her på ED som har mest som skal vekk, og jeg kjenner det er tungt å vite at jeg liksom ligger så langt bak, ikke at det er en konkurranse, for alt i verden, men jeg føler meg kanskje litt mer alene.
Men misforstå meg rett, jeg er utrolig glad på deres vegne alle sammen, dere er jo snart i mål

ikke tenk at du ligger langt bak oss andre ,jeg har vært der du er,
det har tatt meg mange år og komme dit jeg er i dag,, med mange tunge stunder,og massevis av slankekurer
.. og husk du er ikke alene ...vi som ikke har så mange kilo igjen ,, vi sliter vi også,,,
å når vi en vakker dag kommer i mål , så begynner den virklige kampen, å ikke øke i vekt igjen,,,
jeg syns du er utrolig flink ,, som trener så mye i tillegg ,, jeg er ikke flink med trening ,,men har tatt ut sykkelen igen , og få vel si det sånn at kondisen er på bånn.. me den skal bli bedre

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:14   #444
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jo jeg føler meg veldig bra igrunn, men jeg forbrenner nok endel kcal mer enn deg siden jeg veier mye mer enn deg, det er kun derfor jeg lurer på om jeg bør fylle på liksom Og jeg spiser nok knappe 150 g kjøtt/fisk/fugl hver dag så jeg er redd jeg er litt i underskudd der. Men skal prøve med ett egg etter trening fremover, når jeg husker på det iallefall

Hm, men du? jeg kom på noe. En personlig trener sa til meg da jeg fortalte hva jeg drev på med, at 2/3 av treningen bør være kondisjonstrening, og 1/3 styrke. Kanskje det rett og slett er blandingsforholdet på treningen din Og det er jo lett at man endrer på!

150g fisk er altfor lite...! Er det ikke? hvorfor ikke mer? er du ikke mer sulten? Spis mere mat, jente du skal se du går ned likevel=) I går hadde jeg en totalt uproduktiv dag i sengen med tv og chat med venner som har bestemt seg for å reise til den andre siden av jordkloden.. Jeg tror kroppen satte pris på treningsfri, jeg. =) Men i dag er det ingen hvile å få=)

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:05   #445
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk begge to

Jeg har jo gått ned og gjør det nok ennå, men kjenner jeg er litt lei, men det går vel over
Vil bare ikke ned i muskelmasse så jeg kjører på med litt mer proteiner.
Grunnen til at jeg ikke har spist mer fisk vet jeg ikke, bare ikke tenkt over det når jeg har tatt frem maten, men som sagt. Skal øke på med proteiner så får vi satse på at musklene ikke forsvinner

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:15   #446
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Takk begge to

Jeg har jo gått ned og gjør det nok ennå, men kjenner jeg er litt lei, men det går vel over
Vil bare ikke ned i muskelmasse så jeg kjører på med litt mer proteiner.
Grunnen til at jeg ikke har spist mer fisk vet jeg ikke, bare ikke tenkt over det når jeg har tatt frem maten, men som sagt. Skal øke på med proteiner så får vi satse på at musklene ikke forsvinner

Da er det nok greit, skal du se. Spis litt mer proteiner, bare du! Og forresten, jeg kan skjønne at du er litt lei. Jeg blir det av og til jeg også.. Men ikke av kostholdet, nødvendigvis. Jeg tror i grunn jeg bare er utålmodig. Bare tenk på alle de positive sidene ved dette kostholdet! Bare tenk hvor DEILIG det er å føle seg sprekere, med oppkvikket! Og bare tenk hvor BRA det er for kroppen din! Bare fokuser på noen andre ting som er positive ved dietten, utenom vektnedgangen. Og kos deg med følelsen av at du gjør noe POSITIVT for kroppen din!=)

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:37   #447
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Da er det nok greit, skal du se. Spis litt mer proteiner, bare du! Og forresten, jeg kan skjønne at du er litt lei. Jeg blir det av og til jeg også.. Men ikke av kostholdet, nødvendigvis. Jeg tror i grunn jeg bare er utålmodig. Bare tenk på alle de positive sidene ved dette kostholdet! Bare tenk hvor DEILIG det er å føle seg sprekere, med oppkvikket! Og bare tenk hvor BRA det er for kroppen din! Bare fokuser på noen andre ting som er positive ved dietten, utenom vektnedgangen. Og kos deg med følelsen av at du gjør noe POSITIVT for kroppen din!=)

Jeg har jo gått på ketolyse i nesten to år så jeg tenker stort sett på at kroppen har det bra, men innimellom så sniker det seg inn disse vekttankene som er irrierende.
Og jeg er lei kostholdet for jeg ser ikke på det som jeg spiser nå på ED som kosthold, kun ene og alene som en hestekur for å komme meg lengre ned i vekt
Ketolyse var himmelen spør du meg, men siden kroppen ikke ville ned i vekt lengre så valgte jeg å prøve ED, planen min er å leve litt streng Fedon resten av livet, det har jeg prøvd før (før oppstart på ED) og det synes jeg var helt supert


Men vi må bare bite tennene sammen til vi er i Fase 3C og 4 kanskje, og da begynner kampen med å holde vekta

Dere er iallefall kjempeflinke

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:26   #448
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 35
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jeg har jo gått på ketolyse i nesten to år så jeg tenker stort sett på at kroppen har det bra, men innimellom så sniker det seg inn disse vekttankene som er irrierende.
Og jeg er lei kostholdet for jeg ser ikke på det som jeg spiser nå på ED som kosthold, kun ene og alene som en hestekur for å komme meg lengre ned i vekt
Ketolyse var himmelen spør du meg, men siden kroppen ikke ville ned i vekt lengre så valgte jeg å prøve ED, planen min er å leve litt streng Fedon resten av livet, det har jeg prøvd før (før oppstart på ED) og det synes jeg var helt supert


Men vi må bare bite tennene sammen til vi er i Fase 3C og 4 kanskje, og da begynner kampen med å holde vekta

Dere er iallefall kjempeflinke

Jeg kan i grunn skjønne at ED er slitsomt om man har holdt på med ketolyse såpass lenge. For meg er mat plutselig ikke viktig lenger.. det føles veldig rart, i grunn. Men jeg bryr meg rett og slett ikke så mye. Men nå har jeg vært på ED litt lenger enn deg.. kanskje det skjer for deg også? Det er klart, jeg spiser god mat da... eller, mat jeg i utgangspunktet syns er godt. Kjøtt, fisk og grønnsaker er kjempenam=) Også har jeg jo unnet meg et par runder med sushi:P Fordi det bare ble sånn... hehe jeg vet ikke, jeg fungirl. Kanskje det handler om å legge inn små godbiter for seg selv? Variere litt? kanskje det blir kjedelig for deg med kyllingsalat hver dag i uka?

Du skal se du klarer deg gjennom denne tunge periodenJeg heier på deg!

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:52   #449
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Jeg kan i grunn skjønne at ED er slitsomt om man har holdt på med ketolyse såpass lenge. For meg er mat plutselig ikke viktig lenger.. det føles veldig rart, i grunn. Men jeg bryr meg rett og slett ikke så mye. Men nå har jeg vært på ED litt lenger enn deg.. kanskje det skjer for deg også? Det er klart, jeg spiser god mat da... eller, mat jeg i utgangspunktet syns er godt. Kjøtt, fisk og grønnsaker er kjempenam=) Også har jeg jo unnet meg et par runder med sushi:P Fordi det bare ble sånn... hehe jeg vet ikke, jeg fungirl. Kanskje det handler om å legge inn små godbiter for seg selv? Variere litt? kanskje det blir kjedelig for deg med kyllingsalat hver dag i uka?

Du skal se du klarer deg gjennom denne tunge periodenJeg heier på deg!

Tusen takk for heiiing

Er ikke inne i en så veldig tung periode, synes igrunn ED er helt greit, men lettere på Fase 1 faktisk, da slapp jeg jo å tenke
Og jeg tenker omtrent aldri på mat, jobber med å få i meg alle måltidene for dagen faktisk Og det synes jeg er helt greit
Er egentlig bare det at jeg er redd for å få i meg for lite, eg har omtrent 40 kg til som skal ned utenom de 25 eg har gått ned så tror jeg kroppen trenger litt mer påfyll enn den får, spesielt siden legen min IKKE ville at jeg skulle trene noe mer enn jeg gjorde forrige gang jeg var inne. Og det gjør jeg jo fordi det er så kjekt. Så planen heretter blir å spise ED 4 ganger for dag + ett måltid og så kommer jeg til å spise ett kokt egg eller noe sammen med det ene edmåltidet slik at jeg føler selv at jeg er tryggere ihht muskelmasse

Tusen takk for alle fine ord og oppmuntringer

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 11:37   #450
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Heldige Fungirl som elsker å trene , skulle ønske jeg kunne låne litt av den lidenskapen...... Er forøvrig helt enig Studine, spis litt mer proteiner når du trener så mye så beholder du muskelmassen.

For min egen del så må jeg si at denne uka gikk rett i vasken , har taklet overgangen tilbake på ED skikkelig dårlig må jeg si. Eller kanskje det er overgangen fra ferie til jobb som har vært for tøff??? Uansett - har endt opp med å kjøre en blanding av ED (ED frokost og lunch) og anbefalingene til norske helsemyndigheter (middag og kvelds). Dette har ført meg ut på helt feil vei, og vekta har gått opp masse (ja det er er mye vann - men likevel....). Så nå har jeg lagd en slagplan for de neste 2 ukene, og det er da jeg håper at treningslysten til Fungirl er smittsom

1 - Spis ihht fase 2 (3 + 1)
2 - Trim i hverdagen (vi har flyttet til 5. etg på kontoret, så her blir det en del trappegåing framover )
3 - Gjennomfør 3-4 treninger i løpet av uka (MUP)

Her skal det jobbes, for å gi opp er ikke et alternativ!!!!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no